--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Lusterka składane elektrycznie
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 21:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bolesławiec
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witam, i jak, udało się komuś połączyć moduł składania lusterek z elektryką w aucie? Bo mój moduł zakupiłem zimą i teraz mam czas, żeby się tym zająć.
Instrukcja do modułu: http://conda.pl/instrukcje/661284062726266.pdf
Wszystko jest dokładnie opisane, chociaż nie za bardzo rozumiem, bo się na elektryce zbytnio nie znam, ale mam elektryka w rodzinie, który by mi to ogarnął, jak już bym się dostał do przewodów w aucie.
Zostaje teraz kwestia, czy ktoś dostał się do kabelków od lusterek w aucie? Są w drzwiach, czy gdzieś przy słupku? Czy trzeba rozebrać całe drzwi?
Instrukcja do modułu: http://conda.pl/instrukcje/661284062726266.pdf
Wszystko jest dokładnie opisane, chociaż nie za bardzo rozumiem, bo się na elektryce zbytnio nie znam, ale mam elektryka w rodzinie, który by mi to ogarnął, jak już bym się dostał do przewodów w aucie.
Zostaje teraz kwestia, czy ktoś dostał się do kabelków od lusterek w aucie? Są w drzwiach, czy gdzieś przy słupku? Czy trzeba rozebrać całe drzwi?
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
- Auto: opel 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: rybnik
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Pod twiterem masz dostęp do kabli tam wpinają się do ogrzewania lusterek do diody dpf
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 sty 2020, o 19:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witajcie,Rooff_ pisze: ↑15 paź 2019, o 17:52Dzisiaj grubsza zabawa z czyszczeniem. Poniżej kilka zdjęć i filmów
Były pytania o rozbieranie lusterka. Jeśli chodzi o zdejmowanie nakładki lakierowanej to ja to robiłem bez jakichkolwiek narzędzi. Rozbieranie zaczynam patrząc na lusterko od strony maski, podważając palcami poziomą, długą część nakładki. Jak odskoczy, przechodzimy w pobilże słupka i tam też wyciągamy z zaczepów. Później jest najtrudniej bo trzeba z wyczuciem mocniej pociągnąć resztę - czyli to co się trzyma na górze przy lustrze. Polecam to robić jak jest w miarę ciepło, wtedy jest większa szansa na niepołamanie zaczepów Ciągniemy wkładając palce od słupka w stronę lustra i do góry - nie wiem jak to inaczej napisać A i zdjęć czy filmu zrobić nie sposób w pojedynkę
Jak już zdejmiemy nakładkę oczom naszym ukazuje się taki widok:
DSC_0051s.JPG
Dalsze rozbieranie to odkręcenie widocznych dwóch śrub.
Po wykręceniu Można zdjąć część górną lusterka. Wtedy zostaje coś takiego:
DSC_0055s.JPG
Żeby rozbierać dalej, a w szczególności żeby zdjąć dolną część lusterka z mocowania, należy wypchnąć czymś kołki/pół-tulejki, widoczne na zdjęciu poniżej:
DSC_0058s.JPG
Ja użyłem do tego torxa o wielkości porównywalnej z wielkością otworu. Tulejki można wypchnąć w którąkolwiek stronę.
Następnie zdejmujemy górną obudowę silniczka od składania. Sam silniczek wygląda mniej więcej tak:
DSC_0059s.JPG
A reszta mechanizmu składającego tak:
DSC_0061s.JPG
Silniczek można zdjąć - tylko trzeba uważać, żeby się mechanizm składający nie wysypał - chociaż jest na smarze, ale może się przyklecić do podstawy
Żeby zdjąć resztę trzeba oczywiście odczepić wszystkie wtyczki. Od "żółwia" na którym jest lustro to nie ma wiekszych problemów, podobnie jak od silniczka składania (tu trzeba wydłubać delikatnie gumową osłonę i wyciągnąć wtyczkę). Trochę trudniej jest z wtyczkami od podgrzewania. Najtrudniej jest od fotochromu - tu cieżko będzie bez wyciągnięcia lustra. Sama wtyczka od fotochromu jest na wcisk - trzeba ją wyciągnąć z zaczepów i rozpiąć.
I teraz jeśli już wszystko pozdejmowaliśmy zostaje nam coś takiego:
Jak widać dość ciężko chodzi. Starałem się naciskać równo żeby się płynnie przesuwało - nie dało rady.
Dopiero po nasmarowaniu działa tak:
Ja smarowałem smarem silikonowym w sprayu miejsce łączenia elementu ruchomego z podstawą. Można podważyć ten element ruchomy śrubokrętem i psikać pomiędzy. Można też psikać od góry od strony sprężyny - tak żeby się tego smaru trochę tam wlało
W praktyce po czyszczeniu i smarowaniu obu lusterek składanie działa tak:
Jak widać dla obu lusterek zarówno składanie jak i rozkładanie trwa ~3 sekundy. Ja nie widzę znaczącej różnicy w momencie startu składania któregokowiek lusterka. Koniec składania też jest właściwie jednoczesny.
Precyzując wypowiedź kolegi @ZZZ - lusterko PASAŻERA (prawe) składa się bardziej - bliżej szyby
Ale odziwo nie powoduje to specjalnej różnicy w czasie składania.
Rozebrałem lusterko jak w poradniku, ale po zamontowaniu z powrotem silniczka do lusterek stawia opór i nie idzie złożyć lusterka ani ręcznie, ani elektrycznie, niestety brak filmów czy zdjęć jak składać później lusterka.
Wiecie co może być przyczyną?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Tam się nie da zbyt wiele zepsuć czy źle złożyć. Jedyne gdzie można coś zmaścić to złożenie zębatek z silniczkiem - może tam coś nie zaskoczyło i kleszczy? Bo jak rozumiem silniczek działa (słychać go) i próbuje składać, ale nie składa?
Ręcznie masz na myśli bez elektryki tylko je pchając ręką z zewnątrz? Szczerze mówiąc nie próbowałem - jedynie trochę pomagałem ręką jak przymarzło, ale jak już czułem opór od mechanizmu składania to dalej nie.
Ręcznie masz na myśli bez elektryki tylko je pchając ręką z zewnątrz? Szczerze mówiąc nie próbowałem - jedynie trochę pomagałem ręką jak przymarzło, ale jak już czułem opór od mechanizmu składania to dalej nie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 sty 2020, o 19:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
No właśnie to mnie dziwi że jest to mega prosta budowa. Silniczek się obraca, cały wyciągnięty, wyczyszczony. Co jedyne po złożeniu tak jakby to duże białe kółko nie chciało przenosić momentu, po prostu stoi, gdy jest wyciągnięte z mechanizmu działa idealnie.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Zakładał ktoś lusterko z monitorowaniem martwego pola do wersji bez ? (Insignia 2010)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Tak Wojtas. Jest temat.
viewtopic.php?f=43&t=7539&p=182815#p182772
viewtopic.php?f=43&t=7539&p=182815#p182772
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 paź 2020, o 20:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Chełmno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witam czy montaż elektrycznie składanych lusterek w po lifcie jest taki sam jak przed lifcie? Jest inny joystick, chodzi o podpięcia pinów do zamykania i otwierania lusterek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 paź 2021, o 05:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: POZNAN
Re: Lusterka składane elektrycznie
Chalo Panowie pytanko aby się składały lusterka i zjeżdzały szyby z pilota co trzeba zrobić.??
Mam 2009 insignie i nie zmykają sie lusterka ani szyby nie zjeżdzają .
Mam 2009 insignie i nie zmykają sie lusterka ani szyby nie zjeżdzają .
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Proponuję też użyć forumowej wyszukiwarki.
Oczywiście nie zaszkodzi zapoznać się z instrukcją.
Oczywiście nie zaszkodzi zapoznać się z instrukcją.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 lut 2021, o 04:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Tychy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Szanowne grono czy montaż elektrycznie składanych lusterek w lifcie jest taki sam jak przed liftem? Jest inny joystick z inną ilość pinów + drzwi pasażera też inny przycisk Do tego w prawych drzwiach jest dodatkowy moduł boczka powiązany z obsługą lusterek. Jak to ogarnąć? byłbym wdzięczny za pomoc. Mam fotele z pełną elekryką pamięcią, moduł do obsługi składanych lusterek.
Z góry dzięki za poradę
Z góry dzięki za poradę
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
matiau03 udało Ci sie rozwiązać problem ? Mam dokładnie to samo po zamontowaniu silnika nie ma reakcji lecz po wymontowaniu i podaniu napiecia na sam silniczek te tryby chodzą elegancko
Po nasmarowaniu dość lekko chodzi sam mechanizm składania oczywiście z wyciągniętym silniczkiem .
Zastanawia mnie jakby te silniczek nie miał siły jakość przenieść tego momentu ,ale ręcznie to dość lekko chodzi
Dodano po 59 minutach 22 sekundach:
Roof czy masz może zdjęcia jak sciągasz spręzyne z tego mechanizmu obrotowego ? Mam problem ,gdzie po zamontowaniu silnika nie ma żadnej rekacji jakby tryby wgl sie nie obracały po wymontowaniu silniczkami tryby ładnie chodzą jakby był za duży opór, lecz po nasmarowaniu chodzi dość płynnie mechanizm obrotowy ,oczywiście gdy nie jest zamontowany silniczekDawider pisze: ↑9 maja 2020, o 11:40Dzięki, dobra robota te zdjęcia dużo mi pomogły.
U mnie pojawiał się luz na lusterku w tym miejscu gdzie się składa. Nawet na rozłożonym i złożonym. Składać też nie zawsze się chciały.
Problem leży w tulejce na której jest sprężyna i podkładka zabezpieczająca. Wystarczy wyprostować jej dół, który chodzi w tej prowadnicy i wszystko wraca do normy.
Zaznaczajcie sobie kreskami i zdjęciami jak każdy element musi być założony bo można się zdziwić
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Wywołany do tablicy podrzucam filmik, który zrobiłem jakiś czas temu:
https://youtu.be/Sly2ucA8VV4
LINK
jótóber ze mnie żaden - muszę chyba zatrudnić operatora, bo inaczej będzie więcej ujęć na nogi, niż samej treści
Moim zdaniem przy tych lusterkach największym i chyba jedynym problemem w składaniu są tylko i wylącznie te dwie okrągłe blaszki z wypustkami. To na nich opiera się cały mechanizm obrotu lusterka wokół osi. U mnie one są dość mocno zużyte - w sensie porobiły się głębokie rysy i przez to mocno wzrosło tarcie. Jeśli chodzi o smarowanie to tam nie można dawać byle jakiego smaru. Musi być taki, który będzie się dobrze trzymał metalu. Silikonowy się nie nadaje. Jakiś taki dość drogi biały w tubce, niby dobry na niskie temperatury i przeznaczony do metalu się nie sprawdził - lusterko się nie chciało obracać. Finalnie użyłem grafitowego w sprayu (musiałem drugi raz rozbierać cały mechanizm żeby wyczyścić ten biały, bo inaczej ten w sprayu nie dałby rady wpłynąć pomiędzy te blaszki). Być może dobry byłby zwykły olej samochodowy - chociaż tutaj wadą byłaby jego gęstość - nie wiem czy by się nie wycisnął z pomiędzy tych blaszek... I nie wiem jak z wymianą
https://youtu.be/Sly2ucA8VV4
LINK
jótóber ze mnie żaden - muszę chyba zatrudnić operatora, bo inaczej będzie więcej ujęć na nogi, niż samej treści
Moim zdaniem przy tych lusterkach największym i chyba jedynym problemem w składaniu są tylko i wylącznie te dwie okrągłe blaszki z wypustkami. To na nich opiera się cały mechanizm obrotu lusterka wokół osi. U mnie one są dość mocno zużyte - w sensie porobiły się głębokie rysy i przez to mocno wzrosło tarcie. Jeśli chodzi o smarowanie to tam nie można dawać byle jakiego smaru. Musi być taki, który będzie się dobrze trzymał metalu. Silikonowy się nie nadaje. Jakiś taki dość drogi biały w tubce, niby dobry na niskie temperatury i przeznaczony do metalu się nie sprawdził - lusterko się nie chciało obracać. Finalnie użyłem grafitowego w sprayu (musiałem drugi raz rozbierać cały mechanizm żeby wyczyścić ten biały, bo inaczej ten w sprayu nie dałby rady wpłynąć pomiędzy te blaszki). Być może dobry byłby zwykły olej samochodowy - chociaż tutaj wadą byłaby jego gęstość - nie wiem czy by się nie wycisnął z pomiędzy tych blaszek... I nie wiem jak z wymianą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2023, o 11:51 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Dzięki Wielkie za szybką odpowiedź z twojej strony dużo mi pomógł ten filmik ,jutro zabieram się za rozbieranie i smarowanie Ja używam smaru białego w spray'u tylko jest dość gęsty i nie chciał wpłynąć właśnie w szczeliny,gdy pisakałem od góry w okolice tej sprężyny ;/
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 paź 2020, o 20:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Chełmno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Lusterka składane elektrycznie
Witam czy ktoś poprawnie podłączył moduł domykania lusterek z sklepu comda.pl?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
A jak ściągnąć tą sprężynę ?Rooff_ pisze: ↑9 maja 2022, o 19:22Wywołany do tablicy podrzucam filmik, który zrobiłem jakiś czas temu:
jótóber ze mnie żaden - muszę chyba zatrudnić operatora, bo inaczej będzie więcej ujęć na nogi, niż samej treści
Moim zdaniem przy tych lusterkach największym i chyba jedynym problemem w składaniu są tylko i wylącznie te dwie okrągłe blaszki z wypustkami. To na nich opiera się cały mechanizm obrotu lusterka wokół osi. U mnie one są dość mocno zużyte - w sensie porobiły się głębokie rysy i przez to mocno wzrosło tarcie.
IMG_20220407_162105_s.jpg
IMG_20220407_162212_BURST019.jpg
Jeśli chodzi o smarowanie to tam nie można dawać byle jakiego smaru. Musi być taki, który będzie się dobrze trzymał metalu. Silikonowy się nie nadaje. Jakiś taki dość drogi biały w tubce, niby dobry na niskie temperatury i przeznaczony do metalu się nie sprawdził - lusterko się nie chciało obracać. Finalnie użyłem grafitowego w sprayu (musiałem drugi raz rozbierać cały mechanizm żeby wyczyścić ten biały, bo inaczej ten w sprayu nie dałby rady wpłynąć pomiędzy te blaszki). Być może dobry byłby zwykły olej samochodowy - chociaż tutaj wadą byłaby jego gęstość - nie wiem czy by się nie wycisnął z pomiędzy tych blaszek... I nie wiem jak z wymianą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Próbowałeś włożyć ten silniczek do drugiego lusterka? Względnie zamienić silniczki prawy z lewym?
Co do domontażu tej sprężyny to... troche się nad tym nagłówkowałem, ale niech będzie, że się podzielę
Wziąłem pół metra linki takiej jak się wiesza na niej pranie na balkonach. Wyciągnąłem oczywiście samą linkę ze środka (obdarłem z tego silikonu) i wyplotłem jedno włókno. Przeciągnąłem je pod blaszką w taki sposób, by włożyć jednym otworkiem, a wyjąć kolejnym obok. Następnie tak związałem i złapałem kombinerkami, aby można to było jakoś pociągnąć do góry - ale w taki sposób, żeby jeden koniec tego włókna z linki znalazł się mniej więcej w pionie pomiędzy blaszką, a tym pionowym trzpieniem, o który trzyma się blaszka. Zrobiłem tak do okoła dla wszystkich miejsc, które trzymają tą blaszkę o ten trzpień. Następnie wystarczyło lekko podważać od spodu, żeby blaszka zsunęła się po tych pionowo ustawionych drucikach.
Co do domontażu tej sprężyny to... troche się nad tym nagłówkowałem, ale niech będzie, że się podzielę
Wziąłem pół metra linki takiej jak się wiesza na niej pranie na balkonach. Wyciągnąłem oczywiście samą linkę ze środka (obdarłem z tego silikonu) i wyplotłem jedno włókno. Przeciągnąłem je pod blaszką w taki sposób, by włożyć jednym otworkiem, a wyjąć kolejnym obok. Następnie tak związałem i złapałem kombinerkami, aby można to było jakoś pociągnąć do góry - ale w taki sposób, żeby jeden koniec tego włókna z linki znalazł się mniej więcej w pionie pomiędzy blaszką, a tym pionowym trzpieniem, o który trzyma się blaszka. Zrobiłem tak do okoła dla wszystkich miejsc, które trzymają tą blaszkę o ten trzpień. Następnie wystarczyło lekko podważać od spodu, żeby blaszka zsunęła się po tych pionowo ustawionych drucikach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 sie 2020, o 21:31
- Auto: Opel Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wielmoza
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Lusterka składane elektrycznie
Zamówiłem inny silniczek bo byłem pewny że to wina tego starego bo dziwne ze nie było ,aż takiego oporu a nic nawet nie drgneło . Hmm próbuję zrozumieć jak to zrobiłeś czyli ta blaszka z otworami to ona jest jakoś na sztywno ?