--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: darekk » 12 lut 2021, o 15:29

Dziś po porannym odpaleniu (-14) ładowanie przez parę minut utrzymywało się na poziomie 15,5V

finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: finerek123 » 4 mar 2021, o 01:08

A podam małą ciekawostkę, że niedawno miałem uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej, samochód widział -30 albo nawet -40C, gdzie realnie było to 17C, ustawiało mimo wszystko ładowanie na poziomie 15,3-15,5V(mam woltomierz w środku). A takie coś przy wyższych temperaturach wydaje się zabójcze dla akumulatora, ponieważ wymusza bardzo duży przepływ prądu. Owszem, żeby kwasiaka dobrze naładować trzeba mu zapodać nawet 16V napięcie, ale ładuje się to małym prądem i czeka aż dojdzie do tych 16V, a nie od razu zapodaje 16V. Problemem czujnika okazała się przetarta wiązka w zderzaku jednak uważam że takie sytuacje sterownik powinien diagnozować jako usterkę.

Po drugie, według VINu mam alternator 120A, a gdy obciążyłem go moim sprzętem audio, który pobiera w szczytowym momencie ze 140A, napięcie nie spadło poniżej 13,5V. A do tego jeszcze dochodzi zasilania pozostałych komponentów w samochodzie.

Jako ciekawostkę wstawiam wynik z testera akumulatorów po pół roku użytkowania auta w trybie mieszanym. Obrazek
Aku to Bosch 95Ah 800A EN.

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: Michał1983 » 9 sie 2021, o 07:24

Witam czy to już koniec akumulatora ? wczoraj i dzisiaj rano przy odpalaniu zauważyłem takie sekundowe zadławienie a potem kręci w apce pokazuje w czasie odpalania poniżej 10 przy ładowaniu.

Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: dokia » 9 sie 2021, o 07:38

Może tak być, chociaż może też być alternator do regeneracji. Daj szansę podładowania w dłuższej trasie, też dobrze samemu akumulator podpiąć i doładować małym prądem przez noc. Dopiero potem gdy wiesz że on naładowany obserwować jak działa układ ładowania. No i ile on ma lat?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: dare50 » 9 sie 2021, o 07:40

A może rozrusznik już nie domaga ,miałem podobnie że przy rozruchu była chwilą niepewnesci ,po regeneracji rozrusznika wszystko śmiga jak należy, a propo to pr,y rozruchu masz poniżej 10 czy w czasie ładowania bo tak dziwnie napisałeś, bo w czasie rozruchu to nic złego

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: Michał1983 » 9 sie 2021, o 07:47

W czasie rozruchu

Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka


Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: Michał1983 » 10 sie 2021, o 20:33

To może inaczej widzę że opel ma duże wsparcie jeżeli chodzi o apki na telefon i czy jest jakaś, która jest w stanie sprawdzić właśnie działanie akumulatora czy innych podzespołów w czasie odpalania auta ?

Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka


finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: finerek123 » 12 sie 2021, o 21:42

Do sprawdzania napięcia zdecydowanie lepiej sobie poradzi chociażby najtańszy miernik. Przewody na klemy, miernik ustawić na szybie i jest podgląd napięcia.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: xul » 13 sie 2021, o 05:46

A co konkretnie chcesz zmierzyć? Minimalne napięcie czy jego przebieg? Jeżeli minimalne napięcie, to potrzebujesz miernik z pomiarem wartości maksymalnej, jeżeli przebieg, to miernik z wysoką częstotliwością próbkowania i zapisem/przesyłem.
Jeżeli chodzi o porób prądu, to miernik cęgowy z podanymi powyżej właściwościami. Aplikacja tego raczej nie ogarnie, bo na magistralach chyba nie ma informacji w czasie rzeczywistym, tylko w jakiś odstępach czasowych (0,5s ?)

Nyork89

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: Nyork89 » 15 wrz 2021, o 22:53

U mnie problem , przy odpalaniu samochodu falują obroty a wraz z falowaniem obrotów faluje napięcie z czasem się uspokaja napięcie oraz wyrównują się obroty... Hmmmm ktoś coś ?

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: jotef » 25 lut 2022, o 20:47

mazmarcin pisze:
4 lut 2021, o 22:34
Tak żeby przeszło na właściwy temat to mnie tak jeszcze fabryczny aku pokazuje po doładowaniu

Obrazek

[ ... ]
Marcin, a jaki masz prąd ładowania [A] i % naładowania akumulatora przy napięciu j/w na zrzucie ?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: mazmarcin » 25 lut 2022, o 20:58

Jak był ten zrzut to jeszcze nie było zakładki aku.
Taki miałem teraz jak raz załadowałem. Obrazek

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: jotef » 25 lut 2022, o 21:11

to proszę uzupełnij > tak dla porównania.
wyżej masz napięcie ładowania wysterowane na ponad 14V > nie o to chodzi.
u mnie przy napięciu ładowania w zakładce AGM w okolicach napięcia nominalnego akumulatora,
prąd ładowania świeci na czerwono ze znakiem minus :?
nie podoba mi się to > wcześniej tego nie zaobserwowałem ...
w takim wypadku aku nie jest ładowane !
ta zakładka robi dobrą robotę bo pokazuje, że 'gadki' o zjechaniu napięcia do ~12V, bo tak dysponuje
układ ładowania sytemu autka mogą mijać się ze stanem faktycznym jeśli w oknie AGM amperaż
będzie świecił ujemnie i na czerwono ...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: mazmarcin » 25 lut 2022, o 21:17

Tutaj już też w tym aucie miałem napięcie ładowania 12 z hakiem ale nie patrzyłem w tą zakładkę.
Poobserwuję i dam znać .

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: jotef » 25 lut 2022, o 21:21

o to chodzi :D
niżej jak to wygląda u mnie w AGM:

Screenshot_2022-02-21-08-12-04-300_com.insigniadpfgmailcom.oplmonitor.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: mazmarcin » 25 lut 2022, o 21:55

A robiłeś dodatkowo adaptację gdsem czy masz tak jak Ci zrobili przy zakupie?
Zastanawia mnie u Ciebie taki niski stan funkcjonalności :roll:
Bo z tego co pamiętam masz z gwiazdy aku i może go gryzie ta oplowska strzała ;D

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: jotef » 25 lut 2022, o 22:16

już o tym pisałem > viewtopic.php?f=21&t=5583&p=249428#p249421
i jakoś nikt z tych, którzy gardłowali o adaptacji nowego regulatora alternatora nie odezwał się ani słowem ;D
w tej zakładce gds2 jak w linku wyżej nie ma żadnej adaptacji regulatora > ... ja nie znalazłem o:o
a podpowiedzi od kumatych brak :P
w/g mnie sprawdza się w niej przez nastawienia wielkości procentowej parametru zacisku F regulatora alternatora czy
są one odpowiednie do wzoru jaki podał kamyk w pierwszym poście tego wątku i czy ten regulator utrzymuje zadane nastawy w/g tego wzoru ...
też o tym pisałem i zero odzewu :(
ale powtórzę > zauważyłem zależność, że im wyższa sprawność/żywotność procentowa akumulatora tym niższy świeci wskaźnik funkcjonalności ...
i choć nie wiem co on oznacza > mam lepiej od Ciebie ;D :lol:

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: clavikord » 1 mar 2022, o 17:33

Witajcie. Mam mała zagwozdkę. Ostatnio naładowałem prostownikiem aku. OPL monitor pokazał stan naładowania 65%. PWM podczas jazdy trzymał 60-70% (gdzie były warunki, że powinien zejść do tych 40%, czyli jakieś 12.6V). Prąd ładowania był znikomy, trudno oczekiwać, żeby jakiś był skoro aku naładowany. Stwierdziłem, że oszukam trochę kompa. Odłączyłem czujnik naładowania aku z klemy minusowej, włączyłem zapłon i wszystkie odbiorniki które się dało. Zostawiłem go tak na godzinę. Zamysł był taki, żeby faktycznie rozładować aku do tych 65% które pokazuje OPL i podłączyć czujnik. Efekty były zgodne z zamierzonymi, tzn po podłączeniu czujnika i 2h pracy silnika OPL wskazywał naładowanie na poziomie 95%. Dzisiaj podczas jazdy ładowanie było na poziomie 13.2V (co też mnie zastanawia, bo powinno zejść do 12.6V). Stwierdziłem, że odepnę aku na 15 minut, może musi mu się coś jeszcze zresetować. Po ponownym podłączeniu OPL znowu wskazuje 65% i ładowanie nie schodzi poniżej 14.5V (PWM 70%). O co tu chodzi? Nie mam żadnego interfejsu, żeby zresetować wskazania naładowania aku. Nie posiadam SS.

Screeny dla uwagi:
Obrazek Obrazek

finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: finerek123 » 1 mar 2022, o 20:00

Odłączanie czujnika i takie oszukiwanie nic nie daje(ewentualnie nabijesz błąd w BCM). Samochód sprawdza akumulator wyłącznie po postoju, gdy reakcje chemiczne w akumulatorze opadną czyli napięcie ustabilizuje się np. 4 godziny po zgaszeniu silnika. Parametr początkowe naładowanie jest określony na podstawie wcześniej wykonanego testu, coś jak elektroniczne testery akumulatorów. Następnie stan naładowania jest dodawany w trakcie jazdy na podstawie prądu ładowania, ale potem może być skorygowany po postoju. To, że na przewodzie idzie przykładowo 5A, to nie oznacza że 100% tego jest przeznaczone na ładowanie. Do trzeba odjąć sprawność cieplną czy energia idąca na odsiarczanie akumulatora. Wspominając o ładowaniu prostownikiem, ten również mógł nie do końca doładować akumulator, w sumie to nie wiadomo co to za prostownik, ale podejrzewam, że jakiś elektroniczny. 1,18A prąd ładowania przy 13.9V raczej wskazuje, że akumulator nie jest naładowany, a tym bardziej przy obecnie panujących temperaturach. Nie wiem czy czytałeś pierwszy post, ale tam też masz zaznaczone, że przykładowo warunki takie jak temperatura akumulatora mniejsza niż 0C, włączone światła mijania, czy układ klimatyzacji który zgłasza zapotrzebowanie na energię(grzanie foteli czy szyb) również zwiększa napięcie.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii

Post autor: jotef » 1 mar 2022, o 20:08

ja to nie wiem o co Ci chodzi clavi ale widzę, że szukasz dziury w całym :?
masz aku kwas > nie masz ss > adekwatnie PWM ustawia Ci napięcie i amperaż ładowania > brak lewego poboru prądu.
wszystko hula jak trzeba > brak DTC związanych z układem ładowania > czegóż tu chcieć więcej ?
... wiem wiem, tylko mózg nie daje Ci spokoju bo przecież wg niego powinno być inaczej ...
radziłbym mózgowi powiedzieć żeby wyluzował i wytłumacz mu, że Monitor pokazuje jedynie to, co dzieje się w
'elektrycznym krwiobiegu' Twojego autka :idea:

ja bym był zadowolony ;D :D

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”