--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

System monitorowania strefy bocznej

ODPOWIEDZ
krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 14 kwie 2019, o 09:31

https://www.drive2.ru/l/525641875697173376/
Spójrz na moją pracę. Jest wiele zdjęć, które będą przydatne.

To moje badania.
Mam teraz kilka zestawów wadliwych modułów.
Przygotowuję drugą część.
Będzie wiele szczegółów i obserwacji na temat przyczyn awarii bloków

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 14 kwie 2019, o 09:57

Powód awarii jest jeden, między złączem a obudową jest żółta uszczelka. Gdy zaczyna korodować aluminium pod uszczelką to się robi szpara przez którą dostaje się woda. A że największe natężenie prądu płynie przez pin od zasilania to on pierwszy ulega korozji. Obudowa jest z kiepskiego stopu aluminium i koroduje w dodatku jakiś geniusz wymyślił żeby niczym nie osłonić moduły od wody i syfu, który trafia z pod kół prosto na nie. Zobaczcie w jak dobrym stanie są moduły od Mazdy, a mają dokładnie te same obudowy, złącza są takie same (pod względem mocowania w obudowie), bo są bardziej przemyślanie zamontowane.

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 14 kwie 2019, o 10:05

W rzeczywistości jest kilka miejsc, w których wilgoć dostaje się do obudowy. Gumowa żółta uszczelka jest jedną z nich.
Jeśli złącze wtykowe przecieka, wilgoć dostaje się przez samo złącze. Ma 2 otwory
Zły uszczelniacz na plastikowej nasadce pozwala również na wilgoć, jeśli przyklejono czapkę.
W otworze technologicznym od końca bloku znajduje się gumowa uszczelka, która również gnije i przenika przez nią wilgoć

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 14 kwie 2019, o 10:11

Ogólnie jest winna korodująca obudowa. Uszczelki, które ja wyciągnąłem z modułów były w bardzo dobrym stanie, bez uszkodzeń i elastyczne. Miałeś uszkodzone moduły i ich obudowy bez korozji?

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 14 kwie 2019, o 10:25

Mam kilka bloków, w których była woda. Nie skraplaj się! Mianowicie woda. Miejsca lądowania łączników były czyste. Ale w otworach technologicznych pod wtyczką były dziury.
Próbuję teraz przywrócić bloki. Przetwarzam również bloki bloków. Chcę poeksperymentować na przetrwaniu po naprawie i modernizacji. To będzie link do drugiej części mojego tematu.
Piaskowałem obudowy, pokryłem je związkiem cynku do prac elektrycznych, uszczelniłem otwór od końca urządzenia, musiałbym umieścić złącze na szczeliwie i płytę trzeba polakierować.
Wszystko jest teraz w toku.
Mam w tym celu 8 wadliwych zestawów. 2 zestawy nie mogą być dokładnie przywrócone

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 14 kwie 2019, o 10:37

Proponuje do regeneracji wykorzystać moduły od Mazdy.

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 14 kwie 2019, o 10:49

Gdybym je miał, starałbym się je umieścić. A wtedy byłoby bezpiecznie powiedzieć, czy są one odpowiednie dla nas w samochodzie, czy nie.
Umieszczam nowe bloki. Jeśli nie są zaprogramowane, mogą przysięgać, ale jednocześnie będą działać poprawnie. W moich nowych jednostkach były inne kalibracje. Musiałem zrobić SPS

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 15 kwie 2019, o 05:49

Od Mazdy bezpośrednio w 100% nie będzie pasować ponieważ moduły są odwrotnie zabudowane czyli moduł lewy to nasz prawy i są różnice w budowie elektroniki oraz są inne gniazda.
Na ebay znalazłem taką aukcje, mają prawe i lewe moduły za śmieszne pieniądze
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1991608847

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 15 kwie 2019, o 07:27

Widziałem tę aukcję.
Jestem zdezorientowany etykietą. Nie i jakie dodatkowe informacje na jego temat. Porównaj rodzimą etykietę

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 15 kwie 2019, o 09:21

Na próbę do mojego projektu zakupiłem komplet, dużo tego sprzedali i same pozytywne oceny. Raczej chyba by nie mieli takich opinii za trefny towar.
Moduł prawy jest za 80 zł, warto nawet dla nowej obudowy i złącza żeby zreanimować własny.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: jotef » 15 kwie 2019, o 10:41

zasadnicze pytanie > czy kpl. funkcjonuje poprawnie w samochodzie ?

zauważyłem różnicę w oznaczeniu modułów:
moduł_2.JPG
moduł_1.JPG
p.s na 1'wszej focie niewyraźnie widać ale jest > SW X061 ...
nie wiem o co chodzi z tym zapisem SW ale czy to czasem nie jest
numer oprogramowania software modułu ... ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: jotef » 16 kwie 2019, o 09:26

krenkel pisze:
14 kwie 2019, o 09:31
[ ... ]
Spójrz na moją pracę. Jest wiele zdjęć, które będą przydatne.
[ ... ]
Będzie wiele szczegółów i obserwacji na temat przyczyn awarii bloków
a do czego będą przydatne ?!
Twoje zdjęcia nie wnoszą niczego nowego do info o n/n problemie
na tym forum już zamieszczonych, między innymi przeze mnie.
zapodaj schemat elektryczny płytki LCA 2.0 lub LCA 2.0 A.
takie coś będzie przydatne merytorycznie aż do bólu.
zatem czekam aż wstawisz taki schemat, bo w Polsce nikt nic nie wie ...

przyczyny awarii są oczywiste w momencie otworzenia modułu.
każdy ma swoje zdanie, a osobiście uważam, że wilgoć w module nie jest
'fundowana' przez korozję a przez powstający punkt rosy.
obszar styku wtyczki z metalową obudową stwarza warunki do gromadzenia się tam błota.
tworzy ono warstwę, która w zasadzie jest cały czas wilgotna, do tego dodajmy zmiany pór roku
z amplitudą temperatur i jakieś alternatywne wytłumaczenie do 'winy uszczelki' jest ...
wykonawstwo z modułem osłonionym obudową zdaje się nie wykazują tak częstych uszkodzeń.
zadbanie o czystość okolic złącza modułu przez odmuchiwanie i usuwanie tego 'tynku'
przed i po sezonie zimowym powinno załatwić sprawę > tylko komu się chce to robić ;D

p.s. a co sądzicie o zalaniu żywicą tej płytki 'pracującej' ze złączem ?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: xul » 16 kwie 2019, o 09:58

A żywica nie będzie "pracować" podczas utwardzania/zmian temperatur? No i jak będzie odprowadzać ciepło, bo nie wiem jakim przewodnikiem ciepła jest żywica.
Można spróbować pomalować płytkę lakierem do PCB albo kalafonią rozpuszczoną w alkoholu. Można też uszczelnić i zalać np.: gęstym olejem.
Mnie na szczęście (odpukać) ten problem jeszcze nie dotyczy i teoretyzuję na temat możliwych rozwiązań.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: jotef » 16 kwie 2019, o 10:04

sterownik pieca Eberspacher jest właśnie zalany taką masą > czy to żywica nie wiem :?
w piecu raczej wyższe temperatury mają miejsce niż w module martwej strefy ...
fachowcy od regeneracji tychże sterowników coś 'podpowiedzą' na pewno ;)

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: mnieteczek » 16 kwie 2019, o 13:11

jotef pisze:
15 kwie 2019, o 10:41
zasadnicze pytanie > czy kpl. funkcjonuje poprawnie w samochodzie ?

zauważyłem różnicę w oznaczeniu modułów:

moduł_2.JPG

moduł_1.JPG

p.s na 1'wszej focie niewyraźnie widać ale jest > SW X061 ...
nie wiem o co chodzi z tym zapisem SW ale czy to czasem nie jest
numer oprogramowania software modułu ... ?
Wydaje mi się ,a nawet jestem pewien że ten moduł 23122739 (lewy) powinien działać, przeznaczony jest do chevroleta malibu .Spójrz na link poniżej pozycja 24 , są numery modułów i jest tam też nasz 23173663 także wygląda na to ,że są zamienne, a producent stosuje tylko inne numery dla konkretnych marek co pewnie przekłada się na cenę w/g marki/modelu. SW to w/g mnie też software,a te jest w pierwszej kolejności aktualizowane przy programowaniu SPS.Także kończąc wywód w/g mnie to zafunguje.

https://chevrolet.7zap.com/en/malibu/53 ... 29-0-0/#24

Szkoda ,że nie wiedziałem o tym wcześniej bo sam bym kupił.

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: wojtas69 » 16 kwie 2019, o 13:16

W ciągu tygodnia dam znać czy to działa.

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 16 kwie 2019, o 13:20

zapodaj schemat elektryczny płytki LCA 2.0 lub LCA 2.0 A - co to jest?

Korozja ciała w obszarze łącznika pozwala na przenikanie wilgoci przez czas.
Masz rację co do brudu wokół modułu. Im częściej jest myta, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo kondensacji. Na korpusie urządzenia będzie sucho, w środku nie będzie wilgoci. Mam samochód od 5 lat minął. Właśnie wpadłem na ten problem.
Oczywiście, że moje zdjęcia nie będą wiadomościami, ale ktoś zobaczy je po raz pierwszy.
Opracowałem specjalny polski blok naprawczy i kontrolę wilgotności. Sprawdzę to. Być może będzie to lepsze rozwiązanie niż z fabryki.

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: mnieteczek » 16 kwie 2019, o 13:46

@jotef takie coś wykopałem:

https://fccid.io/ANATEL/01691-15-05364/ ... F1B985/PDF


@xul nie chcę cię straszyć ,ale sądząc po twoim roczniku może już czas przyjrzeć się modułom ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: xul » 16 kwie 2019, o 13:57

Dzięki za poradę, muszę poszukać jak się do tego dobrać w habecie albo do kumpla podjechać jak będzie mieć trochę wolnego czasu.

krenkel
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 16 lis 2017, o 09:30
Auto: Insignia ST BE
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Russia Ryazan
Postawił piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: System monitorowania strefy bocznej

Post autor: krenkel » 16 kwie 2019, o 14:16


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”