--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------Popularny prezenter Richard Hammond jest fanem Opla - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wyważanie kół na samochodzie

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 687
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: Maverick_86 » 28 lip 2020, o 06:16

Jak się sporo jeździ to nawet minimalne drżenie przeszkadza, ja codziennie robię ponad 120 km, w tym 40 po ekspresówce. Tak połośki zostały wymienione z uwagi na drgania przy przyspieszeniu, po wymianie ten rodzaj drgania zniknął. Co do określenie typu drgań które pozostały to i jedne i drugie o których piszesz, przy czym kierownicą drży minimalne tylko przy prędkości powyżej 120, bardziej czuć natomiast drgania na nadwoziu, konkretniej na fotelu i podłodze w okolicy pedałów. Podsumowując jest to chyba pierwsze auto które wymaga specjalistycznego wyważenia kół, dotychczas w poprzednich nigdy tyle czasu nie walczyłem z tematem.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: seburaj » 28 lip 2020, o 20:15

Maverick_86 pisze:
28 lip 2020, o 06:16
bardziej czuć natomiast drgania na nadwoziu, konkretniej na fotelu i podłodze w okolicy pedałów.
czyli ewidentnie tylne koła/opony

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1528
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: Bartol » 29 lip 2020, o 16:02

Napiszę jeszcze jako ciekawostkę. Drżenie kierownicy nasilało się przy gwałtownym hamowaniu i wielu obwiniało by z tego powodu tarcze, a ja tarcze przetoczyłem i na 100% wiedziałem, że to nie przez nie. Po wyważeniu kół jak ręką odjął drżenie w trakcie hamowania.
Koła były zawsze dokręcane kluczem dynamometrycznym, więc na pewno żadna szpilka nie była przeciągnięta co mogłoby powodować wcześniejsze drgania przy hamowaniu.

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
...,tuleje oryginalne również wymieniłem, a jeździły by do tej pory, bo teraz wiem, że nie były powodem drgań.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: seburaj » 30 lip 2020, o 20:41

Bartol pisze:
29 lip 2020, o 16:04
a ja tarcze przetoczyłem i na 100% wiedziałem, że to nie przez nie. Po wyważeniu kół jak ręką odjął drżenie w trakcie hamowania.
troszkę się obracasz w krainie s-f :D

nie toczy się już tarcz w obecnych czasach - raz, że nie ma to sensu ekonomicznego, dwa - technicznego również :roll:
niewprawny tokarz zrobi Ci robotę która wcale nie musi być wiarygodna, a dobry weźmie pieniądze które pozbawią sensu całą operację :D

a już w zniknięcie bicia przy hamowaniu - po wyważeniu kół - z całym szacunkiem, ale nie ma to sensu/uzasadnienia technicznego o:o

albo bije przy hamowaniu - bo tarcze, albo bije - bo luz w elementach zawieszenia (sam to przerabiałem)... ale bicie przy hamowaniu od niewyważonych kół, ja Cie bardzo przepraszam :lol: :lol: :lol:

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1528
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: Bartol » 30 lip 2020, o 23:42

Troszkę nie wiesz co piszesz ;)
Przetaczałem tarcze "na samochodzie" i nie robił tego tokarz w komunistycznym warsztacie na 90 letniej tokarce tylko fachowiec do którego autoryzowany salon Opla i BMW wysyła swoich klientów lub zlecają przetaczanie bezpośrednio po reklamacjach klientów.
Wg Ciebie tarcz w obecnych czasach się nie toczy, a na termin toczenia trzeba czekać kilka dni :lol:

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: seburaj » 31 lip 2020, o 20:12

:lol: napisz jeszcze w jakiej krainie, bo w podpisie się jakoś, hmmm, wstydzisz ... :lol:

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1528
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: Bartol » 31 lip 2020, o 20:53

Co twój post wnosi oprócz prowakacji w kierunku osobistym?
Brawo za merytoryczną rozmowę z tobą na temat wyważania kół na samochodzie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1392
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: wassermann » 31 lip 2020, o 21:12

Nie dalej jak dzisiaj byłem w ASO na rocznym przeglądzie i do wymiany poszły zużyte przednie klocki. Tarcze miały 29 mm (nominał 30, minimum 27) i zostały delikatnie przetoczone (jedna miała minimalną bruzdę, nie miały widocznych falowań, przebarwień ani odczuwanego bicia). Brembo 345 mm. Normalna procedura, ASO prawie zawsze tak robi jeśli tarcza ma zapas grubości i nie ma wad.

W poprzedniej Insi również przy pierwszej wymianie klocków miałem toczone tarcze (TRW 337 mm), a przy drugiej wymianie wleciał już komplet.

Wyrzucenie tych tarcz byłoby zbędną ekstrawagancją, zważywszy że w oryginale dwie kosztują 2000 zł (same klocki 1000). Zostałem poinformowany, że gdybym miał po tym zabiegu zastrzeżenia podczas jazdy, to dopiero wówczas mam się zjawić i tarcze zostaną wymienione - z obiektywnej przyczyny. W poprzedniej Insi wszystko było OK i hamulce po dotarciu nowego klocka do przetoczonej tarczy brały jak dawniej (oczywiście lepiej niż tuż przed wymianą, gdy mało klocka powodowało spadek wydajności i dudnienie przy depnięciu z prędkości „autostradowej”).

Tak więc głupie teksty niekoniecznie pokrywają się z praktyką ;)

M.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 3508
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: IBZI » 31 lip 2020, o 22:52

Proszę o powstrzymanie się od "wycieczek" osobistych. Temat jest o wyważaniu kół na samochodzie.
Co do przetaczania zdania są podzielone, niech każdy robi jak uważa.
W życiu różnie bywa - patrz post @wassermann'a powyżej.

dzejdzej98
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 05:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Koluszki

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: dzejdzej98 » 3 sie 2020, o 07:02

Panowie potrzebuje wyważyć koła,macie jakąś sprawdzana wulkanizację w Łodzi bądź okolicach ??

andrew
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Białystok,Hamburg
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: andrew » 22 lut 2021, o 21:37

Wiosna sią zbliża czas pomyśleć o zmianie kół..Jaką polecacie w Białymstoku i ok co na znają się na ty co robią?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wyważanie kół na samochodzie

Post autor: krupniok » wczoraj, o 21:25

To i ja zapytam o sprawdzony zakład, który wyważa koła na samochodzie na Śląsku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”