--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Witam!
Czy są jakieś różnice w tylnym zderzaku pomiędzy wersjami: sedan / hatchback po lifcie?
Pozdrawiam!
Czy są jakieś różnice w tylnym zderzaku pomiędzy wersjami: sedan / hatchback po lifcie?
Pozdrawiam!
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Witam,
jestem zmuszony wymienić zderzak tylni w swojej Insignii HB 2011r.
Znalazłem tak:
1) Oryginalny zderzak: 2050 zł w serwisie Opla
2) Zamiennik Polcar: 350 zł
3) Zamiennik allegro (podobno jakość oryginału): 650 zł
4) Zakup oryginału używanego wybili mi z głowy lakiernicy z którymi rozmawiałem - nie sposób kupić podobno dobry
czy warto inwestować w oryginał, bo zamienniki są marnej jakości czy też ktoś posiada zamiennik i nie widzi różnicy. Aktualnie skłaniam się ku oryginałowi i taki chyba kupie ale chce się upewnić.
koszt lakierowania to osobna kwestia - czy ktoś wie ile bierze ASO za taki element?
pozdr. Ł
jestem zmuszony wymienić zderzak tylni w swojej Insignii HB 2011r.
Znalazłem tak:
1) Oryginalny zderzak: 2050 zł w serwisie Opla
2) Zamiennik Polcar: 350 zł
3) Zamiennik allegro (podobno jakość oryginału): 650 zł
4) Zakup oryginału używanego wybili mi z głowy lakiernicy z którymi rozmawiałem - nie sposób kupić podobno dobry
czy warto inwestować w oryginał, bo zamienniki są marnej jakości czy też ktoś posiada zamiennik i nie widzi różnicy. Aktualnie skłaniam się ku oryginałowi i taki chyba kupie ale chce się upewnić.
koszt lakierowania to osobna kwestia - czy ktoś wie ile bierze ASO za taki element?
pozdr. Ł
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Ja bym zrobił jeszcze inaczej i kupił używany oryginał. Nie wiem czy można dostać od ręki i ile kosztują, ale ostatnio udało mi się dobrać do Passata w takim samym kolorze (po polerce wyglądał jak nówka) za kilkaset złotych. A oryginał (choćby używany), to jednak oryginał.
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
luky1@o2.pl pisze: Zakup oryginału używanego wybili mi z głowy lakiernicy z którymi rozmawiałem - nie sposób kupić podobno dobry
tylko używany oryginał, można trafić w naprawdę idealnym stanie.
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
opinie lakierników (kilku):Edit
- nie sposób stwierdzić czy nie był już malowany/naprawiany chyba że odbiór osobisty i drapanie lakieru
- ponownie malowanie nawet po matowieniu, powodu że w przypadku lekkiego późniejszego odciśniecia widać pajęczynke (duża grubość kilku warstw lakieru)
- 95% sprzedawanych na allegro nie nadaje się do niczego
- większość dobrych zderzaków (czyli 5%) sprzedawane jest w całości z "ćwiartką" auta przez złomiarzy. Ciekawostka: koszt tylnej ćwiartki na allegro w moim kolorze 2500 , troche więcej jak sam nowy zderzak.
więc wybili mi z głowy ten pomysł.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2016, o 22:07 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
nie jestem lakiernikiem, ale mam VB i malowana była już cała, zderzaki mam używki tylny to nawet był "spawany" i już tak od 4 lat i żadnej pajęczynki nie mam, kupiłem dokładki do insigni wraz ze zderzakami i żaden nie był ponownie malowany ani połamany=naprawiany, więc ja wole używany. pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
W poprzednim aucie - też Opel, zatrzymałem się przodem na haku busa. Na oryginalnym zderzaku pojawiło się pęknięcie i wgniot o mniej więcej gabarytach tego haka. Lakiernik stwierdził, że lepiej kupić nowy zamiennik, bo wyjdzie tyle samo co za spawanie. Zgodziłem się i długo nie trwało jak pożałowałem decyzji. Na świeżo robionej drodze spod kół auta przede mną wystrzelił kamień i roztrzaskał zderzak na obszarze wielkości dłoni. Oczywiście nie było czego naprawiać. Drugi zderzak połamał się przy ślizgach po dojechaniu do krawężnika. Oryginał jest bardziej plastyczny. Zamienniki są sztywne i od razu pękają. Wolałbym używany w dobrym stanie.
- OLO85
- Użytkownik
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2014, o 23:38
- Auto: Insignia SportTourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Koledzy dobrze mówią a jeśli sprawa nie jest mega pilna to poczekaj poszukaj w kolorze w dobrym stanie i sam zamontujesz a zaoszczędzone pieniądze możesz wydać na polerkę całego samochodu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: MP
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
A czy istnieje możliwość przewiercenia otworów na czujniki parkowania? Znajduję zderzaki używane, oryginalne jednak bez pdc. Jeśli jest taka możliwość oraz przeniesienia ze starego jakichś zaślepek czy co tam konkretnie się znajduje to wolałbym coś takiego zlecić mechanikowi, niż zakładać nieoryginalnego badziewia.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Jest taka możliwość. Podobno we wszystkich są z drugiej strony zderzaka zaznaczone miejsca (odlewki) gdzie powinny przyjść czujniki. Na 100% widziałem te miejsca w oryginalnym zderzaku do sedana. Wystarczy więc otwornica i można się bawić w przekładkę. Przynajmniej teoretycznie. Był chyba już zresztą o tym wątek na Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: MP
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Występowały kiedykolwiek w insigniach czujniki parkowania innego koloru niż zderzak?
Szukam zderzaka tylnego w moim kolorze, znalazłem nawet takiego którego nie trzeba malować ale nie pasuje mi to że czujniki są innego koloru. W mojej są tego samego co nadwozie - podejrzane. Co myślicie? Niestety nie mam możliwości jechać po niego, bo jest po drugiej stronie polski. W ostateczności przełożył bym czujniki ze swojego zderzaka. Miernikiem lakieru jakoś porównam grubość lakieru do tego z nadwozia?
Szukam zderzaka tylnego w moim kolorze, znalazłem nawet takiego którego nie trzeba malować ale nie pasuje mi to że czujniki są innego koloru. W mojej są tego samego co nadwozie - podejrzane. Co myślicie? Niestety nie mam możliwości jechać po niego, bo jest po drugiej stronie polski. W ostateczności przełożył bym czujniki ze swojego zderzaka. Miernikiem lakieru jakoś porównam grubość lakieru do tego z nadwozia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Nie porównasz grubości lakieru bo to tworzywo a nie blacha
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Można spróbować podłożyć jakiś kawalek metalu i w ten sposób może da sie jakoś określić grubość powloki. Nie wiem tylko czy tworzywo nie jest za grube i miernik da rade.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: MP
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Nie uważacie że wystające 1-3 mm czujniki mogą świadczyć o tym że są dokładane? Bo raczej powinny być na równo ze zderzakiem. Czy ktoś w swojej insignii ma je odstające?
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Czujniki powinny być na równo i w kolorze nadwozia. Chyba ze ktoś dokładał bo chyba była wersja bez.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Nie wygląda to jakby było oryginalnie zmontowane. U mnie jeden czujnik jest bardziej wsunięty od pozostałych, ale to już moja sprawka. Tzn. czujnik odkleił się i wpadł do środka, podczas mycia auta, więc zdemontowałem zderzak i wkleiłem go na miejsce przy pomocy dwustronnej taśmy piankowej, bo tylko taka była pod ręką. Przez to czujnik jest cofnięty o grubość taśmy.
A co do sprawdzenia czy to oryginał to wejdź na aukcje samochodów i popatrz na zdjęcia. Mi to nie wygląda na fabrykę.
A co do sprawdzenia czy to oryginał to wejdź na aukcje samochodów i popatrz na zdjęcia. Mi to nie wygląda na fabrykę.
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
ibalance
Co masz za problem czujniki pod kolor weź przełóż ze swojego poprzedniego zderzaka.
I gitara.
Co masz za problem czujniki pod kolor weź przełóż ze swojego poprzedniego zderzaka.
I gitara.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
O ile oczywiście otwory będą pasować. Wracając do sedna, czujniki ze zdjęcia nie są oryginalne.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback
Witam, mam pytanie czy wkładka z odblaskami pod zderzakiem z tyłu kombi jedna jest z wycięciem na 1 rurę, jedna na 2, a inna cała zaślepiona, czy każda będzie pasować do zderzaka obojętnie którą sobie zamontuje?