--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Chwila jak mogłeś zasiarczyć aku przy takim ładowaniu , wiesz co znaczy zasiarczenie akumulatora ? , ale nawet jeśli miałeś zasiarczony to jest złom , bo chyba go Ci nie naprawili(odsiarczyli) bo to jest tylko na chwilę , a odnośnie sprawdzenia tego ładowania to sprawdź czy masz pętlę indukcyjną założoną na przewodzie przy aku w okolicy dołu akumulatora miedzy przednim pasem a aku .
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Jeżeli pętla jest nie podłączona albo źle założona, to sypią się błędy. Nie pamiętam już jaki, ale na pewno można go odczytać programem od Ping'a.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
- Auto: Insignia 160 PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Darłowo
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Nie twierdziłem, że mi go ktoś naprawił. Zasiarczony został wymieniony na nowy. Sprawa się rozwiązała. Po wymianie akumulatora brak było połączenia z modułem bcm błąd U0140. Po usunięciu błędu ładowanie wróciło do normy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 lis 2019, o 06:44
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mława
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Witam.
Mam u siebie taki problem. Padł mi akumulator w insgnii 2.0CTDI z 2009r 131KM. Siedział w nim akumulator 85AH. Kupiłem nowy z pojemnością 84AH. Ładowanie akumulatora jest w granicach 15-15.3V. Żona zrobiła nią już 130km ładowanie nie spada czy jest na światłach czy teraz na światłach dziennych. Przy uruchomieniu silnika początkowo jest 14,6V ale tak po 40s. Podbija do 15V akumulator naładowałem prostownikiem automatycznym ale nic się nie zmieniło. Boje się że go mi przegotuje. Czy to jest normalne zachowanie tego samochodu? Posiadam go od pół roku. Opel com akurat mój nie łączy się z moim samochodem.
Mam u siebie taki problem. Padł mi akumulator w insgnii 2.0CTDI z 2009r 131KM. Siedział w nim akumulator 85AH. Kupiłem nowy z pojemnością 84AH. Ładowanie akumulatora jest w granicach 15-15.3V. Żona zrobiła nią już 130km ładowanie nie spada czy jest na światłach czy teraz na światłach dziennych. Przy uruchomieniu silnika początkowo jest 14,6V ale tak po 40s. Podbija do 15V akumulator naładowałem prostownikiem automatycznym ale nic się nie zmieniło. Boje się że go mi przegotuje. Czy to jest normalne zachowanie tego samochodu? Posiadam go od pół roku. Opel com akurat mój nie łączy się z moim samochodem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2020, o 13:09
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: CZARNKÓW
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Witam.
Czytałem prawie wszystkie posty w tym temacie i widzę, że mam podobne objawy w mojej Insigni 2.0 CDTI Sport z 2011 r , 160 KM, jak w większości autorów tych postów, no oczywiście nie licząc tych osób którzy sensownie i na temat podpowiadają rozwiązania. Jestem już po dwóch naprawach układu ładowania akumulatora: pierwsza to naprawa regulatora napięcia , kolejna to wymiana alternatora , miedzy czasie reklamowałem akumulator i po testach wszystko z nim prawidłowo. Obecnie mam auto u kolejnego elektronika samochodowego, który zamówił czujnik natężenia prądu akumulatora, jednak mówi, że to raczej nie to będzie (jednak wskazywał 70 % dlatego postanowił go wymienić) i dalej stawia na akumulator. Auto po odpaleniu osiąga napięcie 14,5 V przez 30 s. na a pózniej potrafi 30 km przejechać na 12,3 -12,4 V. Zauważyłem jedynie, że gdy załączą się światła mijania to napięcie wzrasta jednak pozostaje na wartości około 13,5 - 13, 7 V. Przy opisanych przez KaMyka stanach włączone wycieraczki, włączona klima, radio itp. wartość ładowania nie rośnie. Powiedzcie czy to normalne zachowanie i czy naprawdę może to być wina tego czujnika natężenia prądu , (w opisie KaMyka przy błędzie czujnika natężenia prądu powinien również ładować normalnie). Może dopowiecie gdzie jeszcze szukać usterki ? Może macie kogoś kto naprawdę w tym jest biegły ?
Czytałem prawie wszystkie posty w tym temacie i widzę, że mam podobne objawy w mojej Insigni 2.0 CDTI Sport z 2011 r , 160 KM, jak w większości autorów tych postów, no oczywiście nie licząc tych osób którzy sensownie i na temat podpowiadają rozwiązania. Jestem już po dwóch naprawach układu ładowania akumulatora: pierwsza to naprawa regulatora napięcia , kolejna to wymiana alternatora , miedzy czasie reklamowałem akumulator i po testach wszystko z nim prawidłowo. Obecnie mam auto u kolejnego elektronika samochodowego, który zamówił czujnik natężenia prądu akumulatora, jednak mówi, że to raczej nie to będzie (jednak wskazywał 70 % dlatego postanowił go wymienić) i dalej stawia na akumulator. Auto po odpaleniu osiąga napięcie 14,5 V przez 30 s. na a pózniej potrafi 30 km przejechać na 12,3 -12,4 V. Zauważyłem jedynie, że gdy załączą się światła mijania to napięcie wzrasta jednak pozostaje na wartości około 13,5 - 13, 7 V. Przy opisanych przez KaMyka stanach włączone wycieraczki, włączona klima, radio itp. wartość ładowania nie rośnie. Powiedzcie czy to normalne zachowanie i czy naprawdę może to być wina tego czujnika natężenia prądu , (w opisie KaMyka przy błędzie czujnika natężenia prądu powinien również ładować normalnie). Może dopowiecie gdzie jeszcze szukać usterki ? Może macie kogoś kto naprawdę w tym jest biegły ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
To co opisałeś to normalne zachowanie ładowania Insignia z akumulatorem o za małej pojemności. Zbyt mała pojemność może być spowodowana normalnym ubytkiem pojemności akumulatora, albo za mała pojemność akumulatora przy zakupie. Przechodziłem to samo - mechanicy jeden przez drugiego się ścigali w wymianie podzespołów elektroniki ładowania - na próżno. Wsadziłem Aku 95Ah 850A od mercedesa i zapomniałem co to jest ładowanie. A mechanicy łącznie z serwisem nagle nabrali wodę w gębę. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 11 maja 2020, o 22:12 przez sebekoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2020, o 13:09
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: CZARNKÓW
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Z tego co widzę w aucie mam aku typu 80Ah 680 A(EN) , co prawda ma już 2 lata od zakupu, może jednak będę musiał zamienić go na nowego. Sebekoo myślisz że będzie po sprawie ? A może poszukać jeszcze większego, ale gdy akumulator będzie większy to alternator w Insigni doładuje go do pełna ? Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Wg mojej wiedzy i mojego doświadczenia które miałem prawie 2 lata temu wymiana akumulatora rozwiąże problem.
Nie pamiętam ale alternator to jest chyba 100A w insignii.
HERTZ 78Ah/780A - to był mój poprzedni nowy akumulator {Aku był na gwarancji - reklamacja nie została uznana) i tak naprawdę to przetrzymał jedna zimę. Kolejna zima zaczęły się problemy i wiosna wymieniłem na używany 95Ah 850A - koniec problemów do dnia dzisiejszego.
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Nie pamiętam ale alternator to jest chyba 100A w insignii.
HERTZ 78Ah/780A - to był mój poprzedni nowy akumulator {Aku był na gwarancji - reklamacja nie została uznana) i tak naprawdę to przetrzymał jedna zimę. Kolejna zima zaczęły się problemy i wiosna wymieniłem na używany 95Ah 850A - koniec problemów do dnia dzisiejszego.
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
alternator może teoretycznie zależeć od silnika, posiadania start/stop, u mnie jest 150A - do sprawdzenia w katalogu/po VIN
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Sprawdź po vin jaki powinieneś mieć i taki wsadź i musi być dobrze. Ja mam u siebie warty 74 i nie ma problemu. Pojemność zależy od wyposażenia. Jak dasz za duży i będziesz robił krótkie trasy i częste odpalania to będzie nie doładowany i wtedy będziesz miał ładowanie 15v.kwjacek pisze: ↑12 maja 2020, o 08:21Z tego co widzę w aucie mam aku typu 80Ah 680 A(EN) , co prawda ma już 2 lata od zakupu, może jednak będę musiał zamienić go na nowego. Sebekoo myślisz że będzie po sprawie ? A może poszukać jeszcze większego, ale gdy akumulator będzie większy to alternator w Insigni doładuje go do pełna ? Pozdrawiam
Tak w ogóle to w czym ty problem widzisz przecież piszesz że masz 13,7 to w insigni przy dobrym akumulatorze normalna wartość. Nawet przy włączonych światłach i wycieraczkach. Wywala ci jakiś błąd ładowania ? Jak nie to widocznie tyle wymaga bcm. Ja nie raz u siebie widziałem 12,7 na światłach jak było 25 stopni na podwórku a już jeżdżę 5 rok na tym aku.
To skomplikowany układ i ja bym się nie martwił do puki nie ma błędów. Jak będzie coś nie tak to będziesz widział na zegarach
Ostatnio zmieniony 12 maja 2020, o 17:15 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Ja mam taki aku 95AH od nowości fabrycznie przy 140A alternatorze. Pewnie właśnie chodzi o wyposażenie.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
U mnie wg VIN jest (brak S/S):
K09 ALTERNATOR - 120 A
K3S AKUMULATOR - LBN4, FLA, 12V, 75AH, 720 ENCCA
Ale to tak na marginesie.
Co do "problemów" kolegi @kwjacek to też mi się wydaję, że układ ładowania działa ok.
K09 ALTERNATOR - 120 A
K3S AKUMULATOR - LBN4, FLA, 12V, 75AH, 720 ENCCA
Ale to tak na marginesie.
Co do "problemów" kolegi @kwjacek to też mi się wydaję, że układ ładowania działa ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2020, o 13:09
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: CZARNKÓW
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Odebrałem auto od elektronika i zmienił tylko czujnik natężenia akumulatora, jednak według niego i tak to nie był
ten problem, a jego wskazania też oparły się o większy akumulator. Powiedział, że będzie szukał dalej gdy po
wymianie aku dalej tak samo będzie się działo.
Sprawdzałem w serwisie według VIN powinien być 85 Ah jednak tam nie podają ile moc rozruchowa, ja jak pisałem
mam 80 Ah ale prąd rozruchu tylko 680 (EN) (nie wiem czy to będzie to).
Widzę, że wszyscy piszący na ten temat stawiają również na akumulator - no to się zdecydowałem go wymienić
poszukałem i chcę wymienić na WARTĘ SILVER DYNAMIC 85Ah 800A (EN).
Jednak nadmienię, że obecnie cały czas jeżdżę na załączonych światłach mijania i alternator ładuj ok. 13,7 V i nie
ma problemu z odpaleniem i doładowaniem akumulatora, jednak gdy załączę w pozycję automatyczną, gdzie obecnie
w większości jezdzi się na LED-ach to ładowanie jest na 12,2 - 12,4 V, gdy włączę radio, klimę lub inne urządzenia oprócz świateł mijania to dalej ładowanie jest na 12,2 - 12,4 V, no i po kilku odpaleniach słyszę, że mój akumulator jest coraz
słabszy i nie domaga. Dlatego mnie to tak męczy, że systemy w aucie widząc, że akumulator jest słaby to powinny
załączyć większe ładowanie, a tu nic z tego.
Po zamianie aku napiszę po pewnym czasie co się dalej dzieje.
ten problem, a jego wskazania też oparły się o większy akumulator. Powiedział, że będzie szukał dalej gdy po
wymianie aku dalej tak samo będzie się działo.
Sprawdzałem w serwisie według VIN powinien być 85 Ah jednak tam nie podają ile moc rozruchowa, ja jak pisałem
mam 80 Ah ale prąd rozruchu tylko 680 (EN) (nie wiem czy to będzie to).
Widzę, że wszyscy piszący na ten temat stawiają również na akumulator - no to się zdecydowałem go wymienić
poszukałem i chcę wymienić na WARTĘ SILVER DYNAMIC 85Ah 800A (EN).
Jednak nadmienię, że obecnie cały czas jeżdżę na załączonych światłach mijania i alternator ładuj ok. 13,7 V i nie
ma problemu z odpaleniem i doładowaniem akumulatora, jednak gdy załączę w pozycję automatyczną, gdzie obecnie
w większości jezdzi się na LED-ach to ładowanie jest na 12,2 - 12,4 V, gdy włączę radio, klimę lub inne urządzenia oprócz świateł mijania to dalej ładowanie jest na 12,2 - 12,4 V, no i po kilku odpaleniach słyszę, że mój akumulator jest coraz
słabszy i nie domaga. Dlatego mnie to tak męczy, że systemy w aucie widząc, że akumulator jest słaby to powinny
załączyć większe ładowanie, a tu nic z tego.
Po zamianie aku napiszę po pewnym czasie co się dalej dzieje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
viewtopic.php?p=158881#p158881 w tym poście w 2018 roku zamieściłem plik excela może on pozwoli ci zrozumieć dlaczego system insignii nie rozpoznaje że Aku jest słaby.
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2020, o 13:09
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: CZARNKÓW
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Dzięki @sebekoo za powyższy link myślę, że po analizie zrozumiałem zasadę tego układu, dlaczego
to tak się dzieje, jednak zastanawiam się co z wiedzą tych wszystkich fachowców od elektryki
samochodowej, przecież powinni o tym wiedzieć - biorą za to pieniądze.
Myślę, że nie potrzebna była wymiana alternatora jaką zastosował jeden z fachowców, no nic jestem
kilka stówek w plecy.
Odezwę się po wymianie aku i przekaże co się dzieje.
to tak się dzieje, jednak zastanawiam się co z wiedzą tych wszystkich fachowców od elektryki
samochodowej, przecież powinni o tym wiedzieć - biorą za to pieniądze.
Myślę, że nie potrzebna była wymiana alternatora jaką zastosował jeden z fachowców, no nic jestem
kilka stówek w plecy.
Odezwę się po wymianie aku i przekaże co się dzieje.
-
- Klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
- Auto: opel insignia 2014
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pruszków
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
@kwjacek i jak wymieniłeś ten akumulator i problemy zładowaniem rozwiązałeś
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2020, o 08:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Na pierwszej stronie tego tematu opisane są powodu wyświetlenia kontrolki ładowania. Nic nie wspomniano o przypadku migania tej kontrolki co występuje u mnie.
Mój problem opisałem tutaj:
viewtopic.php?f=21&t=1987&start=40#p223663
Czy miał ktoś podobne objawy? Komputer zapisał błąd B1380 01, ale Check Engine się nie pojawił ani razu.
Mój problem opisałem tutaj:
viewtopic.php?f=21&t=1987&start=40#p223663
Czy miał ktoś podobne objawy? Komputer zapisał błąd B1380 01, ale Check Engine się nie pojawił ani razu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 19:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Polska
- Postawił piwo: 13 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Cześć mam problem z napięciem akumulatora. Otóż na wyświetlaczu po nocy pokazuję 11.5 V - 11.8 V. Po pół godzinie jazdy napięcie w czasie jazdy ciągle pokazuje nawet do 15 V. Wymontowałem akumulator z myślą że jest już w słabym stanie lecz po sprawdzeniu miernikiem ma 12.55 V. Co może być problemem że w aucie pokazuję taką niską wartość?
Bardzo proszę o pomoc. Akumulator jest zbyt mocny. Ma 80 ah a według vinu powinen być 75. Firma Deta. Wygląda na to że jest z 2017 roku.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Bardzo proszę o pomoc. Akumulator jest zbyt mocny. Ma 80 ah a według vinu powinen być 75. Firma Deta. Wygląda na to że jest z 2017 roku.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Napięcia akumulatora nie sprawdza się zaraz po wyjęciu (ładowaniu). Musisz odczekać kilka godzin, a najlepiej sprawdzać na drugi dzień. Nie napisałeś szczegółów jak np: pora dnia, gdzie parkowany jest samochod, jakie dystanse pokonujesz. Napięcie 15V jest normalnym ładowaniem w Insigni.
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 20:03
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Duszniki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Wydaje mi się że nie do końca ładowanie 15 v jest ładowaniem normalnym normalne ładowanie to 14,4-14,5.Dzisiaj byłem w serwisie miałem właśnie ładowanie 15 v okazało się że regulator jest walnięty Pozdrawiam