--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

ODPOWIEDZ
all35

Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: all35 » 2 wrz 2016, o 18:23

witam.Właśnie po raz drugi,przy nowym zestawie śrub zab. był problem z odkręceniem.W tym miejscu chciałbym zapytać,co sądzicie o jakości śrub zabezpieczających w insignii?czy problem może leży po stronie gumiarzy zakladających koła po wymianie opon?

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: śruby zabezpieczające

Post autor: Putridum » 2 wrz 2016, o 21:03

Jak kupiłeś na alledrogo to możesz mieć problem, jak byś kupił GM to nie było by problemu.

all35

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: all35 » 3 wrz 2016, o 02:02

nie kupukę na alledrogo:-)mieszkam w uk.Oba zestawy kupione od dealera vauxhalla

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: marcin.1987 » 3 wrz 2016, o 15:10

To w takim razie doszukiwałbym się problemu w złym montażu. W Polsce nagminne jest dokręcanie do oporu. Najpierw udarem, a później jeszcze długą przedłużką. Wtedy po czasie nie da się tego ruszyć.

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Engine » 4 wrz 2016, o 00:14

Ja mam z GM i dokręcam te nakrętki ręcznie, z czuciem - nic się nie obrabia, nie pęka. Resztę nakrętek dokręcam kluczem niutonometrycznym na 150Nm i jest git. Polecam robić tak samo.

Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: elfiasty » 4 wrz 2016, o 13:26

A dlaczego nakrętki zabezpieczające z czuciem, a nie też kluczem na 150nm ? Pytam z ciekawości bo takowych nakrętek nie mam aczkolwiek zastanawiałem się nad ich nabyciem.

robert j
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: robert j » 4 wrz 2016, o 21:40

Temu,bo ''kształtka''-część robocza nakrętki i klucza ma ograniczoną wytrzymałość.Najczęściej zalecenia producentów to 90-100NM siły dokręcania.

Awatar użytkownika
rs79
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 19 lis 2015, o 17:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: rs79 » 4 wrz 2016, o 21:53

Ja od kilku lat zmieniam sobie koła lato/zima samemu i zawsze dokręcam koła ręcznie używając oryginalnego klucza do kół. Nie używam dynamometrów i nigdy nie mam problemu z odkrecaniem czegokolwiek. Robię tak od momentu jak goście w wulkanizacjach (w tym raz w ASO) nie dokręcili mi kół. W czasie jazdy odkręciły się i zaczęły stukać. Dobrze, że na czas zorientowałem się, że coś stuka, bo efekty mogły by być straszne, gdyby koło odpadło w czasie jazdy. Żadne dynamometry tylko wyczucie w rękach wystarczy.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Bodex

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Bodex » 4 wrz 2016, o 23:20

Długość ramienia każdego klucza jest zaprojektowana do siły ręki mężczyzny tak by odkręcić z odpowiednim momentem,


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: elfiasty » 4 wrz 2016, o 23:24

U mnie podobnie od kilku lat zmieniam sam koła w różnych samochodach i stwierdziłem że "wyczucie" u mnie się zmienia ostatnio z czuciem dokręcałem w Isi i później jednej śruby nie mogłem odkręcić i od tej pory dokręcam kluczem z odpowiednim momentem. I dodam, że owe 150nm jak na moje dotychczasowe wyczucie to jest bardzo mało, aż byłem zdziwiony, że 150nm to jest tak "lekko".

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Engine » 5 wrz 2016, o 07:57

Ja uważam, że "czucie" zależy od człowieka i każdy na ten poziom trochę inny, a klucz niutonometryczny pokazuje zawsze tak samo, więc ja osobiście nie ryzykuje nie dokręceniem kół lub przekręceniem szpilek. Niutonometrem dokręcam i mam pewność. Oczywiście każdy robi jak chce, ale uważam że skoro producent podaję w instrukcji moment dokręcania kół to ma on jakieś znaczenie ;)

Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

Bodex

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Bodex » 7 wrz 2016, o 19:29

To.może sobie kupię , w kauflandzie leżą po 20€ ...

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Joey
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 13 cze 2016, o 09:20
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Joey » 13 wrz 2016, o 14:12

A tak z innej beczki ale myślę ze w temacie. Czy nakrętki od felg GM aluminiowych będą pasowały do felg GM stalowych strukturalnych ?

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: elfiasty » 13 wrz 2016, o 14:42

Tak :D

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: wassermann » 13 wrz 2016, o 16:22

Klucz dynamometryczny należy co jakiś czas wzorcować. Dotyczy to przynajmniej tych, które są w stałym użyciu, bo taki użyty 2x w roku pewnie tego nie wymaga. Ale warto po zakupie to zbadać, szczególnie w dobie wszechogarniającej nas chińszczyzny.

150 Nm to stosunkowo duży moment - w większości samochodów spotykałem się ze 120 Nm. Aczkolwiek w Insi są nakrętki, a w tamtych autach klasyczne śruby.

Kolega z ASO wspominał mi o tym, że dokręcają dynamem, a i tak bywa że śruby się luzują. Jakieś czary-mary,
chyba że klienci sami grzebią przy kołach, zapominają dokręcić i wychodzi to dopiero w ASO. Ale skala zjawiska nie jest mała, dość często trafiają się auta z poluzowaną śrubą na kole. Brzmi to nieciekawie, aż się boję jak dokręcili u mnie po kontroli okładzin ;)

M.

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: elfiasty » 13 wrz 2016, o 17:56


Bodex

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: Bodex » 13 wrz 2016, o 23:11

W styczniu robili rozrząd , a na święta Wlk. Robili wąż wspomagania i... brak 1 nakrętki w przednim kole i to po stronie rozrządu , czyli wszystko wskazuje że serwis nie dokręcił .

Warto po nich sprawdzać .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: wassermann » 13 wrz 2016, o 23:43

Dobra praktyka jest taka, że śruby sprawdza się wkrótce (np. 100 km) od ich przykręcenia, a potem można już jeździć spokojnie. Ale kto tak robi w praktyce?
Mi zdarzyło się tylko parę razy - jak chciałem poprawić po oponiarzach (bo sposób przykręcenia przez Januszy (nie wróżąca nic dobrego kultura ich pracy) mi nie odpowiadał, to pojechałem gdzie indziej tylko na sprawdzenie). No i w tym roku, w końcu znalazłem fajny nowy zakład, porządek, starają się, ale i tak wróciłem do nich na weryfikację bo akurat planowałem zrobić 5000 km w 2 tygodnie, głównie zasuwając autostradami. Co i tak jest bez sensu, bo jakby było coś nie tak, to rozwaliłbym się pewnie za przysłowiowym rogiem, tuż pod domem, jadąc 60 km/h.
Na szczęście w naszych autach jedna nakrętka może się odkręcić - jest zapasowa. Prawdziwe samochody miały 4 śruby, na takich wyrosłem, schemat dokręcenia na krzyż był prosty ;) Piąta to zapasowa, hehe.

M.

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: elfiasty » 14 wrz 2016, o 08:58

Racja, ale te pozostałe 4 muszą być właściwie przykręcone :D

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Nakrętki śruby zabezpieczające do kół

Post autor: michalm83 » 22 gru 2016, o 09:33

Zapytam tutaj żeby nie zakładać oddzielnego tematu. Ktoś stosował może nakrętki zamknięte. ? Wiem że występują na klucz 19 i 21. Oryginał to 22
Ktoś coś podpowie w tym temacieObrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”