--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Hak holowniczy
- Łukasz 1
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
- Auto: Insignia A kombi aut
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Długo zastanawiam się nad kupnem haka aby przewozić rowery - na dachu niewygodnie. Początkowo bardzo upierałem się przy haku oryginalnym. jednak problemy z dostępnością i problemy przy rzadkim używaniu haka oryginalnego raczej kierują mnie w kierunku markowych haków aftermarketowych typu Westwalia czy Brink rozważam też wersje budżetową - Steinhof czy Auto- hak czy ktoś podłączał haki nieoryginalne i obyło się bez problemów z instalacją elektryczna i czy te haki odłączają czujniki cofania?
- Rafi3040
- Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Serock
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Haki nie oryginalne też można kupić z wiązką i modułem także nie powinno być problemu ja mam oryginalny hak i w meni mam opcje w ustawieniach z hakiem bądź bez.
- Łukasz 1
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
- Auto: Insignia A kombi aut
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Tak, wiem że haki nieoryginalne można kupić z wiązką i modułem, a nawet z wiazką dedykowaną, a nie uniwersalną. Chodzi o to, czy te moduły do haków nieoryginalnych dobrze działają np z czujnikami cofania automatycznie je wyłączając po podpięciu wtyczki czy trzeba wyłączać guzik na desce.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 19:02
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Hak holowniczy
Wiązka dedykowana jest podłączona tylko do masy, plusa, stopu i jednym przewodem do canu. Bez cięcia lutowania. Uniwersalne lutujemy i tniemy przewody. Jeżeli posiada can to powinna odłączyć czujniki cofania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 kwie 2019, o 18:30
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Grodków
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Witam bardzo proszę o podpowiedź, czy Insignia B jest przygotowana do zamontowania haka? Zamierzam zakupić oryginalny hak z demontażu do Insignii B kombi i potrzebowałbym podpowiedzi jak jest z podłączeniem elektryki czy wymagany jest jakiś moduł czy jak ktoś mi mówił że jest jakaś wtyczka pod spodem gdzie się tylko podpina instalacje z haka? Dziękuję za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Ta kula pasuje do oris E452JackStyle pisze:Cześć,
Panowie i Panie, proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniej kuli Oris do haka w Insigni ST 2012.
Znalazłem hak (kulę), który teoretycznie jest od Insigni i wygląda tak samo jak oryginalny, czy ktoś posiadający wypinany hak Bosal Oris mógłby potwierdzić, czy poniższe haki są pasujące do Insigni ST.
Będę wdzięczny za informacje, w Aso mają tylko numery katalogowe, które niestety dotyczą całego haka, a ja potrzebuję samej kuli.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 kwie 2019, o 16:56
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Grudziądz
Re: Hak holowniczy
Witam , potrzebuje pomocy , gdzie mogę dostać przewód łączący hak oris składany i moduł, ASO/serwis odpada cena 850zł za 70 cm przewodu i 16pin wtyczkę https://archiwum.allegro.pl/oferta/oryg ... 57735.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Witam,
Potrzebuje namiar na kogoś z dolnośląskiego lub lekko dalej kto dałby radę aktywować oryginalny moduł haka AD Insignia z 2010 roku
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Potrzebuje namiar na kogoś z dolnośląskiego lub lekko dalej kto dałby radę aktywować oryginalny moduł haka AD Insignia z 2010 roku
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2019, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Mörfelden-Walldorf
Re: Hak holowniczy
Witam mam pytanie zakupilem insignie st 2012 z hakiem który niestety niechce sie schowac linka cala ale do czego zmierzam nim wezmę sie za naprawe mam komunikat ze musze sprawdzic czujniki parkowania czy hak moze być przyczyna ze asystent parkowania ma błąd. A może jest ktoś z okolic J.Gory by ogarnol hak tak zeby sie schował bo niewiem czy sam ogarne pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Koszalin
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 maja 2019, o 19:37
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tarnów
Re: Hak holowniczy
Witam, też dołaczam sie do pytania. Kupiłem org Hak Oris e438 . Ale nigdzie już wiażki elektrycznej nie mogę dostać w Aso też już nie osiągalna. Pomoże ktoś ?marcin668 pisze: ↑20 maja 2019, o 16:54Witam , potrzebuje pomocy , gdzie mogę dostać przewód łączący hak oris składany i moduł, ASO/serwis odpada cena 850zł za 70 cm przewodu i 16pin wtyczkę https://archiwum.allegro.pl/oferta/oryg ... 57735.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Katowice
Re: Hak holowniczy
Witam. Mam pytanie czy hak oryginalny Oris chowany jest taki sam w hatchback i kombi?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2019, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Mörfelden-Walldorf
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Proponuje sprawdzic w instrukcji, rozstaw otworów montażowych
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Hak holowniczy
Koledzy również przymierzam się do montażu haka, od razu dodam, że nie zależy mi na fabrycznym, ani na wypinanym, raczej celuje w coś taniego, auto hak, czy steihoff, montowanego na śruby. Moduł też jakiś uniwersalny do tego. I pytanie pierwsze jaka wiązka, 7 czy 13 pinowa, ciągał będę tylko zwykła przyczepkę, żaden kemping, ani bagażnik na rowery nie wchodzi w grę. No i druga sprawa, jeśli będę miał założona samą kule od haka, a przyczepy nie będzie to czy czujniki parkowania będą tez piszczeć wykrywając jako przeszkodę sam hak? Czy trzeba będzie coś przeprogramować jeszcze żeby nie piszczaly przy samej kuli założonej?
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Hak holowniczy
W 13 pinowym masz dodatkowo cofania, zasilanie po stacyjce i ciągłe (12V i masa w obu przypadkach) oraz test przyczepy
PS: Jakbyś chciał potestować czy wszystko jest OK po podłączeniu, to niektóre moduły mogą nie chcieć współpracować z ledami, a nawet wymagać obciążenia na pozycyjnych, żeby wysterować pozostałe wyjścia. Trochę czasu mi to zajęło dojście do tego, jak pomagałem kumplowi sprawdzić moduł uniwersalny do kampera. Wiązka 3 razy przedzwoniona, a po podpięciu do modułu na mierniku 8V na każdym wyjściu, a podpięcie przyczepy na ledach nie dawało żadnych oznak życia.
PS: Jakbyś chciał potestować czy wszystko jest OK po podłączeniu, to niektóre moduły mogą nie chcieć współpracować z ledami, a nawet wymagać obciążenia na pozycyjnych, żeby wysterować pozostałe wyjścia. Trochę czasu mi to zajęło dojście do tego, jak pomagałem kumplowi sprawdzić moduł uniwersalny do kampera. Wiązka 3 razy przedzwoniona, a po podpięciu do modułu na mierniku 8V na każdym wyjściu, a podpięcie przyczepy na ledach nie dawało żadnych oznak życia.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Hak holowniczy
No z tego co kojarzę to typowe przyczepki mają wtyki 7 pinowe i taka też chyba założę u siebie, bo dwie przyczepki które beda "pożyczane"" w pierwszej kolejności też mają wtyki 7 pinowe na pewno. A więcej funkcji nie planuje żeby mi było potrzebne w najbliższym czasie i raczej w ogóle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2019, o 20:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Koszalin
Re: Hak holowniczy
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, mam pytanko zakupiłem opla insignia z 2010r. I mam problem z otworzeniem haka, ciągnę za rączkę i nic nie chodzi. Proszę o pomoc od czego zacząć. Linka w środku jest.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Hak holowniczy
Jeśli to oryginalny hak, to mógł się "zapiec" naleciało brudu i nie odskakuje po pociągnięciu linki by można go było rozłożyć bądź złożyć.
Problemem też może być sama linka i jej umocowanie na mechanizmie. Ten mechanizm to taka puszka czarna na haku przykręcona na kilka wkrętów torx.
Zacznij najpierw od sprawdzenia tej puszki.
Zrobisz to na samochodzie nie potrzeba nawet kanału. Dostęp do jednej śrubki jest trochę kłopotliwy ale da radę.
Jeśli tam jest ok, to następną sprawą będzie wymontowanie haka i jego przeczyszczenie, przesmarowanie w środku ( tam jest taki jakby ślimak)
Tylko nie daj się naciągnąć jeśli miałbyś te ewentualne czyszczenie przeprowadzać u mechanika. Nie trzeba wymontowywać zderzaka (mówię tu na przykładzie kombi) ani innych rzeczy. Hak jest przykręcony do nadwozia na cztery śruby torx, dostęp trochę utrudniony ale da radę. Dalej, to tylko ta kostka do wypięcia od brzeczka no i ta rączka do pociągnięcia linki.
I to wszystko. Powodzenia.
Problemem też może być sama linka i jej umocowanie na mechanizmie. Ten mechanizm to taka puszka czarna na haku przykręcona na kilka wkrętów torx.
Zacznij najpierw od sprawdzenia tej puszki.
Zrobisz to na samochodzie nie potrzeba nawet kanału. Dostęp do jednej śrubki jest trochę kłopotliwy ale da radę.
Jeśli tam jest ok, to następną sprawą będzie wymontowanie haka i jego przeczyszczenie, przesmarowanie w środku ( tam jest taki jakby ślimak)
Tylko nie daj się naciągnąć jeśli miałbyś te ewentualne czyszczenie przeprowadzać u mechanika. Nie trzeba wymontowywać zderzaka (mówię tu na przykładzie kombi) ani innych rzeczy. Hak jest przykręcony do nadwozia na cztery śruby torx, dostęp trochę utrudniony ale da radę. Dalej, to tylko ta kostka do wypięcia od brzeczka no i ta rączka do pociągnięcia linki.
I to wszystko. Powodzenia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 21:12
- Auto: country tourer
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
Re: Hak holowniczy
Też miałem ten problem, że hak się nie otwierał po pociągnięciu linki. Linka była ok. Skończyło się na tym, że na allegro zakupiłem sprawny używany hak (rozebrałem hak i nasmarowałem wszystkie ruchome elementy) i wymieniłem go. Robota na godzinę, ale trzeba położyć się pod samochód i trochę pogimnastykować.