--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opony letnie

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 24 kwie 2019, o 18:31

Felga jak ma wyglądać to minimum R19

VDP
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 5 maja 2019, o 14:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Opole

Re: Opony letnie

Post autor: VDP » 15 maja 2019, o 09:27

Wymieniłem wczoraj opony na Dębice presto 2 UHP 245/45/R18 i powiem tak, bałem się ekonomicznych opon ale widzę, że chyba nie słusznie, samochód dobrze się drogi trzyma, w zakręty wchodzi jak należy, hałasu praktycznie zero. Zobaczymy tylko jak z żywotnością. myślałem o Pirelli, ale za Dębice (teoretycznie o lepszych parametrach) dałem 1408 zł a za Pirelli musiałbym wyskoczyć ponad 2k.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Opony letnie

Post autor: dare50 » 15 maja 2019, o 14:23

I tak powinno być , w większości przypadków płacimy za markę nie za jakość , Syn tez założył do VC Dębice i jest zadowolony , ja zakładam po niedzieli i za te pieniądze nie ma nic lepszego o tych parametrach

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 15 maja 2019, o 15:26

Nie tylko za markę.Za jakość również.Tylko to widać na mokrym i w krytycznych sytuacjach

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 16 maja 2019, o 07:35

Norbert... jest tyle czynników które wpływają na zachowanie podczas sytuacji krytycznych jak stan hamulcy, zawieszenia, waga, stan nawierzchni... itp itd
Nie neguje właściwości topowych opon, lecz gra nie jest warta świeczki. Wystarczy prześledzić cenę opony przed i po teście GTU czy Autobilda.

MARKETING ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 16 maja 2019, o 09:33

Skoro komuś bezpieczeństwo i różnica tylko albo ,aż pół czy metr nie jest warta to nie wnikam.Tylko,że te pół metra może uratować czyjeś życie lub uchronić auto. Marketing ale i nie tylko .Marka topowa musi kosztować,bo jej badania kosztują. Najlepsze materiały również kosztują więcej.
Co do czynników to owszem tylko dorzuć do tego ,że masz mokrą nawierzchnię i słabą oponę.Z metra już zrobią się trzy metry różnicy .

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Opony letnie

Post autor: dare50 » 16 maja 2019, o 10:33

Norbi333 masz udziały w markach premium ? Dębice kupiły tysiące osób nie jedna , i zobacz ile jest negatywów , jeśli opona byłaby zła ty nie było by takiej sprzedaży więc coś to znaczy i nie tylko cena , znam też osoby co jeżdżą autami ciężkimi na Dębicy i nie mają z tym problemu , a zabraknąć metr może każdemu bez względu na oponę jak ktoś przesadzi , np.zeszłe lato przejeździłem na zimówkach i nie miałem z tym problemu i też możesz powiedzieć że są złe na lato, ale jak jeździ się z głową (nie w chmurach) to nie ma z tym problemu .

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opony letnie

Post autor: wassermann » 16 maja 2019, o 10:36

Każda opona ma indywidualne cechy, stąd trudno dobrać jest idealną do swojego samochodu i preferencji. Jednak istnieje oczywista prawidłowość - i nie jest to reklama - że opony tzw. premium wykazują lepsze parametry w sytuacjach krytycznych.

Wiadomo, że lepiej aby ktoś zafundował sobie nowe przeciętne opony zamiast miałby dożynać zjechane zimówki w lecie, czy jeździć na "premium", które bieżnika już prawie nie ma. Za użytkowanie szmelcu powinny być zatrzymywane dowody rejestracyjne, ale jest to zjawisko powszechne.

To, że niektórzy wybierają nowe opony klasy ekonomicznej z powodów finansowych jest dla mnie w pełni zrozumiałe, skoro nie mogą sobie pozwolić na zakup "premium". OK.

Ale nie tłumaczmy takich oszczędności, czasami rzeczywiście koniecznych, a kiedy indziej wymuszonych (często nadmierną skłonnością do robienia "dobrego interesu" czyli tzw. dziadostwem), w sposób przewrotny - mówiąc, że droższe opony to tylko marketing i że nie dają żadnej przewagi (czytaj: ich zakup to marnowanie pieniędzy, bo technicznie są takie same).

Osobiście nie uznaję kompromisów w kwestii opon, ale mogę sobie na to pozwolić. Gdybym któregoś dnia musiał wybierać i po prostu nie mógł kupić droższych opon, szukałbym kompromisu. Ale ze świadomością, że te opony nie będą tak samo dobre. Dawno temu, chyba 13-14 lat temu, pamiętam uczucie ulgi, gdy z naszego pierwszego auta (Golfa II) zdjąłem wizualnie jeszcze dobre Dębice Passio, które kilka razy koszmarnie pojechały na mokrym, i założyłem Uniroyale - kompletnie inne auto.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 16 maja 2019, o 12:29

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... ootout.htm

Proszę bardzo... Aktualnie Uniroyal chyba jednak "Rain" to ma tylko na boku opony ;) Na suchym to po prostu szok in minus.
Test Autobilda... To co Kupujemy Kendę Emerę(Tajwan)... za niecałe 300zł ? Albo Apollo?

Dla mnie aktualnie Hankook to największy wygrany... Taki progres w przeciągu ostatnich 5-10 lat.
Jako Dębice potraktujemy oponę SAVA Intensa UHP - to jest to samo.

W tego typu testach zazwyczaj jest 10 "znajomych kandydatów" i wyniki są przewidywalne.
Tutaj mamy pare niespodzianek na plus... ale i minus.

Hankook Ventus S1 evo 3 ok 490zł za oponę...
Michelin Pilot Sport 4 to ok 650zł
Kenda Emera A1 - 270zł widziałem najtaniej...

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Opony letnie

Post autor: Krzychu99 » 16 maja 2019, o 13:16

Miałem poprzedni model Hankooka i też uważam, że to jedna z lepszych opon na rynku. W ośce z blisko 500nm lepiły bardzo dobrze.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 16 maja 2019, o 13:18

dare50 pisze:
16 maja 2019, o 10:33
Norbi333 masz udziały w markach premium ?
Niestety nie
dare50 pisze:
16 maja 2019, o 10:33
Dębice kupiły tysiące osób nie jedna , i zobacz ile jest negatywów , jeśli opona byłaby zła ty nie było by takiej sprzedaży więc coś to znaczy i nie tylko cena , znam też osoby co jeżdżą autami ciężkimi na Dębicy i nie mają z tym problemu ,
Czytam różne opinie i 95 procent daje pięć za wygląd i jazdę bezproblemową.Brak opinii w krytycznej sytuacji.
Ale oczywiste ,że do czasu ,gdy brak jakiś krytycznych sytuacji,gdzie metr czy prowadzenie w teście łosia .
Ktoś ma szczęście i mu nie trafią się,więc będzie chwalił taką czy inną oponę.
dare50 pisze:
16 maja 2019, o 10:33
np.zeszłe lato przejeździłem na zimówkach i nie miałem z tym problemu i też możesz powiedzieć że są złe na lato, ale jak jeździ się z głową (nie w chmurach) to nie ma z tym problemu .
Osobiście dla mnie to skrajna nie odpowiedzialność jeździć latem na zimowych. Jazda z głową nie będzie miała znaczenia,gdy nagle ktoś przed tobą gwałtownie da po heblach. Poza tym za pewno zdarza się Tobie zagapić się czy coś. I ta chwila może wystarczyć.

Dodano po 42 sekundach:
wassermann pisze:
16 maja 2019, o 10:36

To, że niektórzy wybierają nowe opony klasy ekonomicznej z powodów finansowych jest dla mnie w pełni zrozumiałe, skoro nie mogą sobie pozwolić na zakup "premium". OK.

Ale nie tłumaczmy takich oszczędności, czasami rzeczywiście koniecznych, a kiedy indziej wymuszonych (często nadmierną skłonnością do robienia "dobrego interesu" czyli tzw. dziadostwem), w sposób przewrotny - mówiąc, że droższe opony to tylko marketing i że nie dają żadnej przewagi (czytaj: ich zakup to marnowanie pieniędzy, bo technicznie są takie same).
Lepiej tego nie da się ująć

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opony letnie

Post autor: wassermann » 16 maja 2019, o 13:27

@as pik
No i tylko potwierdziłeś moją opinię. Na 50 testowanych opon, w pierwszej dziesiątce 5 miejsc zajęły opony ze ścisłego "premium" (Michelin, Conti, Goodyear, Pirelli, Bridgestone) - na próżno szukać tych marek na dalszych pozycjach - i 3 co najmniej średnie cenowo (Hankook, Nokian, Vredestein). Za to dalsze miejsca zajmuje półka tania i no-name'y. "Nasz" Kormoran na pozycji 38. z wynikiem na mokrej nawierzchni o 8 metrów gorszym od najlepszej - i to przy hamowaniu z zaledwie 80 km/h. Przepaść.
Poza tym cechą klasowych opon jest uniwersalność, a nie dobry wynik tylko w jednej kategorii. Hamowanie, aquaplaning, reakcja, pewność prowadzenia. Hałasu i zużycia nie liczę, bo fizycznie niemożliwe jest pogodzenie ich z najwyższymi osiągami.

Warto też wspomnieć jak wyglądają rezultaty testów hamowania na suchym asfalcie prowadzonego w autach wyposażonych w opony zimowe. Co rusz widzę w testach wyniki na poziomie 40-45 metrów ze 100 km/h i zastrzeżenie, że opony były zimowe. Te same marki, wyposażone w bardzo skuteczne układy hamulcowe, ale testowane na oponach letnich, zyskują wyniki na poziomie zwykle nie przekraczającym 35 metrów.

Samochód to nie furmanka, to 2 tony poruszające się czasami nawet 200 km/h, innym razem po nawierzchniach z różnymi niespodziankami, w trudnych warunkach, gdy opona musi wycisnąć spod siebie kilka litrów wody w ciągu sekundy. Na drodze życie i śmierć dzielą ułamki sekund i metry, często przecież nie z naszej winy. Samochód to kupa istotnych elementów, ale wszystkie one łączą z ziemią tylko 4 pola o powierzchni kartki papieru. Przeciętnie raz na 3-4 lata kupujemy opony. Kilkaset złotych wolę oszczędzić na zawartości koszyka w sklepie albo na innych /cenzura/, a nie na oponach.

M.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Opony letnie

Post autor: P405 » 16 maja 2019, o 13:33

Pytanie tylko czy lepiej kupić 2 komplety np. Dębicy czy dojechać jeden komplet premium. Ja najchętniej zmieniam opony jak mają między 4-5 mam.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 16 maja 2019, o 13:53

@wassermann - Tutaj masz cały test z aquaplaningiem itp itd. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Wnioski wyciągnij sobie sam. Jak dla mnie albo kupujesz absolutny TOP albo gra nie warta jest świeczki typu Toyo, Yokohama, Uniroyal. Wyjątek to Hankook - Ale akurat oni od iluś już tam lat są w Motorsporcie (Niemiecki DTM dla przykładu)

@P405 - Tutaj się z Tobą zgodzę... Nawet klasa premium po 5 latach będzie już... niekoniecznie tym co ma być.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Opony letnie

Post autor: norbi333 » 16 maja 2019, o 15:41

To czym będzie klasa budżetowa ,że nie wspomnę o chińczykach po 5 latach?

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 16 maja 2019, o 19:23

Powoli przestaje funkcjonować miano "Chinczyka" oni w końcu dogonią zachód jakością... A potem cena wybije większość marek "środka".
Dębica, Kormoran czy inne Savy, Barumy Fuldy... To są produkty typu B.

VDP
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 5 maja 2019, o 14:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Opole

Re: Opony letnie

Post autor: VDP » 16 maja 2019, o 19:32

as pik pisze:
16 maja 2019, o 13:53
@P405 - Tutaj się z Tobą zgodzę... Nawet klasa premium po 5 latach będzie już... niekoniecznie tym co ma być.
Właśnie zmieniłem z Pirelli 5 letnich, na Dębicę.
Nie to auto, nie sądziłem, że będzie tak ogromna różnica i to jeszcze na Dębicy(gdzie nie spodziewałem się "szału").
Cena do jakości ideał.
Natomiast trudno polemizować z droga hamowania krótsza w premium i tyle (chcesz wydać, kup bo lepsze). (8m robi różnicę, 1m nieistotne jak dla mnie).

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Opony letnie

Post autor: marcin.1987 » 16 maja 2019, o 19:43

Różnicę tego jednego metra docenisz w momencie gdy zza samochodu wyskoczy Ci przed maskę przedszkolak. I albo napędzisz mu stracha, ale włos mu z głowy nie spadnie, bo zatrzymasz się tuż przed nim, albo go uderzysz, a wtedy różnie może się to skończyć... a opinii negatywnych, czy osób które w skrajnych przypadkach się znalazły próżno szukać, bo zwykle mają inne rzeczy w głowie niż pisanie opinii o oponie.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opony letnie

Post autor: as pik » 17 maja 2019, o 06:39

@Marcin.1987 - Wystarczy zalać układ hamulcowy płynem typu Racig od Motula czy Liqui. Zainwestować w solidne tarcze i klocki i wierz mi... Nawet Średnia Dębica na takim setupie cię zadziwi.
Nie wspomnę nawet o zawieszeniu.

Sama świetna opona to jak dom bez fundamentów.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Opony letnie

Post autor: marcin.1987 » 17 maja 2019, o 08:41

Co z tego, że będziesz miał wyczynowy układ hamulcowy, który stawia auto dęba, jeśli opona będzie tracić przyczepność i ABS będzie wściekle pompował? Wtedy to opona będzie najsłabszym ogniwem. Poza tym - sportowe tarcze, sportowe klocki, sportowy płyn hamulcowy za kupę kasy i opony klasy eko? Trochę nie tędy droga...

Nie tak dawno, jeszcze na zimowych oponach miałem okazję hamować awaryjnie, bo kierowca przede mną bez większego zastanowienia stwierdził, że on chce wjechać w bramę. Wcisnął hamulec i bez kierunkowskazu zaczął sobie wjeżdżać w podwórko. Wierz mi, że nie hamulce były wtedy problemem (układ J62 całkiem nieźle działa i zatrzymuje to auto), a właśnie opony. One nie trzymały jak powinny i popiskiwały w rytm ABSu.

Nie neguję opon ekonomicznych, bo nie wymagam, żeby instalować do nastoletnich aut opon stanowiących równowartość samochodu.

A wydatek 500-600zł więcej przy zakupie opon rozkładając to na 3 lata jest naprawdę aż tak duży?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”