--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klapa bagażnika
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klapa bagażnika
Przycisk mam rozebrany na części pierwsze.
Nie świeci dioda i nie reaguje styk.
Zwieranie styków na krótko nie daje żadnego rezultatu,więc muszę szukać dalej,stąd zapytanie.
Na nowym przycisku bez zmian- nie podświetla i nie zamyka klapy.
Nie świeci dioda i nie reaguje styk.
Zwieranie styków na krótko nie daje żadnego rezultatu,więc muszę szukać dalej,stąd zapytanie.
Na nowym przycisku bez zmian- nie podświetla i nie zamyka klapy.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klapa bagażnika
W moim przypadku przyczyna leżała w sterowniku- wilgoć "zjadła" pin od klapy.
Przelutowane i działa, jak należy.
Przelutowane i działa, jak należy.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klapa bagażnika
Czy ktoś może wie z jakiej innej wiązki poza tą wpiętą do modułu elektrycznej klapy da się wyciąć wtyczkę nr 3 (szara)? Jest do niej podłączona pompa oraz czujnik pozycji klapy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 lis 2019, o 15:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Opo
Re: Klapa bagażnika
Witam
Kłopoty ogarnęły mnie
Z początku, jak mi się wydawało, drzwi przestały się podnosić i nie było żadnej reakcji na żaden przycisk (ani z kabiny, ani z szabli, ani z breloka).
Szczegółowa kontrola wykazała:
- po naciśnięciu przycisku pilota reakcja TYLKO migające światła awaryjne, bez odblokowywania zamka drzwi
- naciśnięcie przycisku pod szablą odblokowuje blokadę drzwi, ale natychmiast ją zamyka (trzeba ją ręcznie podnieść, aby otworzyć)
- w ogóle nie ma reakcji na przycisk w kabinie (chyba że jest wyłączony - więc ogólnie wszystko staje się głuche)
- jeśli drzwi są nieco opuszczone z pozycji całkowicie otwartej (20 centymetrów w dół), możesz nacisnąć wewnętrzny przycisk na drzwiach i się zamknie (będzie głośno klapać na końcu, wcześniej wszystko cicho i cicho), ale potem nie otwiera się z przycisków
Usunięcie zacisku akumulatora rozwiązuje problem przed pierwszym uruchomieniem, po którym ponownie drzwi zachowują się jak opisano powyżej
Po wypaleniu tego tematu natychmiast zamówiono lewą amortyzację z tanich analogów. Instalacja nie rozwiązała problemu, ale efekt był taki - jasne jest, że winda była łatwiejsza
Co więcej, demontaż bloku we właściwej niszy pod samym blokiem pompy windowej (z trzema złączami) - wszystko jest nieskazitelne, nigdzie nie ma śladu tlenków, ale profilaktycznie czyści się go alkoholem 5 razy
Następnie patrzymy na samą pompę. Po demontażu poziom zawiesiny jest w przybliżeniu nieco wyższy niż połowa zbiornika. Kupiony AMG-10. Naturalną zawiesinę wypompowano, która stała się srebrna z cząstek aluminium, tak że trudno było odgadnąć kolor. Dwie wymiany / pompowanie do płukania systemu i napełniania do pełna to już AMG-10. Drzwi zachowują się tak, jak wcześniej
Zauważyłem, że jeśli wyjmiesz środkowe złącze z urządzenia (ma moc i pewien sygnał) i włożysz je ponownie, drzwi przywrócą działanie i będą działać normalnie do pierwszego obrotu kluczyka (po prostu zapal girlandę na desce rozdzielczej i wyciągnij kluczyk bez uruchamiania samochodu - wibracje i wykluczamy utratę drutu), po czym znowu wszystko zawiedzie. Nie mogę teraz rzucić bloku z innej maszyny
Opkom mówi następujące błędy:
B396C - Obwód przełącznika trybu klapy podnoszonej - Działanie - Nieprawidłowy sygnał
(Obwód przełącznika trybu podnoszenia - Działanie - Nieprawidłowy sygnał)
(08) - Not present
U1538 - LIN Bus 3 Lost Communication with Device 8
(00) - Not present
Koledzy, masz jakieś pomysły?
Może ktoś ma schemat, który pokazuje, skąd pochodzi ten modul? Czy są jakieś kalibracje drzwi oprogramowania? W stanie wyłączonym przyciski zaczynają reagować na lekko opuszczone drzwiczki, a jeśli niczego nie dotkniesz, tylko zniekształcisz środkowe złącze urządzenia, wszystko natychmiast zacznie działać
Kłopoty ogarnęły mnie
Z początku, jak mi się wydawało, drzwi przestały się podnosić i nie było żadnej reakcji na żaden przycisk (ani z kabiny, ani z szabli, ani z breloka).
Szczegółowa kontrola wykazała:
- po naciśnięciu przycisku pilota reakcja TYLKO migające światła awaryjne, bez odblokowywania zamka drzwi
- naciśnięcie przycisku pod szablą odblokowuje blokadę drzwi, ale natychmiast ją zamyka (trzeba ją ręcznie podnieść, aby otworzyć)
- w ogóle nie ma reakcji na przycisk w kabinie (chyba że jest wyłączony - więc ogólnie wszystko staje się głuche)
- jeśli drzwi są nieco opuszczone z pozycji całkowicie otwartej (20 centymetrów w dół), możesz nacisnąć wewnętrzny przycisk na drzwiach i się zamknie (będzie głośno klapać na końcu, wcześniej wszystko cicho i cicho), ale potem nie otwiera się z przycisków
Usunięcie zacisku akumulatora rozwiązuje problem przed pierwszym uruchomieniem, po którym ponownie drzwi zachowują się jak opisano powyżej
Po wypaleniu tego tematu natychmiast zamówiono lewą amortyzację z tanich analogów. Instalacja nie rozwiązała problemu, ale efekt był taki - jasne jest, że winda była łatwiejsza
Co więcej, demontaż bloku we właściwej niszy pod samym blokiem pompy windowej (z trzema złączami) - wszystko jest nieskazitelne, nigdzie nie ma śladu tlenków, ale profilaktycznie czyści się go alkoholem 5 razy
Następnie patrzymy na samą pompę. Po demontażu poziom zawiesiny jest w przybliżeniu nieco wyższy niż połowa zbiornika. Kupiony AMG-10. Naturalną zawiesinę wypompowano, która stała się srebrna z cząstek aluminium, tak że trudno było odgadnąć kolor. Dwie wymiany / pompowanie do płukania systemu i napełniania do pełna to już AMG-10. Drzwi zachowują się tak, jak wcześniej
Zauważyłem, że jeśli wyjmiesz środkowe złącze z urządzenia (ma moc i pewien sygnał) i włożysz je ponownie, drzwi przywrócą działanie i będą działać normalnie do pierwszego obrotu kluczyka (po prostu zapal girlandę na desce rozdzielczej i wyciągnij kluczyk bez uruchamiania samochodu - wibracje i wykluczamy utratę drutu), po czym znowu wszystko zawiedzie. Nie mogę teraz rzucić bloku z innej maszyny
Opkom mówi następujące błędy:
B396C - Obwód przełącznika trybu klapy podnoszonej - Działanie - Nieprawidłowy sygnał
(Obwód przełącznika trybu podnoszenia - Działanie - Nieprawidłowy sygnał)
(08) - Not present
U1538 - LIN Bus 3 Lost Communication with Device 8
(00) - Not present
Koledzy, masz jakieś pomysły?
Może ktoś ma schemat, który pokazuje, skąd pochodzi ten modul? Czy są jakieś kalibracje drzwi oprogramowania? W stanie wyłączonym przyciski zaczynają reagować na lekko opuszczone drzwiczki, a jeśli niczego nie dotkniesz, tylko zniekształcisz środkowe złącze urządzenia, wszystko natychmiast zacznie działać
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Klapa bagażnika
Mam manualne otwieranie klapy i zauważyłem, że w zimniejsze dni klapa nie otwiera się cała ale do połowy no może w 3/4. Latem czy też w cieplejsze dni nie ma problemu. Płyn do siłownika trzeba będzie wymienić? Czy muszę kupić jakiś konkretny (szukałem w internecie o nr 1942062 Coolmobil wrzucił zdjęcie tutaj w wątku ale nie mogę go znaleźć) czy zwykły olej hydrauliczny się nada?
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapa bagażnika
Ten płyn którego fotkę kiedyś tu dałem jest do pompy która podnosi i zamyka automatycznie klapę.
Jak nie masz elektrycznej klapy to ten płyn ci się nie przyda, nie ma gdzie go nawet wlać.
Myśle ze to co jest w środku tych siłowników w klapie manualnej tak twardnieje, gęstnieje ze stawia ci opór przy podnoszeniu.
Ogólnie wszystkie siłowniki (nie ważne czy te do klapy manualnej czy elektrycznej) są jednorazowe, nie rozbieralne - sprawdziłem to.
Wiec jeśli coś to będziesz musiał kupić nowe siłowniki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak nie masz elektrycznej klapy to ten płyn ci się nie przyda, nie ma gdzie go nawet wlać.
Myśle ze to co jest w środku tych siłowników w klapie manualnej tak twardnieje, gęstnieje ze stawia ci opór przy podnoszeniu.
Ogólnie wszystkie siłowniki (nie ważne czy te do klapy manualnej czy elektrycznej) są jednorazowe, nie rozbieralne - sprawdziłem to.
Wiec jeśli coś to będziesz musiał kupić nowe siłowniki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Klapa bagażnika
Dzięki. Czyli w klapie manualnej nie ma pompy i możliwości zlania starego oleju i dolania nowego czyli zostaje wymiana całego siłownika... pięknie.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapa bagażnika
Dokładnie ciesz ze nie masz problemów z siłownikiem do podnoszenia elektrycznego. W ASO kosztuje około 2500 PLN , u mnie pociekł wiec kupiłem za jakieś 600 na Allegro używkę do tego nowy płyn i można robić wymianę. Później działał bez zarzutu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapa bagażnika
Hehe nie nie. Tamta akcja z siłownikiem była ze 2 lata temu.
Isia zakończyła swój żywot i tyle
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Isia zakończyła swój żywot i tyle
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Klapa bagażnika
w dixi-car za siłownik 524,16 zl za sztuke. Nie na taki prezent gwiazdkowy liczyłem
na allegro i internecie zamienniki po 60 zł .... nowe
czy znajdę na forum katalog z nr części GM - może wtedy uniknę wtopy
W INTER CARS Sprężyna gazowa KROSNO 31115
https://intercars.pl/produkty/456943-sp ... osno-31115
za 63 zł
brać ???
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Klapa bagażnika
Oczywiście, że nie w ASO; tysiaka za dwa siłowniki to trzeba nieźle na głowę upaść. Chodzi mi tylko o nr części żeby pasowało im więcej tych siłowników do manualnej klapy tym więcej długości oraz siły N ... ale chyba znalazłem oryginalny GM ma nr 176676 i znalazłem na iparts.pl o tym samym nr firmy LESJÖFORS za 107 zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wawa
Re: Klapa bagażnika
Siłownik możesz kupić jakiejkolwiek firmy nawet najtańszej za 35zł (takie też są), ważne żeby zgadzała się siła N żeby dał radę unieść bardzo ciężką klapę, no i długość oczywiście.
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Klapa bagażnika
Witam
Błędy:
B153A Obwód sygnałowy przełącznika zapadki pokrywy (stałe)
B2495 Obwód sterownika zapadką pokrywy (nieciągłe)
B396A Obwód sterowania silnikiem pokrywy (nieciągłe)
Klapa otwiera się za każdym razem ale zamyka tylko jak jest ciepło na zewnątrz, teraz przy temperaturze ok. 3 stopnie nie działa zamykanie. Po wciśnięciu guzika zaczyna brzęczeć ale klapa nie startuje, przekaźniki w centralce "cykają". Czasami klapa załapie ale wtedy najpierw idzie w górę o jakieś 2-3cm i dopiero na dół. Po przeczyszczeniu styków na wtyczkach brak poprawy, o dziwo poprawę zauważyłem dopiero podczas ruszania środkową wtyczką na centralce (ta z zasilaniem), piny na wtyczce sprawdzone i wszystko było ok.
Kolejny krok to wyjęcie modułu i oględziny płytki sterownika. Na pierwszy rzut oka płytka wyglądał jak fabrycznie nowa ale pod 6x zoom kamerą dało się zauważyć kilka niezbyt ładnie wyglądających połączeń (zimne luty), większość tych połączeń znajdowało się na nóżkach od tych 3 białych przekaźników na płytce. Jedno dziwnie wyglądające połączenia znajdowało się na końcu ścieżki od 3 pinu środkowej wtyczki. (nie zrobiłem zdjęcia płytki i nie mam jak pokazać.
Połączenia przelutowane, płytka założona.
Na daną chwilę klapa śmiga aż miło, reakcja na przycisk na klapie natychmiastowa, od razu klapa idzie w dół bez poderwania do góry tak jak to miało miejsce wcześniej. Jutro kolejne testy po nocy ale wydaje się że usterka naprawiona.
Błędy:
B153A Obwód sygnałowy przełącznika zapadki pokrywy (stałe)
B2495 Obwód sterownika zapadką pokrywy (nieciągłe)
B396A Obwód sterowania silnikiem pokrywy (nieciągłe)
Klapa otwiera się za każdym razem ale zamyka tylko jak jest ciepło na zewnątrz, teraz przy temperaturze ok. 3 stopnie nie działa zamykanie. Po wciśnięciu guzika zaczyna brzęczeć ale klapa nie startuje, przekaźniki w centralce "cykają". Czasami klapa załapie ale wtedy najpierw idzie w górę o jakieś 2-3cm i dopiero na dół. Po przeczyszczeniu styków na wtyczkach brak poprawy, o dziwo poprawę zauważyłem dopiero podczas ruszania środkową wtyczką na centralce (ta z zasilaniem), piny na wtyczce sprawdzone i wszystko było ok.
Kolejny krok to wyjęcie modułu i oględziny płytki sterownika. Na pierwszy rzut oka płytka wyglądał jak fabrycznie nowa ale pod 6x zoom kamerą dało się zauważyć kilka niezbyt ładnie wyglądających połączeń (zimne luty), większość tych połączeń znajdowało się na nóżkach od tych 3 białych przekaźników na płytce. Jedno dziwnie wyglądające połączenia znajdowało się na końcu ścieżki od 3 pinu środkowej wtyczki. (nie zrobiłem zdjęcia płytki i nie mam jak pokazać.
Połączenia przelutowane, płytka założona.
Na daną chwilę klapa śmiga aż miło, reakcja na przycisk na klapie natychmiastowa, od razu klapa idzie w dół bez poderwania do góry tak jak to miało miejsce wcześniej. Jutro kolejne testy po nocy ale wydaje się że usterka naprawiona.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klapa bagażnika
Cześć
Czy siłownik i pompę się jakoś odpowietrza poza otwieraniem i zamykaniem klapy tak jak to zostało napisane w TISie?
Mam taki problem, że siłownik fajnie działa jak chodzi o wysuwanie ale przy składaniu pompa nie jest w stanie go pompować. Testowałem na dwóch pompach ale ten sam efekt więc pewnie siłownik jest walnięty albo nie rozumiem zasady działania tego układu hydraulicznego.
Sposób testu:
Wymontowana pompa razem z siłownikiem podłączona jest do zasilacza laboratoryjnego. Napięcie ustawione na 13 V, prąd ma ograniczenie do 5 A. Podłączam pompę do zasilacza. Rozsuwanie siłownika działa bez problemu. Po zmianie biegunowości napięcia na zaciskach pompy zsuwanie idzie bardzo powoli i zatrzymuje się po około 5 cm. Dodatkowe naciskanie na siłownik nie pomaga za bardzo bo dalej składa się on bardzo powoli, wtedy chyba pompa pracuje raczej pod naporem płynu hydraulicznego.
Czy siłownik i pompę się jakoś odpowietrza poza otwieraniem i zamykaniem klapy tak jak to zostało napisane w TISie?
Mam taki problem, że siłownik fajnie działa jak chodzi o wysuwanie ale przy składaniu pompa nie jest w stanie go pompować. Testowałem na dwóch pompach ale ten sam efekt więc pewnie siłownik jest walnięty albo nie rozumiem zasady działania tego układu hydraulicznego.
Sposób testu:
Wymontowana pompa razem z siłownikiem podłączona jest do zasilacza laboratoryjnego. Napięcie ustawione na 13 V, prąd ma ograniczenie do 5 A. Podłączam pompę do zasilacza. Rozsuwanie siłownika działa bez problemu. Po zmianie biegunowości napięcia na zaciskach pompy zsuwanie idzie bardzo powoli i zatrzymuje się po około 5 cm. Dodatkowe naciskanie na siłownik nie pomaga za bardzo bo dalej składa się on bardzo powoli, wtedy chyba pompa pracuje raczej pod naporem płynu hydraulicznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klapa bagażnika
To teraz mnie zastanawia co w przypadku gdy sterowanie klapą nie działa albo jest wyłączone? Czy przy otwieraniu klapa zostanie wyciągnięta do góry przez siłownik gazowy? Jeżeli tak to w takim przypadku ta klapa nie naciska na siłownik hydrauliczny przy opuszczaniu bo siła nacisku klapy jest równoważona przez siłownik gazowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wawa
Re: Klapa bagażnika
Tak. Przy wyłączonej elektryce:
Cała klapa jest podnoszona wyłącznie przez siłownik gazowy po lewej stronie. Prawy siłownik nie unosi klapy.
Jeśli nie ma siłownika gazowego lewego (np. zdemontowany), to klapy praktycznie nie da się unieść (musisz to zrobić wyłącznie siłą mięśni, prawy siłownik wtedy nie istnieje).
Z kolei przy włączonej elektryce:
Prawy elektryczny siłownik podnosi klapę, ale po podniesieniu do góry on się wyłącza i nie utrzymuje klapy w żaden sposób.
Klapa jest utrzymywana w pozycji otwartej wyłącznie przez lewy siłownik gazowy.
Jeśli nie ma siłownika gazowego lewego (np. zdemontowany), to elektrycznie klapa się podniesie ale po otwarciu natychmiast opadnie z hukiem.