--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
polecam takie lub chinski zamiennik http://allegro.pl/led-philips-h7-x-trem ... 36662.html
Technologia wykonania jak do VW.
Kumpel ma założone i daje efekt. Łatwe do ustawienia, nie oślepia jak ksenon.
Technologia wykonania jak do VW.
Kumpel ma założone i daje efekt. Łatwe do ustawienia, nie oślepia jak ksenon.
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
A co na to przepisy, i SKP?
Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Przepisy, brak homologacji w UE.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
w tym problem że żadne żarówki LED nie dostaną homologacji w Europie i z tego powodu są nielegalne , chyba że przepisy zostaną zmienione a na to się nie zanosi
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Przy soczewkach i nowych autach to nie problem, bo nie wiadomo co tam jest. Gorzej jak stare auto dobrze świeci. Przetestuje w moim 307. Jak na stacji diagnostycznej pokaże, że oślepia innych to weźmie znajomy do captiwy z soczewkami i zobaczymy co dalej.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- xmax
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 01:41
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Londyn / Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
U mnie w signum z soczewkami, zadne ledy nie dawaly wystarczajaco swiatla, zwlaszcza w czasie deszczu niewiele bylo widac. Nie oslepialem innych ale sam nie widzialem zbyt dobrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 175
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 08:42
- Auto: Opel lnsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Przerabiałem temat ledowych żarówek w światłach mijania w poprzednim samochodzie. Daje fajne światło, ale to jedyny plus. Podczas deszczu jak i w nocy niewiele widać. Pierwsza kontrola policji i musiałem zmienić na zwykłe h7 lub dowód oddaję i jadę na stację diagnostyczną.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
szkoda że żarówki philipsa za 600zł nie mają homologacji na UE. :/ Pewnie jakby się je dobrze ustawiło byłyby lepsze niż ksenon i nie oślepiały. Były insignie przedlifity z soczewka bez xenonu?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Nie było. Led świeci jasno przed samochodem, dalej jest gorzej. Na YouTube jest film z porównania Led i xenony w seacie i VW. Oczywiście oryginalny Led. Lepiej wypada xenon.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 7 mar 2021, o 10:34
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Maków Podhalański
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Witam, mam pytanie, czy jest szansa zeby dorwać gdzieś zarówki postojowe led z homologacją? Chodzi mi o zmiane barwy swiatla pozycyjnych na białą.
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Jeśli koniecznie z homologacją to musisz kupić W21/5w z niebieską bańką
coś jak w linku
https://www.auto-ledy.pl/product-pol-45 ... n-12V.html na allegro jest trochę tego. Efekt? Szału nie ma z barwą a widoczność zwłaszcza w dzień taka sobie.
jeśli nie zależy tobie na homologacji to kup sobie żarówki LED tutaj masz duże pole do popisu.
W każdym razie w polifcie wchodzą po 2 żarówki na stronę.
coś jak w linku
https://www.auto-ledy.pl/product-pol-45 ... n-12V.html na allegro jest trochę tego. Efekt? Szału nie ma z barwą a widoczność zwłaszcza w dzień taka sobie.
jeśli nie zależy tobie na homologacji to kup sobie żarówki LED tutaj masz duże pole do popisu.
W każdym razie w polifcie wchodzą po 2 żarówki na stronę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 lis 2021, o 18:24
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sztum
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Koledzy montował ktoś z was ledy na światła mijania?
- krystian0303
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 7 sty 2022, o 22:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wejherowo
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Jeśli masz soczewki to nie polecam . Kiedyś miałem i po ciemku zero widoczności . Jeśli chodzi o zwykle lampy kiedyś miałem i fajnie dawało radę, ale zależy na jaki patrol przy kontroli drogowej trafisz .
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Szybciej w soczewce jeszcze przejdzie niż w zwykłym odbłyśniku przy kontroli. W wielu krajach już są dopuszczone żarówki ledowe w soczewkach.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
W soczewce świecą bez problemów. W zwykłej lampie trzeba dobrze ustawić żarówkę, później stacja diagnostyczna i na końcu lepiej o jedno opuścić na dół wtedy na pewno nikt nie będzie migał, że dostaje jakąś poświatą.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
A w jakich to krajach są legalne? Wiadomo mi tylko o Niemczech, Austrii i Korei Płd i to tylko w wybranych modelach aut.
Nie jestem na bieżąco, czyżby gdzieś jeszcze udało się to zalegalizować?
- VipoSek
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 09:27
- Auto: Country Tourer 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Ja będę montował u siebie D3S LED bo miałem tradycyjnego żółtawego osrama D3S, od sierpnia 2021 D3s osram Cool Blue Intense next gen i jest to jakaś kicha… po prostu za słabe światła zwłaszcza jak reflektory rozejdą się na boki w trybie miejskim.
W Weekend będę je montował kilka dni potestuje i dam znać czy swieci idealnie linią światła jak D3s. Wiem, że nie jest to oryginalne, ale podobno jest możliwość podjechania w DE na specjalną stacje diagnostyczna i po sprawdzeniu wszystkiego jak będzie ok mogą wystawić dopuszczenie. Póki co czasami przy moich D3s często mam wrażenie, że halogenowe lampy w moim starym Golfie 5 świeciły mocniej niż inteligentne AFL D3s w mojej insignii.
Jeśli chodzi o LEDy przy soczewkach to sprawa jest taka, że (w teorii), żarówka taka zamontowana w kloszu swieci w odbłyśnik, a odbłyśnik świeci w soczewkę, więc (znowu teoretycznie) nie ma prawa świecić w strony gdzie nie powinno i oślepiać innych, (ale!) sprawa może być inna jeśli chodzi o równomierne rozmieszczenie światła na drodze, bo jak wiemy LED’y chińskie nie świecą idealnie 360 stopni w koło jak ma to przy tradycyjnych żarówkach, a więc odbłyśnik wokół żarówki może kierować światło nierównomiernie na „receptory” soczewki i światło w efekcie będzie nierównomiernie rozłożone. Co pojawiło się w praktyce w Skodzie Oktawii użytkownika YT: HolloWmanVid
Jest natomiast nadzieja bo w zależności od konstrukcji lampy nie dzieje się to podobno we wszystkich samochodach. Ja jestem zirytowany, ponieważ starsza generacja xenonów miała w sobie pierwiastek chemniczny, który dawał efekt „xenon” - świeciły tamie żarówki mocno, na biało, od jakiegoś już dłuższego czasu (chyba od 2012), zakazano tego pierwiastka, gdyż jest według EU szkodliwy dla strefy ozonowej i ogolnie środowiska, dlatego też klasyczny czynnik R134a został zastąpiony ekologicznym, mniej wydajnym, wybuchowym czynnikiem R1234yf. Tak więc w nowych żarówkach xenonowych juz nie ma takiego samego składu bo jest zabroniony i przez to barwa światła nie jest już niebieska/biała, a żółtawa, a i wydaje mi się, że światło jest o wiele mniej wydajne - ciemniejsze.
Dlatego ja idę na przeciw i będę testował takie coś: Czy to będzie współpracować z kompem, czy będzie świecić, i czy nie będą robić jakiś dziwnych zakłóceń na radiu czy w canbusie dam znać w następnym tygodniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
To montuj i dawaj zdjęcia, Moje są w drodze.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- VipoSek
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 09:27
- Auto: Country Tourer 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Światła mijania LED zamiast zwykłych żarówek
Wstawione od kilku tygodni.
Są wyraźnie jaśniejsze, ale bez przesady oczu nie wypala. W deszczu na mokrym asfalcie wyraźnie lepiej, na suchym lepiej. Światło dużo bielsze, lekko podchodzi pod niebieskie, jak się patrzy na soczewkę i porównuje z LED‘ami do jazdy dziennej/pozycjami to barwa dużo bardzo zbliżona. Wrażenie mam jedynie, że między krótkimi, a długimi nie ma aż teraz takiej dużej różnicy, wcześniej wydawało się na xenonie, że po włączeniu długich jest więcej mocy światła, teraz tego efektu nie ma, teraz na D3S LED na krótkich świecą na tyle mocno, że po włączeniu długich jest ta sama moc tylko świecą wyżej, dalej, ale nie sięgają aż tak daleko jak można by było się spodziewać, ale to tylko efekt bo krótkie świecą bardzo mocno.
Odcięcie światła moim zdaniem jest identyczne, poziomowanie świateł, tryby miejskie itp. bez zmian po za tym, że zostaje więcej światła na asfalcie, oczywiście w lini swojego odcięcia. Światła pada idealnie równomiernie, nie ma żadnych dziur, cieni, czego się wcześniej obawiałem. Nikt mi nie mruga. Dodatkowo zdjąłem kamerę „OpelEye” i wyczyściłem pod nią szybę z mleka i automatyczne długie światła reagują .. znośnie lepiej.
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Na początku wyskoczył mi błąd od poziomowania świateł bo przez przypadek zablokowałem tym transformatorkiem (moduł LEDów) ruch soczewki w kloszu, zwinąłem ten moduł taśmę z gąbki i schowałem w bezpieczne miejsce by nie wadziło w poruszaniu się ruchomej soczewki.
Z czystym sumieniem w tym przypadku po gruntownym przetestowaniu polecam.
P.S. Dbajcie, żeby klosze lamp były czyste, używajcie spryskiwaczy reflektorów lub po prostu myjcie te klosze. Nowe fabryczne reflektory Full LED tak mnie drażnią bo duża część ma te lampy często i gęsto zabrudzone i oślepiają, że głowę trzeba całkiem w bok odwracać, a jak są za nami to fotochromatyczne lusterka nie pomagają (w prawym to niestety nie ma).
Na zdjęciach ciężko cokolwiek porównywać czy próbować odwzorować. Musiałbym ustawić takie same ISO, mieć taką samą pogodę, warunki. Dlatego nie będę porównywał z ksenonem na zdjęciach i tutaj tylko wstawiłem tak, żeby było, ale nijak się to ma do tego jak jest na żywo. (Wszystkie zdjęcie z wsadzonymi D3S LED)
(Animacja)
(animacja)
Są wyraźnie jaśniejsze, ale bez przesady oczu nie wypala. W deszczu na mokrym asfalcie wyraźnie lepiej, na suchym lepiej. Światło dużo bielsze, lekko podchodzi pod niebieskie, jak się patrzy na soczewkę i porównuje z LED‘ami do jazdy dziennej/pozycjami to barwa dużo bardzo zbliżona. Wrażenie mam jedynie, że między krótkimi, a długimi nie ma aż teraz takiej dużej różnicy, wcześniej wydawało się na xenonie, że po włączeniu długich jest więcej mocy światła, teraz tego efektu nie ma, teraz na D3S LED na krótkich świecą na tyle mocno, że po włączeniu długich jest ta sama moc tylko świecą wyżej, dalej, ale nie sięgają aż tak daleko jak można by było się spodziewać, ale to tylko efekt bo krótkie świecą bardzo mocno.
Odcięcie światła moim zdaniem jest identyczne, poziomowanie świateł, tryby miejskie itp. bez zmian po za tym, że zostaje więcej światła na asfalcie, oczywiście w lini swojego odcięcia. Światła pada idealnie równomiernie, nie ma żadnych dziur, cieni, czego się wcześniej obawiałem. Nikt mi nie mruga. Dodatkowo zdjąłem kamerę „OpelEye” i wyczyściłem pod nią szybę z mleka i automatyczne długie światła reagują .. znośnie lepiej.
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Na początku wyskoczył mi błąd od poziomowania świateł bo przez przypadek zablokowałem tym transformatorkiem (moduł LEDów) ruch soczewki w kloszu, zwinąłem ten moduł taśmę z gąbki i schowałem w bezpieczne miejsce by nie wadziło w poruszaniu się ruchomej soczewki.
Z czystym sumieniem w tym przypadku po gruntownym przetestowaniu polecam.
P.S. Dbajcie, żeby klosze lamp były czyste, używajcie spryskiwaczy reflektorów lub po prostu myjcie te klosze. Nowe fabryczne reflektory Full LED tak mnie drażnią bo duża część ma te lampy często i gęsto zabrudzone i oślepiają, że głowę trzeba całkiem w bok odwracać, a jak są za nami to fotochromatyczne lusterka nie pomagają (w prawym to niestety nie ma).
Na zdjęciach ciężko cokolwiek porównywać czy próbować odwzorować. Musiałbym ustawić takie same ISO, mieć taką samą pogodę, warunki. Dlatego nie będę porównywał z ksenonem na zdjęciach i tutaj tylko wstawiłem tak, żeby było, ale nijak się to ma do tego jak jest na żywo. (Wszystkie zdjęcie z wsadzonymi D3S LED)
(Animacja)
(animacja)