--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Interfejs diagnostyczny OP-COM

ODPOWIEDZ
krzysiek.s

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: krzysiek.s » 6 lip 2016, o 19:49

Coś w takim razie nie gra, bo u mnie drugi fejs też zawodzi. Raz uruchomił się vaux-com, którym rozszerzyłem menu, a teraz testy przechodzi każde oprogramowanie, ale po podłączeniu do auta urządzenie nie łączy się (brak tykania :)). Swoją drogą może jest ktoś z Wrocławia, ze sprawnym op-com'em, który dla sportu by mi wyłączył z powrotem kompas i zegar z menu (bezużyteczne), oraz przy okazji odczytał i skasował błędy; ponieważ tego już mi się nie udało zrobić. Czekam na odpowiedź z forum vectraclub, ponieważ podobno "poprawiają/naprawiają" uszkodzone lub niesprawne interfejsy.

Awatar użytkownika
Robson_GDN
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Robson_GDN » 7 lip 2016, o 18:45

Cześć
No i ja otrzymałem 2-gi, zastępczy interface od kolegi @P405. Niestety ale wciąż nie działa.
Testy na opcom + vauxcom przechodzi bez problemu ale....
Identycznie jak u kolegi @krzysiek.s w Vauxcom przy zczytywaniu błędów wywala przy 1szym module błąd "Interface communication Error, or interface not powered from car", natomiast w Op-com skanuje błędy i znowu się sypie w momencie jak dochodzi do modułu czujnika kąta skrętu kierownicy - błąd "interface communication error". Identycznie miałem na 1szym interfejsie. Dodam, że sprzęt sprawdzany był na 2ch kompach - Win8 + Win10.
Widzę, że z tym samym problemem walczy też kolega @Pablo1920. Dla mnie jest to ewidentnie wina sprzętu. Chyba wadliwe sprzęty krążą wymiennie między naszą 3-ką z nadzieją, że u kogoś zadziała... takie mam wrażenie.

Kolego @P405, da się to jakoś inaczej wytłumaczyć niż winą sprzętu?

P405
Zapaleniec
Posty: 3180
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: P405 » 7 lip 2016, o 19:02

U mnie przed wysyłką wszystko chodzi, każdego sprawdzam. Jeżeli testy są ok. to sprzęt jest dobry, poszukam jeszcze jakieś inne sterowniki instalacyjne.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4528
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: IBZI » 7 lip 2016, o 21:41

Panowie, moja propozycja, aby całkowicie wykluczyć winę OP-COMa. Znajdzie jakiś starszy laptop na Windows XP. Najlepiej z nową instalką (np. SP2, SP3) ale niekoniecznie. Zainstalujcie program i sterowniki z linku zamieszczonego na Forum. Podłączcie to dobrej jakości, krótkim kablem USB. Nie ma bata. Jak sprzęt dobry, to musi na takim konfigu pójść.

PS. OP-COM na ali kosztuje 13$ z przesyłką rejestrowaną do PL. Z czegoś taka (niska) cena musi wynikać...

herrek

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: herrek » 8 lip 2016, o 09:57

czy mógłby mi ktoś podać wiarygodne źródła zakupu urządzenia, tak co by działało na astrze J ?

di_83
Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 29 lip 2015, o 14:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: di_83 » 8 lip 2016, o 10:07

legalne i oryg. jest tylko jedno :) http://www.op-com.pl/

herrek

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: herrek » 8 lip 2016, o 17:31

nie no, ogólnie extra i super, :o
a jest coś dla normalnych zjadaczy chleba :)

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4528
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: IBZI » 8 lip 2016, o 17:44

Wszystko co kupisz poza oryginałem to loteria. W tej chwili możesz dostać nowe z softem 1.45, 1.59, 1.60, 1.64 i różnymi rodzajami scalaków (oryginały, fejki, inne wynalazki). Chcesz mieć pewność, że działa, to kup oryginał. Więcej info (i co można zrobić) masz w linku podanym wyżej.

Awatar użytkownika
Robson_GDN
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Robson_GDN » 9 lip 2016, o 08:36

@P405,
udało się znaleźć jakieś inne sterowniki?

P405
Zapaleniec
Posty: 3180
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: P405 » 9 lip 2016, o 08:47

Wyślij mi adres @

Xperia Z3

shaqal
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 1 lut 2016, o 11:59
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: GD
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: shaqal » 9 lip 2016, o 09:15

Używam opcoma pod windows 7 i xp i wszystko w insigni działa bez zarzutu, interfejs ma już 7 lat.

krzysiek.s

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: krzysiek.s » 10 lip 2016, o 11:10

Interfejs 7-letni czyli raczej nie ver.6.0, z którą tu część z forumowiczów ma problemy. Może ma ktoś dostęp do innych sterów (nie z poradnika), które ruszyły przy win7 64 bit.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: etac » 10 lip 2016, o 21:14

Podaj maila to podesle ci te co dostalem z plyta. U mnie Win7 64 i dziala bez problemów teraz.

MichalMisiek

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: MichalMisiek » 10 lip 2016, o 21:35

Ja też jakiś czas temu kupiłem na forum OP-COM'a, niestety sterowniki nie działają pod WIN 10, WIN 8 i prawdę powiedziawszy zlałem temat... Nie chciało im się go odsyłać itp, itd. Ale jak macie jakieś sterowniki na których mógłbym powalczyć pod którymś z tych systemów to proszę o namiar, może w końcu ruszy...

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: etac » 11 lip 2016, o 18:35

Dla Win 8,10 trzeba najpierw wyłączyć sprawdzanie cyfrowego podpisu sterowników

MichalMisiek

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: MichalMisiek » 11 lip 2016, o 19:07

Przerabiałem to.... Niestety nic to nie dało... Opcja jest jeszcze taka, że OP-COM jest walnięty, ale podobno zawsze przed wysyłką są sprawdzane...

P405
Zapaleniec
Posty: 3180
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: P405 » 11 lip 2016, o 20:00

Odpal polską wersję zrób test. Powinno wyskoczyć ok i wersja 1.59. Wejdź w diagnostykę, jeżeli auto młodsze niż 2010 to i tak powinno się połączyć i pokazać bloki pomiarowe. Można następnie wyjść z tego programu i odpalić vaxcom i powinno się połączyć, tylko trzeba cierpliwość bo przynajmniej u mnie chodzi dużo wolniej.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
Robson_GDN
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Robson_GDN » 11 lip 2016, o 20:02

Idąc za radą kolegi @IBZI, sprawdziłem sprzęt (2gi, zastępczy od @P405) na świeżo postawionym Win XP i niestety ciągle się krzaczy. Przy jednym z modułów wywala "interface communication error ". Identycznie jak przy pierwszym interfejsie. Testowalem tez na innym kablu i wciąż to samo. Podsumowując - 4 kompy, 4 różne systemy i nie działa. Od 2 dni czekam aż kolega podeślę jakieś nowe sterowniki ale cisza.... Dla mnie sprzęt jest uwalony na dzień dzisiejszy. Ciekawe czy pomogą magiczne drivery na które czekam.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: rataj73 » 11 lip 2016, o 20:15

A może wina leży nie postronie sprzętu tylko samochodu lub samego złącza obd .Sprawdź czy łączy się z innym samochodem.

red944

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: red944 » 13 lip 2016, o 17:09

Jak komuś się udało odpalić 1.59 na Windowsie 10 proszę o radę. U mnie na tym systemie op-com polski działa a vaux-com pisze error z połączeniem z autem, czyli zachowuje się tak jakby nie był w ogóle podłączony do auta. :oops:

Poprawka :
Udało się połączyć clona z autem! :D

Dla tych co już sobie odpuścili a jest wyjście i to było opisywane, a ja przedstawiam to jak ja sobie z tym dałem radę.

Należy zainstalowac tak jak jest w poradniku ( http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=2278 ) i dodatkowo sam program Op-Com China-Clone 08/2010 , który jest dołączony z clonem na płycie.
Po wyłączeniu wymuszenia podpisu certyfikatów instalujemy po kolei Vaux-Com_a pobranego z ICP wraz z instalacją sterowników. Podlaczyc clona Op-Com do kompa i do auta, przekręcić kluczyk w pozycję on aby włączyły się kontrolki na liczniku i odpalić program Op-Com China-Clone 08/2010. Teraz należy w nim wejść w diagnostykę, wybrać rok auta, model, silnik typ silnika . Wchodzimy następnie w bloki pomiarowe. Należy chwilę pochodzić po dalszych opcjach, sprawdzić np. DPF ile ma już kilometrów itp.. Zaobserwujmy diodę pomaranczową na clonie Op-Com, która się świeci. Wychodzimy z aplikacji Op-Com China-Clone 08/2010 i wchodzimy w zainstalowany Vaux-Com i robimy dokładnie co przed chwilą, podłączenie zajmie ponad minute w każdym kolejnym oknie. Możemy kontynuować prace na Vaux-Com_ie i sprawdzić np.: DPF w jakim stopniu jest zapełniony, dodać odczyt na wyświetlaczu pomiędzy zegarami z większą ilością opcji np.: napięcie akumulatora itp...
Operację tą należy powtarzać co zmianę z pozycji silnika na nadwozie, podwozie, skrzynie biegów, itp.

Dajcie znać czy u Was to podziałało, bo wszędzie było napisane po trochu i nie było to oczywiste a mnie się udało połączyć najnowszy Op-Com na upartym systemie Windows 10.

Pozdrawiam

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”