--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Cześć.
Problem dość nietypowy.
Muszę zakupić jakiś podnośnik samochodowy. Musi to być podnośnik typu żaba, gdyż fabryczny lewarek trapezowy (którego zresztą nie mam, zamiast niego jest zestaw naprawczy) odpada ze względu na fabrycznie obniżone zawieszenie oraz koła 20".
Mam jakiś podnośnik, który ma 2t udźwigu ale niestety jest zbyt niski. Podłożenie pod niego kostki brukowej niewiele daje gdyż po podniesieniu samochodu koło nawet nie odrywa się od podłoża. Niestety taki urok obniżonego zawieszenia - pompujesz, pompujesz a koło nadal na ziemi.
Czy możecie polecić jakąś konkretną żabę która uniesie auto na tyle wysoko aby móc bezproblemowo zdjąć z niego koło?
Podnośniki 2t są za małe, z kolei 3t są ogromne i ciężkie, za to unoszą na 50cm. Oczywiście podnośnik będzie stał sobie w piwnicy i przeznaczony będzie do okazjonalnego stosowania, np. zmiana kół z letnich na zimowe (50zł w kieszeni).
Jakie są Wasze doświadczenia z lewarowaniem Iśki z kołami 20" lub z obniżonym zawieszeniem?
Problem dość nietypowy.
Muszę zakupić jakiś podnośnik samochodowy. Musi to być podnośnik typu żaba, gdyż fabryczny lewarek trapezowy (którego zresztą nie mam, zamiast niego jest zestaw naprawczy) odpada ze względu na fabrycznie obniżone zawieszenie oraz koła 20".
Mam jakiś podnośnik, który ma 2t udźwigu ale niestety jest zbyt niski. Podłożenie pod niego kostki brukowej niewiele daje gdyż po podniesieniu samochodu koło nawet nie odrywa się od podłoża. Niestety taki urok obniżonego zawieszenia - pompujesz, pompujesz a koło nadal na ziemi.
Czy możecie polecić jakąś konkretną żabę która uniesie auto na tyle wysoko aby móc bezproblemowo zdjąć z niego koło?
Podnośniki 2t są za małe, z kolei 3t są ogromne i ciężkie, za to unoszą na 50cm. Oczywiście podnośnik będzie stał sobie w piwnicy i przeznaczony będzie do okazjonalnego stosowania, np. zmiana kół z letnich na zimowe (50zł w kieszeni).
Jakie są Wasze doświadczenia z lewarowaniem Iśki z kołami 20" lub z obniżonym zawieszeniem?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Czegoś nie rozumiem. Mam ori lewarek GM, czyli wspomniany przez Ciebie lewarek trapezowy, do chyba 1700 kg, sprężyny -30 mm, koła 245/40/19 i auto podnoszę bez problemu i również koła mogę zdjąć bez problemu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
No dokladnie przecież obwód całego koła się nie zmienia przy większej feldze, a obniżone zawieszenie nie wpływa na skok amortyzatora oryginalny podnośnik wg mnie da rade bez problemu
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
@Alex: czy mógłbyś mi podać numer fabryczny tego lewarka?
EDIT:
OK, znalazłem w EPC:
13502147 (14 32 123) VIN (10 znak) <B
13504505 (14 32 126) VIN (10 znak) >B
(+ korbka 13255680 (14 32 124))
Mógłbyś sprawdzić numer na swoim podnośniku? Nie wiem jakie są różnice między tymi dwoma lewarkami.
EDIT:
OK, znalazłem w EPC:
13502147 (14 32 123) VIN (10 znak) <B
13504505 (14 32 126) VIN (10 znak) >B
(+ korbka 13255680 (14 32 124))
Mógłbyś sprawdzić numer na swoim podnośniku? Nie wiem jakie są różnice między tymi dwoma lewarkami.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Niestety nie mam nigdzie wybitego numeru, ale z tego co się zorientowałem, to do podnośnika o numerach 13504505 (14 32 126) pasuje tylko i wyłącznie korba o numerze 13255680 (14 32 124), czyli ten zestaw, który idzie na pierwszy montaż.
Różnice pomiędzy lewarkami najlepiej zobrazują te zdjęcia:
13502147 (14 32 123)
13504505 (14 32 126)
Różnice pomiędzy lewarkami najlepiej zobrazują te zdjęcia:
13502147 (14 32 123)
13504505 (14 32 126)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Piękne dzięki. Cena nowego w ASO 350zł. Chyba trzeba poszukać jakiejś używki.
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Zobacz sobie to, cały set
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5678630325
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5678630325
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 wrz 2015, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Chyba jednak zestaw nie jest kompletny, nie widzę tu korby do lewarka
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Też nie widziałem, ale wystarczy zadzwonić i zapytać dokładnie jak i co tam jest w komplecie
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Zabawne bo ja mam ori set z GM razem z kołem,tylko nie ma czym odkręcić bo nie ma klucza do kół.A ty nie ma korby czyli te zestawy to jakaś lipa.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Klucz do kół pełni też funkcję korby lewarka i zawsze dają go osobno w takiej filcowej skarpecie.
Dlatego lewarek do Insigni jest inny, niż do Astry czy Corsy, bo na klucz 22 mm.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
Dlatego lewarek do Insigni jest inny, niż do Astry czy Corsy, bo na klucz 22 mm.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Dokładnie, klucz do kół pełni również rolę korby lewarka. Ale odkręcić tym czymś śruby w kole graniczy z cudem, dlatego w tym wypadku dodatkowy krzyżak jest naprawdę pomocny.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Mam taki zestaw w bagażniku, jedno co to opel idzie po kosztach. Klucz do lewarka i kół zrobiony w Chinach.
A skoro już tu piszę to może mi ktoś podpowiedzieć do czego jest ten haczyk?
A skoro już tu piszę to może mi ktoś podpowiedzieć do czego jest ten haczyk?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Do ściągania kołpaków.
Chyba nawet jest to w instrukcji.
Zestaw jak zestaw, mam taki sam, dziś wszystko jest robione w Chinach.
Jedno co mnie wq*rza, to to że żeby się dobrać do tych narzędzi, to trzeba wszystko wyjąć: dwie podłogi, śrubę, koło zapasowe. Nie jest lekko.
PS.
Lewarek masz włożony odwrotnie.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
Chyba nawet jest to w instrukcji.
Zestaw jak zestaw, mam taki sam, dziś wszystko jest robione w Chinach.
Jedno co mnie wq*rza, to to że żeby się dobrać do tych narzędzi, to trzeba wszystko wyjąć: dwie podłogi, śrubę, koło zapasowe. Nie jest lekko.
PS.
Lewarek masz włożony odwrotnie.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2015, o 12:20 przez mxw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Dziękuję, nawet bym się nie pomyślał
tapatalk.... na H60-L02
tapatalk.... na H60-L02
Insignia MY2012
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Większość rzeczy jest z dalekiego wschodu. Tuleje wzmacnianie, które wymieniałem też były chińskie.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Dokładnie i roztrząsanie że coś jest made in China jest po prostu niewiedzą piszącego post/temat, a dlaczego China a to dlatego że jest tańsza siła robocza co nie oznacza wcale gorszej jakości.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Pięcioramienne 19" felgi też są "made in China", a 20" "made ina Taiwan"
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Chciałem tym trapezowym lewarkiem podnieśc swoje auto i nie dałem rady przez dokładki.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jaki podnośnik do kół 20" i obniżonego zawieszenia?
Dokladki nie mają wysuwanych "zaslepek" w miejscu podkladania podnosnika?
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka