--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 22:57
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Zielona Góra
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Przy każdej prędkości. Wiem że trzeba wyłączyć afl do regulacji, moje pytanie brzmi gdzie się reguluje je na boki?
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Kurła Panie ... próbowałem dzisiaj na wszystkie sposoby i nie bangla...
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Z instrukcji obsługi:
Funkcja Doświetlania Światłami Drogowymi
Opis wersji z reflektorami halogenowymi.
Funkcja ta włącza światła drogowe nocą, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h.
Światła te są automatycznie przełączane na światła mijania, gdy:
Czujnik wykryje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub poprzedzających.
Prędkość jazdy spadnie poniżej 20 km/h.
Występuje mgła lub opady śniegu.
Jazda ma miejsce na terenie zabudowanym.
Gdy czynniki wykluczające znikają, układ przełącza z powrotem na światła drogowe.
Włączanie
Funkcja doświetlania światłami drogowymi jest włączana poprzez dwukrotne popchnięcie dźwigni kierunkowskazów przy prędkości powyżej 40 km/h.
Zielona kontrolka l świeci w sposób ciągły, gdy układ doświetlający jest włączony; niebieska kontrolka 7 świeci, gdy włączone są światła drogowe.
Lampka kontrolna l Światła drogowe .
Wyłączanie
Jeden raz popchnąć dźwignię kierunkowskazów. Wyłączenie funkcji następuje również w razie włączenia przednich świateł przeciwmgielnych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, podczas gdy włączone są światła drogowe, wyłączona zostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, gdy wyłączone są światła drogowe, włączona pozostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Najnowsze ustawienie wspomagania świateł drogowych zostanie zapisane po kolejnym włączeniu zapłonu.
System Adaptacyjnego Oświetlenia Drogi
System adaptacyjnego oświetlenia drogi jest dostępny wyłącznie w przypadku reflektorów biksenonowych. Zasięg, rozkład i siła wiązki światła są zmieniane w zależności od warunków oświetleniowych, pogody oraz rodzaju drogi.
Po ustawieniu przełącznika świateł w położeniu AUTO dostępne są wszystkie funkcje oświetlenia.
Po ustawieniu przełącznika świateł w położeniu <mijania> dostępne są też następujące funkcje:
dynamiczne oświetlenie łuku drogi
światła boczne
funkcję cofania
dynamiczne, automatyczne poziomowanie reflektorów
>
>
>
>
Funkcja Doświetlania Światłami Drogowymi
Funkcja ta włącza światła drogowe nocą, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h.
Światła te są automatycznie przełączane na światła mijania, gdy:
Kamera znajdująca się przy przedniej szybie wykryje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub poprzedzających.
Prędkość jazdy spadnie poniżej 20 km/h.
Występuje mgła lub opady śniegu.
Jazda ma miejsce na terenie zabudowanym.
Gdy czynniki wykluczające znikają, układ przełącza z powrotem na światła drogowe.
Włączanie
Funkcja doświetlania światłami drogowymi jest włączana poprzez dwukrotne popchnięcie dźwigni kierunkowskazów przy prędkości powyżej 40 km/h.
Zielona kontrolka l świeci w sposób ciągły, gdy układ doświetlający jest włączony; niebieska kontrolka 7 świeci, gdy włączone są światła drogowe.
Lampka kontrolna l Światła drogowe .
Wyłączanie
Jeden raz popchnąć dźwignię kierunkowskazów. Wyłączenie funkcji następuje również w razie włączenia przednich świateł przeciwmgielnych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, podczas gdy włączone są światła drogowe, wyłączona zostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, gdy wyłączone są światła drogowe, włączona pozostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Najnowsze ustawienie wspomagania świateł drogowych będzie aktywne po kolejnym włączeniu zapłonu.
Myślę, że bardziej czytelnie się nie da tego opisać, a w instrukcji jak będziesz chciał zerknąć masz dodatkowo grafiki. Bo rozumiem jesteś pewien, że masz funkcję automatycznego doświetlania światłami drogowymi?
Funkcja Doświetlania Światłami Drogowymi
Opis wersji z reflektorami halogenowymi.
Funkcja ta włącza światła drogowe nocą, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h.
Światła te są automatycznie przełączane na światła mijania, gdy:
Czujnik wykryje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub poprzedzających.
Prędkość jazdy spadnie poniżej 20 km/h.
Występuje mgła lub opady śniegu.
Jazda ma miejsce na terenie zabudowanym.
Gdy czynniki wykluczające znikają, układ przełącza z powrotem na światła drogowe.
Włączanie
Funkcja doświetlania światłami drogowymi jest włączana poprzez dwukrotne popchnięcie dźwigni kierunkowskazów przy prędkości powyżej 40 km/h.
Zielona kontrolka l świeci w sposób ciągły, gdy układ doświetlający jest włączony; niebieska kontrolka 7 świeci, gdy włączone są światła drogowe.
Lampka kontrolna l Światła drogowe .
Wyłączanie
Jeden raz popchnąć dźwignię kierunkowskazów. Wyłączenie funkcji następuje również w razie włączenia przednich świateł przeciwmgielnych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, podczas gdy włączone są światła drogowe, wyłączona zostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, gdy wyłączone są światła drogowe, włączona pozostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Najnowsze ustawienie wspomagania świateł drogowych zostanie zapisane po kolejnym włączeniu zapłonu.
System Adaptacyjnego Oświetlenia Drogi
System adaptacyjnego oświetlenia drogi jest dostępny wyłącznie w przypadku reflektorów biksenonowych. Zasięg, rozkład i siła wiązki światła są zmieniane w zależności od warunków oświetleniowych, pogody oraz rodzaju drogi.
Po ustawieniu przełącznika świateł w położeniu AUTO dostępne są wszystkie funkcje oświetlenia.
Po ustawieniu przełącznika świateł w położeniu <mijania> dostępne są też następujące funkcje:
dynamiczne oświetlenie łuku drogi
światła boczne
funkcję cofania
dynamiczne, automatyczne poziomowanie reflektorów
>
>
>
>
Funkcja Doświetlania Światłami Drogowymi
Funkcja ta włącza światła drogowe nocą, gdy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h.
Światła te są automatycznie przełączane na światła mijania, gdy:
Kamera znajdująca się przy przedniej szybie wykryje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub poprzedzających.
Prędkość jazdy spadnie poniżej 20 km/h.
Występuje mgła lub opady śniegu.
Jazda ma miejsce na terenie zabudowanym.
Gdy czynniki wykluczające znikają, układ przełącza z powrotem na światła drogowe.
Włączanie
Funkcja doświetlania światłami drogowymi jest włączana poprzez dwukrotne popchnięcie dźwigni kierunkowskazów przy prędkości powyżej 40 km/h.
Zielona kontrolka l świeci w sposób ciągły, gdy układ doświetlający jest włączony; niebieska kontrolka 7 świeci, gdy włączone są światła drogowe.
Lampka kontrolna l Światła drogowe .
Wyłączanie
Jeden raz popchnąć dźwignię kierunkowskazów. Wyłączenie funkcji następuje również w razie włączenia przednich świateł przeciwmgielnych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, podczas gdy włączone są światła drogowe, wyłączona zostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Po uaktywnieniu funkcji mignięcia reflektorami, gdy wyłączone są światła drogowe, włączona pozostanie funkcja wspomagania świateł drogowych.
Najnowsze ustawienie wspomagania świateł drogowych będzie aktywne po kolejnym włączeniu zapłonu.
Myślę, że bardziej czytelnie się nie da tego opisać, a w instrukcji jak będziesz chciał zerknąć masz dodatkowo grafiki. Bo rozumiem jesteś pewien, że masz funkcję automatycznego doświetlania światłami drogowymi?
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Dzięki , szukałem instrukcji ale mam na innym kompie i po pracy miałem doczytać. Istotne jest to, że chciałem to włączyć na postoju a wg. instrukcji prędkość ma być powyżej 40km/h.
Mam AFL i czytanie znaków. Po pracy jak będę wracał spróbuję włączyć i dam znać.
Niestety , myślałem jeszcze że w dzień tego nie włączę i czekałem do zmierzchu gdzie mijania będą z automatu ale jadąc
> 40 km/h i pchając dźwignię kierunkowskazów szybko do przodu włączają i wyłączają się światła drogowe natomiast komunikatu żadnego nie ma
Mam AFL i czytanie znaków. Po pracy jak będę wracał spróbuję włączyć i dam znać.
Niestety , myślałem jeszcze że w dzień tego nie włączę i czekałem do zmierzchu gdzie mijania będą z automatu ale jadąc
> 40 km/h i pchając dźwignię kierunkowskazów szybko do przodu włączają i wyłączają się światła drogowe natomiast komunikatu żadnego nie ma
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 wrz 2020, o 12:16
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Czastary
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Witam czy miał ktoś podobny problem że po wymianie licznika oraz przepisaniu go z oryginału nie działa przy włączeniu zapłonu kontrolka od świateł adaptacyjnych. Informuje że próbowałem z wyciagnietą żarówka ale licznik nie informuje błędu tak wychodzi jak by był z wersji bez bixenona
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
A która to jest kontrolka od świateł adaptacyjnych? Nie mylisz z kontrolką automatycznych świateł długich?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 10:41
- Auto: Insignia SportTourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Hej, z tego co wyczytałem gdzieś na forach zaraz po zakupie to w Insigni A opcja czytania znaków i automatycznych długich występowały zamiennie. Tak więc jeśli czytasz znaki to opcja automatycznych długich jest niedostępna. Ja mam automatyczne długie i faktycznie włącza się je przez dwukrotne pchnięcie. Nie ma przy tym znaczenia czy jedziesz. Opcję można włączyć nawet na postoju ale przełączanie zadziała dopiero powyżej danej prędkości. Chociaż ostatnimi czasy jest to opcja coraz mniej przydatna bo niestety stare wersje "nie widzą' LEDów - zarówno samochodowych reflektorów jak i latarni...pondek91 pisze: ↑13 lis 2020, o 13:36Dzięki , szukałem instrukcji ale mam na innym kompie i po pracy miałem doczytać. Istotne jest to, że chciałem to włączyć na postoju a wg. instrukcji prędkość ma być powyżej 40km/h.
Mam AFL i czytanie znaków. Po pracy jak będę wracał spróbuję włączyć i dam znać.
Niestety , myślałem jeszcze że w dzień tego nie włączę i czekałem do zmierzchu gdzie mijania będą z automatu ale jadąc
> 40 km/h i pchając dźwignię kierunkowskazów szybko do przodu włączają i wyłączają się światła drogowe natomiast komunikatu żadnego nie ma
pozdro!
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 392
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
te automatyczne długie to zbędny gadżet, kolega wyżej dobrze wspomniał o led i latarniach a zanim się same wyłącza to już ktoś z naprzeciwka mruga
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Dzięki za informacje , już myślałem że coś mi padało. Natomiast nie czaje momentu włączania się tego systemu. Działa tylko na światłach mijania tak ? Więc skoro mam mijania i jest słabo oświetlona droga to zakładam, że jest mrok to czemu ktoś miałby jeździć na ledach po zmroku ? Skoro ja już mam włączone mijania to system samochodu z na przeciwko pewnie też już włączył mijania. Co do latarni to rozumiem, że może nie wykrywać tego oświetlenia.atavus pisze: ↑24 lis 2020, o 20:53Hej, z tego co wyczytałem gdzieś na forach zaraz po zakupie to w Insigni A opcja czytania znaków i automatycznych długich występowały zamiennie. Tak więc jeśli czytasz znaki to opcja automatycznych długich jest niedostępna. Ja mam automatyczne długie i faktycznie włącza się je przez dwukrotne pchnięcie. Nie ma przy tym znaczenia czy jedziesz. Opcję można włączyć nawet na postoju ale przełączanie zadziała dopiero powyżej danej prędkości. Chociaż ostatnimi czasy jest to opcja coraz mniej przydatna bo niestety stare wersje "nie widzą' LEDów - zarówno samochodowych reflektorów jak i latarni...pondek91 pisze: ↑13 lis 2020, o 13:36Dzięki , szukałem instrukcji ale mam na innym kompie i po pracy miałem doczytać. Istotne jest to, że chciałem to włączyć na postoju a wg. instrukcji prędkość ma być powyżej 40km/h.
Mam AFL i czytanie znaków. Po pracy jak będę wracał spróbuję włączyć i dam znać.
Niestety , myślałem jeszcze że w dzień tego nie włączę i czekałem do zmierzchu gdzie mijania będą z automatu ale jadąc
> 40 km/h i pchając dźwignię kierunkowskazów szybko do przodu włączają i wyłączają się światła drogowe natomiast komunikatu żadnego nie ma
pozdro!
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Czy błąd B3410-08 wskazuje na czujnik poziomowania z przodu? Opis błędu "automatic headlamp leveling control module front axle sensor signal circuit - performance - signal invalid".
Od dłuższego czasu sporadycznie wyświetla mi się błąd od poziomowania świateł na liczniku, przeważnie po najechaniu na jakąś dziurę czy przy zjeżdżaniu na parking, wtedy przy dużym przechyle błąd świeci się stale dopóki nie wjadę na płaskie. Najczęściej błąd szybko znika, nie zauważyłem jakichś problemów ze światłami. Teraz byłem na stacji diagnostycznej i prosiłem o przejrzenie czujników przód i tył. Diagnosta coś tam pogrzebał i błąd na zegarach pojawia się jakby częściej... zauważyłem, że potrafi zaświecić się nawet przy skręcie, ale tylko podczas jazdy.
Czytałem o problemach z blaszką, ale patrząc od spodu jest cała... czytałem też o problemach z modułem w lampie, ale mam nadzieję, że wtedy byłby też inne błędy?
Od dłuższego czasu sporadycznie wyświetla mi się błąd od poziomowania świateł na liczniku, przeważnie po najechaniu na jakąś dziurę czy przy zjeżdżaniu na parking, wtedy przy dużym przechyle błąd świeci się stale dopóki nie wjadę na płaskie. Najczęściej błąd szybko znika, nie zauważyłem jakichś problemów ze światłami. Teraz byłem na stacji diagnostycznej i prosiłem o przejrzenie czujników przód i tył. Diagnosta coś tam pogrzebał i błąd na zegarach pojawia się jakby częściej... zauważyłem, że potrafi zaświecić się nawet przy skręcie, ale tylko podczas jazdy.
Czytałem o problemach z blaszką, ale patrząc od spodu jest cała... czytałem też o problemach z modułem w lampie, ale mam nadzieję, że wtedy byłby też inne błędy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wrocław
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
U mnie problem zniknął po spsikaniu styków kontaktem Skecraminsignia pisze: ↑12 kwie 2017, o 20:19Czym psikacie styki aby działało? Czy WD40 wystarczy czy jakis inny lepszy specyfik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 paź 2020, o 20:16
- Auto: Opel Insignia 2.8v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Pacjent 2009 rok 2.8v6. Po włączeniu automatycznych świateł pokazuje się u mnie standardowy komunikat "sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów" i świeci kontrolka. Nawet z błędem światła normalnie świecą, długie też, ale nie skręcają ani nic. Przy wyłączonej opcji "AUTO" po ponownym odpaleniu kontrolka znika. Po podpięciu pod komputer pokazało błąd B0000. Czytałem że jest to związane z jakimś czujnikiem prędkości ale nie do końca wiem o co chodzi. Czytałem też gdzieś, że problemem może być to, że była wymieniana przednia szyba przez poprzedniego właściciela. Jakieś rady co sprawdzić?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 paź 2020, o 20:16
- Auto: Opel Insignia 2.8v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Dzięki za podrzutkę nie widziałem wcześniej. W tym temacie był problem zacinającej się przesłony, a sam problem został "rozwiązany" wymianą lamp... U mnie światła długie normalnie świecą więc nie wiem czy przesłona u mnie tez może być winna. Ktoś coś więcej?
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Ten błąd powinien być w formacie np. B0000-05. Ogólnie to może być wszystko, do czego potrzebny jest sygnał o prędkości... począwszy od radia po kamerę na szybie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 3 lut 2020, o 18:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Witam,
mógłby ktoś zrobić zdjęcie tylnego czujnika? Mam problem bo przy mocniejszym skręcaniu w prawo wywala błąd. Czujnik jest poza zakresem. Przy jeździe na wprost wszystko ok. Wydaje mi się, że czujnik jest za wysoko (duża odległość od wahacza). Czy są dwa typy tych czujników? Z góry dzięki za pomoc. Insignia ST 2.0CDTI z flexride
U mnie wyglada to tak jak na zdjęciach poniżej.
mógłby ktoś zrobić zdjęcie tylnego czujnika? Mam problem bo przy mocniejszym skręcaniu w prawo wywala błąd. Czujnik jest poza zakresem. Przy jeździe na wprost wszystko ok. Wydaje mi się, że czujnik jest za wysoko (duża odległość od wahacza). Czy są dwa typy tych czujników? Z góry dzięki za pomoc. Insignia ST 2.0CDTI z flexride
U mnie wyglada to tak jak na zdjęciach poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2020, o 09:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bydgoszcz
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Witam serdecznie wszystkich. I mnie dopadł problem oświetlenia w naszych Iśkach. Kupiłem samochód, był po lekkiej kolizji lewym bokiem i miał wymienione zderzak, lewe nadkole i oczywiście lewą lampę. Auto z następującymi problemami:
- brak świateł drogowych a raczej brak reakcji lamp na włączenie długich bo kontrolka na liczniku się pokazywała oraz błąd AFL
- błąd lewego i prawego reflektora przy każdym odpaleniu i sprawdzeniu systemu
Pacjent to Isia ST z 2011r 2.0CDTI 160km.
Z pierwszym problemem poradziłem sobie poprzez wymianę silniczka przesłony świateł długich w lewej lampie Sprawa nie była taka prosta, ale jeśli robią to w niezależnych serwisach stwierdziłem ze sam to ogarnę tym bardziej że posiadałem silniczek ze starej rozbitej lampy którą sprzedający mi dołożył do auta.
Najpierw oczywiście jeszcze na aucie podmieniłem silniczki i sprawdziłem czy zadziała. Ku mojemu zaskoczeniu prawe światło miało już długie a w lewym silniczek pracował. Tak więc lampa na stół i wymiana silniczka. Wszystko zmontowane, wrzucone na auto. Światła drogowe już są, błędu AFL brak
Druga sprawa to błąd świateł lewego i prawego, z tego co wiem to spowodowane jest to przetwornicami a mianowicie tym że mam u siebie takie od Majfrendów jak na zdjęciach: Błąd odczytany z modułu AFL I teraz sedno sprawy, czy tu pomoże tylko wymiana na oryginalne przetwornice hella? Czy może ma ktoś sprawdzony model zamiennika który nie wyrzuca błędu? A może istnieje możliwość wyłączenia komputerem tych komunikatów? Wiem że to nie takie proste jak w Astrze H itp. Jednakże te komunikaty są troszkę irytujące a koszt oryginalnej przetwornicy Hella zabija.
Myślę ze nie jestem jedynym który spotkał się z tym problemem.
- brak świateł drogowych a raczej brak reakcji lamp na włączenie długich bo kontrolka na liczniku się pokazywała oraz błąd AFL
- błąd lewego i prawego reflektora przy każdym odpaleniu i sprawdzeniu systemu
Pacjent to Isia ST z 2011r 2.0CDTI 160km.
Z pierwszym problemem poradziłem sobie poprzez wymianę silniczka przesłony świateł długich w lewej lampie Sprawa nie była taka prosta, ale jeśli robią to w niezależnych serwisach stwierdziłem ze sam to ogarnę tym bardziej że posiadałem silniczek ze starej rozbitej lampy którą sprzedający mi dołożył do auta.
Najpierw oczywiście jeszcze na aucie podmieniłem silniczki i sprawdziłem czy zadziała. Ku mojemu zaskoczeniu prawe światło miało już długie a w lewym silniczek pracował. Tak więc lampa na stół i wymiana silniczka. Wszystko zmontowane, wrzucone na auto. Światła drogowe już są, błędu AFL brak
Druga sprawa to błąd świateł lewego i prawego, z tego co wiem to spowodowane jest to przetwornicami a mianowicie tym że mam u siebie takie od Majfrendów jak na zdjęciach: Błąd odczytany z modułu AFL I teraz sedno sprawy, czy tu pomoże tylko wymiana na oryginalne przetwornice hella? Czy może ma ktoś sprawdzony model zamiennika który nie wyrzuca błędu? A może istnieje możliwość wyłączenia komputerem tych komunikatów? Wiem że to nie takie proste jak w Astrze H itp. Jednakże te komunikaty są troszkę irytujące a koszt oryginalnej przetwornicy Hella zabija.
Myślę ze nie jestem jedynym który spotkał się z tym problemem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 392
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Niestety ale tylko oryginał hella rozwiąże sprawę
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Ja bym dał moduł afl do magika ktory usunie z jego listy te 2bledy na stałe i bedzie po problemie
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2020, o 09:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bydgoszcz
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
W takim razie pozostaje z tym żyć, choć nie ukrywam że i tak dalej będę szukał jakiegoś rozwiązania.
Pozdrawiam i życzę miłego 2 dnia Świąt.
PS. Co do usunięcia błędu z modułu sądzę że jest to całkiem dobre rozwiązanie, robi ktoś takie coś na forum?
Zdaje się że odczyt pamięci i jej zmiana to dobry pomysł, ewentualnie oszukanie zegarów aby tych błędów nie wyświetlały.
Ale tu już dobry Magik jest potrzebny.
Jakby ktoś chciał się za to zabrać chętnie podeślę licznik lub moduł.
W takim razie pozostaje z tym żyć, choć nie ukrywam że i tak dalej będę szukał jakiegoś rozwiązania.
Pozdrawiam i życzę miłego 2 dnia Świąt.
PS. Co do usunięcia błędu z modułu sądzę że jest to całkiem dobre rozwiązanie, robi ktoś takie coś na forum?
Zdaje się że odczyt pamięci i jej zmiana to dobry pomysł, ewentualnie oszukanie zegarów aby tych błędów nie wyświetlały.
Ale tu już dobry Magik jest potrzebny.
Jakby ktoś chciał się za to zabrać chętnie podeślę licznik lub moduł.