--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Cześć. Mam małe perypetie z afl i robiłem pewną próbę, przekładałem przetwornicę z prawej na lewą stronę. Po złożeniu przetwornicy z prawnej strony na lewą dało się przykręcić tylko jedną śrubkę, drugi otwór mijał się z otworem w lampie. Czy to możliwe że są inne w prawej i lewej? I czy to normalne że są tylko przykręcone 2 śrubami?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 mar 2024, o 17:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Cześć, Czy ktoś z was próbował dodatkowo, poza uszczelnieniem samej lampy, na wypadek kolejnego rozszczelnienia, wykonać następujące modyfikacje:
1) uszczelnić (zalać) czymś (np. pływającym silikonem K2) gniazdo przetwornicy (szpary wokół 2 wtyczek w gnieździe) aby zablokować lub zminimalizować przedostawanie się wody do wnętrza przetwornicy (?). Oczywiście w sposób taki aby połączenie elektryczne nie ucierpiało.
2) wykonać otwory drenujące lampę w pobliżu gniazda przetwornicy, sekcja wtyczek przetwornicy w lampie (z tego co widać) jest minimalnie wyżej niż dno lampy czyli dreny w dnie powinny odprowadzić ewentualną wodę poza lampę, nie dopuszczając do przelewania się do przetwornicy poprzez (i obok) dwóch wtyczek.
Myślałem o wywierceniu jednego otworu (na przelot) w jednej z nieużywanych "nóżek", na których zamocowana jest przetwornica - tej od przodu lampy (przetwornica jest zamocowana tylko dwoma wkrętami, dwie "nóżki" są niewykorzystane i nie mają przelotu) i drugiego w pobliżu gniazda, w najniższym punkcie lampy. Ewentualnie do tych dodatkowych otworów można by dorobić cos w stylu fabrycznych odpowietrzników (z rurek PCV lub gumowych z innego auta).
Zainspirował mnie do tego ślad po poziomie wody w lampie który u mnie sięgał nawet 5-6 mm od dna lampy, w efekcie czego przetwornica w połowie zapełniła się wodą, gdyby były dreny prawdopodobnie by przetrwała a 600zł na nową pozostałoby w kieszeni
1) uszczelnić (zalać) czymś (np. pływającym silikonem K2) gniazdo przetwornicy (szpary wokół 2 wtyczek w gnieździe) aby zablokować lub zminimalizować przedostawanie się wody do wnętrza przetwornicy (?). Oczywiście w sposób taki aby połączenie elektryczne nie ucierpiało.
2) wykonać otwory drenujące lampę w pobliżu gniazda przetwornicy, sekcja wtyczek przetwornicy w lampie (z tego co widać) jest minimalnie wyżej niż dno lampy czyli dreny w dnie powinny odprowadzić ewentualną wodę poza lampę, nie dopuszczając do przelewania się do przetwornicy poprzez (i obok) dwóch wtyczek.
Myślałem o wywierceniu jednego otworu (na przelot) w jednej z nieużywanych "nóżek", na których zamocowana jest przetwornica - tej od przodu lampy (przetwornica jest zamocowana tylko dwoma wkrętami, dwie "nóżki" są niewykorzystane i nie mają przelotu) i drugiego w pobliżu gniazda, w najniższym punkcie lampy. Ewentualnie do tych dodatkowych otworów można by dorobić cos w stylu fabrycznych odpowietrzników (z rurek PCV lub gumowych z innego auta).
Zainspirował mnie do tego ślad po poziomie wody w lampie który u mnie sięgał nawet 5-6 mm od dna lampy, w efekcie czego przetwornica w połowie zapełniła się wodą, gdyby były dreny prawdopodobnie by przetrwała a 600zł na nową pozostałoby w kieszeni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 mar 2024, o 17:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Przy okazji uszczelniania i robienia dodatkowych otworów w lampach (aby ustrzec przetwornice przed zalaniem w przypadku kolejnej nieszczelności) sprawdziłem wpływ innych niż oryginalne przetwornic na AFL:
1) Tani zamiennik z Ali za 36 PLN (z wysyłką, była jakaś promocja)z numerem oryginału 5DV 009 720-00, tak tani że aż strach było wkładać ale dla testu zainstalowałem (prostując krzywe piny wcześniej) i generalnie działa (Xenon świeci, soczewka porusza się, działają światła drogowe/długie) ale nie wiadomo czy działa regulacja jasności palnika Xenon, pewnie nie działa, gdyż Insignia zgłasza błąd "sprawdź lewe/prawe światło" związany z brakiem komunikacji z tą przetwornicą Xenon (chyba UL1501 "Magistrala LIN" pokazał OPL Monitor). Oczywiście nie wiadomo ile taki wynalazek podziała, traktuję go jako "zapas" gdyby gdzieś w trasie oryginał Helli się uszkodził.
2) Przetwornica ze Skody Octavii 5DV 009 610-00 (70 PLN używana), Xenon świeci jednak tu AFL całkowicie nie działa (soczewka nieruchoma, brak drogowych/długich) plus wyświetlane są błędy dotyczące braku pozycjonowania reflektorów (sprawdź układ pozycjonowania i sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów) i świeci się żółta kontrolka AFL na desce Prawdopodobnie te błędy pojawiają się ze względu na jakiś konflikt w komunikacji LIN, co ciekawe zalana - nie działająca, (wypalona)oryginalna przetwornica Hella nie blokowała AFL, być może odcinając pin komunikacji LIN ta przetwornica działałby tak jak chiński zamiennik powyżej. Ta opcja może być traktowana jako tymczasowy zamiennik ze względu na brak świateł drogowych/długich, zapewne działałby zdecydowanie dłużej niż chińskie zamienniki.
3) Na koniec zainstalowałem oryginalną przetwornicę Helli, nic się nie popsuło w wyniku wcześniejszych testów, AFL działa w pełni - błędów brak.
Oryginalna nowa Hella uszczelniona dodatkowo silikonem:
1) Tani zamiennik z Ali za 36 PLN (z wysyłką, była jakaś promocja)z numerem oryginału 5DV 009 720-00, tak tani że aż strach było wkładać ale dla testu zainstalowałem (prostując krzywe piny wcześniej) i generalnie działa (Xenon świeci, soczewka porusza się, działają światła drogowe/długie) ale nie wiadomo czy działa regulacja jasności palnika Xenon, pewnie nie działa, gdyż Insignia zgłasza błąd "sprawdź lewe/prawe światło" związany z brakiem komunikacji z tą przetwornicą Xenon (chyba UL1501 "Magistrala LIN" pokazał OPL Monitor). Oczywiście nie wiadomo ile taki wynalazek podziała, traktuję go jako "zapas" gdyby gdzieś w trasie oryginał Helli się uszkodził.
2) Przetwornica ze Skody Octavii 5DV 009 610-00 (70 PLN używana), Xenon świeci jednak tu AFL całkowicie nie działa (soczewka nieruchoma, brak drogowych/długich) plus wyświetlane są błędy dotyczące braku pozycjonowania reflektorów (sprawdź układ pozycjonowania i sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów) i świeci się żółta kontrolka AFL na desce Prawdopodobnie te błędy pojawiają się ze względu na jakiś konflikt w komunikacji LIN, co ciekawe zalana - nie działająca, (wypalona)oryginalna przetwornica Hella nie blokowała AFL, być może odcinając pin komunikacji LIN ta przetwornica działałby tak jak chiński zamiennik powyżej. Ta opcja może być traktowana jako tymczasowy zamiennik ze względu na brak świateł drogowych/długich, zapewne działałby zdecydowanie dłużej niż chińskie zamienniki.
3) Na koniec zainstalowałem oryginalną przetwornicę Helli, nic się nie popsuło w wyniku wcześniejszych testów, AFL działa w pełni - błędów brak.
Oryginalna nowa Hella uszczelniona dodatkowo silikonem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 22:10
- Auto: Insignia Sport
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Witam, mnie również dopadło i zalało lampę. Na wszelki wypadek obie lampy zregenerowane. Przetwornica została naprawiona. Lampę złożyłem (przetwornica dokręcona, żarnik włożony), zamontowałem do auta i niestety nie świeci. Ponieważ zderzak zdjęty to zabrałem się za eksperymenty. Zamieniłem lampy prawą z lewą i zasilanie jest bo sprawna lampa działa w miejscu uszkodzonej. Zamieniłem żarniki, przetwornicę i nic. Przełożone ze sprawnej i ciemno. Włożone do sprawnej i działa. Za każdym razem błędy skasowane. Wyczyszczone styki na ile tylko się dawało. Co może być ? Kabelek w lampie od przetwornicy do żarnika ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 mar 2024, o 17:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Hej, Może być ten kabelek od przetwornicy do palnika albo od kostki lampy do przetwornicy, jeśli wilgoć się długo utrzymywała korozja mogła uszkodzić także połączenia wewnątrz lampy (przy pinach w złączach). Czy reflektor był rozklejany czy tylko uszczelniany (bez rozklejania). Czy został wysuszony w 100%? Jakie są błędy po podłączeniu tej zregenerowanej a nie świecącej lampy (przy założeniu że druga sprawna jest podłączona)? Czy LED'y świecą, czy soczewka się porusza?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 22:10
- Auto: Insignia Sport
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Hej, dzięki za zainteresowanie. Na zegarach typowy błąd o padniętym oświetleniu "awaria światła mijania". Ledy ok, soczewka pracuje. Lampa nie była jakoś mega zalana. Inna rzecz że wilgoć utrzymywała się prawie dwa miesiące. Też mam wrażenie że to kabel do żarnika. Na ten od kostki lampy do przetwornicy nie stawiam. Tam nie ma wysokich napięć więc aby przejście było bez zwarcia. Lampa rozklejana, wysuszona, ogarnięte wnętrze, nowy klosz. Nie wpadło mi do głowy że kabelek może się aż tak sypnąć. Elektrycznie przejścia niby są ale przy wysokich napięciach wiele parametrów ma znaczenie. Złącza w miarę oczyszczone na ile to możliwe. Nie ma zwarć między przewodami. Można jednak domniemywać że odrobina wilgoci w przewodzie została i zmieniła deczko pojemność kabla i to może być problem. Zamówiłem na allegro dość podobny kabel. Od strony żarnika to samo złącze pod D1S. Deczko inne mocowanie od strony przetwornicy. Jak kabelek przyjdzie to powalczę. Myślę, że bez rozklejania jakoś ogarnę instalację w środku, ale najpierw zrobię test. Najgorsza akcja to wypięcie złącza od strony przetwornicy. Opiszę jak cała akcja przebiegnie. Może z czasem ktoś skorzysta z doświadczenia.