--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opony całoroczne
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opony całoroczne
Ale tak serio pytasz?
Przecież pisze jaki ma może stronę wcześniej czyli paręnaście postów.
Przecież pisze jaki ma może stronę wcześniej czyli paręnaście postów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 gru 2017, o 22:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Szczekociny
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
A ty serio pytasz ze serio? Gość w poście pisał że ma "Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 245/45 R18". Ok, fajnie. Ja pytam o 19 "Widziałem ten test i zastanawiam się co wziąć na 19 cali." gość mi odpisuje ze ma Goodyeary, więc może wymienił 18 na 19, nie wiem. Pytałem jasno o 19 i chciałem sie dowiedzieć jaki rozmiar ma tych właśnie opon (nie idzie ich kupić 245/40/19 wiec spodziewałem sie innego rozmiaru) więc ogólnie nie czaje twojego posta.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
Od początku miałem fabryczne felgi 18 i takiego rozmiaru opony kupuję, masz taki sam pierwszy parametr opony czyli szerokość, więc i droga hamowania będzie taka sama, zmieni się być może tylko komfort jazdy i zapewne trochę poprawi zachowanie na zakrętach ale to tylko moje przypuszczenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 gru 2017, o 22:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Szczekociny
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
Bardziej martwię się tym większym profilem, ile ciśnienia nabić coby się opon nic złego nie działo. Chyba w homologowanym rozmiarze zostało mi kupić Bridgestone weather control a005, moze będą się dobrze spisywać
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
Jak już całoroczne to jak najwolniej zużywające się a te co chcesz kupic to może Ci na 1,5 roku starczą, zależy jak jeździsz
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 gru 2017, o 22:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Szczekociny
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
Rocznie robię z 10k,wiec myślę że na trochę starcza, bo obstawiam że piszesz o Bridgestone. Nie ma za bardzo w czym wybierać w tym rozmiarze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2020, o 09:01
- Auto: Opel Insignia 1,8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Zielona Góra (Płoty)
Re: Opony całoroczne
Od ponad 7 lat jeżdżę na oponach całorocznych, od 4 lat mam Michelin CrossClimate w jednym aucie (Toyota Auris II FL HYBRID) i zdecydowanie polecam ten typ opon tym bardziej że klimat mamy jaki mamy i długich (śnieżnych) zim jak na lekarstwo. Jak do tej pory żadnych niespodzianek na drodze niezależnie czy były zamontowane w Audi A4B8 160KM czy w Hondzie CRV 4x4 150KM. Do Opla także będą założone bo sezonowych bo sezonowych nie widzie już sensu zakładać.
Moje spostrzeżenia po ponad 60 tys. kilometrach na Michelin CC:
- jazda na śniegu bez problemu, pewnie i bezpiecznie można pokonywać grząski śnieg, łuki czy podjazdy nie stanowią przeszkody;
- jazda po lodzie - tu jednak trzeba się jednak pilnować;
- ruszanie na śniegu, lodzie - super, do Hybryd z tzw. miękkim startem opona wręcz stworzona (żadnego poślizgu, jeśli się nie przekracza zielonego pola);
- jazda mokrej nawierzchni - świetnie odprowadzają wodę;
- jazda po błocie - dają radę, ale bardzo dużo zabierają go w bieżnik co powoduje dużą ilości piasku i błota w nadkolach;
- jazda po suchym - super, ciszej niż fabryczne letnie (choć przez pierwsze 600-700 km było głośno i auto jeździło jakby po tarce ale potem się ułożyły i jest naprawę cicho);
- trochę byłem rozczarowany zużyciem w pierwszym roku (ubyło 1 mm po pół roku użytkowania głównie po mieście), teraz zużycie się ustabilizowało i wynosi około 0,3 mm na każde 10 tys. km - teoretycznie powinny starczyć na 80 - 90 tys. km (w zależności czy będziemy je jeszcze użytkować w zimie czy latem);
- bardzo dobrze sprawują się w podczas przejść temperatury przez 0 stopni (mróz w nocy, plusowe temperatury w dzień) - jak przyklejone;
Ponadto nie tylko bezpieczeństwo jest zachowane, ale także ekonomia ich stosowania. Do tej pory zwróciła mi się połowa kosztów ich zakupu na samych tylko wymianach (oczywiście ceny te uzależnione są od tego w jakim regionie Polski mieszkamy, czy mamy czujniki w kołach itp.), wyważenie kół jest robione w ramach corocznych przeglądów (teoretycznie bezpłatnie).
Moje spostrzeżenia po ponad 60 tys. kilometrach na Michelin CC:
- jazda na śniegu bez problemu, pewnie i bezpiecznie można pokonywać grząski śnieg, łuki czy podjazdy nie stanowią przeszkody;
- jazda po lodzie - tu jednak trzeba się jednak pilnować;
- ruszanie na śniegu, lodzie - super, do Hybryd z tzw. miękkim startem opona wręcz stworzona (żadnego poślizgu, jeśli się nie przekracza zielonego pola);
- jazda mokrej nawierzchni - świetnie odprowadzają wodę;
- jazda po błocie - dają radę, ale bardzo dużo zabierają go w bieżnik co powoduje dużą ilości piasku i błota w nadkolach;
- jazda po suchym - super, ciszej niż fabryczne letnie (choć przez pierwsze 600-700 km było głośno i auto jeździło jakby po tarce ale potem się ułożyły i jest naprawę cicho);
- trochę byłem rozczarowany zużyciem w pierwszym roku (ubyło 1 mm po pół roku użytkowania głównie po mieście), teraz zużycie się ustabilizowało i wynosi około 0,3 mm na każde 10 tys. km - teoretycznie powinny starczyć na 80 - 90 tys. km (w zależności czy będziemy je jeszcze użytkować w zimie czy latem);
- bardzo dobrze sprawują się w podczas przejść temperatury przez 0 stopni (mróz w nocy, plusowe temperatury w dzień) - jak przyklejone;
Ponadto nie tylko bezpieczeństwo jest zachowane, ale także ekonomia ich stosowania. Do tej pory zwróciła mi się połowa kosztów ich zakupu na samych tylko wymianach (oczywiście ceny te uzależnione są od tego w jakim regionie Polski mieszkamy, czy mamy czujniki w kołach itp.), wyważenie kół jest robione w ramach corocznych przeglądów (teoretycznie bezpłatnie).
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ko Koszalina
Re: Opony całoroczne
Ja właśnie dzisiaj zamówiłem na Op. Bridgestone A005 Evo 245/45R18 100Y XL FR. Myślę że się sprawdzą.
Wcześniej myślałem o Michelin CROSSCLIMATE+ ale posłuchałem kilku porad i wybrałem Bridgestone A005 Evo.
Wcześniej myślałem o Michelin CROSSCLIMATE+ ale posłuchałem kilku porad i wybrałem Bridgestone A005 Evo.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opony całoroczne
Z tego co kojarzę, to A005 w testach wypadały wyjątkowo "letnio" jak na całoroczne. Najbardziej przypominają letnie i zarazem wyraźnie odstają w zimie od typowych całorocznych. Ciekawe czy te "A005 Evo" przełamią opinię poprzedniczek.
M.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ko Koszalina
Re: Opony całoroczne
To prawda Bridgestone A005 jest najbardziej letnia i z opon premium i średnio radzi sobie na śniegu. Ostatnie trzy zimy na pomorzu praktycznie śniegu nie było kilkanaście dni mroźnych i tyle. Z zapowiedzi Bridgestone A005 Evo na śniegu wypada dużo lepiej niż poprzedniczka. Jestem przekonany że będzie ok.
Po za tym zimy ogólnie mamy jakie mamy a lata gorące, upalne i wg mnie bardziej letnia całoroczna sprawdzi mi się lepiej niż bardziej zimowa jak np. conti.
Po za tym zimy ogólnie mamy jakie mamy a lata gorące, upalne i wg mnie bardziej letnia całoroczna sprawdzi mi się lepiej niż bardziej zimowa jak np. conti.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ko Koszalina
Re: Opony całoroczne
Tak, wziąłem pod uwagę jak pisałem warunki atm. ale też fakt, że Bridgestone A005 Evo to jest zupełna nowość a zatem zakładam (takie są komentarze i mało ale dostępne testy ) że jest lepsza od poprzedniej serii. Co do Michelin CROSSCLIMATE+ gdyby była już dostępna u nas najnowsza opona czyli II, to bym się raczej na nią zdecydował ( obecna na rynku wyszła kilka lat temu ).
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ko Koszalina
Re: Opony całoroczne
Bridgestone A005 Evo 245/45/18 przeszły pierwszy test. Można powiedzieć, że dały radę. Co można o nich powiedzieć:
1. są ciche, nie hałasują nawet przy większych prędkościach (wyraźnie ciszej od letnich).
2. wg mnie bardzo dobrze trzymają się drogi suchej i mokrej a na kałużach ESP się nawet przez chwilę nie zaświecił.
3. przy szybkim ruszaniu brak uślizgów.
4. nie czuć pływania samochodu na zakrętach.
Hamowania nie sprawdzałem, szkoda opon ale myślę, że będzie również ok.
Jedyna niewiadoma na dzisiaj to śnieg i lód. Czas pokarze jak będzie śnieg i ślisko?????
Na tą chwilę jest ok chociaż miałem obawy i takie nie wiem co, że nie kupiłem Michelin CROSSCLIMATE+.
1. są ciche, nie hałasują nawet przy większych prędkościach (wyraźnie ciszej od letnich).
2. wg mnie bardzo dobrze trzymają się drogi suchej i mokrej a na kałużach ESP się nawet przez chwilę nie zaświecił.
3. przy szybkim ruszaniu brak uślizgów.
4. nie czuć pływania samochodu na zakrętach.
Hamowania nie sprawdzałem, szkoda opon ale myślę, że będzie również ok.
Jedyna niewiadoma na dzisiaj to śnieg i lód. Czas pokarze jak będzie śnieg i ślisko?????
Na tą chwilę jest ok chociaż miałem obawy i takie nie wiem co, że nie kupiłem Michelin CROSSCLIMATE+.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 08:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szydlowiec
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opony całoroczne
Cześć przepraszam za zły język, używam tłumacza, potrzebuję porady na temat opon, na VIN jest napisane 4 koła 225/50 / R17 ale kupiłem auto z 4 oponami 215/60 / R16, Michelin Energy Saver z przodu i Hankook Ventus Prime 3 z tyłu, wszystkie 4 letnie w dobrym stanie. Czy powinienem kupić polecane koła zimowe? Pomyślałbym, aby wziąć Vredestein Quadrac 215/60 / R16 (cztery sezony) .......
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Opony całoroczne
Daj znać plz jak w niższych temperaturach- jestem ciekaw jak działajązibi45 pisze:Bridgestone A005 Evo 245/45/18 przeszły pierwszy test. Można powiedzieć, że dały radę. Co można o nich powiedzieć:
1. są ciche, nie hałasują nawet przy większych prędkościach (wyraźnie ciszej od letnich).
2. wg mnie bardzo dobrze trzymają się drogi suchej i mokrej a na kałużach ESP się nawet przez chwilę nie zaświecił.
3. przy szybkim ruszaniu brak uślizgów.
4. nie czuć pływania samochodu na zakrętach.
Hamowania nie sprawdzałem, szkoda opon ale myślę, że będzie również ok.
Jedyna niewiadoma na dzisiaj to śnieg i lód. Czas pokarze jak będzie śnieg i ślisko?????
Na tą chwilę jest ok chociaż miałem obawy i takie nie wiem co, że nie kupiłem Michelin CROSSCLIMATE+.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ko Koszalina
Re: Opony całoroczne
Bridgestone A005 Evo 245/45/18 kolejny test subiektywny. Wczoraj trasa z domu do Łodzi i z powrotem. Jak wracałem w nocy do domu A1 deszcz miejscami ulewny, tabuny tirów. Deszcz się leje strumieniami, duża prędkość i co? I nic! Opony dają radę. Nadspodziewanie nic się nie dzieje. Super przyczepność na mokrym o czym już pisałem, zero uślizgów ( na autostradzie bym to wyczuł przy zmianach pasa ruchu). Trochę bałem się dużych prędkości ale bezpodstawnie. Na letnich lepiej się nie czułem przy prędkościach autostradowych. Nadspodziewanie dobre.
Ps.
Zaznaczam że dla producenta nie piszę.
Jak przyjdzie prawdziwa zima wszystko jak do tej pory subiektywnie opiszę.
Ps.
Zaznaczam że dla producenta nie piszę.
Jak przyjdzie prawdziwa zima wszystko jak do tej pory subiektywnie opiszę.