--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

ODPOWIEDZ
tdziecio

Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: tdziecio » 19 lis 2015, o 19:25

Witam!

Czy są jakieś różnice w tylnym zderzaku pomiędzy wersjami: sedan / hatchback po lifcie?

Pozdrawiam!

luky1@o2.pl

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: luky1@o2.pl » 11 sie 2016, o 08:41

Witam,
jestem zmuszony wymienić zderzak tylni w swojej Insignii HB 2011r.
Znalazłem tak:
1) Oryginalny zderzak: 2050 zł w serwisie Opla
2) Zamiennik Polcar: 350 zł
3) Zamiennik allegro (podobno jakość oryginału): 650 zł
4) Zakup oryginału używanego wybili mi z głowy lakiernicy z którymi rozmawiałem - nie sposób kupić podobno dobry :D

czy warto inwestować w oryginał, bo zamienniki są marnej jakości czy też ktoś posiada zamiennik i nie widzi różnicy. Aktualnie skłaniam się ku oryginałowi i taki chyba kupie ale chce się upewnić.

koszt lakierowania to osobna kwestia - czy ktoś wie ile bierze ASO za taki element?

pozdr. Ł

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: IBZI » 11 sie 2016, o 08:45

Ja bym zrobił jeszcze inaczej i kupił używany oryginał. Nie wiem czy można dostać od ręki i ile kosztują, ale ostatnio udało mi się dobrać do Passata w takim samym kolorze (po polerce wyglądał jak nówka) za kilkaset złotych. A oryginał (choćby używany), to jednak oryginał.

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: kjk12 » 11 sie 2016, o 10:00

luky1@o2.pl pisze: Zakup oryginału używanego wybili mi z głowy lakiernicy z którymi rozmawiałem - nie sposób kupić podobno dobry :D
o:o

tylko używany oryginał, można trafić w naprawdę idealnym stanie.

luky1@o2.pl

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: luky1@o2.pl » 11 sie 2016, o 10:16

Edit
opinie lakierników (kilku):
- nie sposób stwierdzić czy nie był już malowany/naprawiany chyba że odbiór osobisty i drapanie lakieru
- ponownie malowanie nawet po matowieniu, powodu że w przypadku lekkiego późniejszego odciśniecia widać pajęczynke (duża grubość kilku warstw lakieru)
- 95% sprzedawanych na allegro nie nadaje się do niczego
- większość dobrych zderzaków (czyli 5%) sprzedawane jest w całości z "ćwiartką" auta przez złomiarzy. Ciekawostka: koszt tylnej ćwiartki na allegro w moim kolorze 2500 :D, troche więcej jak sam nowy zderzak.

więc wybili mi z głowy ten pomysł.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2016, o 22:07 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: kjk12 » 11 sie 2016, o 10:31

nie jestem lakiernikiem, ale mam VB i malowana była już cała, zderzaki mam używki tylny to nawet był "spawany" i już tak od 4 lat i żadnej pajęczynki nie mam, kupiłem dokładki do insigni wraz ze zderzakami i żaden nie był ponownie malowany ani połamany=naprawiany, więc ja wole używany. pozdrawiam :D

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: marcin.1987 » 11 sie 2016, o 12:51

W poprzednim aucie - też Opel, zatrzymałem się przodem na haku busa. Na oryginalnym zderzaku pojawiło się pęknięcie i wgniot o mniej więcej gabarytach tego haka. Lakiernik stwierdził, że lepiej kupić nowy zamiennik, bo wyjdzie tyle samo co za spawanie. Zgodziłem się i długo nie trwało jak pożałowałem decyzji. Na świeżo robionej drodze spod kół auta przede mną wystrzelił kamień i roztrzaskał zderzak na obszarze wielkości dłoni. Oczywiście nie było czego naprawiać. Drugi zderzak połamał się przy ślizgach po dojechaniu do krawężnika. Oryginał jest bardziej plastyczny. Zamienniki są sztywne i od razu pękają. Wolałbym używany w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
OLO85
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2014, o 23:38
Auto: Insignia SportTourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: OLO85 » 12 sie 2016, o 08:47

Koledzy dobrze mówią a jeśli sprawa nie jest mega pilna to poczekaj poszukaj w kolorze w dobrym stanie i sam zamontujesz a zaoszczędzone pieniądze możesz wydać na polerkę całego samochodu...

ibalance
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: MP

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: ibalance » 27 gru 2016, o 17:51

A czy istnieje możliwość przewiercenia otworów na czujniki parkowania? Znajduję zderzaki używane, oryginalne jednak bez pdc. Jeśli jest taka możliwość oraz przeniesienia ze starego jakichś zaślepek czy co tam konkretnie się znajduje to wolałbym coś takiego zlecić mechanikowi, niż zakładać nieoryginalnego badziewia.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: IBZI » 27 gru 2016, o 22:03

Jest taka możliwość. Podobno we wszystkich są z drugiej strony zderzaka zaznaczone miejsca (odlewki) gdzie powinny przyjść czujniki. Na 100% widziałem te miejsca w oryginalnym zderzaku do sedana. Wystarczy więc otwornica i można się bawić w przekładkę. Przynajmniej teoretycznie. Był chyba już zresztą o tym wątek na Forum.

ibalance
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: MP

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: ibalance » 12 sty 2017, o 15:36

Występowały kiedykolwiek w insigniach czujniki parkowania innego koloru niż zderzak?
Szukam zderzaka tylnego w moim kolorze, znalazłem nawet takiego którego nie trzeba malować ale nie pasuje mi to że czujniki są innego koloru. W mojej są tego samego co nadwozie - podejrzane. Co myślicie? Niestety nie mam możliwości jechać po niego, bo jest po drugiej stronie polski. W ostateczności przełożył bym czujniki ze swojego zderzaka. Miernikiem lakieru jakoś porównam grubość lakieru do tego z nadwozia?
IMG_6841.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: coolmobil » 12 sty 2017, o 15:58

Nie porównasz grubości lakieru bo to tworzywo a nie blacha


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: profek » 12 sty 2017, o 18:34

Można spróbować podłożyć jakiś kawalek metalu i w ten sposób może da sie jakoś określić grubość powloki. Nie wiem tylko czy tworzywo nie jest za grube i miernik da rade.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ibalance
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: MP

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: ibalance » 12 sty 2017, o 19:33

Nie uważacie że wystające 1-3 mm czujniki mogą świadczyć o tym że są dokładane? Bo raczej powinny być na równo ze zderzakiem. Czy ktoś w swojej insignii ma je odstające?

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: coolmobil » 12 sty 2017, o 20:41

Czujniki powinny być na równo i w kolorze nadwozia. Chyba ze ktoś dokładał bo chyba była wersja bez.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: marcin.1987 » 13 sty 2017, o 13:52

Nie wygląda to jakby było oryginalnie zmontowane. U mnie jeden czujnik jest bardziej wsunięty od pozostałych, ale to już moja sprawka. Tzn. czujnik odkleił się i wpadł do środka, podczas mycia auta, więc zdemontowałem zderzak i wkleiłem go na miejsce przy pomocy dwustronnej taśmy piankowej, bo tylko taka była pod ręką. Przez to czujnik jest cofnięty o grubość taśmy.

A co do sprawdzenia czy to oryginał to wejdź na aukcje samochodów i popatrz na zdjęcia. Mi to nie wygląda na fabrykę.

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: SAFIK » 13 sty 2017, o 23:24

ibalance
Co masz za problem czujniki pod kolor weź przełóż ze swojego poprzedniego zderzaka.
I gitara.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: Alex » 14 sty 2017, o 00:51

O ile oczywiście otwory będą pasować. Wracając do sedna, czujniki ze zdjęcia nie są oryginalne.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: prusak_glatz » 18 maja 2020, o 20:33

Witam, mam pytanie czy wkładka z odblaskami pod zderzakiem z tyłu kombi jedna jest z wycięciem na 1 rurę, jedna na 2, a inna cała zaślepiona, czy każda będzie pasować do zderzaka obojętnie którą sobie zamontuje?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zderzak tylny polift - różnice sedan i hatchback

Post autor: mazmarcin » 18 maja 2020, o 20:36

Raczej wszystkie pasują.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”