--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuInterfejs diagnostyczny OP-COM
-
krzysiek.s
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Coś w takim razie nie gra, bo u mnie drugi fejs też zawodzi. Raz uruchomił się vaux-com, którym rozszerzyłem menu, a teraz testy przechodzi każde oprogramowanie, ale po podłączeniu do auta urządzenie nie łączy się (brak tykania
). Swoją drogą może jest ktoś z Wrocławia, ze sprawnym op-com'em, który dla sportu by mi wyłączył z powrotem kompas i zegar z menu (bezużyteczne), oraz przy okazji odczytał i skasował błędy; ponieważ tego już mi się nie udało zrobić. Czekam na odpowiedź z forum vectraclub, ponieważ podobno "poprawiają/naprawiają" uszkodzone lub niesprawne interfejsy.
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Cześć
No i ja otrzymałem 2-gi, zastępczy interface od kolegi @P405. Niestety ale wciąż nie działa.
Testy na opcom + vauxcom przechodzi bez problemu ale....
Identycznie jak u kolegi @krzysiek.s w Vauxcom przy zczytywaniu błędów wywala przy 1szym module błąd "Interface communication Error, or interface not powered from car", natomiast w Op-com skanuje błędy i znowu się sypie w momencie jak dochodzi do modułu czujnika kąta skrętu kierownicy - błąd "interface communication error". Identycznie miałem na 1szym interfejsie. Dodam, że sprzęt sprawdzany był na 2ch kompach - Win8 + Win10.
Widzę, że z tym samym problemem walczy też kolega @Pablo1920. Dla mnie jest to ewidentnie wina sprzętu. Chyba wadliwe sprzęty krążą wymiennie między naszą 3-ką z nadzieją, że u kogoś zadziała... takie mam wrażenie.
Kolego @P405, da się to jakoś inaczej wytłumaczyć niż winą sprzętu?
No i ja otrzymałem 2-gi, zastępczy interface od kolegi @P405. Niestety ale wciąż nie działa.
Testy na opcom + vauxcom przechodzi bez problemu ale....
Identycznie jak u kolegi @krzysiek.s w Vauxcom przy zczytywaniu błędów wywala przy 1szym module błąd "Interface communication Error, or interface not powered from car", natomiast w Op-com skanuje błędy i znowu się sypie w momencie jak dochodzi do modułu czujnika kąta skrętu kierownicy - błąd "interface communication error". Identycznie miałem na 1szym interfejsie. Dodam, że sprzęt sprawdzany był na 2ch kompach - Win8 + Win10.
Widzę, że z tym samym problemem walczy też kolega @Pablo1920. Dla mnie jest to ewidentnie wina sprzętu. Chyba wadliwe sprzęty krążą wymiennie między naszą 3-ką z nadzieją, że u kogoś zadziała... takie mam wrażenie.
Kolego @P405, da się to jakoś inaczej wytłumaczyć niż winą sprzętu?
-
P405
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
U mnie przed wysyłką wszystko chodzi, każdego sprawdzam. Jeżeli testy są ok. to sprzęt jest dobry, poszukam jeszcze jakieś inne sterowniki instalacyjne.
Xperia Z3
Xperia Z3
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4528
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Panowie, moja propozycja, aby całkowicie wykluczyć winę OP-COMa. Znajdzie jakiś starszy laptop na Windows XP. Najlepiej z nową instalką (np. SP2, SP3) ale niekoniecznie. Zainstalujcie program i sterowniki z linku zamieszczonego na Forum. Podłączcie to dobrej jakości, krótkim kablem USB. Nie ma bata. Jak sprzęt dobry, to musi na takim konfigu pójść.
PS. OP-COM na ali kosztuje 13$ z przesyłką rejestrowaną do PL. Z czegoś taka (niska) cena musi wynikać...
PS. OP-COM na ali kosztuje 13$ z przesyłką rejestrowaną do PL. Z czegoś taka (niska) cena musi wynikać...
-
herrek
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
czy mógłby mi ktoś podać wiarygodne źródła zakupu urządzenia, tak co by działało na astrze J ?
-
herrek
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
nie no, ogólnie extra i super,
a jest coś dla normalnych zjadaczy chleba
a jest coś dla normalnych zjadaczy chleba
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4528
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Wszystko co kupisz poza oryginałem to loteria. W tej chwili możesz dostać nowe z softem 1.45, 1.59, 1.60, 1.64 i różnymi rodzajami scalaków (oryginały, fejki, inne wynalazki). Chcesz mieć pewność, że działa, to kup oryginał. Więcej info (i co można zrobić) masz w linku podanym wyżej.
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
-
shaqal
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 11:59
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: GD
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Używam opcoma pod windows 7 i xp i wszystko w insigni działa bez zarzutu, interfejs ma już 7 lat.
-
krzysiek.s
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Interfejs 7-letni czyli raczej nie ver.6.0, z którą tu część z forumowiczów ma problemy. Może ma ktoś dostęp do innych sterów (nie z poradnika), które ruszyły przy win7 64 bit.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Podaj maila to podesle ci te co dostalem z plyta. U mnie Win7 64 i dziala bez problemów teraz.
-
MichalMisiek
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Ja też jakiś czas temu kupiłem na forum OP-COM'a, niestety sterowniki nie działają pod WIN 10, WIN 8 i prawdę powiedziawszy zlałem temat... Nie chciało im się go odsyłać itp, itd. Ale jak macie jakieś sterowniki na których mógłbym powalczyć pod którymś z tych systemów to proszę o namiar, może w końcu ruszy...
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Dla Win 8,10 trzeba najpierw wyłączyć sprawdzanie cyfrowego podpisu sterowników
-
MichalMisiek
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Przerabiałem to.... Niestety nic to nie dało... Opcja jest jeszcze taka, że OP-COM jest walnięty, ale podobno zawsze przed wysyłką są sprawdzane...
-
P405
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Odpal polską wersję zrób test. Powinno wyskoczyć ok i wersja 1.59. Wejdź w diagnostykę, jeżeli auto młodsze niż 2010 to i tak powinno się połączyć i pokazać bloki pomiarowe. Można następnie wyjść z tego programu i odpalić vaxcom i powinno się połączyć, tylko trzeba cierpliwość bo przynajmniej u mnie chodzi dużo wolniej.
Xperia Z3
Xperia Z3
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Idąc za radą kolegi @IBZI, sprawdziłem sprzęt (2gi, zastępczy od @P405) na świeżo postawionym Win XP i niestety ciągle się krzaczy. Przy jednym z modułów wywala "interface communication error ". Identycznie jak przy pierwszym interfejsie. Testowalem tez na innym kablu i wciąż to samo. Podsumowując - 4 kompy, 4 różne systemy i nie działa. Od 2 dni czekam aż kolega podeślę jakieś nowe sterowniki ale cisza.... Dla mnie sprzęt jest uwalony na dzień dzisiejszy. Ciekawe czy pomogą magiczne drivery na które czekam.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 18 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
A może wina leży nie postronie sprzętu tylko samochodu lub samego złącza obd .Sprawdź czy łączy się z innym samochodem.
-
red944
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Jak komuś się udało odpalić 1.59 na Windowsie 10 proszę o radę. U mnie na tym systemie op-com polski działa a vaux-com pisze error z połączeniem z autem, czyli zachowuje się tak jakby nie był w ogóle podłączony do auta. 
Poprawka :
Udało się połączyć clona z autem!
Dla tych co już sobie odpuścili a jest wyjście i to było opisywane, a ja przedstawiam to jak ja sobie z tym dałem radę.
Należy zainstalowac tak jak jest w poradniku ( http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=2278 ) i dodatkowo sam program Op-Com China-Clone 08/2010 , który jest dołączony z clonem na płycie.
Po wyłączeniu wymuszenia podpisu certyfikatów instalujemy po kolei Vaux-Com_a pobranego z ICP wraz z instalacją sterowników. Podlaczyc clona Op-Com do kompa i do auta, przekręcić kluczyk w pozycję on aby włączyły się kontrolki na liczniku i odpalić program Op-Com China-Clone 08/2010. Teraz należy w nim wejść w diagnostykę, wybrać rok auta, model, silnik typ silnika . Wchodzimy następnie w bloki pomiarowe. Należy chwilę pochodzić po dalszych opcjach, sprawdzić np. DPF ile ma już kilometrów itp.. Zaobserwujmy diodę pomaranczową na clonie Op-Com, która się świeci. Wychodzimy z aplikacji Op-Com China-Clone 08/2010 i wchodzimy w zainstalowany Vaux-Com i robimy dokładnie co przed chwilą, podłączenie zajmie ponad minute w każdym kolejnym oknie. Możemy kontynuować prace na Vaux-Com_ie i sprawdzić np.: DPF w jakim stopniu jest zapełniony, dodać odczyt na wyświetlaczu pomiędzy zegarami z większą ilością opcji np.: napięcie akumulatora itp...
Operację tą należy powtarzać co zmianę z pozycji silnika na nadwozie, podwozie, skrzynie biegów, itp.
Dajcie znać czy u Was to podziałało, bo wszędzie było napisane po trochu i nie było to oczywiste a mnie się udało połączyć najnowszy Op-Com na upartym systemie Windows 10.
Pozdrawiam
Poprawka :
Udało się połączyć clona z autem!
Dla tych co już sobie odpuścili a jest wyjście i to było opisywane, a ja przedstawiam to jak ja sobie z tym dałem radę.
Należy zainstalowac tak jak jest w poradniku ( http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=2278 ) i dodatkowo sam program Op-Com China-Clone 08/2010 , który jest dołączony z clonem na płycie.
Po wyłączeniu wymuszenia podpisu certyfikatów instalujemy po kolei Vaux-Com_a pobranego z ICP wraz z instalacją sterowników. Podlaczyc clona Op-Com do kompa i do auta, przekręcić kluczyk w pozycję on aby włączyły się kontrolki na liczniku i odpalić program Op-Com China-Clone 08/2010. Teraz należy w nim wejść w diagnostykę, wybrać rok auta, model, silnik typ silnika . Wchodzimy następnie w bloki pomiarowe. Należy chwilę pochodzić po dalszych opcjach, sprawdzić np. DPF ile ma już kilometrów itp.. Zaobserwujmy diodę pomaranczową na clonie Op-Com, która się świeci. Wychodzimy z aplikacji Op-Com China-Clone 08/2010 i wchodzimy w zainstalowany Vaux-Com i robimy dokładnie co przed chwilą, podłączenie zajmie ponad minute w każdym kolejnym oknie. Możemy kontynuować prace na Vaux-Com_ie i sprawdzić np.: DPF w jakim stopniu jest zapełniony, dodać odczyt na wyświetlaczu pomiędzy zegarami z większą ilością opcji np.: napięcie akumulatora itp...
Operację tą należy powtarzać co zmianę z pozycji silnika na nadwozie, podwozie, skrzynie biegów, itp.
Dajcie znać czy u Was to podziałało, bo wszędzie było napisane po trochu i nie było to oczywiste a mnie się udało połączyć najnowszy Op-Com na upartym systemie Windows 10.
Pozdrawiam


