--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Koło zapasowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: konikkr » 16 mar 2017, o 13:41

Ja to na trase to mam zestaw butylowy i assistans na oponki bo wiadomo że ori zestaw naprawczy slabo widze w naprawie opony, a lewarka i klucza niema.

Wysłane z mojego Samszunga

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 14:24

Zbyszek01 pisze:Nie jest "nieco mniejsza" a sporo, sprawdź po rozmiarach.
No i co z tego wynika? Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).
Mam dojazdówkę i koła 18" w wyposażeniu fabrycznym. Chyba w tam nie siedzą same gamonie i wiedzą co można, a co nie?

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: konikkr » 16 mar 2017, o 14:35

Dokladnie ze musi pasować dojazdowka 17. Bo felga mniejsza ale za to profil opony wiekszy i wychodzi prawie na równi ze 18 moze jakias minimalna różnica co i tak nie wyłapuje system abs esp.

Wysłane z mojego Samszunga

A sama nazwa wskazuje dojazdówka czyli aby móc dojechać do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego w celu naprawy właściwej opony.

exo0
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: exo0 » 16 mar 2017, o 14:52

Problem się rodzi, gdy jedziesz np trasa jak w moim wypadku Łódź > Zakopane i np przy Piotrkowie w Niedziele o 15 łapiesz gumę a w Zakopanym musisz być np już na tą 20/21 ? No to wtedy taka dojazdowa opona trzaska całą trasę. Dlatego się pytam o to co lepsze czy ten zestaw naprawczy ( nie zniszczy mi felgi i opony ? ), bądź kupić dojazdową opone ( kwestia wytrzymałości w przypadkach kryzysowych ), czy może zainwestować w pełnowymiarową felgę i oponę.


Kwestie schowania opony w miejscu gdzie powinna być rozwiewam od razu. Autko ma LPG :)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Zbyszek01 » 16 mar 2017, o 15:03

Gregs pisze:
Zbyszek01 pisze:Nie jest "nieco mniejsza" a sporo, sprawdź po rozmiarach.
No i co z tego wynika? Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).
Mam dojazdówkę i koła 18" w wyposażeniu fabrycznym. Chyba w tam nie siedzą same gamonie i wiedzą co można, a co nie?
Wynika z tego że dojazdówka to dojazdówka a nie do jazdy.
Moje fabrycznie wyszło na 17" i mam dojazdówkę taką jak na zdjęciu. W porównaniu do oryginału różnicę sam oceń i także tych co tam siedzą.

Wysłane z tap.... H60-L02
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 15:11

Nie bardzo łapię w czym jest problem. Nikt nie mówi, że koło o szerokości 125 jest do jazdy na co dzień. To jest koło jak sama nazwa wskazuje - dojazdowe. Przy czym nigdzie nie jest napisane (jak po załataniu butylem) ile kilometrów można na nim przejechać. Z założenia służy do dojechania do wulkanizatora.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Zbyszek01 » 16 mar 2017, o 15:14

A 72,5 mm różnicy w średnicy jak nie łapiesz to trudno.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 15:33

Tak. Masz rację. Uważasz, że nie wolno zakładać dojazdówki? Czy nie wolno na niej jechać? Nie łapię w czym problem? Skieruję specjalistów z Opla do Ciebie. To co? Samochód według Ciebie się przewróci? Jak napisałem z założonym na tylnej osi spokojnie można jechać. Spełnia swoją rolę w 100% i uważam, że bez sensu jest wożenie koła pełnowymiarowego, które może być wykorzystane 2-5 razy w "życiu" samochodu. Poza tym Opel nie przewidział miejsca na pełne koło. A zestaw naprawczy nie zawsze się sprawdza. Czasem jak jest potrzebny okazuje się, że jest przeterminowany.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Zbyszek01 » 16 mar 2017, o 15:48

Coś chyba nie rozumiesz o czym ja piszę, czy jakieś ze stwierdzeń które sugerujesz gdzieś tu napisałem? Specjalistów możesz skierować do mnie, będę zadowolony z wizyty.
Odniosłem się tylko do tego co napisałeś wcześniej.
Gregs pisze:Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).
To jest koło dojazdowe a nie do jazdy, tylko to starałem się napisać. Jak tego nie zrozumiałeś to trudno i szkoda więcej o tym debatować.
Następna sprawa to mijasz się z prawdą że Opel nie przewidział do Insigni koła pełnowymiarowego. Jest taka opcja i koło pełnowymiarowe wchodzi na swoje miejsce, jedynie masz dłuższą śrubę i podniesioną podłogę . Ale o tym już tu było pisane.
Z mojej str. to wszystko na ten temat.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 16:00

Gregs pisze:Nikt nie mówi, że koło o szerokości 125 jest do jazdy na co dzień. To jest koło jak sama nazwa wskazuje - dojazdowe. Przy czym nigdzie nie jest napisane (jak po załataniu butylem) ile kilometrów można na nim przejechać. Z założenia służy do dojechania do wulkanizatora.
Szkoda, że Ty nie czytasz ze zrozumieniem i cytujesz posty, aby "bić pianę". Z tego co wiem po liftingu jest albo dojazdówka, albo subwoofer i zestaw naprawczy. Uważam dalszą dyskusje za bezsensowną, bo w sumie piszemy to samo. Dojazdówka służy do dojechania, a nie do jazdy na co dzień. Przy czym jak dojazd będzie nieco dłuższy nic się nie stanie.

exo0
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: exo0 » 16 mar 2017, o 18:01

Nie sądziłem, że wywołam taką burzę :D

Wnioskując dojazdówka spełni swoją rolę np przejechanie na niej kilkuset km ?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Zbyszek01 » 16 mar 2017, o 18:05

Kilku km, do najbliższej wulkanizacji.
To moje zdanie a inni mogą się z tym niezgadzać.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: pjoter1 » 16 mar 2017, o 18:44

Ja bym powiedział max kilkadziesiąt kilometrów jak już. Decydując się na więcej narażasz siebie i innych użytkowników ruchu na niepotrzebne ryzyko. Zresztą trzeba by mieć niezła cierpliwość jechać insignia z prędkością do 80 kmh

exo0
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: exo0 » 16 mar 2017, o 18:54

Nie idzie nic sensownego wywnioskować

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 19:35

Teoretycznie nie wolno jeździć nawet na pełnowymiarowym kole jeżeli ma inny bieżnik jak drugie koło z tej samej osi. Jak ktoś ma kaprys, to zawsze może kupować 5 opon do samochodu (letnich i zimowych) i zmieniać oponę w kole zapasowym.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: IBZI » 16 mar 2017, o 19:49

Ale czego nie można wywnioskować?
Zakładasz dojazdówkę i jedziesz do najbliższej wulkanizacji, lub do domu jeśli masz kilka, kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów.
Dłuższa trasa tylko na własną odpowiedzialność. Pamiętać należy o ograniczeniu prędkości.
Tutaj masz test i więcej wyjaśnień http://magazynauto.interia.pl/porady/be ... nId,955578
Osobiście znam takich, co na dojazdówce przejeździli parę miesięcy robiąc kilka tys. kilometrów. Nie polecam.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 16 mar 2017, o 21:14

Gregs pisze:Z tego co wiem po liftingu jest albo dojazdówka, albo subwoofer i zestaw naprawczy.
Źle wiesz. Kompletnie wszystko pomieszałeś. Poczytaj moje posty, kilka razy opisywałem co i jak jest - i co można zrobić. Ja wożę u siebie pełnowymiarowe 245/40 R19, zamocowane jak należy, tylko trzeba assistance do podniesienia auta (OPC-Line).

- jeśli bagażnik jest "głęboki" - pasuje koło dojazdowe
- jeżeli bagażnik jest "płytki" tzn. wyposażony w podniesioną o 10 cm podłogę - pasuje koło pełnowymiarowe
- podniesienie podłogi występuje zawsze przy subwooferze od Infinity/BOSE, lub można je kupić osobno (np. z opcją pełnego koła)
- pełnowymiarowe koło wymaga długiej śruby - tą można zamówić niezależnie
- zestaw naprawczy jest jedyną opcją dostępną jeśli kupuje się OPC-Line, bo wówczas pod próg nie pasuje podnośnik
Co nie znaczy, że nie można zmodyfikować sobie samochodu po zakupie.

M.

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe

Post autor: Gregs » 16 mar 2017, o 21:52

Można zrobić dużo. Ja pisałem o fabrycznych wersjach. Czyli takich jakie wychodzą z fabryki. I nie chodzi mi o modyfikacje dealerskie. Bo można jeszcze zainstalować np. hak. Ale nie jest to samochód taki jaki zszedł z taśmy.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Zbyszek01 » 16 mar 2017, o 22:04

Do rocznika który posiadam była taka specyfikacja do konfiguracji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

a602820922
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
Auto: piotr
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Koło zapasowe

Post autor: a602820922 » 7 lip 2017, o 19:06

Mam pytanie jestem przed zakupem i interesuje mnie opcja koła zapasowego bo z tego co wiem w tym aucie nie ma o którym myślę czy jesteście mi ze zdjęcia w stanie powiedzieć czy to jest wersja OPC Line czy nieObrazek

Sent from my SM-N920F using Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”