--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Drgania kierownicy
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Drgania kierownicy
Moja tuleja tez była sztywna a okazała sie zużyta. Najpierw zamień koła, jak bedzie to samo- wymień druga tuleje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Drgania kierownicy
Miałem to samo, zacząłem od wymiany tulei i niestety dalej drgało. Dopiero wymiana opon pomogła.
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Re: Drgania kierownicy
Witam,zakupiłem autko na oponach nowych goodride drżała kierownica przy 120-140 km/h byłem wyważyć koła ustał problem lecz po tygodniu to samo znowu drży, założyłem opony z tyłu na przód z tyłu był continental nie były jakieś super te opony końcówka, po założeniu wyważeniu po paru dniach to samo więc stwierdziłem że continental już nie były super,goodride to jakieś chińskie więc zakupiłem nowe 4 sztuki kormorana wszystko pięknie przez 3 dni dziś znowu drżenie kierownicy, poradzcie coś !!!
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Drgania kierownicy
Z tego co pamiętam to jednym z powodów mogą być np. zużyte tuleje wahacza przedniego. Na forum jest trochę info na ten temat. Sprawdzałeś w ogóle coś w układzie kierowniczym i zawieszeniu z przodu ?
Re: Drgania kierownicy
jak koło da się na wyważarkę to trzeba go wyważać jeszcze raz, bo wychodzi że jest to kwestia wyważenia po wyważeniu zaś jest spokój
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Drgania kierownicy
Dobra maszyna to podstawa, szukaj kto ma Huntera, albo taką co przykręca koło przez otwory od szpilek. Druga sprawa to pewnie masz tuleje do wymiany.
Xperia Z3
Xperia Z3
- Przemek80
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 31 lip 2016, o 05:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Goerlitz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Drgania kierownicy
Możesz tez wywazyc koła na aucie. Nie każdy warsztat to robi a efekt jest bardzo zadawalajacy.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Drgania kierownicy
Pewnie kupiłeś Kormorany Gamma. Niewielka lub żadna różnica w stosunku do wyrobów z Chin
M.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
- Auto: opel insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Krapkowice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Drgania kierownicy
Witam.
Ponownie uporałem się z drganiem, w 60% pozamieniałem koła tył przód i trochę jest lepiej,ale nie do końca. Zauważyłem,ze drgania nasilają się jak przyspieszam np jadę 80 na 5 biegu i jak zacznę bardziej przyspieszać to narastają drgania, a jak się ustabilizuje szybkość,to drgania się dużo uspakajają. Nie wiem, od czego może to być tuleje wymienione, koła które mam założone to 20/35/255 Uniroyal sport.
Ponownie uporałem się z drganiem, w 60% pozamieniałem koła tył przód i trochę jest lepiej,ale nie do końca. Zauważyłem,ze drgania nasilają się jak przyspieszam np jadę 80 na 5 biegu i jak zacznę bardziej przyspieszać to narastają drgania, a jak się ustabilizuje szybkość,to drgania się dużo uspakajają. Nie wiem, od czego może to być tuleje wymienione, koła które mam założone to 20/35/255 Uniroyal sport.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Drgania kierownicy
Jak masz drgania przy przyspieszaniu to możliwe, że przeguby wewnętrzne masz wyrobione. Albo dwumasa.
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
- Auto: opel insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Krapkowice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Drgania kierownicy
też tak podejrzewam ale dwu-masy jak zarazie nie słychać,a co do przegubów to nie wiem jak to sprawdzić auto ma 225000 przejechane a w historii serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie ani dwu-masy ani przegubów, podejrzewam ze są jeszcze oryginał nie wymieniane.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Drgania kierownicy
Przeguby najłatwiej sprawdzić na podnośniku lub kanale. Łapiesz za półoś i szarpiesz. Nie powinno być luzu ani stuków. Dwumasa to albo jazda na wysokim biegu i niskich obrotach (ale to nawet zdrową potrafi wykończyć) lub na postoju na luzie przegazować i zgasić silnik. Jeśli podczas tego zgaszenia będzie nadmierne grzechotanie to dwumasa jest już wypracowana. Delikatne grzechotanie w końcowej fazie tuż przed zatrzymaniem silnika jest jeszcze ok. Ale jak zagrzechota i zapuka to powoli trzeba zbierać kasę na nową. A jeśli nie chcesz tego robić sam to podjedź na stację kontroli pojazdów. Większość z nich ma w ofercie sprawdzenie samochodu za nie więcej niż 50zł.
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
- Auto: opel insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Krapkowice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Drgania kierownicy
Dzisiaj w końcu uporałem się z tymi drganiami.Teraz pokolei co zostało wymienione, a wiec tak tuleje wahacza,drążki kierownicze, końcówki drążków , a odpowiedzialne były w moim przypadku drążki kierownicze,teraz po wymianie i ustawieniu zbieżności auto nie ma żadnych drgań.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Drgania kierownicy
Można powiedzieć, że problem z kołami zimowymi rozwiązany Mimo wiedzy i wszelkich starań osoby zmieniającej koła, po wyważeniu miałem drgania kierownicy zaczynające się już od 70km/h.
Dzisiaj podjechałem na Huntera... wyważenie dwóch kół należało nieznacznie poprawić, a na następnych dodatkowo przełożyć opony względem felgi. Do 140km/h kierownica nie drgnie. Powyżej delikatnie drży jednak przed odjazdem zostałem o tym poinformowany, że może tak być przy większych prędkościach- minimalnie krzywe felgi.
Delikatne drganie powyżej tej prędkości może być też spowodowane np. tulejami wahacza o których mowa na forum. Ogólnie jestem zadowolony, bo różnica kolosalna. Na kierownicy czuję strukturę asfaltu, a nie masaż wibracyjny rąk
Dzisiaj podjechałem na Huntera... wyważenie dwóch kół należało nieznacznie poprawić, a na następnych dodatkowo przełożyć opony względem felgi. Do 140km/h kierownica nie drgnie. Powyżej delikatnie drży jednak przed odjazdem zostałem o tym poinformowany, że może tak być przy większych prędkościach- minimalnie krzywe felgi.
Delikatne drganie powyżej tej prędkości może być też spowodowane np. tulejami wahacza o których mowa na forum. Ogólnie jestem zadowolony, bo różnica kolosalna. Na kierownicy czuję strukturę asfaltu, a nie masaż wibracyjny rąk
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lip 2018, o 08:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Drgania kierownicy
Witam, posiadam Opla Insignie z 2011 roku, zakupiona w marcu tego roku na alufelgach 17 cali zimowe opony, na trasie przy predkosci od 120 km/h zaczynało bujać kierownicą na boki jednak nie pamiętam czy aż tak bardzo jak w chwili obecnej, następnie w kwietniu zakupilem nowe alufelgi 19 cali oraz używane opony Goodyear 245/40/19, bicie było dużo bardziej silne i upierdliwsze niz wczesniej (przy wyższej prędkośći cięzko ją utrzymać), a opony wyważałem w kilku wulganizacjach i pomimo tego bez pozytywnych zmian.
2 dni temu zakupiłem nowe opony Matador 245/40/19 z końca 2017 roku zakładając je na te nowe alufelgi i mając nadzieje że to jednak wina używanych opon z 2012 roku, ale niestety okazało się że na trasie problem jest nadal ten sam, wyważone też są idealnie według wszystkich wulkanizatorów, felgi nie są pokrzywione. Podczas trzepania kierownica na boki wewnątrz auta nie trzęsie. W czym zatem tkwi problem? bo już brak pomysłow, żaden z mechaników nie ma pojęcia w czym może tkwić problem na szarpakach wszystko wychodzi ok, końcówki drążków kierownicych też bez zarzutu według nich. Dodam iż trzepanie kierownicą zaczyna się od 120 km/h a wciskanie sprzegła nie powoduje zaprzestania bicia, przy niższych prędkościach przy hamowaniu też nie bije zatem hamulce wykluczam. Proszę o jakieś rady.
2 dni temu zakupiłem nowe opony Matador 245/40/19 z końca 2017 roku zakładając je na te nowe alufelgi i mając nadzieje że to jednak wina używanych opon z 2012 roku, ale niestety okazało się że na trasie problem jest nadal ten sam, wyważone też są idealnie według wszystkich wulkanizatorów, felgi nie są pokrzywione. Podczas trzepania kierownica na boki wewnątrz auta nie trzęsie. W czym zatem tkwi problem? bo już brak pomysłow, żaden z mechaników nie ma pojęcia w czym może tkwić problem na szarpakach wszystko wychodzi ok, końcówki drążków kierownicych też bez zarzutu według nich. Dodam iż trzepanie kierownicą zaczyna się od 120 km/h a wciskanie sprzegła nie powoduje zaprzestania bicia, przy niższych prędkościach przy hamowaniu też nie bije zatem hamulce wykluczam. Proszę o jakieś rady.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Drgania kierownicy
Ten temat jest już bardzo szeroko opisany. Wystarczy poświecić pare minut na szukanie.
Najpewniej tylne tuleje przedniego wahacza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najpewniej tylne tuleje przedniego wahacza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk