--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

marian8834
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 26 sty 2018, o 13:18
Auto: Astra
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łęczyca

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: marian8834 » 21 sty 2019, o 17:29

spiryt4 pisze:Ja również służę pomocą taką jak koledzy norbi333 i Zbyszek01,
jak co to pisz komu kiedy i ile trzeba by przelać.
Ja również dorzucę złotą cegiełkę jak koledzy. Daj tylko sygnał.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
SensitivE91
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2018, o 15:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: SensitivE91 » 21 sty 2019, o 17:57

Wspomoc moge finansowo jak poprzednicy:)$$ bo gdy czytam te skróty którymi operujesz, popadam w kompleksy

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka



ariel
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
Auto: opel 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: rybnik
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: ariel » 21 sty 2019, o 18:09

Ja też wesprze projekt tylko gdzie nr konta szukać 😐

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: dare50 » 21 sty 2019, o 18:40

Przemek brawo może chłopaków za wschodniej granicy przebijemy :) , fajnie było gdyby było info o DPF miedzy zegarami to by naprawdę załatwiło sprawę PDF-a , trzymam kciuki , kiedyś za młodego robiłem trochę w elektronice nawet ruskie telewizory amatorsko naprawiałem ;) , teraz odpuściłem ale to co potrafię sam naprawiam , jak by co do testowania do przedlifta jak najbardziej i oczywiście wsparcie $

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: xul » 21 sty 2019, o 18:50

Ping pisze:
21 sty 2019, o 17:02
A tak swoją drogą to jak żeś go uwalił?
Nie ja, od kumpla dostałem do uratowania. Z tego co gadał, to rano się bawił i zostawił wpięty w auto i chyba w laptopa po USB, jak przyszedł po południu to już nie dało się połączyć, musiało jakieś przepięcie się zrobić albo wina złamanego kabla. Prawdopodobnie poleciał cały blok UART. Brak czegokolwiek na liniach TX wychodzących z uP do FT232 i Esp8266, na a na RX normalnie sygnały lecą do uP. Układ wstawał, bo było to pisknięcie po starcie, ale niestety nie udało mi się z niego odczytać pamięci, bo była zablokowana, a po odblokowaniu odczytało same "FF". Do czystego uP też się nie da wgrać tego firmware, co można pobrać, bo on musi być załadowany przy pomocy tego managera, a do tego potrzebny jest stosowny bootloader w uP.
VxDiag obsługuje protokół J2534-2 czy coś takiego. Wiem, że GDS'em można było się bawią i chyba nawet programowanie robić.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: kecraminsignia » 21 sty 2019, o 19:19

Między zegarami info o DPF, ciśnienie oleju, informacje dźwiękowe o niskim ciśnieniu oleju, info kilometrowe i czasowe do końca przeglądu serwisowego. Fajnie gdyby było można w przedliftowe dodać 4 zakładkę (Eco i osiągi).
Nie wiem o jakich rzeczach mamy pisać.
Ukierunkuj nas...

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
GRZEGOR
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: NEWCASTLE

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: GRZEGOR » 21 sty 2019, o 20:11

Co byś powiedział na coś takiego jak na zdjęciu? Stworzyć własny moduł, który łączył by się przez OBD i wyświetlał informacje na kolorowym wyswietlaczu?Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 21 sty 2019, o 20:18

Pomysł fajny i nieźle mogło by to wyglądać. Tylko w takim wypadku co z komunikatami które mogą pojawić się na wyświetlaczu dot. awarii czy innej usterki?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: mazmarcin » 21 sty 2019, o 20:20

No wtedy to musi być tyle zakładek co w polifcie, tylko że wszystkie powinne działać :lol:

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 21 sty 2019, o 20:22

BTW, ktoś używa modułu Happy Blue? Potrzebny mi jest do testów.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maludybartek
Klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 4 mar 2018, o 11:47
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Wojnarowa, Nowy Sącz, Tymbark
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: maludybartek » 21 sty 2019, o 20:35

Ja też dorzucę parę $$ żeby projekt się udał. Fajnie byłoby mieć dodatkowe informacje między zegarkami.

Trzymam kciuki!

Awatar użytkownika
GRZEGOR
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: NEWCASTLE

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: GRZEGOR » 21 sty 2019, o 20:39

Ping pisze:Pomysł fajny i nieźle mogło by to wyglądać. Tylko w takim wypadku co z komunikatami które mogą pojawić się na wyświetlaczu dot. awarii czy innej usterki?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Myślałem o stworzeniu własnego modułu, który by zczytywal dane z sieci CAN i wyświetlał informacje na tym wyswietlaczu.
Moduł podłączony byłby do gniazda OBD, albo kostki prędkościomierza. Mówię czysto hipotetycznie, bo sam nie wiem czy to realne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 21 sty 2019, o 20:41

Tylko musiał byś wiedzieć gdzie w can trzeba szukać. Trochę ramek mam rozpracowanych ale jednak nie wszystkie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: kecraminsignia » 22 sty 2019, o 11:31

Może również uda się uruchomić (zmienić) w funkcji lokalizowanie samochodu aby włączały się halogeny lub żarówki doświetlającą zamiast ksenonów.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 22 sty 2019, o 17:43

Na chwilę obecną program zajmuje 17kB, wiec tragedi nie ma. Obecnie z poziomu PC można:
-Konfigurować kontroler CAN (ustawiać prędkość)
-Konfigurować filracje odbieranych ramek CAN
-Wysyłać ramki CAN
-Odbierać ramki CAN
-Odczytywać wartości analogowe z 8 + 2 kanałów (osobno albo wszystkie na raz)
-Odbierać/Wysyłać wiadomość ECHO (wewnętrzna wiadomość żeby sprawdzić czy jest komunikacja PC-Moduł
-Obsługa IWDG Watchdog - z tego co pamiętam to ustawiony na 2 lub 3 sekundy.
-Częściowa obsługa błędów

Kod pisałny "na kolanie" więc pewne rzeczy można zoptymalizować.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: xul » 22 sty 2019, o 18:58

WOW, szalejesz, wyrazy uznania, a ja się nie umiem zabrać, żeby zrobić sniffer pod CAN, bo taki pomysł chodzi mi po głowie od dłuższego czasu.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 22 sty 2019, o 19:31

Jeszcze tylko wrzucę obsługę protokołu obd2 i udostępnię ten kod na jakimś git-cie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
GRZEGOR
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: NEWCASTLE

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: GRZEGOR » 22 sty 2019, o 20:05

Czekam z niecierpliwością. Będzie to wszystko działać na podzespołach o jakich pisałeś na początku razem z wifi?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: Ping » 22 sty 2019, o 20:18

Na chwilę obecną tak to wygląda na płytce stykowej. Na niebiesko świeci się NodeMCU, na czerwono Stm do którego podłączony jest programator/debugger oraz MCP2551. Zasilanie na razie z portu USB.
Pozostałe elementy to pozostałości jakiegoś innego projektu więc nie należy zwracać na nie uwagi.

Testy w trybie loopback na can przebiegają pomyślnie. Co prawda prędkość CAN ustawiona na 33.333kbps,czyli zgodna z SW.

Komunikacja stm <-> nodemcu jest po uart z prędkością 500kbps (przy wyższej były błędy). Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
liTai
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:37
Auto: Insignia Sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zabrze
Postawił piwo: 1 raz

Re: Moduł CAN - koncepcja interfejsu.

Post autor: liTai » 22 sty 2019, o 21:48

Super pomysł ! Będę śledził temat i w miarę możliwości podpowiadał itp.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”