--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Dziś po porannym odpaleniu (-14) ładowanie przez parę minut utrzymywało się na poziomie 15,5V
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A podam małą ciekawostkę, że niedawno miałem uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej, samochód widział -30 albo nawet -40C, gdzie realnie było to 17C, ustawiało mimo wszystko ładowanie na poziomie 15,3-15,5V(mam woltomierz w środku). A takie coś przy wyższych temperaturach wydaje się zabójcze dla akumulatora, ponieważ wymusza bardzo duży przepływ prądu. Owszem, żeby kwasiaka dobrze naładować trzeba mu zapodać nawet 16V napięcie, ale ładuje się to małym prądem i czeka aż dojdzie do tych 16V, a nie od razu zapodaje 16V. Problemem czujnika okazała się przetarta wiązka w zderzaku jednak uważam że takie sytuacje sterownik powinien diagnozować jako usterkę.
Po drugie, według VINu mam alternator 120A, a gdy obciążyłem go moim sprzętem audio, który pobiera w szczytowym momencie ze 140A, napięcie nie spadło poniżej 13,5V. A do tego jeszcze dochodzi zasilania pozostałych komponentów w samochodzie.
Jako ciekawostkę wstawiam wynik z testera akumulatorów po pół roku użytkowania auta w trybie mieszanym.
Aku to Bosch 95Ah 800A EN.
Po drugie, według VINu mam alternator 120A, a gdy obciążyłem go moim sprzętem audio, który pobiera w szczytowym momencie ze 140A, napięcie nie spadło poniżej 13,5V. A do tego jeszcze dochodzi zasilania pozostałych komponentów w samochodzie.
Jako ciekawostkę wstawiam wynik z testera akumulatorów po pół roku użytkowania auta w trybie mieszanym.
Aku to Bosch 95Ah 800A EN.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Witam czy to już koniec akumulatora ? wczoraj i dzisiaj rano przy odpalaniu zauważyłem takie sekundowe zadławienie a potem kręci w apce pokazuje w czasie odpalania poniżej 10 przy ładowaniu.
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Może tak być, chociaż może też być alternator do regeneracji. Daj szansę podładowania w dłuższej trasie, też dobrze samemu akumulator podpiąć i doładować małym prądem przez noc. Dopiero potem gdy wiesz że on naładowany obserwować jak działa układ ładowania. No i ile on ma lat?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A może rozrusznik już nie domaga ,miałem podobnie że przy rozruchu była chwilą niepewnesci ,po regeneracji rozrusznika wszystko śmiga jak należy, a propo to pr,y rozruchu masz poniżej 10 czy w czasie ładowania bo tak dziwnie napisałeś, bo w czasie rozruchu to nic złego
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
W czasie rozruchu
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
To może inaczej widzę że opel ma duże wsparcie jeżeli chodzi o apki na telefon i czy jest jakaś, która jest w stanie sprawdzić właśnie działanie akumulatora czy innych podzespołów w czasie odpalania auta ?
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Do sprawdzania napięcia zdecydowanie lepiej sobie poradzi chociażby najtańszy miernik. Przewody na klemy, miernik ustawić na szybie i jest podgląd napięcia.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A co konkretnie chcesz zmierzyć? Minimalne napięcie czy jego przebieg? Jeżeli minimalne napięcie, to potrzebujesz miernik z pomiarem wartości maksymalnej, jeżeli przebieg, to miernik z wysoką częstotliwością próbkowania i zapisem/przesyłem.
Jeżeli chodzi o porób prądu, to miernik cęgowy z podanymi powyżej właściwościami. Aplikacja tego raczej nie ogarnie, bo na magistralach chyba nie ma informacji w czasie rzeczywistym, tylko w jakiś odstępach czasowych (0,5s ?)
Jeżeli chodzi o porób prądu, to miernik cęgowy z podanymi powyżej właściwościami. Aplikacja tego raczej nie ogarnie, bo na magistralach chyba nie ma informacji w czasie rzeczywistym, tylko w jakiś odstępach czasowych (0,5s ?)
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
U mnie problem , przy odpalaniu samochodu falują obroty a wraz z falowaniem obrotów faluje napięcie z czasem się uspokaja napięcie oraz wyrównują się obroty... Hmmmm ktoś coś ?
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Marcin, a jaki masz prąd ładowania [A] i % naładowania akumulatora przy napięciu j/w na zrzucie ?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Jak był ten zrzut to jeszcze nie było zakładki aku.
Taki miałem teraz jak raz załadowałem.
Taki miałem teraz jak raz załadowałem.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
to proszę uzupełnij > tak dla porównania.
wyżej masz napięcie ładowania wysterowane na ponad 14V > nie o to chodzi.
u mnie przy napięciu ładowania w zakładce AGM w okolicach napięcia nominalnego akumulatora,
prąd ładowania świeci na czerwono ze znakiem minus
nie podoba mi się to > wcześniej tego nie zaobserwowałem ...
w takim wypadku aku nie jest ładowane !
ta zakładka robi dobrą robotę bo pokazuje, że 'gadki' o zjechaniu napięcia do ~12V, bo tak dysponuje
układ ładowania sytemu autka mogą mijać się ze stanem faktycznym jeśli w oknie AGM amperaż
będzie świecił ujemnie i na czerwono ...
wyżej masz napięcie ładowania wysterowane na ponad 14V > nie o to chodzi.
u mnie przy napięciu ładowania w zakładce AGM w okolicach napięcia nominalnego akumulatora,
prąd ładowania świeci na czerwono ze znakiem minus
nie podoba mi się to > wcześniej tego nie zaobserwowałem ...
w takim wypadku aku nie jest ładowane !
ta zakładka robi dobrą robotę bo pokazuje, że 'gadki' o zjechaniu napięcia do ~12V, bo tak dysponuje
układ ładowania sytemu autka mogą mijać się ze stanem faktycznym jeśli w oknie AGM amperaż
będzie świecił ujemnie i na czerwono ...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Tutaj już też w tym aucie miałem napięcie ładowania 12 z hakiem ale nie patrzyłem w tą zakładkę.
Poobserwuję i dam znać .
Poobserwuję i dam znać .
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
o to chodzi
niżej jak to wygląda u mnie w AGM:
niżej jak to wygląda u mnie w AGM:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A robiłeś dodatkowo adaptację gdsem czy masz tak jak Ci zrobili przy zakupie?
Zastanawia mnie u Ciebie taki niski stan funkcjonalności
Bo z tego co pamiętam masz z gwiazdy aku i może go gryzie ta oplowska strzała
Zastanawia mnie u Ciebie taki niski stan funkcjonalności
Bo z tego co pamiętam masz z gwiazdy aku i może go gryzie ta oplowska strzała
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
już o tym pisałem > viewtopic.php?f=21&t=5583&p=249428#p249421
i jakoś nikt z tych, którzy gardłowali o adaptacji nowego regulatora alternatora nie odezwał się ani słowem
w tej zakładce gds2 jak w linku wyżej nie ma żadnej adaptacji regulatora > ... ja nie znalazłem
a podpowiedzi od kumatych brak
w/g mnie sprawdza się w niej przez nastawienia wielkości procentowej parametru zacisku F regulatora alternatora czy
są one odpowiednie do wzoru jaki podał kamyk w pierwszym poście tego wątku i czy ten regulator utrzymuje zadane nastawy w/g tego wzoru ...
też o tym pisałem i zero odzewu
ale powtórzę > zauważyłem zależność, że im wyższa sprawność/żywotność procentowa akumulatora tym niższy świeci wskaźnik funkcjonalności ...
i choć nie wiem co on oznacza > mam lepiej od Ciebie
i jakoś nikt z tych, którzy gardłowali o adaptacji nowego regulatora alternatora nie odezwał się ani słowem
w tej zakładce gds2 jak w linku wyżej nie ma żadnej adaptacji regulatora > ... ja nie znalazłem
a podpowiedzi od kumatych brak
w/g mnie sprawdza się w niej przez nastawienia wielkości procentowej parametru zacisku F regulatora alternatora czy
są one odpowiednie do wzoru jaki podał kamyk w pierwszym poście tego wątku i czy ten regulator utrzymuje zadane nastawy w/g tego wzoru ...
też o tym pisałem i zero odzewu
ale powtórzę > zauważyłem zależność, że im wyższa sprawność/żywotność procentowa akumulatora tym niższy świeci wskaźnik funkcjonalności ...
i choć nie wiem co on oznacza > mam lepiej od Ciebie
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Witajcie. Mam mała zagwozdkę. Ostatnio naładowałem prostownikiem aku. OPL monitor pokazał stan naładowania 65%. PWM podczas jazdy trzymał 60-70% (gdzie były warunki, że powinien zejść do tych 40%, czyli jakieś 12.6V). Prąd ładowania był znikomy, trudno oczekiwać, żeby jakiś był skoro aku naładowany. Stwierdziłem, że oszukam trochę kompa. Odłączyłem czujnik naładowania aku z klemy minusowej, włączyłem zapłon i wszystkie odbiorniki które się dało. Zostawiłem go tak na godzinę. Zamysł był taki, żeby faktycznie rozładować aku do tych 65% które pokazuje OPL i podłączyć czujnik. Efekty były zgodne z zamierzonymi, tzn po podłączeniu czujnika i 2h pracy silnika OPL wskazywał naładowanie na poziomie 95%. Dzisiaj podczas jazdy ładowanie było na poziomie 13.2V (co też mnie zastanawia, bo powinno zejść do 12.6V). Stwierdziłem, że odepnę aku na 15 minut, może musi mu się coś jeszcze zresetować. Po ponownym podłączeniu OPL znowu wskazuje 65% i ładowanie nie schodzi poniżej 14.5V (PWM 70%). O co tu chodzi? Nie mam żadnego interfejsu, żeby zresetować wskazania naładowania aku. Nie posiadam SS.
Screeny dla uwagi:
Screeny dla uwagi:
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Odłączanie czujnika i takie oszukiwanie nic nie daje(ewentualnie nabijesz błąd w BCM). Samochód sprawdza akumulator wyłącznie po postoju, gdy reakcje chemiczne w akumulatorze opadną czyli napięcie ustabilizuje się np. 4 godziny po zgaszeniu silnika. Parametr początkowe naładowanie jest określony na podstawie wcześniej wykonanego testu, coś jak elektroniczne testery akumulatorów. Następnie stan naładowania jest dodawany w trakcie jazdy na podstawie prądu ładowania, ale potem może być skorygowany po postoju. To, że na przewodzie idzie przykładowo 5A, to nie oznacza że 100% tego jest przeznaczone na ładowanie. Do trzeba odjąć sprawność cieplną czy energia idąca na odsiarczanie akumulatora. Wspominając o ładowaniu prostownikiem, ten również mógł nie do końca doładować akumulator, w sumie to nie wiadomo co to za prostownik, ale podejrzewam, że jakiś elektroniczny. 1,18A prąd ładowania przy 13.9V raczej wskazuje, że akumulator nie jest naładowany, a tym bardziej przy obecnie panujących temperaturach. Nie wiem czy czytałeś pierwszy post, ale tam też masz zaznaczone, że przykładowo warunki takie jak temperatura akumulatora mniejsza niż 0C, włączone światła mijania, czy układ klimatyzacji który zgłasza zapotrzebowanie na energię(grzanie foteli czy szyb) również zwiększa napięcie.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
ja to nie wiem o co Ci chodzi clavi ale widzę, że szukasz dziury w całym
masz aku kwas > nie masz ss > adekwatnie PWM ustawia Ci napięcie i amperaż ładowania > brak lewego poboru prądu.
wszystko hula jak trzeba > brak DTC związanych z układem ładowania > czegóż tu chcieć więcej ?
... wiem wiem, tylko mózg nie daje Ci spokoju bo przecież wg niego powinno być inaczej ...
radziłbym mózgowi powiedzieć żeby wyluzował i wytłumacz mu, że Monitor pokazuje jedynie to, co dzieje się w
'elektrycznym krwiobiegu' Twojego autka
ja bym był zadowolony
masz aku kwas > nie masz ss > adekwatnie PWM ustawia Ci napięcie i amperaż ładowania > brak lewego poboru prądu.
wszystko hula jak trzeba > brak DTC związanych z układem ładowania > czegóż tu chcieć więcej ?
... wiem wiem, tylko mózg nie daje Ci spokoju bo przecież wg niego powinno być inaczej ...
radziłbym mózgowi powiedzieć żeby wyluzował i wytłumacz mu, że Monitor pokazuje jedynie to, co dzieje się w
'elektrycznym krwiobiegu' Twojego autka
ja bym był zadowolony