--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

ODPOWIEDZ
Toommek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Toommek » 1 lis 2018, o 16:18

Jakby się robiło zwarcie powinny polecieć chyba bezpieczniki? Dziś trochę podładowałem akumulator dziwne jest to w jakim tempie się ładował w sumie wcześniej miałem doczynienia z większymi bateriami, ale od ok 10 do 14 wg wskaźnika naładował się prawie do pełna. Zasiarczył się i stracił swoją pojemność? Co do tego jak wcześniej był użytkowany to garaż / chmurka ale faktycznie długich tras to on nie robił. Raczej tyle co do sklepu.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Bartol » 1 lis 2018, o 16:54


Toommek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Toommek » 5 lis 2018, o 14:29

co do świrowania radia i przełączania się między cd/aux w moim przypadku to akurat nie ma związku z aku/alternatorem chyba mam problem z kablologią od auxa przy wtyczce, gdy radio zaczęło znowu tak świrować poruszałem miejscem na aux problem od razu ustąpił. Co do świateł, niby to norma że lekko przygasają taka była opinia elektryka. Tylko że dwa dni później żarówkę z prawej strony trafił mi szlag. Za długo nie pojeździła bo założyłem nowe jak kupiłem auto więc ok trochę ponad 2 miesiące. Może jednak to regulator obrotów ? chociaż apką z elm jak kontrolowałem napięcia podczas jazdy było stabilnie bez większych skoków. Dziś pojadę na tester akumulatora i prądu ładowania. Bo może to co mi na telefonie pokazuje jest dalekie od rzeczywistości.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: coolmobil » 18 lis 2018, o 16:56

Takie temat. Wymieniłem ostatnio sam akumulator. Zamontowany, przykręcony, klemy dobrze dokręcone. Wchodzę do auta, niby oświetlenie jest, radio gra, zero komunikatów na zegarach, próbuje odpalić auto i cisza nawet rozrusznik nie kręci tylko takie kliknięcie słychać. Drugi raz próbuje nadal cisza. Sprawdzam czy wszystko dobrze podłączyłem, niby wszystko jest ok, no przecież w środku auta jest elektryka.
Już miałem wzywać asistance ze coś zepsułem, ale po kilku minutach przerwy próbuje jeszcze raz i od razu odpala.
Od tej pory wszystko jest ok. Pięknie pali, zero problemów.
Moje pytanie po tym długim wywodzie jest takie, skąd ten początkowy problem? Komputer musiał się do końca uruchomić po braku prądu? Immo nie załapało na początku?

Pytam bardziej już z ciekawości a może komuś innemu się przyda.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: maciejdm1 » 20 lis 2018, o 21:53

Czy można ładować akumulator AGM /start-stop ładowarką automatyczną? Kupiona w markecie.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: mazmarcin » 20 lis 2018, o 22:01

Chyba za drogie auto by akum w nim tak duży ładować marketową?
Najlepiej ładować takim prostownikiem co ma manualną regulację pojemności akumulatora i sam dobiera prąd ładowania.
Tak to miało być ale czasami się inaczej myśli niż pisze.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, o 19:59 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: P405 » 20 lis 2018, o 22:23

Automatycznie z Lidla czy z biedronki są dobre. Spokojnie dają radę.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: norbi333 » 20 lis 2018, o 22:40

Dokładnie. Mam z Lidla i bez problemu ładował i nie robił krzywdy dla akumulatora

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: maciejdm1 » 20 lis 2018, o 22:42

He, he dwie sprzeczne odpowiedzi. Mam z regulacją i automatyczny z lidla. Którym ładować?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: grzegorz13 » 20 lis 2018, o 22:57

mazmarcin pisze:
20 lis 2018, o 22:01
Chyba za drogie auto by akum w nim tak duży ładować marketową?
Najlepiej ładować takim prostownikiem co ma manualną regulację prądu ładowania.
Niby dlaczego lepsze te z manualną regulacją ! znasz zasadę doboru prądu ładowania ? za każdym razem mierzysz stan akumulatora zanim podłączysz prostownik Źle dobrany prąd ładowania niszczy akumulator ! więc wygodniejszy i zdrowszy dla akumulatora jest prostownik automatyczny tym bardziej iż odchodzi się ładowania akumulatorów prądem stałym !
Ten automatyczny z Lidla jest bardzo dobrym prostownikiem i polecam go używać zamiast tego z ręczną regulacją !

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: dokia » 20 lis 2018, o 23:01

i nawet ten z Lidla jest prosty w obsłudze i blondynkoodporny :) sama umiem go używać, co prawda w tym aucie jeszcze nie musiałam, ale w toyocie po rozwaleniu alternatora akumulator zaczął niedomagać i musiałam "ładować" sobie autko później prawie codziennie
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6061
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: yerry » 20 lis 2018, o 23:49

@coolmobil nowy akumulator założyłeś? To się powtórzyło jeszcze?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: coolmobil » 21 lis 2018, o 04:58

Nówkę sztukę założyłem. Więcej się nie powtórzyło, pięknie odpala.
Tak jak by komputer potrzebował paru minut aby się zrestartować po tym jak przez chwile był bez prądu, albo zalogować kluczyk/immo.
Dla tego zadałem to pytanie bo pierwszy raz wymieniłem aku w isi a nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Dodam ze tylko musiałem zaprogramować szyby, reszta ustawień: radia, telefonu, etc przetrwała.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: maciejdm1 » 21 lis 2018, o 05:05

Pewnie klemy odłączyć na czas ładowania?

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: coolmobil » 21 lis 2018, o 05:07

Tzn?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: norbi333 » 21 lis 2018, o 05:08

Ja nigdy nie odłączam klem do ładowania

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: coolmobil » 21 lis 2018, o 05:29

W sensie ze odłączyłem klemy na czas podmianki aku? No tak, odłączyłem od starego aku aby go wyciągnąć wstawiłem, nowy podłączyłem i tyle. Chyba nie rozumiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: maciejdm1 » 21 lis 2018, o 06:39

Ładowanie aku w aucie - oto mi chodziło 😉
Czyli ładowanie aku AGM z systemem start/stop można wykonać prostownikiem automatycznym, marketowym nie odlączając klem od akumulatora?

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: lewis » 21 lis 2018, o 06:55

Generalnie tak jak napisałeś.

Akumulatora AGM/EFB do start-stop nie trzeba ładować jakimś wymyślnym zasilaczem, ale musi to być zasilacz/ładowarka elektroniczna. Tani z marketu naładuje, ale dłużej, droższy szybciej, bo jest przeważnie mocniejszy.
Z prostownikiem trzeba uważać, bo dobry prostownik podbija napięcie prądu pod koniec ładowania w okolice 16V. Jest to dobre dla akumulatorów starego typu z płynnym elektrolitem. AGM ma elektrolit nasączony w matach szklanych i przy takim napięciu powyżej 15 V nieodwracalnie się niszczy. Oczywiście można prostownikiem, ale trzeba mieć voltomierz i stale mierzyć prąd ładowania.

Ładowarkę można podłączyć do aku nie odołączając klem. Prostownik już nie, bo instalacja w samochodzie może nie udźwignąć napięcia powyżej 15V.

Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, o 06:55 przez lewis, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: norbi333 » 21 lis 2018, o 07:39

maciejdm1 pisze:
21 lis 2018, o 06:39
Ładowanie aku w aucie - oto mi chodziło 😉
Czyli ładowanie aku AGM z systemem start/stop można wykonać prostownikiem automatycznym, marketowym nie odlączając klem od akumulatora?
Dokładnie

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”