--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyważanie kół na samochodzie
Wyważanie kół na samochodzie
Witam,
Korzystał ktoś z Was z takiej usługi? Podobno daje dużo lepsze rezultaty niż tradycyjne korzystanie z wyważarki stacjonarnej. http://mojafirma.infor.pl/moto/opony/op ... odzie.html
Korzystał ktoś z Was z takiej usługi? Podobno daje dużo lepsze rezultaty niż tradycyjne korzystanie z wyważarki stacjonarnej. http://mojafirma.infor.pl/moto/opony/op ... odzie.html
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Korzystałem.
U mnie było tak:
Kupiłem auto, kierownica nie biła.
Zmieniłem na nowe letnie opony, felgi te same i zaczęło się bicie od około 120.
Przejeździłem całe lato, zmieniłem na zimówki w innym warsztacie. Biło dalej.
Pojechałem do "swojego" mechanika, przejechał się i mówi że bije za bardzo i zaproponował ten typ wyważania.
Od tamtego czasu drgania praktycznie ustały.
Mam struktury 17
U mnie było tak:
Kupiłem auto, kierownica nie biła.
Zmieniłem na nowe letnie opony, felgi te same i zaczęło się bicie od około 120.
Przejeździłem całe lato, zmieniłem na zimówki w innym warsztacie. Biło dalej.
Pojechałem do "swojego" mechanika, przejechał się i mówi że bije za bardzo i zaproponował ten typ wyważania.
Od tamtego czasu drgania praktycznie ustały.
Mam struktury 17
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Można i tak. Jeżeli nie to warto wyważać na maszynach HUCCAR.
Hunter technologia
Serwis oferuje najbardziej zaawansowane narzędzie do demontażu opon oraz wyważarkę z systemem komputerowego pomiaru wibracji koła. Wyważarka jest najnowocześniejszym urządzeniem, które oprócz funkcji wyważania statycznego i dynamicznego koła wyposażone jest w rolkę do przeprowadzania testu drogowego.
Możemy wykonać
Pomiar bicia felgi z oponą i bez
laserowe pozycjonowanie ciężarka
pomiar promieniowych sił ściągania
test drogowy kół
pomiar sztywności opony (RFT)
pomiar siły bocznej koła
LFM (rolka o nacisku 6350 N)
program optymalizacji geometrycznej
program SmartWeight R oszczędzający ciężarki
komputerowy system pomiaru wibracji koła HUNTER.
Hunter technologia
Serwis oferuje najbardziej zaawansowane narzędzie do demontażu opon oraz wyważarkę z systemem komputerowego pomiaru wibracji koła. Wyważarka jest najnowocześniejszym urządzeniem, które oprócz funkcji wyważania statycznego i dynamicznego koła wyposażone jest w rolkę do przeprowadzania testu drogowego.
Możemy wykonać
Pomiar bicia felgi z oponą i bez
laserowe pozycjonowanie ciężarka
pomiar promieniowych sił ściągania
test drogowy kół
pomiar sztywności opony (RFT)
pomiar siły bocznej koła
LFM (rolka o nacisku 6350 N)
program optymalizacji geometrycznej
program SmartWeight R oszczędzający ciężarki
komputerowy system pomiaru wibracji koła HUNTER.
Re: Wyważanie kół na samochodzie
No dobra, to też jest jakaś opcja ale pewnie taka maszynka kosztuje parę PLN. Raczej ciężko będzie znaleźć Wulkanizacje wyposażoną w taki sprzęt. Dodatkowo dochodzi kwestia samego wulkanizatora, większość interesuje ilość przerobionych aut a nie jakość ich usługi. Bynajmniej takie jest moje zdanie.
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Ja swoje robiłem w moich stronach rodzinnych:
https://auto-stb.motointegrator.pl/
Zwykła wymiana była tu:
http://www.serwismajewscy.pl/
i tu:
http://www.tadexopony.pl/
(więcej do nich nie pojadę)
https://auto-stb.motointegrator.pl/
Zwykła wymiana była tu:
http://www.serwismajewscy.pl/
i tu:
http://www.tadexopony.pl/
(więcej do nich nie pojadę)
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Jak kupiłem Insignie to tez było bicie na kolach. Dopiero w trzecim warsztacie wyważyli tak, ze jest dobrze. Wszystko zależy od sprzętu i wiedzy montera. Doważanie pomoże tylko jeśli maja słabe maszyny do wyważania stacjonarnego. Jeśli maszyna jest dobra to nie ma prawa być bicia jeśli oczywiście wszystko jest sprawne. Niepotrzebnie wymieniłem gumy z wahaczy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę HUCCAR i zajdą się wartsztaty co ją mają. Ja przy okazji sprawdzę moje koła w Poznaniu.
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Od tego czasu miałem 2 wymiany kół. Nie miałem za bardzo możliwości jechać do warsztatu gdzie mi doważali, więc wymianę robiłem w jeszcze innym warsztacie. Okazało się jednak że doważanie wcale nie jest konieczne żeby wyeliminować drgania, a ja po prostu wreszcie trafiłem na porządny warsztat - auto serwis andersena w Ząbkach.huki1 pisze:Korzystałem.
U mnie było tak:
Kupiłem auto, kierownica nie biła.
Zmieniłem na nowe letnie opony, felgi te same i zaczęło się bicie od około 120.
Przejeździłem całe lato, zmieniłem na zimówki w innym warsztacie. Biło dalej.
Pojechałem do "swojego" mechanika, przejechał się i mówi że bije za bardzo i zaproponował ten typ wyważania.
Od tamtego czasu drgania praktycznie ustały.
Mam struktury 17
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Korzystałem z doważania na aucie będąc przejazdem pod Łodzią, koła letnie 19', opony Continental po 4-5 sezonach, 4 mm bieżnika (dostałem z autem i chciałem je dokończyć).
Wcześniej przy ~150 km/h wibracje były nie do wytrzymania, po doważeniu jak ręką odjął - idealnie gładko. Dodam, że wcześniej koła były wyważane na zwykłej wyważarce, ale z bardzo mizernym efektem.
Za to komplet zimowy (też 19 cali) założyłem sam pod domem, był wcześniej używany, więc już wyważony; jest idealnie, nie potrzeba żadnego doważania itd., dlatego jak kolega wyżej - jak ktoś dobrze wyważy, to nie potrzeba tego doważać na aucie
Wcześniej przy ~150 km/h wibracje były nie do wytrzymania, po doważeniu jak ręką odjął - idealnie gładko. Dodam, że wcześniej koła były wyważane na zwykłej wyważarce, ale z bardzo mizernym efektem.
Za to komplet zimowy (też 19 cali) założyłem sam pod domem, był wcześniej używany, więc już wyważony; jest idealnie, nie potrzeba żadnego doważania itd., dlatego jak kolega wyżej - jak ktoś dobrze wyważy, to nie potrzeba tego doważać na aucie
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Na zwykłej wyważarce możecie sobie do TICO wyrażać ,tudzież do Lanosa.
Nasze wymagają wyważarki z optymalizacją .
Montaże kół odbywa sięe za pomocą przyrządu ze szpilkami które wchodzą w gniazda nakrętek .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Nasze wymagają wyważarki z optymalizacją .
Montaże kół odbywa sięe za pomocą przyrządu ze szpilkami które wchodzą w gniazda nakrętek .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Mi wielu wyważało i zawsze było bicie, raz mniejsze raz większe, aż któregoś razu jeden wulkanizator powiedział, że felga jest delikatnie krzywa, wyważenie to trochę zniweluje ale polecałby wyprostować. Wyprostowałem i bicia nie ma, nie potrzeba wcale jakiś turbo wyważarek.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Właśnie też muszę porządnie wyważyć bo mam bicia delikatne powyżej 130 , u nas ktoś ma wyważarkę gdzie właśnie osadza się koło na szpilki niby i to do aut terenowych jest ale tego nie widziałem jeszcze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Od dzisiaj nie mogę się doczekać każdej, kolejnej jazdy Łoplem. W połowie zeszłego sezonu wyważyłem Hunterem, było dobrze, ale w dążąc do ideału zrobiłem doważenie na samochodzie. Mimo wcześniejszego wyważenia każde z kół otrzymało dodatkowe ciężarki, a ja więcej komfortu w trakcie jazdy.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Opisz dokładniej co się zmieniło po obecnym wyważaniu względem poprzedniego na Hunterze? Tzn. co ci drgało i w jakich warunkach, a teraz już tego pewnie nie masz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Od prędkości 110 km/h zaczynały się bardzo delikatne drgania kierownicy, których częstotliwość nasilała się wraz z prędkością. W okolicy 140 km/h występował punkt w którym drgania zauważalnie się nasilały, po przekroczeniu tej prędkości znowu zmniejszały się. Łatwo to sprawdzić, wystarczy puścić kierownicę i patrzeć się na jej krawędzi, widać jeśli drży.
Koła potrzebowały doważenia 5-15g, gdzie 15g to dużo biorąc pod uwagę fakt, że zostały wcześniej wyważone na standardowej maszynie.
Jak wiadomo, konieczność doważenia wynika z pomiaru uwzględniającego wyważone koło, ale niestety nie wyważone tarcze, piastę itd.
Po doważeniu zupełnie nie drży kierownica, nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek miał taki komfort prowadzenia jako kierowca.
Po drugie nie drży karoseria, co może wydawać się zaskakujące. Jako laik można to jednak w prosty sposób zweryfikować, opierając dłoń na nadkolu, przed i po wyważeniu(oczywiście w trakcie pomiaru jak maszyna rozpędzi koło, a nie w trakcie jazdy ) Jeśli ktoś ma słabe czucie to maszyna ma oscyloskop cyfrowy i rysuje sinusoidę drań biorąc odczyty z podnośnika podpierającego wahacz.
Jak wiemy każdy ma inne czucie samochodu i bywa tak, że ci co mają kierownicę z masażem od złego wyważenia nie zwracają na to uwagi. Ja polecam jeśli ktoś lata w trasy i odczuwa dyskomfort z powodu drgającej kierownicy.
Koła potrzebowały doważenia 5-15g, gdzie 15g to dużo biorąc pod uwagę fakt, że zostały wcześniej wyważone na standardowej maszynie.
Jak wiadomo, konieczność doważenia wynika z pomiaru uwzględniającego wyważone koło, ale niestety nie wyważone tarcze, piastę itd.
Po doważeniu zupełnie nie drży kierownica, nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek miał taki komfort prowadzenia jako kierowca.
Po drugie nie drży karoseria, co może wydawać się zaskakujące. Jako laik można to jednak w prosty sposób zweryfikować, opierając dłoń na nadkolu, przed i po wyważeniu(oczywiście w trakcie pomiaru jak maszyna rozpędzi koło, a nie w trakcie jazdy ) Jeśli ktoś ma słabe czucie to maszyna ma oscyloskop cyfrowy i rysuje sinusoidę drań biorąc odczyty z podnośnika podpierającego wahacz.
Jak wiemy każdy ma inne czucie samochodu i bywa tak, że ci co mają kierownicę z masażem od złego wyważenia nie zwracają na to uwagi. Ja polecam jeśli ktoś lata w trasy i odczuwa dyskomfort z powodu drgającej kierownicy.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Praktycznie mam takie same objawy po wyważeniu na maszynie Hunter i wymianie połowy przedniego zawieszenia jestem wrażliwy na wszelkie drgania, więc odczuwam nawet minimalne. A drgania karoserii od jakich prędkości czułeś? I gdzie najbardziej, bo u mnie są na fotelu i w okolicach pedałów już przy niższych prędkościach. Co do kierownicy mam dokładnie tak samo, przy czym przy wyższych prędkościach też drży raz mocniej raz lżej karoseria.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
Drgania czuć na karoserii sprawdzając dłonią w trakcie wyważania, w sposób opisany wyżej.
W normalnej jeździe nie zdawałem sobie sprawy, że były, przyzwyczaiłem się bo były od zawsze. Być może ty je od odczuwasz bardziej.
Dopiero jak masz idealnie wyważone to w samochodzie robi się jakby ciszej, bardziej komfortowo, a auto jedzie dosłownie jak po szynach.
Jeśli jesteś wyczulony to warto doważyć w ten sposób. Jeśli trafisz na fachowca jak ja, to na pewno odczujesz różnicę i będzie zadowolony z dobrze wydanej kasy.
W normalnej jeździe nie zdawałem sobie sprawy, że były, przyzwyczaiłem się bo były od zawsze. Być może ty je od odczuwasz bardziej.
Dopiero jak masz idealnie wyważone to w samochodzie robi się jakby ciszej, bardziej komfortowo, a auto jedzie dosłownie jak po szynach.
Jeśli jesteś wyczulony to warto doważyć w ten sposób. Jeśli trafisz na fachowca jak ja, to na pewno odczujesz różnicę i będzie zadowolony z dobrze wydanej kasy.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
No ja jestem wrażliwy na te drgania. Już wymieniłem połosie dwie, tuleje wahacza na oryginał, opony na nowe, a dalej jest coś nie do końca jakbym chciał żeby było. Felgi cały czas te same i są proste. Muszę poszukać firmy w okolicy Lublina, bo do W-wy za daleko jechać.
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wyważanie kół na samochodzie
chłopie, sraj to wymienianie elementów układu napędowego - no chyba, że masz drgania WYŁĄCZNIE przy PRZYŚPIESZANIU
jeżeli masz drgania podczas jazdy - to określ JAKIE...
koła tylne - drgania przenoszące się na tzw. budę (nadwozie, czesto odczuwalne na fotelu, tunelu środkowym itd.)
koła przednie - drgania odczuwalne wyraźnie na kole kierownicy (delikatne lub wyraźne bicie kiery)
w zależności od powyższego znajdź sobie w okolicy serwis opon oferujący DOWAŻANIE KÓŁ na osi i zainwestuj w nie, naprawdę warto !!!
(mankament jest taki, że po doważeniu na osi koło musi po jakimkolwiek demontażu trafić na TE SAME ŚRUBY - czyli felga względem piasty)
naprawdę warto, choć koszt może sięgnąć 40 PLN/koło
Dodano po 3 minutach 42 sekundach:
doważenie na osi potrafi zrobić naprawdę dobrą robotę
oczywiście po wcześniejszym wykluczeniu spraw podstawowych: krzywa felga, bicie promieniowe opony itd itp...
jeżeli masz drgania podczas jazdy - to określ JAKIE...
koła tylne - drgania przenoszące się na tzw. budę (nadwozie, czesto odczuwalne na fotelu, tunelu środkowym itd.)
koła przednie - drgania odczuwalne wyraźnie na kole kierownicy (delikatne lub wyraźne bicie kiery)
w zależności od powyższego znajdź sobie w okolicy serwis opon oferujący DOWAŻANIE KÓŁ na osi i zainwestuj w nie, naprawdę warto !!!
(mankament jest taki, że po doważeniu na osi koło musi po jakimkolwiek demontażu trafić na TE SAME ŚRUBY - czyli felga względem piasty)
naprawdę warto, choć koszt może sięgnąć 40 PLN/koło
Dodano po 3 minutach 42 sekundach:
100% racji
doważenie na osi potrafi zrobić naprawdę dobrą robotę
oczywiście po wcześniejszym wykluczeniu spraw podstawowych: krzywa felga, bicie promieniowe opony itd itp...