--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klapa bagażnika

ODPOWIEDZ
Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Robakkk » 10 paź 2019, o 21:34

Przycisk mam rozebrany na części pierwsze.
Nie świeci dioda i nie reaguje styk.
Zwieranie styków na krótko nie daje żadnego rezultatu,więc muszę szukać dalej,stąd zapytanie.

Na nowym przycisku bez zmian- nie podświetla i nie zamyka klapy.

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Robakkk » 18 paź 2019, o 20:57

W moim przypadku przyczyna leżała w sterowniku- wilgoć "zjadła" pin od klapy.
Przelutowane i działa, jak należy.

ZZZ
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
Auto: Astra J Sedan
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: ZZZ » 4 lis 2019, o 17:52

Czy ktoś może wie z jakiej innej wiązki poza tą wpiętą do modułu elektrycznej klapy da się wyciąć wtyczkę nr 3 (szara)? Jest do niej podłączona pompa oraz czujnik pozycji klapy.

Shummy
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2019, o 15:36
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Opo

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Shummy » 21 lis 2019, o 20:49

Witam
Kłopoty ogarnęły mnie
Z początku, jak mi się wydawało, drzwi przestały się podnosić i nie było żadnej reakcji na żaden przycisk (ani z kabiny, ani z szabli, ani z breloka).
Szczegółowa kontrola wykazała:
- po naciśnięciu przycisku pilota reakcja TYLKO migające światła awaryjne, bez odblokowywania zamka drzwi
- naciśnięcie przycisku pod szablą odblokowuje blokadę drzwi, ale natychmiast ją zamyka (trzeba ją ręcznie podnieść, aby otworzyć)
- w ogóle nie ma reakcji na przycisk w kabinie (chyba że jest wyłączony - więc ogólnie wszystko staje się głuche)
- jeśli drzwi są nieco opuszczone z pozycji całkowicie otwartej (20 centymetrów w dół), możesz nacisnąć wewnętrzny przycisk na drzwiach i się zamknie (będzie głośno klapać na końcu, wcześniej wszystko cicho i cicho), ale potem nie otwiera się z przycisków

Usunięcie zacisku akumulatora rozwiązuje problem przed pierwszym uruchomieniem, po którym ponownie drzwi zachowują się jak opisano powyżej

Po wypaleniu tego tematu natychmiast zamówiono lewą amortyzację z tanich analogów. Instalacja nie rozwiązała problemu, ale efekt był taki - jasne jest, że winda była łatwiejsza

Co więcej, demontaż bloku we właściwej niszy pod samym blokiem pompy windowej (z trzema złączami) - wszystko jest nieskazitelne, nigdzie nie ma śladu tlenków, ale profilaktycznie czyści się go alkoholem 5 razy

Następnie patrzymy na samą pompę. Po demontażu poziom zawiesiny jest w przybliżeniu nieco wyższy niż połowa zbiornika. Kupiony AMG-10. Naturalną zawiesinę wypompowano, która stała się srebrna z cząstek aluminium, tak że trudno było odgadnąć kolor. Dwie wymiany / pompowanie do płukania systemu i napełniania do pełna to już AMG-10. Drzwi zachowują się tak, jak wcześniej

Zauważyłem, że jeśli wyjmiesz środkowe złącze z urządzenia (ma moc i pewien sygnał) i włożysz je ponownie, drzwi przywrócą działanie i będą działać normalnie do pierwszego obrotu kluczyka (po prostu zapal girlandę na desce rozdzielczej i wyciągnij kluczyk bez uruchamiania samochodu - wibracje i wykluczamy utratę drutu), po czym znowu wszystko zawiedzie. Nie mogę teraz rzucić bloku z innej maszyny

Opkom mówi następujące błędy:
B396C - Obwód przełącznika trybu klapy podnoszonej - Działanie - Nieprawidłowy sygnał
(Obwód przełącznika trybu podnoszenia - Działanie - Nieprawidłowy sygnał)
(08) - Not present
U1538 - LIN Bus 3 Lost Communication with Device 8
(00) - Not present

Koledzy, masz jakieś pomysły?
Może ktoś ma schemat, który pokazuje, skąd pochodzi ten modul? Czy są jakieś kalibracje drzwi oprogramowania? W stanie wyłączonym przyciski zaczynają reagować na lekko opuszczone drzwiczki, a jeśli niczego nie dotkniesz, tylko zniekształcisz środkowe złącze urządzenia, wszystko natychmiast zacznie działać

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: patryk78 » 27 lis 2019, o 09:29

Mam manualne otwieranie klapy i zauważyłem, że w zimniejsze dni klapa nie otwiera się cała ale do połowy no może w 3/4. Latem czy też w cieplejsze dni nie ma problemu. Płyn do siłownika trzeba będzie wymienić? Czy muszę kupić jakiś konkretny (szukałem w internecie o nr 1942062 Coolmobil wrzucił zdjęcie tutaj w wątku ale nie mogę go znaleźć) czy zwykły olej hydrauliczny się nada?

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: coolmobil » 27 lis 2019, o 09:34

Ten płyn którego fotkę kiedyś tu dałem jest do pompy która podnosi i zamyka automatycznie klapę.
Jak nie masz elektrycznej klapy to ten płyn ci się nie przyda, nie ma gdzie go nawet wlać.

Myśle ze to co jest w środku tych siłowników w klapie manualnej tak twardnieje, gęstnieje ze stawia ci opór przy podnoszeniu.
Ogólnie wszystkie siłowniki (nie ważne czy te do klapy manualnej czy elektrycznej) są jednorazowe, nie rozbieralne - sprawdziłem to.
Wiec jeśli coś to będziesz musiał kupić nowe siłowniki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: patryk78 » 27 lis 2019, o 09:50

Dzięki. Czyli w klapie manualnej nie ma pompy i możliwości zlania starego oleju i dolania nowego czyli zostaje wymiana całego siłownika... pięknie.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: mazmarcin » 27 lis 2019, o 10:15

To masz dużo taniej. Ja samą butelkę 250 ml tego płynu płaciłem ponad 150 zeta.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: coolmobil » 27 lis 2019, o 10:27

Dokładnie ciesz ze nie masz problemów z siłownikiem do podnoszenia elektrycznego. W ASO kosztuje około 2500 PLN , u mnie pociekł wiec kupiłem za jakieś 600 na Allegro używkę do tego nowy płyn i można robić wymianę. Później działał bez zarzutu.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: patryk78 » 27 lis 2019, o 10:33

Ale to nie dlatego zmieniłeś Insignię na Superb :) ?

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: coolmobil » 27 lis 2019, o 10:48

Hehe nie nie. Tamta akcja z siłownikiem była ze 2 lata temu.
Isia zakończyła swój żywot i tyle


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: patryk78 » 27 lis 2019, o 11:12

:)
w dixi-car za siłownik 524,16 zl za sztuke. Nie na taki prezent gwiazdkowy liczyłem

na allegro i internecie zamienniki po 60 zł .... nowe

czy znajdę na forum katalog z nr części GM - może wtedy uniknę wtopy

W INTER CARS Sprężyna gazowa KROSNO 31115
https://intercars.pl/produkty/456943-sp ... osno-31115
za 63 zł
brać ???

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: mazmarcin » 27 lis 2019, o 20:46

No chyba nie kupisz w ASO. Nie masz co kasy wydawać :lol:

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: patryk78 » 28 lis 2019, o 08:21

Oczywiście, że nie w ASO; tysiaka za dwa siłowniki to trzeba nieźle na głowę upaść. Chodzi mi tylko o nr części żeby pasowało im więcej tych siłowników do manualnej klapy tym więcej długości oraz siły N ... ale chyba znalazłem oryginalny GM ma nr 176676 i znalazłem na iparts.pl o tym samym nr firmy LESJÖFORS za 107 zł

Jedrzej83
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wawa

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Jedrzej83 » 28 lis 2019, o 21:47

Siłownik możesz kupić jakiejkolwiek firmy nawet najtańszej za 35zł (takie też są), ważne żeby zgadzała się siła N żeby dał radę unieść bardzo ciężką klapę, no i długość oczywiście.

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Rafał_79 » 30 lis 2019, o 20:14

Witam
Błędy:
B153A Obwód sygnałowy przełącznika zapadki pokrywy (stałe)
B2495 Obwód sterownika zapadką pokrywy (nieciągłe)
B396A Obwód sterowania silnikiem pokrywy (nieciągłe)

Klapa otwiera się za każdym razem ale zamyka tylko jak jest ciepło na zewnątrz, teraz przy temperaturze ok. 3 stopnie nie działa zamykanie. Po wciśnięciu guzika zaczyna brzęczeć ale klapa nie startuje, przekaźniki w centralce "cykają". Czasami klapa załapie ale wtedy najpierw idzie w górę o jakieś 2-3cm i dopiero na dół. Po przeczyszczeniu styków na wtyczkach brak poprawy, o dziwo poprawę zauważyłem dopiero podczas ruszania środkową wtyczką na centralce (ta z zasilaniem), piny na wtyczce sprawdzone i wszystko było ok.
Kolejny krok to wyjęcie modułu i oględziny płytki sterownika. Na pierwszy rzut oka płytka wyglądał jak fabrycznie nowa ale pod 6x zoom kamerą dało się zauważyć kilka niezbyt ładnie wyglądających połączeń (zimne luty), większość tych połączeń znajdowało się na nóżkach od tych 3 białych przekaźników na płytce. Jedno dziwnie wyglądające połączenia znajdowało się na końcu ścieżki od 3 pinu środkowej wtyczki. (nie zrobiłem zdjęcia płytki i nie mam jak pokazać.
Połączenia przelutowane, płytka założona.
Na daną chwilę klapa śmiga aż miło, reakcja na przycisk na klapie natychmiastowa, od razu klapa idzie w dół bez poderwania do góry tak jak to miało miejsce wcześniej. Jutro kolejne testy po nocy ale wydaje się że usterka naprawiona.

ZZZ
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
Auto: Astra J Sedan
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: ZZZ » 5 gru 2019, o 22:31

Cześć
Czy siłownik i pompę się jakoś odpowietrza poza otwieraniem i zamykaniem klapy tak jak to zostało napisane w TISie?
Mam taki problem, że siłownik fajnie działa jak chodzi o wysuwanie ale przy składaniu pompa nie jest w stanie go pompować. Testowałem na dwóch pompach ale ten sam efekt więc pewnie siłownik jest walnięty albo nie rozumiem zasady działania tego układu hydraulicznego.
Sposób testu:
Wymontowana pompa razem z siłownikiem podłączona jest do zasilacza laboratoryjnego. Napięcie ustawione na 13 V, prąd ma ograniczenie do 5 A. Podłączam pompę do zasilacza. Rozsuwanie siłownika działa bez problemu. Po zmianie biegunowości napięcia na zaciskach pompy zsuwanie idzie bardzo powoli i zatrzymuje się po około 5 cm. Dodatkowe naciskanie na siłownik nie pomaga za bardzo bo dalej składa się on bardzo powoli, wtedy chyba pompa pracuje raczej pod naporem płynu hydraulicznego.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: mazmarcin » 5 gru 2019, o 22:52

No bo w dół jeszcze potrzebna jest waga (ciężar) klapy pewnie.

ZZZ
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
Auto: Astra J Sedan
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapa bagażnika

Post autor: ZZZ » 5 gru 2019, o 23:36

To teraz mnie zastanawia co w przypadku gdy sterowanie klapą nie działa albo jest wyłączone? Czy przy otwieraniu klapa zostanie wyciągnięta do góry przez siłownik gazowy? Jeżeli tak to w takim przypadku ta klapa nie naciska na siłownik hydrauliczny przy opuszczaniu bo siła nacisku klapy jest równoważona przez siłownik gazowy.

Jedrzej83
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 1 gru 2018, o 21:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wawa

Re: Klapa bagażnika

Post autor: Jedrzej83 » 9 gru 2019, o 20:43

ZZZ pisze:
5 gru 2019, o 23:36
To teraz mnie zastanawia co w przypadku gdy sterowanie klapą nie działa albo jest wyłączone? Czy przy otwieraniu klapa zostanie wyciągnięta do góry przez siłownik gazowy?
Tak. Przy wyłączonej elektryce:

Cała klapa jest podnoszona wyłącznie przez siłownik gazowy po lewej stronie. Prawy siłownik nie unosi klapy.

Jeśli nie ma siłownika gazowego lewego (np. zdemontowany), to klapy praktycznie nie da się unieść (musisz to zrobić wyłącznie siłą mięśni, prawy siłownik wtedy nie istnieje).


Z kolei przy włączonej elektryce:

Prawy elektryczny siłownik podnosi klapę, ale po podniesieniu do góry on się wyłącza i nie utrzymuje klapy w żaden sposób.
Klapa jest utrzymywana w pozycji otwartej wyłącznie przez lewy siłownik gazowy.

Jeśli nie ma siłownika gazowego lewego (np. zdemontowany), to elektrycznie klapa się podniesie ale po otwarciu natychmiast opadnie z hukiem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”