--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana foteli
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wawa
Re: Wymiana foteli
Dzięki za podpowiedź. Czyli rozumiem że ten drut zostaje przy fotelu i go nie ruszam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 gru 2018, o 10:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana foteli
Na wstępie chcę serdecznie podziękować koledze Sizon za schematy - pomogło niezmiernie.
Jestem już po instalacji "nowych" foteli i udało się ogarnąć prawie wszystko. Dla przypomnienia sytuacja z przed modyfikacji - fotel kierowcy z elektryczną pompką pod lędźwia i sterowaniem wysokości siedziska. Fotel pasażera w pełni manualny. Zakupione fotele to pełna elektryka wraz z pamięcią ustawień fotela kierowcy.
Co działa? Fotel kierowcy - wszystkie ustawienia fotela, pamięć i grzanie siedziska (nie działa grzanie oparcia). Fotel pasażera - pompka ledźwi i wysokość siedziska oraz grzanie siedziska (nie działa grzanie oparcia).
Jak zrobione? Fotel kierowcy - po przyłączeniu oryginalnej kostki fotela do oryginalnego gniazda samochodu fotel nie żył, ale wystarczyło podać napięcie "po stacyjce" na jeden z pinów gniazda samochodu i zaczęło działać ustawianie fotela oraz pamięć ustawień (nie jest potrzebne żadne programowanie sterownika). Grzanie siedziska zrobiłem na dodatkowym zasilaniu włączonym bezpośrednio do kostki maty pod siedziskiem przechodzącym przez nowy włącznik.
Fotel pasażera - analogicznie jak fotel kierowcy, tylko podane stałe zasilanie na gniazdo samochodu oraz dodatkowe zasilanie bezpośrednio na kostkę maty.
Jutro postaram sie jakieś zdjęcia podrzucić, ale sprawa jest naprawdę prosta. Zasilanie "po stacyjce" wziąłem z zapalniczki tylnej kanapy.
Jestem już po instalacji "nowych" foteli i udało się ogarnąć prawie wszystko. Dla przypomnienia sytuacja z przed modyfikacji - fotel kierowcy z elektryczną pompką pod lędźwia i sterowaniem wysokości siedziska. Fotel pasażera w pełni manualny. Zakupione fotele to pełna elektryka wraz z pamięcią ustawień fotela kierowcy.
Co działa? Fotel kierowcy - wszystkie ustawienia fotela, pamięć i grzanie siedziska (nie działa grzanie oparcia). Fotel pasażera - pompka ledźwi i wysokość siedziska oraz grzanie siedziska (nie działa grzanie oparcia).
Jak zrobione? Fotel kierowcy - po przyłączeniu oryginalnej kostki fotela do oryginalnego gniazda samochodu fotel nie żył, ale wystarczyło podać napięcie "po stacyjce" na jeden z pinów gniazda samochodu i zaczęło działać ustawianie fotela oraz pamięć ustawień (nie jest potrzebne żadne programowanie sterownika). Grzanie siedziska zrobiłem na dodatkowym zasilaniu włączonym bezpośrednio do kostki maty pod siedziskiem przechodzącym przez nowy włącznik.
Fotel pasażera - analogicznie jak fotel kierowcy, tylko podane stałe zasilanie na gniazdo samochodu oraz dodatkowe zasilanie bezpośrednio na kostkę maty.
Jutro postaram sie jakieś zdjęcia podrzucić, ale sprawa jest naprawdę prosta. Zasilanie "po stacyjce" wziąłem z zapalniczki tylnej kanapy.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana foteli
@Jedrzej83 - jar-231 klarownie wszystko wytłumaczył, ja w międzyczasie zrobiłem fotkę to ją wrzucę, może się komuś przyda:
@Markusa - gratuluję udanego moda
@Markusa - gratuluję udanego moda
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 14:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana foteli
Markusa, mam ten sam problem, mogłbyś podesłać proszę jakies fotki tak krok po kroku jak udało ci sie to wszystko pospinać? dziekówka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 14:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana foteli
Hej Markusa mogłbyś proszę podać troche wiecej info, zdjęcia byłyby super, na który pin puściłeś napięcie?
dzieki śliczne za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 14:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana foteli
Drodzy forumowicze, chciałem podzielić się z wami moimi doświadczeniami laika w wymianie foteli w insigni, może się przydać komuś z was.
W insigni Sport Taurer FL z 2014 roku postanowiłem wymienić fotele ze standardowych materiałowych z elektryczną regulacją wysokości, podgrzewaniem reszta sterowania fotela manulna na skórę z pełnym automacie z pamięcią wentylacja i ogrzewaniem.
Zacząłem wiec od zakupu foteli z Insignii wersji Fl. Stwierdziłem ze jeżeli mam już podciągnięte napięcie bo góra dół działa elektrycznie to fotel w pełnej elektryce tez pociągnie.
Fotele nowe przyjechały, dokupiłem 2 nowe zapinki na tylną kanapę ( te co są jednorazowe przy wymianie kanapy) i do dzieła.
Na początku szło dobrze, kanapa tylna jakieś 1,5 godzinki, fotel pasażera kolejna godzinka ( trzeba mieć wszystkie Torx by się nie męczyć i odpiąć napinacz pasów by nie wystrzelił) ale po podłączeniu pasażera okazało się ze działa nawet elektryka po podłączeniu w gniazdo Super.
Teraz fotel kierowcy, przyjrzałem się i dziwna sprawa bo z pod fotele poza portem fotela wystawało jeszcze 5 innych wtyczek (zielona i reszta czarne). Pomyślałem ze to pewnie jakaś przejściówka jakby kto chciał do starej wersji czy coś.
Zamontowałem fotel, podłączyłem i NIC....cisza.
Założyłem wiec stary fotel i pojeździłem po elektrykach. Okazało się ze brakuje mi modułu fotele. Fotel w pełnej elektryce z pamięcią takie coś musi mieć (po to było te 5 wtyczek ), mój poprzedni tego nie miał..
Pisze wiec do typa co mi te fotele na aledrogo opchnął ze mi modułu nie wysłał, a gość mówi ze oni zawsze sprzedają bez modułów i ze to osobno trzeba kopic. Okazało się ze już sprzedał wszystkie wiec nie mając pojęcia jak ten moduł wygląda oraz jaki ma numer kupiłem jakiś w ciemno
Założyłem moduł i fotel i działa
Działą wszystko, komputer w pozycji pojazd> ustawienia komfortu dodał nawet opcje obsługi tego fotela i lusterek automatycznych (których nie posiadam)
Zwracajcie wiec uwagę czy macie ten moduł, bo to wydatek parę dodatkowych stówek a jak się okazuje nie jest do dość chodliwy towar.
Pyzatym, fotele pasują bez problemów, wszystkie fotele w insigni są podobna zamienialne, pamięc działa wszystko hula.
W insigni Sport Taurer FL z 2014 roku postanowiłem wymienić fotele ze standardowych materiałowych z elektryczną regulacją wysokości, podgrzewaniem reszta sterowania fotela manulna na skórę z pełnym automacie z pamięcią wentylacja i ogrzewaniem.
Zacząłem wiec od zakupu foteli z Insignii wersji Fl. Stwierdziłem ze jeżeli mam już podciągnięte napięcie bo góra dół działa elektrycznie to fotel w pełnej elektryce tez pociągnie.
Fotele nowe przyjechały, dokupiłem 2 nowe zapinki na tylną kanapę ( te co są jednorazowe przy wymianie kanapy) i do dzieła.
Na początku szło dobrze, kanapa tylna jakieś 1,5 godzinki, fotel pasażera kolejna godzinka ( trzeba mieć wszystkie Torx by się nie męczyć i odpiąć napinacz pasów by nie wystrzelił) ale po podłączeniu pasażera okazało się ze działa nawet elektryka po podłączeniu w gniazdo Super.
Teraz fotel kierowcy, przyjrzałem się i dziwna sprawa bo z pod fotele poza portem fotela wystawało jeszcze 5 innych wtyczek (zielona i reszta czarne). Pomyślałem ze to pewnie jakaś przejściówka jakby kto chciał do starej wersji czy coś.
Zamontowałem fotel, podłączyłem i NIC....cisza.
Założyłem wiec stary fotel i pojeździłem po elektrykach. Okazało się ze brakuje mi modułu fotele. Fotel w pełnej elektryce z pamięcią takie coś musi mieć (po to było te 5 wtyczek ), mój poprzedni tego nie miał..
Pisze wiec do typa co mi te fotele na aledrogo opchnął ze mi modułu nie wysłał, a gość mówi ze oni zawsze sprzedają bez modułów i ze to osobno trzeba kopic. Okazało się ze już sprzedał wszystkie wiec nie mając pojęcia jak ten moduł wygląda oraz jaki ma numer kupiłem jakiś w ciemno
Założyłem moduł i fotel i działa
Działą wszystko, komputer w pozycji pojazd> ustawienia komfortu dodał nawet opcje obsługi tego fotela i lusterek automatycznych (których nie posiadam)
Zwracajcie wiec uwagę czy macie ten moduł, bo to wydatek parę dodatkowych stówek a jak się okazuje nie jest do dość chodliwy towar.
Pyzatym, fotele pasują bez problemów, wszystkie fotele w insigni są podobna zamienialne, pamięc działa wszystko hula.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Wymiana foteli
Nie są zamienne przedlift<->polift. Mówię oczywiście o modułach. I nie tyle z własnego doświadczenia, co z doświadczeń jednego z użytkowników tego forum. Z tego co opowiadał, to rzeźby było co nie miara
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana foteli
Można odnieść wrażenie, że stary fotel w ogóle nie miał modułu, więc dopiszę - bez pamięci jest moduł na 3 wtyczki, z pamięcią na 5.
Co do sprzedaży foteli bez modułu to jest naprawdę buractwo, a coś mi podpowiada, że te fotele kupiłeś w świętokrzyskim (celowo nie podaję konkretnej miejscowości)?
Zakup modułu na 5 wtyczek w ciemno ma tę wadę, że najprawdopodobniej trafi się moduł bez obsługi wentylacji.
Nie wiem kto i dlaczego miał takie problemy, ale moduły i fotele są zamienne, sam dla przykładu kupiłem stołki poliftowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana foteli
@kamfa też się długo zastanawiałem nad zakupem foteli i sporo musiałem szukać żeby kupić cały zestaw a nie takie gdzie zostały tylko gąbki i poszycie. Wiem jak to jest jak się dzwoni do sprzedawcy a on totalnie jakby nigdy nic mowi "moduł to sobie pan może kupić na innej aukcji u nas bo te fotele ich nie mają...". No jak tak można w ogóle. Cena 500zł... @Sizon chyba myślimy o tym samym sprzedawcy.
Co do kompatybilności foteli między poszczególnymi wersjami wyposażenia to po niewielkiej ingerencji w okablowanie samochodu można bez problemu zamontować fotele z najwyższej wersji mimo, że się posiada wszystko w manualu i bez grzania.
Jeszcze ciekawsza rzecz , którą się mogę pochwalić to, że da się zamontować takie fotele równierz w Astrze J i będzie wszystko działać pod warunkiem, że podmieni się też modul klimatyzacji na ten z Insigni. Wtedy będzie działać też wentylacja foteli. Tak samo jak chodzi o pamieć fotela, pojawiły się nowe opcje w ustawieniach komfortu w navi 950 (ustawienia lusterek też). Pozostaje tylko rozwiązać sprawę z panelem do sterowania klimatyzacją i wpisaniem VINu do modułu klimatyzacji ale to dopiero jak wszystko zamontuję ostatecznie w samochodzie.
Od razu chcę podziękować @Sizon, @Ping, @KMY, @mic i @szymek1976 za pomoc przy poszukiwaniach wszelakich informacji do rozpracowania tematu przekładki foteli i reszty elektroniki .
Co do kompatybilności foteli między poszczególnymi wersjami wyposażenia to po niewielkiej ingerencji w okablowanie samochodu można bez problemu zamontować fotele z najwyższej wersji mimo, że się posiada wszystko w manualu i bez grzania.
Jeszcze ciekawsza rzecz , którą się mogę pochwalić to, że da się zamontować takie fotele równierz w Astrze J i będzie wszystko działać pod warunkiem, że podmieni się też modul klimatyzacji na ten z Insigni. Wtedy będzie działać też wentylacja foteli. Tak samo jak chodzi o pamieć fotela, pojawiły się nowe opcje w ustawieniach komfortu w navi 950 (ustawienia lusterek też). Pozostaje tylko rozwiązać sprawę z panelem do sterowania klimatyzacją i wpisaniem VINu do modułu klimatyzacji ale to dopiero jak wszystko zamontuję ostatecznie w samochodzie.
Od razu chcę podziękować @Sizon, @Ping, @KMY, @mic i @szymek1976 za pomoc przy poszukiwaniach wszelakich informacji do rozpracowania tematu przekładki foteli i reszty elektroniki .
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
@mic chyba miał taki problem że jak zaprogramowałem mu hvac z innego auta to immo po czasie się zablokowało (po zdjeciu klemy). VIN można spokojnie zmienić przez OBD, ale żeby zmienić PIN na właściwy to trzeba najpierw poznać ten który jest zapisany w "nowym" module.
Aha,
I panel klimatyzacji to jedno a moduł klimatyzacji to drugie.
Może wystarczy tylko podmiana samego panelu i zaprogramowanie twojego modułu pod obsługę foteli, ale to zależy czy twój moduł jest wykastrowany z elektroniki czy nie. Sprawdź gdzieś w EPC czy moduły HVAC dla twoich foteli I dla nowych różniły się numerami.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Aha,
I panel klimatyzacji to jedno a moduł klimatyzacji to drugie.
Może wystarczy tylko podmiana samego panelu i zaprogramowanie twojego modułu pod obsługę foteli, ale to zależy czy twój moduł jest wykastrowany z elektroniki czy nie. Sprawdź gdzieś w EPC czy moduły HVAC dla twoich foteli I dla nowych różniły się numerami.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana foteli
Podpinałem fotele na Astrowym i Insigniowym module i wygląda to tak, że na Astrowym działa grzanie a na Insigniowym jeszcze dodatkowo wentylacja. Jest tak jak na ilustracjach przy schematach sterowania fotelami gdzie widnieje panel sterwania klimatyzacją. Wygląda na to, że w sofcie wycięli kawałek funkcjonalności i nie ma możliwości na to żeby sterować wentylacją.
W sumie mogę spróbować jeszcze dobrać się do wnętrza jednego i drugiego modułu i posprawdzać jak to wygląda na płytkach pcb. @Ping sugerujesz, że lepiej przeprogramować mój moduł niż wpisywać do innego mój VIN i PIN?
Moduły różniły się na pewno numerami bo to inne samochody a dodatkowo Astra nie miała nawet możliwości doposażenia w wentylację foteli i pamięć.
W sumie mogę spróbować jeszcze dobrać się do wnętrza jednego i drugiego modułu i posprawdzać jak to wygląda na płytkach pcb. @Ping sugerujesz, że lepiej przeprogramować mój moduł niż wpisywać do innego mój VIN i PIN?
Moduły różniły się na pewno numerami bo to inne samochody a dodatkowo Astra nie miała nawet możliwości doposażenia w wentylację foteli i pamięć.
Re: Wymiana foteli
Pomożecie? Jak odkręcić śrubę zaznaczoną na zdjęciu? Musze wymienić silniczek podnoszenia razem ze śrubą. Fotel mam odkręcony, ale nie chcę go wyjmować z auta. Trzeba jakoś odkręcić boczne plastiki fotela?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana foteli
Tak było by najlepiej, ale nie wiem czy jest to wykonalne. Zależy czy moduły są takie same w kwestii elektroniki. Program na pewno jest nieco inny. Trzeba było by podpiąć MDI i sprawdzić jak bardzo.ZZZ pisze:Podpinałem fotele na Astrowym i Insigniowym module i wygląda to tak, że na Astrowym działa grzanie a na Insigniowym jeszcze dodatkowo wentylacja. Jest tak jak na ilustracjach przy schematach sterowania fotelami gdzie widnieje panel sterwania klimatyzacją. Wygląda na to, że w sofcie wycięli kawałek funkcjonalności i nie ma możliwości na to żeby sterować wentylacją.
W sumie mogę spróbować jeszcze dobrać się do wnętrza jednego i drugiego modułu i posprawdzać jak to wygląda na płytkach pcb. @Ping sugerujesz, że lepiej przeprogramować mój moduł niż wpisywać do innego mój VIN i PIN?
Moduły różniły się na pewno numerami bo to inne samochody a dodatkowo Astra nie miała nawet możliwości doposażenia w wentylację foteli i pamięć.
Jeżeli różni się tylko częścią odpowiadającą za sterowanie wentylacja to jest z górki.
Nie wiem czy nie łatwiej znaleźć kogoś z UPA-USB programmer i odczytać zawartośćb PIN z modułu Insignii a potem podmienić na właściwy z twojego auta.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 mar 2019, o 08:16
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalisz
Re: Wymiana foteli
Witam wszystkich korzystając z okazji chciałbym tylko zapytać czy jak kupię fotel lewy z Anglika to będę go mógł wymienić w mojej lnsigni za fotel kierowcy i czy duży problem jest z przełożeniem napinaczy ponieważ tamten co chcę kupić ma wymontowane.z góry dziękuje za pomoc
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana foteli
kwestia regulacji czy ma tyle co twoj napinacz szybka sprawa
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 mar 2019, o 08:16
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalisz
Re: Wymiana foteli
Czyli fotel będzie pasować i mogę śmiało kupować tylko do przełożenia będą te napinacze bo jeżeli chodzi o regulacje i wyposażenie fotela są identyczne
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana foteli
istotne żeby wtyczka napinacza była nie uszkodzona, zdarzają się przypadki że tumoki ze szrotów nie umieją demontować kostki napinacza i uszkadzają zabezpieczenie wtyczki, wtyczkę da się wpiąć, ale będzie wywalało błąd poduszki z powodu złej rezystancji napinacza, dopiero zapięcie nie uszkodzonego zabezpieczenia wtyki daje właściwy opór napinacza.
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wymiana foteli
Czy siedzisko pasażera pasuje na miejsce siedziska kierowcy?
Moje jest trochę wygniecione i mam pomysł zakupu mniej zużytego od fotela pasażera.
Ostatecznie(jeśli nie znajdę tego samego koloru tapicerki) rozbiorę i przełożę samą gąbkę, ale również potrzebował bym odpowiedź na pierwsze pytanie. Z góry dzięki.
Moje jest trochę wygniecione i mam pomysł zakupu mniej zużytego od fotela pasażera.
Ostatecznie(jeśli nie znajdę tego samego koloru tapicerki) rozbiorę i przełożę samą gąbkę, ale również potrzebował bym odpowiedź na pierwsze pytanie. Z góry dzięki.