--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Koło zapasowe
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Koło zapasowe
Skoro masz dojazdówkę pod ręką, to wystarczy zdjąć aktualne koło i ją przymierzyć. Nie rozumiem w czym problem ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Koło zapasowe
No i z powodzeniem zainstalowałem u siebie pełnowymiarowe, regularne koło zapasowe 245/40 R19 na feldze identycznej z posiadanym przeze mnie wzorem (Q7V, dawniej Q9S).
Głębokość wnęki jest na styk - podłoga po obciążeniu opiera się na boku opony koła zapasowego, ale bez przesady - normalnie leży swobodnie, poziomo. Co więcej, na dnie wnęki, pod kołem udało mi się zachować fabryczną wyściółkę (filc grubości do 1 cm). Szerokość mieści się bez problemu.
Oczywiście mam podniesioną podłogę w mojej HTB.
Pewnym problemem jawiło się przykręcenie koła zapasowego. Oryginalnie miałem we wnęce zestaw naprawczy, przykręcony do krótkiej (13 cm) śruby jakimś małym pokrętłem. Nie było mowy, żeby śruba wystarczyła na potrzeby pełnowymiarowego koła (to samo dotyczy także stalowego 225/55 R17). Namierzyłem więc w Oplu zamiennik - śrubę długą (19cm) wraz z innym pokrętłem. Istnieje możliwość zamiany śrub (krótkiej na długą), trzeba tylko wybulić około stówki PLN.
No a na końcu, przy ostatecznej przymiarce, gdy kombinowałem czy starczy mi tej dłuższej śruby, nadeszło olśnienie! I nie musiałem jej finalnie kupować. Przecież mam felgi Q7V, charakterystycznie wklęsłe (profil "miseczki"). Wnęka nie ma płaskiego dna, dlatego normalnie koła kładzie się zewnętrzną stroną do góry. Ale nie w moim przypadku Okazało się, że mój wzór felg pasuje we wnękę idealnie - wklęsłość felgi dopełnia się z wypukłością podłogi niemalże perfekcyjnie.
Do przykręcenia koła użyłem pokrętła mocującego normalnie zestaw naprawczy. Kolejna część, która świetnie pasuje! Jakby pokrętło było stworzone z myślą o przewożeniu felgi alu - weszło idealnie w środek otworu na piastę i fest zakontrowało koło do podłogi.
Muszę jeszcze skompletować klucz krzyżakowy. Podnośnik już mam (żaba niskoprofilowa 2T + guma). Auto OPC-Line, więc wstawienie podnośnika nie jest proste.
Na fotkach pokazuję:
- moje 245/40 R19 ułożone idealnie w bagażniku HTB (podniesiona podłoga)
- fabryczne 225/55 R17 stalowa felga, w bagażniku salonowej HTB (konieczny dodatkowy wspornik centralny, żeby podłoga się nie zapadała - jednak miejsca okazuje się być wystarczająco na 245, a nie tylko na 225 )
M.
Głębokość wnęki jest na styk - podłoga po obciążeniu opiera się na boku opony koła zapasowego, ale bez przesady - normalnie leży swobodnie, poziomo. Co więcej, na dnie wnęki, pod kołem udało mi się zachować fabryczną wyściółkę (filc grubości do 1 cm). Szerokość mieści się bez problemu.
Oczywiście mam podniesioną podłogę w mojej HTB.
Pewnym problemem jawiło się przykręcenie koła zapasowego. Oryginalnie miałem we wnęce zestaw naprawczy, przykręcony do krótkiej (13 cm) śruby jakimś małym pokrętłem. Nie było mowy, żeby śruba wystarczyła na potrzeby pełnowymiarowego koła (to samo dotyczy także stalowego 225/55 R17). Namierzyłem więc w Oplu zamiennik - śrubę długą (19cm) wraz z innym pokrętłem. Istnieje możliwość zamiany śrub (krótkiej na długą), trzeba tylko wybulić około stówki PLN.
No a na końcu, przy ostatecznej przymiarce, gdy kombinowałem czy starczy mi tej dłuższej śruby, nadeszło olśnienie! I nie musiałem jej finalnie kupować. Przecież mam felgi Q7V, charakterystycznie wklęsłe (profil "miseczki"). Wnęka nie ma płaskiego dna, dlatego normalnie koła kładzie się zewnętrzną stroną do góry. Ale nie w moim przypadku Okazało się, że mój wzór felg pasuje we wnękę idealnie - wklęsłość felgi dopełnia się z wypukłością podłogi niemalże perfekcyjnie.
Do przykręcenia koła użyłem pokrętła mocującego normalnie zestaw naprawczy. Kolejna część, która świetnie pasuje! Jakby pokrętło było stworzone z myślą o przewożeniu felgi alu - weszło idealnie w środek otworu na piastę i fest zakontrowało koło do podłogi.
Muszę jeszcze skompletować klucz krzyżakowy. Podnośnik już mam (żaba niskoprofilowa 2T + guma). Auto OPC-Line, więc wstawienie podnośnika nie jest proste.
Na fotkach pokazuję:
- moje 245/40 R19 ułożone idealnie w bagażniku HTB (podniesiona podłoga)
- fabryczne 225/55 R17 stalowa felga, w bagażniku salonowej HTB (konieczny dodatkowy wspornik centralny, żeby podłoga się nie zapadała - jednak miejsca okazuje się być wystarczająco na 245, a nie tylko na 225 )
M.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
zakup felgi
Witam, posiadam felgi 18 cali 5x120, chce zakupić dodatkowe koło rezerwowe czy mogę kupić felgę np 16 czy 17 cali stalową 5x120 w razie przebicia opony tak aby dojechać do warsztatu czy muszę szukać 18 cali??
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Koło zapasowe
Poczytaj uważnie wątek. W wyborze koła zapasowego są dwa kryteria + jedno dodatkowe:
- rozmiar tarcz hamulcowych z przodu determinuje możliwość zainstalowania felgi 16" (bo 17" pasuje na każdy rozmiar oprócz Brembo w OPC) - tak że 17" zawsze będzie bezpiecznym wyborem,
- podłoga bagażnika determinuje możliwość przewiezienia koła pełnowymiarowego (jeśli nie jest "podniesiona" za pomocą specjalnego zestawu, zmniejszającego pojemność bagażnika, to we wnękę zmieści się tylko koło dojazdowe szer. 125 mm, przy czym te również występują w wariantach 16 i 17"),
- dodatkowe kryterium to podnośnik, ten musisz sobie zorganizować, przy czym wyposażenie auta w listwy progowe OPC-Line uniemożliwia zastosowanie kompaktowego podnośnika seryjnego.
Jest pewna prawidłowość, która głosi, iż awaria koła zwykle dopada w najmniej oczekiwanym momencie - na urlopie, za granicą, w niedzielę. W takich warunkach nie sprawdzi się ani zestaw naprawczy, ani dojazdówka - a wyłącznie w pełni funkcjonalne koło zapasowe, na którym możesz kontynuować podróż do celu.
M.
- rozmiar tarcz hamulcowych z przodu determinuje możliwość zainstalowania felgi 16" (bo 17" pasuje na każdy rozmiar oprócz Brembo w OPC) - tak że 17" zawsze będzie bezpiecznym wyborem,
- podłoga bagażnika determinuje możliwość przewiezienia koła pełnowymiarowego (jeśli nie jest "podniesiona" za pomocą specjalnego zestawu, zmniejszającego pojemność bagażnika, to we wnękę zmieści się tylko koło dojazdowe szer. 125 mm, przy czym te również występują w wariantach 16 i 17"),
- dodatkowe kryterium to podnośnik, ten musisz sobie zorganizować, przy czym wyposażenie auta w listwy progowe OPC-Line uniemożliwia zastosowanie kompaktowego podnośnika seryjnego.
Jest pewna prawidłowość, która głosi, iż awaria koła zwykle dopada w najmniej oczekiwanym momencie - na urlopie, za granicą, w niedzielę. W takich warunkach nie sprawdzi się ani zestaw naprawczy, ani dojazdówka - a wyłącznie w pełni funkcjonalne koło zapasowe, na którym możesz kontynuować podróż do celu.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Koło zapasowe
Na głowę wejdzie. Co do samochodu, wypada poczytać wątek, w którym napisano chyba wszystko. A przynajmniej podać rozmiar swoich kół, tarcz hamulcowych i określić wyposażenie bagażnika.
Anyway, dojazdówka Opla 17" pasuje do wszystkiego poza OPC - i do każdego bagażnika.
M.
Anyway, dojazdówka Opla 17" pasuje do wszystkiego poza OPC - i do każdego bagażnika.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
odczytanie VIN -co to znaczy
Witam,
znalazłem coś takiego w opisie po numerze VIN. co to znaczy, to co jest w nawiasie?
P76 OPONA & KOŁO - ZAPASOWE, DOJAZDOWE, STALOWE 16" (NIE UŻYWAĆ PO RM 2011)
znalazłem coś takiego w opisie po numerze VIN. co to znaczy, to co jest w nawiasie?
P76 OPONA & KOŁO - ZAPASOWE, DOJAZDOWE, STALOWE 16" (NIE UŻYWAĆ PO RM 2011)
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
od roku modelowego powyżej 2011 usunięto bądź zamieniono ten kod wyposażenia
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
No to w sumie mam dwa pytania - masz zapasowe czy dojazdowe? I po co mi 16" skoro w lato mam 18 a w zimę 17???
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
ja mam dojazdówkę.
A no po to Ci, że jak złapiesz kapcia to pasowałoby jakoś do najbliższego warsztatu dojechać.
A no po to Ci, że jak złapiesz kapcia to pasowałoby jakoś do najbliższego warsztatu dojechać.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
Co się będzie brudził zadzwoni po assistance ręce w kieszeń i już.Znam wiele osób i to nie koniecznie kobiet które nie mają zielonego pojęcia jak zmienić koło w samochodzie.Tego na kursie nie uczą.
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
Akurat koło zmienić umiem trzeba czytać ze zrozumieniem - pytanie brzmiało: jak mogę założyć 16" skoro w lato mam osiemnastki a w zimę siedemnastki
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: odczytanie VIN -co to znaczy
Jak sama nazwa wskazuje, to jest dojazdówka. Ma swoje ograniczenia (m. in. maksymalna prędkość). Jeśli rozmiar hamulców nie przeszkadza (jest 16''), to można takie koło spokojnie założyć i dojechać awaryjnie do miejsca naprawy/wymiany.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Koło zapasowe
Również miałem latem 18", na zimę 17" a dojazdówka 16" i raz byłem zmuszony z niej skorzystać. Oczywiście, tak jak wyżej, jeśli rozmiar hamulców na to pozwala.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
I o taką fachową odpowiedź mi chodziło. Tak, hamulce są 16" (tak wynika z VINu). Dzięki bardzo Pozdrawiam
Re: Koło zapasowe
Witam
Pany czy dojazdówka z bmw e60 125/80 17 wejdzie do wnęki zamiast ori 125/70?
Mam okazje po kasie kupić bo miałem ost kapcia i ten kit co daje gm do opon to można dupę nim podetrzeć ...
Pany czy dojazdówka z bmw e60 125/80 17 wejdzie do wnęki zamiast ori 125/70?
Mam okazje po kasie kupić bo miałem ost kapcia i ten kit co daje gm do opon to można dupę nim podetrzeć ...
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
Wydaje mi się, że jeśli nawet wejdzie to i tak będzie problem z założeniem. Na felgi stalowe nie ma chyba pierścieni centrujących.,,