--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Jakby się robiło zwarcie powinny polecieć chyba bezpieczniki? Dziś trochę podładowałem akumulator dziwne jest to w jakim tempie się ładował w sumie wcześniej miałem doczynienia z większymi bateriami, ale od ok 10 do 14 wg wskaźnika naładował się prawie do pełna. Zasiarczył się i stracił swoją pojemność? Co do tego jak wcześniej był użytkowany to garaż / chmurka ale faktycznie długich tras to on nie robił. Raczej tyle co do sklepu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
co do świrowania radia i przełączania się między cd/aux w moim przypadku to akurat nie ma związku z aku/alternatorem chyba mam problem z kablologią od auxa przy wtyczce, gdy radio zaczęło znowu tak świrować poruszałem miejscem na aux problem od razu ustąpił. Co do świateł, niby to norma że lekko przygasają taka była opinia elektryka. Tylko że dwa dni później żarówkę z prawej strony trafił mi szlag. Za długo nie pojeździła bo założyłem nowe jak kupiłem auto więc ok trochę ponad 2 miesiące. Może jednak to regulator obrotów ? chociaż apką z elm jak kontrolowałem napięcia podczas jazdy było stabilnie bez większych skoków. Dziś pojadę na tester akumulatora i prądu ładowania. Bo może to co mi na telefonie pokazuje jest dalekie od rzeczywistości.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Takie temat. Wymieniłem ostatnio sam akumulator. Zamontowany, przykręcony, klemy dobrze dokręcone. Wchodzę do auta, niby oświetlenie jest, radio gra, zero komunikatów na zegarach, próbuje odpalić auto i cisza nawet rozrusznik nie kręci tylko takie kliknięcie słychać. Drugi raz próbuje nadal cisza. Sprawdzam czy wszystko dobrze podłączyłem, niby wszystko jest ok, no przecież w środku auta jest elektryka.
Już miałem wzywać asistance ze coś zepsułem, ale po kilku minutach przerwy próbuje jeszcze raz i od razu odpala.
Od tej pory wszystko jest ok. Pięknie pali, zero problemów.
Moje pytanie po tym długim wywodzie jest takie, skąd ten początkowy problem? Komputer musiał się do końca uruchomić po braku prądu? Immo nie załapało na początku?
Pytam bardziej już z ciekawości a może komuś innemu się przyda.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Już miałem wzywać asistance ze coś zepsułem, ale po kilku minutach przerwy próbuje jeszcze raz i od razu odpala.
Od tej pory wszystko jest ok. Pięknie pali, zero problemów.
Moje pytanie po tym długim wywodzie jest takie, skąd ten początkowy problem? Komputer musiał się do końca uruchomić po braku prądu? Immo nie załapało na początku?
Pytam bardziej już z ciekawości a może komuś innemu się przyda.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Czy można ładować akumulator AGM /start-stop ładowarką automatyczną? Kupiona w markecie.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Chyba za drogie auto by akum w nim tak duży ładować marketową?
Najlepiej ładować takim prostownikiem co ma manualną regulację pojemności akumulatora i sam dobiera prąd ładowania.
Tak to miało być ale czasami się inaczej myśli niż pisze.
Najlepiej ładować takim prostownikiem co ma manualną regulację pojemności akumulatora i sam dobiera prąd ładowania.
Tak to miało być ale czasami się inaczej myśli niż pisze.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, o 19:59 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Automatycznie z Lidla czy z biedronki są dobre. Spokojnie dają radę.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Dokładnie. Mam z Lidla i bez problemu ładował i nie robił krzywdy dla akumulatora
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
He, he dwie sprzeczne odpowiedzi. Mam z regulacją i automatyczny z lidla. Którym ładować?
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Niby dlaczego lepsze te z manualną regulacją ! znasz zasadę doboru prądu ładowania ? za każdym razem mierzysz stan akumulatora zanim podłączysz prostownik Źle dobrany prąd ładowania niszczy akumulator ! więc wygodniejszy i zdrowszy dla akumulatora jest prostownik automatyczny tym bardziej iż odchodzi się ładowania akumulatorów prądem stałym !
Ten automatyczny z Lidla jest bardzo dobrym prostownikiem i polecam go używać zamiast tego z ręczną regulacją !
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
i nawet ten z Lidla jest prosty w obsłudze i blondynkoodporny sama umiem go używać, co prawda w tym aucie jeszcze nie musiałam, ale w toyocie po rozwaleniu alternatora akumulator zaczął niedomagać i musiałam "ładować" sobie autko później prawie codziennie
Radio 357 :)
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
@coolmobil nowy akumulator założyłeś? To się powtórzyło jeszcze?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Nówkę sztukę założyłem. Więcej się nie powtórzyło, pięknie odpala.
Tak jak by komputer potrzebował paru minut aby się zrestartować po tym jak przez chwile był bez prądu, albo zalogować kluczyk/immo.
Dla tego zadałem to pytanie bo pierwszy raz wymieniłem aku w isi a nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Dodam ze tylko musiałem zaprogramować szyby, reszta ustawień: radia, telefonu, etc przetrwała.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak jak by komputer potrzebował paru minut aby się zrestartować po tym jak przez chwile był bez prądu, albo zalogować kluczyk/immo.
Dla tego zadałem to pytanie bo pierwszy raz wymieniłem aku w isi a nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Dodam ze tylko musiałem zaprogramować szyby, reszta ustawień: radia, telefonu, etc przetrwała.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
W sensie ze odłączyłem klemy na czas podmianki aku? No tak, odłączyłem od starego aku aby go wyciągnąć wstawiłem, nowy podłączyłem i tyle. Chyba nie rozumiem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Ładowanie aku w aucie - oto mi chodziło
Czyli ładowanie aku AGM z systemem start/stop można wykonać prostownikiem automatycznym, marketowym nie odlączając klem od akumulatora?
Czyli ładowanie aku AGM z systemem start/stop można wykonać prostownikiem automatycznym, marketowym nie odlączając klem od akumulatora?
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Generalnie tak jak napisałeś.
Akumulatora AGM/EFB do start-stop nie trzeba ładować jakimś wymyślnym zasilaczem, ale musi to być zasilacz/ładowarka elektroniczna. Tani z marketu naładuje, ale dłużej, droższy szybciej, bo jest przeważnie mocniejszy.
Z prostownikiem trzeba uważać, bo dobry prostownik podbija napięcie prądu pod koniec ładowania w okolice 16V. Jest to dobre dla akumulatorów starego typu z płynnym elektrolitem. AGM ma elektrolit nasączony w matach szklanych i przy takim napięciu powyżej 15 V nieodwracalnie się niszczy. Oczywiście można prostownikiem, ale trzeba mieć voltomierz i stale mierzyć prąd ładowania.
Ładowarkę można podłączyć do aku nie odołączając klem. Prostownik już nie, bo instalacja w samochodzie może nie udźwignąć napięcia powyżej 15V.
Akumulatora AGM/EFB do start-stop nie trzeba ładować jakimś wymyślnym zasilaczem, ale musi to być zasilacz/ładowarka elektroniczna. Tani z marketu naładuje, ale dłużej, droższy szybciej, bo jest przeważnie mocniejszy.
Z prostownikiem trzeba uważać, bo dobry prostownik podbija napięcie prądu pod koniec ładowania w okolice 16V. Jest to dobre dla akumulatorów starego typu z płynnym elektrolitem. AGM ma elektrolit nasączony w matach szklanych i przy takim napięciu powyżej 15 V nieodwracalnie się niszczy. Oczywiście można prostownikiem, ale trzeba mieć voltomierz i stale mierzyć prąd ładowania.
Ładowarkę można podłączyć do aku nie odołączając klem. Prostownik już nie, bo instalacja w samochodzie może nie udźwignąć napięcia powyżej 15V.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, o 06:55 przez lewis, łącznie zmieniany 1 raz.