--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Krzychu99 » 5 lis 2020, o 17:22

Cóż polecam założyć oponę o profilu 55 przejechać kilka szybkich zakrętów, a potem założyć 19/20 na profilu 35. Bo ja tym autem jeździłem na 17/18/20 i tylko na 17 auto potrafiło pływać w zakrętach. A co do mocy i quattro to w zakrętach jest tak samo pomocne jak choinka zapachowa ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: norbi333 » 5 lis 2020, o 17:27

Bez sensu porównywać wysokość 55 z 35 ,gdzie 35mm będzie dodatkowo oponą szerszą. Każdy wie ,ze na 55 samochód będzie gorzej się prowadził.Co do mocy i 4x4 w zakrętach to przydaje się i jest pomocne

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Krzychu99 » 5 lis 2020, o 17:42

Przecież quattro w zwykłych modelach ma mega tendencję do podsterowności. Płuży przodem jak fwd.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Rooff_ » 5 lis 2020, o 19:16

norbi333 pisze:
5 lis 2020, o 17:27
Bez sensu porównywać wysokość 55 z 35 ,gdzie 35mm będzie dodatkowo oponą szerszą. Każdy wie ,ze na 55 samochód będzie gorzej się prowadził.Co do mocy i 4x4 w zakrętach to przydaje się i jest pomocne
35 to nie jest wartość w mm ;)
Ja mam porównanie alu 245/35R20 z strukturą 225/50R17. Na jednych i drugich jeździ się ok. Przy czym na R20 wyraźnie czuję kiedy wjeżdżam w koleinę, bo mi ciągnie kierownicę (i to nie w jakąś bardzo głęboką i nie z wodą).

xul
Klubowicz
Posty: 1869
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: xul » 5 lis 2020, o 19:24

Między 255/35R20, a 235/45R18 jest jakieś 15 mm różnicy na profilu i osobiście czuję różnicę w prowadzeniu. 35 jest praktycznie jak gokart, a na 45 czuć, że jest delikatna zwłoka i prowadzenie nie jest to tak precyzyjne. Wyższego profilu sobie nie wyobrażam, za ciężki przód i kiepskie rozłożenie masy.
Na przedniej osi mam mniej więcej tyle, co realnie waży auto segmentu B, a nawet C (na przeglądzie było chyba coś między 1200, a 1300 kg)

Mac_78
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 paź 2020, o 12:45
Auto: Insignia A fl
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Mac_78 » 6 lis 2020, o 09:34

Ile lat jezdziles 2tonowym a6 z napedem Q na oponach 215 ? Ja 2
Ani razu nie wylecialem z zakretu i ani razu nie mialem sytuacji zebym mial wyleciec.
Oczywiscie -
Wiadomo ze szersza opona to lepsza przyczepnosc szybciej pokona sie ten sam zakret - oczywiste.

Wiadomo tez jakie opony sa zalecane. Ale nie mowcie ze ludzie sie pozabijaja na pierwszym lepszym zakrecie z powodu 215 a nawet 205- skoro w ciezszych i mocniejszych samochodach jest to homologowany rozmiar.

samochod bedzie mniej przyczepny oczywista oczywistość trzeba zwolnic ! Proste.

Ja nie wiem ale moze sie myle - insignia to nie gokart nawet w wersji opc - to ciezka krowa w 90% z silnikami max 170km ( nie liczac najmocniejszych ) przeznaczona do roboty i jazdy po autostradach i to nie za szybko bo glowa boli od halasu.
Zaraz jeden z drugim zalozy sobie 245 bo lepiej.... A potem z kolei jak zjedzie gladkiej jak stol drogi to wpadnie na przeciwny pas na koleinach a na dziuawej drodze powybija zeęby pasazerom.
Ale tak zakręt przejedzie zamiast 70- 80 kmh i zyska 2 sekundy.

Jak ktos chce pozapier...po serpentynach paląc gume niech jedzie do Poznania i tam zarabia kilka sekund z powodu opon ale najlepiej nie Insignia ktora tego nie przezyje bo to nie jest i nigdy nie bedzie sportowy samochod.

Na normalna jazde zgodnie z przepisami +-30kmh 215 spokojnie dadza rade
Na pozapier... Lepiej szersze nizszy profil ale wiąze sie to ze znaczną utratą komfortu i innymi niebezpieczenstwami na gownianych nie autostradowych drogach.

( taka dygresja, nudzilo mi sie :)

Ale.sam.sie zastanawiam czy by nie dac wiekszej felgi... :) Tylko czy na takich 19 x 245 x 40 da sie wlasciwie jezdzic gdzies indziej niz po gladkiej autostradzie ??? Mam obawy że nie a czesto mam do przejechania odcinek ok 20km po polepionej slabej drodze boje sie ze dzieciaka mi będzie budzić i plastiki sie rozlecą ... :)
No i koleiny przy takiej feldze to juz niebezpieczeństwo - miałem takie dawno temu w vectrze i takie miałem odczucia - pewnie niektórzy takie rozmiary mają - jest tak jak mi sie wydaje ? Komfort zerowy ? Zęby sie obijają jak w gokarcie ?
Ostatnio zmieniony 6 lis 2020, o 17:39 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8. Ostatni raz upominam.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: wassermann » 7 lis 2020, o 19:58

Wszystko na temat dopuszczalnych rozmiarów kół i opon w Insignii, w różnych kombinacjach silnika, hamulców i zawieszenia:
https://www.tuev-hessen.de/fileadmin/tu ... 1_2016.pdf
od strony 222.
Lepiej i bardziej wyczerpująco się nie da. Przy okazji można sprawdzić czy łańcuchy są dopuszczalne dla danego koła.


Mac_78 pisze:
6 lis 2020, o 09:34
Ja nie wiem ale moze sie myle - insignia to nie gokart nawet w wersji opc - to ciezka krowa w 90% z silnikami max 170km ( nie liczac najmocniejszych ) przeznaczona do roboty i jazdy po autostradach i to nie za szybko bo glowa boli od halasu.
Jakiego hałasu? Miałem 2.0T i była rewelacyjnie cicha. Życzyłbym sobie, żeby Insignia B była tak cicha. Poprzednia była wręcz niebezpiecznie cicha, bo w powiązaniu z rewelacyjnym prowadzeniem autostradowym jazda 200 km/h była praktycznie nieodczuwalna. I to na oponach 245 - szumy odizolowane, silnik wyciszony, rozmowa nie podniesionym głosem. Jak szukałem zbytu na swoją, to chłop wsiadł zrobił parę kółek, wyjechał na A1 i zaczął sobie jechać (na pokładzie 4 osoby), zaglądam na budzik, a tam już 230 km/h i musiałem go przystopować. Wiedziałem, że w tym momencie ten samochód jest już jego :lol: Był pod dużym wrażeniem tego, że prędkości się nie czuło. Ale i nie słyszało. Sam jeździł Vectrą 3.2 V6.
Zaraz jeden z drugim zalozy sobie 245 bo lepiej.... A potem z kolei jak zjedzie gladkiej jak stol drogi to wpadnie na przeciwny pas na koleinach a na dziuawej drodze powybija zeęby pasazerom.
Jeździłem Vectrą C na 225 i w niewielkich nawet koleinach wyrywało mi kierownicę z rąk, szczególnie przy zmianie pasa połączonej z przyspieszaniem (przy wyprzedzaniu).
To samo w Insignii było fraszką - mimo że miała 245. Ale do tego odpowiednie dodatki, bo 4x4 idące z tylnych łap i zwrotnice niezależne od kolumny amortyzującej, taka konfiguracja nie bała się przeskakiwania kolein z jednoczesnym butem, a kierownica leżała przy tym zawsze spokojnie w dłoniach.
Ale.sam.sie zastanawiam czy by nie dac wiekszej felgi... :) Tylko czy na takich 19 x 245 x 40 da sie wlasciwie jezdzic gdzies indziej niz po gladkiej autostradzie ??? Mam obawy że nie a czesto mam do przejechania odcinek ok 20km po polepionej slabej drodze boje sie ze dzieciaka mi będzie budzić i plastiki sie rozlecą ... :)
3 lata w pierwszej Insignii na 245/40 R19 lato i zima - da się jeżdzić. Tylko na krawężniki uważać w mieście.
Najlepiej, aby samochód z takimi kołami miał zawieszenie Flex Ride. Włączasz Tour i jedziesz sobie komfortowo.
Teraz mam 245/35 ZR20, fabrycznie sztywniejsze zawieszenie, pompuję na 2.5 bar i zęby wytrzymują nawet gdy trzeba przeturlać się gorszym odcinkiem, oczywiście w trybie Tour. A dziury omijam bądź pokonuję powoli nawet jadąc drugim autem, które stoi na 195/65 R15, bo to nawyk oszczędzania samochodu.

M.

Mac_78
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 paź 2020, o 12:45
Auto: Insignia A fl
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Mac_78 » 8 lis 2020, o 09:40

Ja mam zawieszenie zwykłe ten.samochod na 17x225x55 wydaje sie juz dosyc sztywny wiec mam obawy. Sam to sam ale.z rodzina po gorszej drodze.... Mam juz swoje lata kiedys jak chcialem popałowac wsiadałem na motor jechalem na tor ....
A w samochodzie jednak cenie komfort.
Ostatnio zmieniony 8 lis 2020, o 09:45 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: wassermann » 8 lis 2020, o 13:35

Widzisz - komfort to nie tylko prosta zależność od opon. Wręcz można się zdziwić.

Od 12 lat mam Skodę Octavię II na balonach 195/65 R15. Czy jest komfortowa? Nie bardzo. A gdy założę zimowe opony 95 XL, to wręcz niekomfortowa i tłucze mną na wybojach. Bardziej niż Insignia GSi (ma sztywniejsze zawieszenie niż nie-GSi) na 20"! Po prostu jakość amortyzacji samochodu, jak i tego co odczuwają jego pasażerowie, zależy od wielu czynników, a nie tylko od profilu opony.

Poprzednia Insignia A, która miała 245/40 R19, ale zawieszenie Flex Ride i absolutnie rewelacyjne pod względem komfortu (lepsze niż mam w obecnej) ergonomiczne i wygodne fotele AGR pełne "mięcha", zapewniała mojemu tyłkowi zauważalnie wyższy komfort jazdy niż ta Skoda na balonach. Co więcej - 80 jak nie 90% kilometrów pokonałem w trybie Sport, gdzie amortyzatory były nastawione sztywniej niż w Tour. I nadal było komfortowo, ale za to z pewnym prowadzeniem. No chyba że lubisz jak po przejechaniu pojedynczej poprzecznej nierówności buja samochodem przez 10 sekund, no to wówczas nie o takim komforcie mówimy - ja wolę jedno krótkie sprężyste wybranie.

Ciekawie powiedział Pertyn w teście Insignii B (z Flex Ride, opony 18") o jej zawieszeniu. Że to jak zostało zestrojone pod względem komfortu czyni zbytecznym wysiłki Citroena w zakresie hydropnemuatyki.

M.

mirpaz1
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2020, o 08:14
Auto: Insi
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec

Opel Insignia Sports Touer Diesel 2.0CDTI BiTurbo ST 154 kW

Post autor: mirpaz1 » 12 lis 2020, o 11:29

Witam potrzebuję dokładne dane alufelg 18' do Insigni 2018 r.pr.(ET,rozstaw otworów, śr.piasty)kupiłem wczoraj w Niemczech ale jeszcze fizycznie jej nie posiadam ,a chciałem kupić koła zimowe.
Pomoże ktoś 🙂

xul
Klubowicz
Posty: 1869
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: xul » 12 lis 2020, o 12:54

katalog części - tu masz rozpisane jakie występowały. Rozstaw 5x115, śr. piasty 70,1/70,2, ET zależy od szerokości felgi (7.5-8.5), z tym, że GSI z pierwszego okresu miały rozstaw 5x120 (nie wiem czy diesle też)
Domyślam się, że masz IB, choć silnik nie z tego roku.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: wassermann » 12 lis 2020, o 15:07

@mirpaz1
Jeśli nie masz GSi, to podejdzie jak podał Kolega wyżej. Standardowo Opel oferuje zimowe 18” o takich parametrach:
235/45 R18 (opona 98XL V)
Felga szer. 7.5”
Rozstaw 5x115
ET41
Otwór te 70.coś

Tu gotowce:

https://allegro.pl/oferta/alufelgi-18-o ... 8638372649

https://allegro.pl/oferta/alufelgi-18-o ... 7525750247

M.

mirpaz1
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2020, o 08:14
Auto: Insi
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: mirpaz1 » 13 lis 2020, o 13:31

Dzięki

Raful
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2021, o 01:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Raful » 8 kwie 2021, o 18:46

Witam!

Zapytam tutaj czy takie koła będą pasowały do Insigni rocznik 2010.

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-5x120- ... c3abd53bea

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-felgi- ... c3abd53bea

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-felgi- ... e035d52195

https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-ko ... e035d52195

ewentualnie czy macie coś ciekawszego w cenie do 4500zł.

Pozdrawiam.Rafał

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: mazmarcin » 8 kwie 2021, o 20:26


Raful
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2021, o 01:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Raful » 9 kwie 2021, o 06:24

Dzieki za odpowiedź ale pytam jednak dalej bo te które wkleiłeś nie bardzo w moim guście.

Pozdrawiam.

Raful
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2021, o 01:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Raful » 9 kwie 2021, o 18:51

może jednak , ktoś coś...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8446
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: dokia » 9 kwie 2021, o 19:02

Jest dział "Kupię", bo tu jakby off top

Raful
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2021, o 01:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: Raful » 9 kwie 2021, o 22:33

Dzięki

Awatar użytkownika
chciałembiturbo
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 07:37
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Felgi i opony jakie występowały w Insigniach

Post autor: chciałembiturbo » 8 maja 2021, o 08:45

Witam, czy ktoś ma informacje jaki jest „RAL” oryginalnych srebrnych felg 20 cali ?
Poniżej zdjęcie, proszę o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”