--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opony letnie

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 17 maja 2019, o 08:46

as pik pisze:
17 maja 2019, o 06:39


Sama świetna opona to jak dom bez fundamentów.
Tym bardziej dobry układ hamulcowy na nędznych oponach

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Opony letnie

Post autor: Bartol » 17 maja 2019, o 09:15

Temat rzeka. Opony, hamulce, stan zawieszenia, temperatura i wilgotność otoczenia oraz podłoża, stan podłoża, temperatura opon, czas reakcji kierowcy m.in. to ma wpływ na skrócenie drogi hamowania o ten 1 metr, który jest przedmiotem dyskusji ;)


marcin.1987 pisze:
17 maja 2019, o 08:41
One nie trzymały jak powinny i popiskiwały w rytm ABSu.
Równie dobrze można drążyć temat i zapytać czy masz nowe i sprawne amortyzatory, które "kleją" oponę do nierówności nawierzchni. Najlepsza opona na zużytych amorkach będzie minimalnie podskakiwała i włączy ABS, więc czy to opona, trochę piachu na drodze to ciężko stwierdzić po jednym przypadkowym hamowaniu.

Nawet ciśnienie w oponach ma ogromne znaczenie np. przy ostrym hamowaniu na poprzecznych nierównościach(gęste koleiny przed światłami).
Z ciśnieniem eko tj. 2,7 i 2,6 włączy się ABS, natomiast w tych samych warunkach i ciśnieniu komfort 2,2 i 2,0 już się nie włącza.
Opona na niższym ciśnieniu dopasowuje się i wkleja w nierówności natomiast nabita jak kamień leci po grzbietach kolein i zaczyna się ślizgać czego objawem jest reakcja ABS.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Opony letnie

Post autor: wassermann » 17 maja 2019, o 13:02

marcin.1987 pisze:
17 maja 2019, o 08:41
Co z tego, że będziesz miał wyczynowy układ hamulcowy, który stawia auto dęba, jeśli opona będzie tracić przyczepność i ABS będzie wściekle pompował? Wtedy to opona będzie najsłabszym ogniwem.
Najlepszy przykład - Insignia aktualna z bardzo wydajnymi hamulcami Brembo. Na letnich wściekłych Michelinach Pilot Sport 4S fizyka zdaje się nie istnieć (zgubne wrażenie). Na zimowych Conti TS850P, mimo że w testach na czele rankingów, samochód jedzie z ABSem, jedzie i jedzie... Czy asfalt suchy czy mokry. Różnica pewnie z 10 metrów przy hamowaniu ze 100 km/h. Zimówka na asfalcie już taka jest. To właśnie najsłabsze ogniwo, bo hamulce bardzo dobre, a zawieszenie nowe.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 17 maja 2019, o 15:50

Co to znaczy opona budżetowa?
Czy opona letnia która kosztuje 300 nie może być lepsza od tej która kosztuje 500?

Federal 595 rs-r czy Toyo 888r, Nankang NS2R..... Same chinole a jak kleją.
Udało mi się dwie pierwsze przetestować.
Jedna w Civicu a druga w e46. Miód oczywiście w suche dni. To są opony UHP.
Te same firmy mają odpowiedniki w wersjach na deszczowe dni... Czasem o połowę taniej niż konkurencja z topu.

O tym jak opona sobie radzi w danych warunkach decyduje mieszanka, sztywność boczna i w końcu bieżnik... A nie cena :) Pech że Michelin się tak mocno ceni.

@wassermann - zrób test z zimową i 4s przy minus 5 ;)
Uwierz skład mieszanki zrobi swoje.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 17 maja 2019, o 16:03

Toyo to nie chińczyk.
Jaki sens ma test letniej zimą.
Jak Nankang klei się do asfaltu to nie wiem na czym musiałeś jeździć wcześniej.
Kupiłem auto na takich rocznych to wiem jak kleją zwłaszcza na mokrym

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Opony letnie

Post autor: wassermann » 17 maja 2019, o 16:21

as pik pisze:
17 maja 2019, o 15:50
@wassermann - zrób test z zimową i 4s przy minus 5 ;)
Uwierz skład mieszanki zrobi swoje.
Ostatniej zimy rzadko był minus w moim mieście.
Chodzi mi bardziej o porównanie dobrej/słabej opony w warunkach, gdy jedna z tych opon może osiągnąć optymalny rezultat (przypadek jazdy na zimówkach w porze innej niż zimowa, czy przy dodatnich temp.)
Jeździłem na nich jeszcze na początku kwietnia jak było już po ok. 10 st. C na plusie - i musiałem odpuszczać przy co mocniejszym przyhamowaniu, bo szkoda było psuć opony (od hamowania z ABS zimówki dostają konkretne w dupę po kostkach bieżnika). Hamulce hamulcami, one zazwyczaj są sprawne (przecież nie jeździmy 20-letnimi trupami), ale zwłaszcza przy pojedynczym hamowaniu (gdy nie ma jeszcze mowy o fadingu) to od opony właśnie zależy w największym stopniu droga hamowania. Po to dałem przykład.

Widzę, że nie mamy po co się nawzajem przekonywać. Na drodze postaram się jechać za Tobą, bo lubię tyłek swojej niuni ;)
Pozdrawiam piątkowo :!:

Kurczę, durny ten Mercedes i BMW, że dają francuskie PS4S do swoich wyrobów (AMG i M-ki). Mogliby wrzucić Nankangi :P

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 17 maja 2019, o 16:40

@norbi333 - Nankang NS2R, proponuję przynajmniej o tego typu konstrukcjach poczytać.

@wassermann Spokojnie... Pewnie i tak byś musiał za mną jechać ;) haaaa
Bez ciśnienia panowie. Piwko i wiooo weekend! :D

A propos chinoli w autach premium:
http://www.nexentire.com/webzine/201609 ... ent_01.php

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Opony letnie

Post autor: marcin.1987 » 17 maja 2019, o 17:04

No i znowu pudło. Nexen to nie Chińczyk ;)

Udanego weekendu. Kolejny temat z kategorii "moja racja jest najmojsza" się powoli robi. Ja opinię sobie wyrobiłem i ją wyraziłem. Inni również. Mimo, że się nie zgadzam to szanuję.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 17 maja 2019, o 17:10

as pik pisze:
17 maja 2019, o 16:40
@norbi333 - Nankang NS2R, proponuję przynajmniej o tego typu konstrukcjach poczytać.
Rzeczywiście źle spojrzałem.Ale to są semi slicki,którymi nie jeździsz w normalnym aucie,wiec słabe porównanie.A jak już to porównaj markowe semi z nimi. Pytanie co będzie na deszczu czy mokrym

Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Wady:

Największa wada takich opon to oczywiście deszcz oraz jazdę w niskiej temperaturze panującej na dworze. Opony tego typu kiepsko odprowadzają wodę i właśnie przez to tracą przyczepność podczas jazdy.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 17 maja 2019, o 17:20

@Marcin.1987 - Każdego szanuję tak samo i Ciebie!

PS. Sprawdź gdzie Nexeny robią... CHINOLE :)

@norbi333
Bardziej chodzi mi o to że ta firma powoli dojdzie do czuba... Wiadomo do Trofeo R im jeszcze zabraknie ale już w dziedzinie opon UHP są wysoko.

Aktualnie wszyscy jarają się nowościami Goodyear, SuperSporty, R i RS.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 17 maja 2019, o 18:16

Dojdzie albo i nie.Pamiętaj ,ze inne firmy również się rozwijają
Z neta :
Auto uzytkowane w sporcie - szukałem semi slicków w przystepnej cenie. Mimo prawie zerowych informacji w internecie, zaryzykowałem i kupiłem NS-2R (120). Zakup okazał się strzałem w dziesiątke, na suchym te opony trzymają rewelacyjnie. Niestety na mokrym nie jest juz tak kolorowo, mimo to polecam każdemu, kto upala autko na torze, kjsach itp.

Dodano po 8 minutach :[/color]
https://www.wyborkierowcow.pl/opona-bie ... ogumienia/

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 17 maja 2019, o 19:28

@norbi333 - Problem naszych rodzimych i mniejszych firm typu Sava, Matador czy Fuldy to niestety fakt iż zostały wchłonięte przez koncerny które im nie pozwolą na rozwój..

Widzimy to właśnie na przykładzie Hankooka który może śmiało walczyć z najlepszymi.
I powoli ogrywa nawet tych wielkich...
Kupując Debice wiesz ze to opona która jest jakości B, tak jak każda Fulda czy Uniroyal.

Dla mnie nie ma sensu wydawać 440zł na Dębice skoro za 160 więcej można dostać komplet Hankooka.

Jestem pełny podziwu dla mniejszych koncernów które starają się i inwestują w technologię.

Btw. Kupiłem rok temu do Astry opony marki Saetta Touring 2... Grupa Bridgestone.
Szczerze... Dla auta typu Fiat linea było by ok.
Opony po roku już nie mają tej przyczepności mimo iż na początku było całkiem fajnie.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Opony letnie

Post autor: marcin.1987 » 18 maja 2019, o 07:14

No i ok. Nexen ma 1 z 3 zakładów w Chinach, ale R&D jest w Korei. Uznajmy dyplomatycznie, że w 33% Chińczyk ;) a już niedługo tylko w 25%, bo otwierają w najbliższych miesiącach (lub nawet już otworzyli) fabrykę w Czechach.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 18 maja 2019, o 11:40

Najlepsze jest to że ani Ty ani ja nie piszemy o chinolach...
Maxxis, Nankang, Kenda, Federal to Tajwan.
Nexen to Korea a taki Vredestein... Został kupiony przez Hindusow.

A największym udziałowcem Pirelli jest "ChmieChina" Mieli nawet ponad 60% udziałów... Na szczęście powoli oddają kontrolę (ok 40%)

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Opony letnie

Post autor: dare50 » 18 maja 2019, o 12:26

Kolego @as pik Dębice do Isi są średnio po 330 zeta nie 440 więc różnica jest większa , markowe to po ile? ponad 500 min można śmiało powiedzieć że ponad 600 bo za 500 kupisz tylko trochę lepsze teoretycznie, jak tak rozumujesz to czemu kupiłeś Insignie było dołożyć i kupić markę Premium , tak jest ze wszystkim , więc żeby kupić dużo lepsze to nie jest wydatek 600+ , a Wy na siłę próbujecie dołożyć do Dębicy 600 i twierdzicie że kupicie super opony .

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Opony letnie

Post autor: marcin.1987 » 18 maja 2019, o 16:51

W zeszłym roku kupowałem Continental premium contact 6 w rozmiarze 245/45R18 za 575zł sztuka. Więc da się poniżej 600zł dostać premium. Nie tylko z nazwy ;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 18 maja 2019, o 20:15

dare50 pisze:
18 maja 2019, o 12:26
Kolego @as pik Dębice do Isi są średnio po 330 zeta nie 440 więc różnica jest większa , markowe to po ile? ponad 500 min można śmiało powiedzieć że ponad 600 bo za 500 kupisz tylko trochę lepsze teoretycznie, jak tak rozumujesz to czemu kupiłeś Insignie było dołożyć i kupić markę Premium , tak jest ze wszystkim , więc żeby kupić dużo lepsze to nie jest wydatek 600+ , a Wy na siłę próbujecie dołożyć do Dębicy 600 i twierdzicie że kupicie super opony .
Po prostu nie widzę sensu kupować sredniaka... Albo top albo Joker.
Dębica jest produkowana tak aby się sprzedać... W Polsce.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 9 lip 2019, o 12:41

Niezależny test opon UHP jednego z najlepszych portali oponiarskich.


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Opony letnie

Post autor: wassermann » 9 lip 2019, o 14:52

Fajny test. Sensownie gościu gada, nie pozycjonuje żadnego produktu tylko zwraca uwagę na różnice i co ważne podkreśla, że test na tym specyficznym samochodzie (BMW M2) nie musi być idealnie miarodajny dla auta o innej charakterstyce. Mogliby jeszcze powtórzyć na jakiejś silnej przedniej ośce. Mam Michelin PS4S i mogę polecić, dają nieznaną wcześniej pewność. A ich limit zapewne leży spooooro dalej niż codzienna jazda Insignią.
Na tym kanale obejrzałem niedawno ten test:

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 9 lip 2019, o 16:11

Wcześniej były testy na Focusie ST z tego co pamiętam.
Ale generalnie łatwiej wyłapać różnice na tylno napędówce z wiadomych przyczyn.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”