--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dodatkowe odcięcie zapłonu
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Najprościej odciąć sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa. Powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem za schowkiem pod kierownicą.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Jeżeli dobrze zrobione odcięcie to nawet podanie zasilania bezpośrednio na pompę czy rozrusznik nie spowoduje uruchomienia a co najwyżej bezpiecznik poleci.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Ping czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Czy ewentualnie macie jakieś schematy elektryczne odnośnie wtrysku, rozrusznika i pompy. Dziękuję.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Musisz użyć przekaźnika np takiego.
Styki 85 oraz 86 sterują przekaźnikiem.
Jeżeli chcesz odciąć pompę paliwa to rozcinasz przewód który ja zasila i do styku 30 podlaczasz to co idzie do pompy. Do styku 87 drugi koniec rozcietego przewodu a styk 87a podlaczasz do masy.
Jak to zadziała:
1. Podczas próby uruchomienia "nierozbrojonego" układu prąd trafi na styk 87 który jest rozwarty - pompa nie pracuje, auto nie odpala lub odpala na chwilę i gaśnie.
2. Przy próbie podania napieecia na na odcięty obwód, prąd trafia na styk 30 który zwarty jest ze stykiem 87a a z niego idzie na masę, pojawia się pełno iskier i pali bezpiecznik obwodu z którego miał być wzięty prąd.
Oczywiście wszystko można łatwo obejść, ale tylko w jednym miejscu. Dlatego należy uniemożliwić / utrudnić dostęp do kostki wchodzącej do pompy paliwa. Przekaźnik powinien też być zamontowany jak najbliżej pompy.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Styki 85 oraz 86 sterują przekaźnikiem.
Jeżeli chcesz odciąć pompę paliwa to rozcinasz przewód który ja zasila i do styku 30 podlaczasz to co idzie do pompy. Do styku 87 drugi koniec rozcietego przewodu a styk 87a podlaczasz do masy.
Jak to zadziała:
1. Podczas próby uruchomienia "nierozbrojonego" układu prąd trafi na styk 87 który jest rozwarty - pompa nie pracuje, auto nie odpala lub odpala na chwilę i gaśnie.
2. Przy próbie podania napieecia na na odcięty obwód, prąd trafia na styk 30 który zwarty jest ze stykiem 87a a z niego idzie na masę, pojawia się pełno iskier i pali bezpiecznik obwodu z którego miał być wzięty prąd.
Oczywiście wszystko można łatwo obejść, ale tylko w jednym miejscu. Dlatego należy uniemożliwić / utrudnić dostęp do kostki wchodzącej do pompy paliwa. Przekaźnik powinien też być zamontowany jak najbliżej pompy.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Ping dziękuję Ci bardzo.
Zrobiłem taki schemacik : Czy będzie dobrze?
Mam jeszcze pytanie odnośnie uruchomienia silnika przy odcięciu pompy paliwa. W przewodzie (od pompy paliwa przy baku do pompy wys. ciśnienia) jest zawsze trochę ropy, czyli silnik odpali i jak długo będzie pracował? Drugie pytanie, czy układ się zapowietrzy i czy jest to bezpieczne dla pompy wysokiego ciśnienia,wtryskiwaczy itd?
Edit:
Później zauważyłem, że źle rozrysowałem styki 85 i 86 od przełącznika. Oczywiście ma być do jednego masa a do drugiego plus z przełącznika.
Zrobiłem taki schemacik : Czy będzie dobrze?
Mam jeszcze pytanie odnośnie uruchomienia silnika przy odcięciu pompy paliwa. W przewodzie (od pompy paliwa przy baku do pompy wys. ciśnienia) jest zawsze trochę ropy, czyli silnik odpali i jak długo będzie pracował? Drugie pytanie, czy układ się zapowietrzy i czy jest to bezpieczne dla pompy wysokiego ciśnienia,wtryskiwaczy itd?
Edit:
Później zauważyłem, że źle rozrysowałem styki 85 i 86 od przełącznika. Oczywiście ma być do jednego masa a do drugiego plus z przełącznika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
polecam dorobić jeszcze obejście przekaźnika jakimś przełącznikiem, jak Ci padnie przekaźnik, nie zasilisz pompy w ogóle
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Prościej i bezpieczniej mieć na zapas przekaźnik niż komplikować układ o dodatkowy przełącznik
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Dlaczego powinien być jak najbliżej? Jeszcze nie zaglądałem pod kanapę, jak idą przewody, ale nie chciałbym montować przy samej wtyczce pompy. Wolałbym to bardziej schować.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
nie zgadzam się, jak padnie przekaźnik, a masz gdzieś jechać, to najszybciej będzie sięgnąć do prostego przełącznika i załączyć jego obejście. Teoretycznie mogę sobie wyobrazić wymianę przekaźnika, ale jeżeli ma być dobrze schowany, to kłóci się z jego szybką wymianągrzegorz13 pisze: ↑5 gru 2018, o 13:41Prościej i bezpieczniej mieć na zapas przekaźnik niż komplikować układ o dodatkowy przełącznik
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Dobrze to znaczy w takim miejscu gdzie się go nikt nie spodziewa więc niekoniecznie tam gdzie nie ma dostępu a tym bardziej przy samej pompie gdzie łatwo go znaleźć i pominąć gdy ktoś chce podpiąć pompę na krótko !
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Generalnie w ogóle zamiast przekaźnika możecie użyć zwykłego mechanicznego przełącznika (3 styki). Przecież wystarczy.
Miałem tak w 126p - i przełącznik był faktycznie pod tylną kanapą - z miejsca kierowcy idealny dostęp ręką (no dobra, w Insigni można nie sięgnąć ).
Jedyna zaleta przekaźnika to może być automatyczne podtrzymanie i puszczanie po wyłączeniu stacyjki, ale to schemat nieco inny powinien być.
Pozdro.,
MxW.
Miałem tak w 126p - i przełącznik był faktycznie pod tylną kanapą - z miejsca kierowcy idealny dostęp ręką (no dobra, w Insigni można nie sięgnąć ).
Jedyna zaleta przekaźnika to może być automatyczne podtrzymanie i puszczanie po wyłączeniu stacyjki, ale to schemat nieco inny powinien być.
Pozdro.,
MxW.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Oczywiście nie przy samej pompie, ale w miarę możliwości.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
F126 nie ma tak rozbudowanej auto diagnostyki która od razu powie potencjalnemu złodziej owi co jest nie tak.mxw pisze:Generalnie w ogóle zamiast przekaźnika możecie użyć zwykłego mechanicznego przełącznika (3 styki). Przecież wystarczy.
Miałem tak w 126p - i przełącznik był faktycznie pod tylną kanapą - z miejsca kierowcy idealny dostęp ręką (no dobra, w Insigni można nie sięgnąć ).
Jedyna zaleta przekaźnika to może być automatyczne podtrzymanie i puszczanie po wyłączeniu stacyjki, ale to schemat nieco inny powinien być.
Pozdro.,
MxW.
BTW, gniazdo OBD też można przenieść w inne miejsce.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
@Ping - no dobra, ale czy to zrobisz na przełączniku, czy na przekaźniku - i tak sypnie takimi samymi błędami.
Pozdro.,
MxW.
Pozdro.,
MxW.
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Sypnie w sytuacji gdy będzie próba odpalenia przy odciętej pompie. No chyba, że się mylę...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, o 19:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Sypnie błędami o od razu wiadomo jaki obwód jest odcięty.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Myślę że będzie błąd po odpaleniu o niskim ciśnieniu a nie o braku zasilania pompy paliwa chyba iż pompa jest monitorowana lecz raczej nie przypuszczam ponieważ jest osobny bezpiecznik do tylko do pompy i jeśli do tego jest też osobny przekaźnik to nie wyrzuci błędu pompy a ciśnienia Sytuację wyjaśni schemat elektryczny jak ktoś ma
W każdym razie jak złodziej będzie miał problem z autem to je zostawi a nie będzie szukał dlaczego
W każdym razie jak złodziej będzie miał problem z autem to je zostawi a nie będzie szukał dlaczego
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Zapodałem do tematu "Instrukcje obsługi Manuale"
Tu są schematy:
https://cardiagn.com/holden-opel-insign ... 2013-2017/
Tu są schematy:
https://cardiagn.com/holden-opel-insign ... 2013-2017/
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Niestety z braku czasu i warunków nie zainstalowałem jeszcze tego odcięcia. Myślę jednak, żeby zamiast pompy paliwa, odciąć wtrysk paliwa. Nie wiem jak się do tego zabrać, czy jest tam jakiś sterownik czy komputer? Inny pomysł to odciąć rozrusznik (choć tu można na pych odpalić, chyba że jednocześnie odetnę możliwość odblokowania elektrycznego ręcznego)? Co o tym myślicie?
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Odcięcie rozrusznika najprędzej (oczywiście mówimy o sterowaniu, nie głównym prądzie rozrusznika). Ale błędy i tak będą.
Co do samej konstrukcji przełącznika - teraz przydałby się czytnik odcisków palca
Technicznie dość proste, a jakie daje możliwości
Pozdro.,
MxW.
Co do samej konstrukcji przełącznika - teraz przydałby się czytnik odcisków palca
Technicznie dość proste, a jakie daje możliwości
Pozdro.,
MxW.
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu
Błędy to nie problem, wykasuje się apką od kolegi Ping'a...
Chodzi mi o to , gdzie konkretnie trzeba wpiąć się żeby odciąć dany sterownik. Czy to od rozrusznika , czy od wtrysku to obojętne.
Czy wystarczy znaleźć przekaźnik (jeżeli występuje) od danego obwodu i tam się wpiąć?
Chodzi mi o to , gdzie konkretnie trzeba wpiąć się żeby odciąć dany sterownik. Czy to od rozrusznika , czy od wtrysku to obojętne.
Czy wystarczy znaleźć przekaźnik (jeżeli występuje) od danego obwodu i tam się wpiąć?