--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
witam.Właśnie po raz drugi,przy nowym zestawie śrub zab. był problem z odkręceniem.W tym miejscu chciałbym zapytać,co sądzicie o jakości śrub zabezpieczających w insignii?czy problem może leży po stronie gumiarzy zakladających koła po wymianie opon?
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: śruby zabezpieczające
Jak kupiłeś na alledrogo to możesz mieć problem, jak byś kupił GM to nie było by problemu.
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
nie kupukę na alledrogo:-)mieszkam w uk.Oba zestawy kupione od dealera vauxhalla
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
To w takim razie doszukiwałbym się problemu w złym montażu. W Polsce nagminne jest dokręcanie do oporu. Najpierw udarem, a później jeszcze długą przedłużką. Wtedy po czasie nie da się tego ruszyć.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Ja mam z GM i dokręcam te nakrętki ręcznie, z czuciem - nic się nie obrabia, nie pęka. Resztę nakrętek dokręcam kluczem niutonometrycznym na 150Nm i jest git. Polecam robić tak samo.
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
A dlaczego nakrętki zabezpieczające z czuciem, a nie też kluczem na 150nm ? Pytam z ciekawości bo takowych nakrętek nie mam aczkolwiek zastanawiałem się nad ich nabyciem.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Temu,bo ''kształtka''-część robocza nakrętki i klucza ma ograniczoną wytrzymałość.Najczęściej zalecenia producentów to 90-100NM siły dokręcania.
- rs79
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lis 2015, o 17:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Ja od kilku lat zmieniam sobie koła lato/zima samemu i zawsze dokręcam koła ręcznie używając oryginalnego klucza do kół. Nie używam dynamometrów i nigdy nie mam problemu z odkrecaniem czegokolwiek. Robię tak od momentu jak goście w wulkanizacjach (w tym raz w ASO) nie dokręcili mi kół. W czasie jazdy odkręciły się i zaczęły stukać. Dobrze, że na czas zorientowałem się, że coś stuka, bo efekty mogły by być straszne, gdyby koło odpadło w czasie jazdy. Żadne dynamometry tylko wyczucie w rękach wystarczy.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Długość ramienia każdego klucza jest zaprojektowana do siły ręki mężczyzny tak by odkręcić z odpowiednim momentem,
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
U mnie podobnie od kilku lat zmieniam sam koła w różnych samochodach i stwierdziłem że "wyczucie" u mnie się zmienia ostatnio z czuciem dokręcałem w Isi i później jednej śruby nie mogłem odkręcić i od tej pory dokręcam kluczem z odpowiednim momentem. I dodam, że owe 150nm jak na moje dotychczasowe wyczucie to jest bardzo mało, aż byłem zdziwiony, że 150nm to jest tak "lekko".
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Ja uważam, że "czucie" zależy od człowieka i każdy na ten poziom trochę inny, a klucz niutonometryczny pokazuje zawsze tak samo, więc ja osobiście nie ryzykuje nie dokręceniem kół lub przekręceniem szpilek. Niutonometrem dokręcam i mam pewność. Oczywiście każdy robi jak chce, ale uważam że skoro producent podaję w instrukcji moment dokręcania kół to ma on jakieś znaczenie
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
To.może sobie kupię , w kauflandzie leżą po 20€ ...
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Joey
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 cze 2016, o 09:20
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Rzeszów
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
A tak z innej beczki ale myślę ze w temacie. Czy nakrętki od felg GM aluminiowych będą pasowały do felg GM stalowych strukturalnych ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Klucz dynamometryczny należy co jakiś czas wzorcować. Dotyczy to przynajmniej tych, które są w stałym użyciu, bo taki użyty 2x w roku pewnie tego nie wymaga. Ale warto po zakupie to zbadać, szczególnie w dobie wszechogarniającej nas chińszczyzny.
150 Nm to stosunkowo duży moment - w większości samochodów spotykałem się ze 120 Nm. Aczkolwiek w Insi są nakrętki, a w tamtych autach klasyczne śruby.
Kolega z ASO wspominał mi o tym, że dokręcają dynamem, a i tak bywa że śruby się luzują. Jakieś czary-mary,
chyba że klienci sami grzebią przy kołach, zapominają dokręcić i wychodzi to dopiero w ASO. Ale skala zjawiska nie jest mała, dość często trafiają się auta z poluzowaną śrubą na kole. Brzmi to nieciekawie, aż się boję jak dokręcili u mnie po kontroli okładzin
M.
150 Nm to stosunkowo duży moment - w większości samochodów spotykałem się ze 120 Nm. Aczkolwiek w Insi są nakrętki, a w tamtych autach klasyczne śruby.
Kolega z ASO wspominał mi o tym, że dokręcają dynamem, a i tak bywa że śruby się luzują. Jakieś czary-mary,
chyba że klienci sami grzebią przy kołach, zapominają dokręcić i wychodzi to dopiero w ASO. Ale skala zjawiska nie jest mała, dość często trafiają się auta z poluzowaną śrubą na kole. Brzmi to nieciekawie, aż się boję jak dokręcili u mnie po kontroli okładzin
M.
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
W styczniu robili rozrząd , a na święta Wlk. Robili wąż wspomagania i... brak 1 nakrętki w przednim kole i to po stronie rozrządu , czyli wszystko wskazuje że serwis nie dokręcił .
Warto po nich sprawdzać .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Warto po nich sprawdzać .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Dobra praktyka jest taka, że śruby sprawdza się wkrótce (np. 100 km) od ich przykręcenia, a potem można już jeździć spokojnie. Ale kto tak robi w praktyce?
Mi zdarzyło się tylko parę razy - jak chciałem poprawić po oponiarzach (bo sposób przykręcenia przez Januszy (nie wróżąca nic dobrego kultura ich pracy) mi nie odpowiadał, to pojechałem gdzie indziej tylko na sprawdzenie). No i w tym roku, w końcu znalazłem fajny nowy zakład, porządek, starają się, ale i tak wróciłem do nich na weryfikację bo akurat planowałem zrobić 5000 km w 2 tygodnie, głównie zasuwając autostradami. Co i tak jest bez sensu, bo jakby było coś nie tak, to rozwaliłbym się pewnie za przysłowiowym rogiem, tuż pod domem, jadąc 60 km/h.
Na szczęście w naszych autach jedna nakrętka może się odkręcić - jest zapasowa. Prawdziwe samochody miały 4 śruby, na takich wyrosłem, schemat dokręcenia na krzyż był prosty Piąta to zapasowa, hehe.
M.
Mi zdarzyło się tylko parę razy - jak chciałem poprawić po oponiarzach (bo sposób przykręcenia przez Januszy (nie wróżąca nic dobrego kultura ich pracy) mi nie odpowiadał, to pojechałem gdzie indziej tylko na sprawdzenie). No i w tym roku, w końcu znalazłem fajny nowy zakład, porządek, starają się, ale i tak wróciłem do nich na weryfikację bo akurat planowałem zrobić 5000 km w 2 tygodnie, głównie zasuwając autostradami. Co i tak jest bez sensu, bo jakby było coś nie tak, to rozwaliłbym się pewnie za przysłowiowym rogiem, tuż pod domem, jadąc 60 km/h.
Na szczęście w naszych autach jedna nakrętka może się odkręcić - jest zapasowa. Prawdziwe samochody miały 4 śruby, na takich wyrosłem, schemat dokręcenia na krzyż był prosty Piąta to zapasowa, hehe.
M.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół
Zapytam tutaj żeby nie zakładać oddzielnego tematu. Ktoś stosował może nakrętki zamknięte. ? Wiem że występują na klucz 19 i 21. Oryginał to 22
Ktoś coś podpowie w tym temacie
Ktoś coś podpowie w tym temacie