--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Lusterka składane elektrycznie
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Ona się wgryza w ten pionowy trzpień. Musisz tą blaszkę jakoś od niego odsunąć - twarde włókno z linki się sprawdziło. I trzeba to zrobić do okoła dla całej blaszki (dla wszystkich tych płaskich fragmentów), bo inaczej nie dasz rady jej zsunąc do góry. Co do samego włókna/drucika - możesz wziąć jeden lub kilka, najważniejsze, żeby finalnie mieć takiego jeża z tych włókien.
Nie wiem czy umiem Ci to jakoś inaczej wytłumaczyć
Drucik zakładasz tak (tylko jak blaszka jest na trzpieniu, to musisz przetykać przez otworki): Tak musi wystawać jeden koniec każdego drucika (+ jeszcze dwa, których na zdjęciu nie widać ) - tylko oczywiście wtedy, jak blaszka jest założona na tym trzpieniu. Tych drugich końców nie rysowałem, ale generalnie będą w otworku
Nie wiem czy umiem Ci to jakoś inaczej wytłumaczyć
Drucik zakładasz tak (tylko jak blaszka jest na trzpieniu, to musisz przetykać przez otworki): Tak musi wystawać jeden koniec każdego drucika (+ jeszcze dwa, których na zdjęciu nie widać ) - tylko oczywiście wtedy, jak blaszka jest założona na tym trzpieniu. Tych drugich końców nie rysowałem, ale generalnie będą w otworku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Dokładnie tak właśnie próbuje w tym momencie tylko teraz czy po ściągnieciu tak jak u cb dużo pomogło wyczyszczenie i nasmarowanie niż gdybyś tej sprężyny nie rozbierał
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Dużo. Smarowanie już średnio pomagało, bo wżery na tych dwóch blaszkach były duże. Przed złożęniem wziąłem je potraktowałem papierem ściernym
Nie wiem na jak długo pomoże bo robiłem to niecały miesiąc temu
Nie wiem na jak długo pomoże bo robiłem to niecały miesiąc temu
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Dalej to samo ehh rozebrałem lusterko od strony kierowcy wyciaglem tylko silniczke włożyłem go ponownie tka jak był i teraz już wgl nie składają się nawet z przycisku z wewnątrz auta oba lusterka
Dodano po 15 minutach 27 sekundach:
Napięcie jest podawane po naciśnięciu przycisku ale nawet nie słychać pracy silniczka
Dodano po 15 minutach 27 sekundach:
Napięcie jest podawane po naciśnięciu przycisku ale nawet nie słychać pracy silniczka
Ostatnio zmieniony 13 maja 2022, o 22:38 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj".
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj".
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
A trafiłeś wtyczką w piny na płytce z silniczkiem? Te piny muszą być lekko podgięte, bo inaczej chyba nie da się tej wtyczki dobrze nacelować na te piny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
No właśnie i tu był cały szczegół to podgiecie tych pinów ,problem rozwiązany dzięki koledze Rooff_ ,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 sie 2022, o 13:23
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
Świetnie opisany problem, za co dziękuję kolegom @domeno1204 i Rooff_
Jutro biorę się za rozbieranie prawego lusterka tam gdzie nie ma fotochromu. Oba lusterka mam z sygnalizacja martwej strefy i żywię nadzieję, że to nie skomplikuje sprawy.
Wysłane z mojego motorola edge 30 przy użyciu Tapatalka
Jutro biorę się za rozbieranie prawego lusterka tam gdzie nie ma fotochromu. Oba lusterka mam z sygnalizacja martwej strefy i żywię nadzieję, że to nie skomplikuje sprawy.
Wysłane z mojego motorola edge 30 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 sie 2022, o 13:23
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
W podziękowaniu za świetny opis rozwiązania problemu, uzupełnię temat własnymi doświadczeniami.
Nakładkę tuleji ściągałem używając drutów z linki metalowej zaplecionych w następujący sposób:
Nakładkę należy ściągać pociągając raz z jednej strony, następnie z drugiej. Tak schodzi najłatwiej.
Wżery powstałe z tarcia na elementach metalowych wyrównałem papierem ściętym o grubości 220.
Do smarowania ruchomych elementów użyłem smaru syntetycznego kupionego w Castoramie który można stosować do -30 stopni:
Do składania osłony tulei użyłem klucza 20, nakładki i gumowego młotka. Weszło bardzo sprawnie.
Aby wyciągnąć wtyczkę sterująca napędem ustawienia lusterka, należy wyciągnąć jej piny, dopiero wtedy pojedyncze przewody można wyjmować. Oczywiście przed ich wyciągnięciem z wtyczki należy zrobić zdjęcie ułożenia pinów z każdej strony wtyczki.
Po złożeniu oba lusterka chodzą równo jak nowe.
Powodzenia!
Wysłane z mojego motorola edge 30 przy użyciu Tapatalka
Nakładkę tuleji ściągałem używając drutów z linki metalowej zaplecionych w następujący sposób:
Nakładkę należy ściągać pociągając raz z jednej strony, następnie z drugiej. Tak schodzi najłatwiej.
Wżery powstałe z tarcia na elementach metalowych wyrównałem papierem ściętym o grubości 220.
Do smarowania ruchomych elementów użyłem smaru syntetycznego kupionego w Castoramie który można stosować do -30 stopni:
Do składania osłony tulei użyłem klucza 20, nakładki i gumowego młotka. Weszło bardzo sprawnie.
Aby wyciągnąć wtyczkę sterująca napędem ustawienia lusterka, należy wyciągnąć jej piny, dopiero wtedy pojedyncze przewody można wyjmować. Oczywiście przed ich wyciągnięciem z wtyczki należy zrobić zdjęcie ułożenia pinów z każdej strony wtyczki.
Po złożeniu oba lusterka chodzą równo jak nowe.
Powodzenia!
Wysłane z mojego motorola edge 30 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 sty 2020, o 19:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
domeno1204 niestety nie udało się, złożyłem lusterko i działa "ręcznie" składanie.domeno1204 pisze: ↑9 maja 2022, o 17:58matiau03 udało Ci sie rozwiązać problem ? Mam dokładnie to samo po zamontowaniu silnika nie ma reakcji lecz po wymontowaniu i podaniu napiecia na sam silniczek te tryby chodzą elegancko
Po nasmarowaniu dość lekko chodzi sam mechanizm składania oczywiście z wyciągniętym silniczkiem .
Zastanawia mnie jakby te silniczek nie miał siły jakość przenieść tego momentu ,ale ręcznie to dość lekko chodzi
Dodano po 59 minutach 22 sekundach:Roof czy masz może zdjęcia jak sciągasz spręzyne z tego mechanizmu obrotowego ? Mam problem ,gdzie po zamontowaniu silnika nie ma żadnej rekacji jakby tryby wgl sie nie obracały po wymontowaniu silniczkami tryby ładnie chodzą jakby był za duży opór, lecz po nasmarowaniu chodzi dość płynnie mechanizm obrotowy ,oczywiście gdy nie jest zamontowany silniczekDawider pisze: ↑9 maja 2020, o 11:40Dzięki, dobra robota te zdjęcia dużo mi pomogły.
U mnie pojawiał się luz na lusterku w tym miejscu gdzie się składa. Nawet na rozłożonym i złożonym. Składać też nie zawsze się chciały.
Problem leży w tulejce na której jest sprężyna i podkładka zabezpieczająca. Wystarczy wyprostować jej dół, który chodzi w tej prowadnicy i wszystko wraca do normy.
Zaznaczajcie sobie kreskami i zdjęciami jak każdy element musi być założony bo można się zdziwić
Z tego jednak co widzę, spróbuję wyczyścić blaszki i bogatszy o wiedzę z następnych postów zmotywowany jestem do naprawy tematu
-
- Klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 16:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: ŁÓDŹ
Re: Lusterka składane elektrycznie
Mam Insignię z 2016 roku sedana gdzie niezbyt rozgarniety dealer nie ujął w opcjach składanych lusterek.
Zaraz przy odbiorze próbowałem zmienic to w salonie Opla. Odpowiedź była, że to niemożliwe. Teraz czytam że to jednak wykonalne. Czy mógłbym poprosić o listę części które muszę kupić do wykonania takiej przeróbki? Jestem antytechniczny więc i tak będę musiał poszukać jakiegoś elektryka.
Zaraz przy odbiorze próbowałem zmienic to w salonie Opla. Odpowiedź była, że to niemożliwe. Teraz czytam że to jednak wykonalne. Czy mógłbym poprosić o listę części które muszę kupić do wykonania takiej przeróbki? Jestem antytechniczny więc i tak będę musiał poszukać jakiegoś elektryka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 maja 2021, o 14:07
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
Czy znajdę jeszcze gdzie te filmiki z postu na YouTube?Rooff_ pisze: ↑15 paź 2019, o 17:52Dzisiaj grubsza zabawa z czyszczeniem. Poniżej kilka zdjęć i filmów
Były pytania o rozbieranie lusterka. Jeśli chodzi o zdejmowanie nakładki lakierowanej to ja to robiłem bez jakichkolwiek narzędzi. Rozbieranie zaczynam patrząc na lusterko od strony maski, podważając palcami poziomą, długą część nakładki. Jak odskoczy, przechodzimy w pobilże słupka i tam też wyciągamy z zaczepów. Później jest najtrudniej bo trzeba z wyczuciem mocniej pociągnąć resztę - czyli to co się trzyma na górze przy lustrze. Polecam to robić jak jest w miarę ciepło, wtedy jest większa szansa na niepołamanie zaczepów Ciągniemy wkładając palce od słupka w stronę lustra i do góry - nie wiem jak to inaczej napisać A i zdjęć czy filmu zrobić nie sposób w pojedynkę
Jak już zdejmiemy nakładkę oczom naszym ukazuje się taki widok:
DSC_0051s.JPG
Dalsze rozbieranie to odkręcenie widocznych dwóch śrub.
Po wykręceniu Można zdjąć część górną lusterka. Wtedy zostaje coś takiego:
DSC_0055s.JPG
Żeby rozbierać dalej, a w szczególności żeby zdjąć dolną część lusterka z mocowania, należy wypchnąć czymś kołki/pół-tulejki, widoczne na zdjęciu poniżej:
DSC_0058s.JPG
Ja użyłem do tego torxa o wielkości porównywalnej z wielkością otworu. Tulejki można wypchnąć w którąkolwiek stronę.
Następnie zdejmujemy górną obudowę silniczka od składania. Sam silniczek wygląda mniej więcej tak:
DSC_0059s.JPG
A reszta mechanizmu składającego tak:
DSC_0061s.JPG
Silniczek można zdjąć - tylko trzeba uważać, żeby się mechanizm składający nie wysypał - chociaż jest na smarze, ale może się przyklecić do podstawy
Żeby zdjąć resztę trzeba oczywiście odczepić wszystkie wtyczki. Od "żółwia" na którym jest lustro to nie ma wiekszych problemów, podobnie jak od silniczka składania (tu trzeba wydłubać delikatnie gumową osłonę i wyciągnąć wtyczkę). Trochę trudniej jest z wtyczkami od podgrzewania. Najtrudniej jest od fotochromu - tu cieżko będzie bez wyciągnięcia lustra. Sama wtyczka od fotochromu jest na wcisk - trzeba ją wyciągnąć z zaczepów i rozpiąć.
I teraz jeśli już wszystko pozdejmowaliśmy zostaje nam coś takiego:
https://youtu.be/yebAyIIQib8
Jak widać dość ciężko chodzi. Starałem się naciskać równo żeby się płynnie przesuwało - nie dało rady.
Dopiero po nasmarowaniu działa tak:
https://youtu.be/-W1nem_PuA4
Ja smarowałem smarem silikonowym w sprayu miejsce łączenia elementu ruchomego z podstawą. Można podważyć ten element ruchomy śrubokrętem i psikać pomiędzy. Można też psikać od góry od strony sprężyny - tak żeby się tego smaru trochę tam wlało
W praktyce po czyszczeniu i smarowaniu obu lusterek składanie działa tak:
https://youtu.be/NXpV0aUiEgM
Jak widać dla obu lusterek zarówno składanie jak i rozkładanie trwa ~3 sekundy. Ja nie widzę znaczącej różnicy w momencie startu składania któregokowiek lusterka. Koniec składania też jest właściwie jednoczesny.
Precyzując wypowiedź kolegi @ZZZ - lusterko PASAŻERA (prawe) składa się bardziej - bliżej szyby
Ale odziwo nie powoduje to specjalnej różnicy w czasie składania.
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Czy obudowa prawego lusterka od anglika pasuje do wersji europejskiej?