--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zamek centralny - problemy, naprawa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: golywojtek » 26 sie 2015, o 14:09

Witam
Zamykając drzwi z pilota nie zamyka mi drzwi kierowcy.Jak parę razy nacisnę zamknij to po kilku razach suwak w drzwiach się chowa i zaklucza drzwi. Sytuacja wygląda tak samo w odwrotną stronę. Natomiast jak zakluczam drzwi kluczykiem to się zamykają i suwak też się chowa.
Miał już ktoś z was podobny problem?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: spiryt4 » 23 paź 2015, o 19:15

Stawiam na mikrostyk w zamku,chyba jedyne wyjście to wymiana zamka.W skodzie była możliwość wymiany samego mikrostyku wiem bo wymienialem. W zamkach Opla raczej rzecz nie do ogarnięcia,też miałem problem z zamkiem w drzwiach kierowcy,po zaryglowaniu drzwi nie gasło mi światło w podsufitce i świecił cały czas panel sterowania radiem.Pomogła wymiana całego zamka.

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: pol19 » 23 paź 2015, o 21:26

edit.
Miałem VB i dało się samemu wymienić mikrostyk w zamku koszt to 3 zł a zamka od 30.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, o 16:45 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - Regulamin

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: spiryt4 » 23 paź 2015, o 21:36

W maju wymontowywałem zamek i wymieniałem bo jakoś nie znalazłem dostępu do mikrostyka, jest taka możliwość że Vectra i Insignia mają różne zamki?

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: pol19 » 23 paź 2015, o 22:21

Tak różnią się. Masz stary zamek z insignii?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: spiryt4 » 23 paź 2015, o 22:40

Jeśli ie oddałem go poszukiwaczom metali to gdzieś będzie leżał w garażu.Gdzieś na forum jest poradnik który robiłem podczas rozbierania drzwi i wyjęcia zamka tam powinna być fotka zamka na pewno.
Żebyś nie musiał szukać :lol:
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=1830

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: radkor » 23 paź 2015, o 23:43

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie odnosnie tzw. "podwójnego ryglowania".
W Vectrze B kiedyś działało to na tej zasadzie, że gdy raz wciskałem przycisk w kluczyku to zamki zamykały się, ale umożliwiały otwarcie od wewnątrz. Dwukrotne wciśnięcie ryglowało je i już od środka nie dało się ich otworzyć.

Natomiast w Insignii nie mogę się doszukać podwójnego ryglowania. Ile razy bym nie wciskał przycisku to działa tylko zamykanie "na raz". Uprzedzając pytania - oświetlenie wnętrza i podświetlenie panelu gaśnie.
Po drugim wciśnięciu zamki próbują wykonać ponownie ruch zamykania "na raz" i mogę sobie tak wciskać ten przycisk w nieskończoność. W efekcie tego drzwi można otworzyć od środka pociągając dwukrotnie klamkę.
Mam coś uszkodzone czy po prostu Insignia MY2009 nie ma podwójnego ryglowania?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: spiryt4 » 23 paź 2015, o 23:52

U mnie też nie działa podwójne ryglowanie a mam MY2011 niech się więcej osób wypowie w tym temacie,będziemy mieli jakieś porównanie.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: mxw » 24 paź 2015, o 00:41

Wg instrukcji, OIDP, jest dokładnie opisane działanie podwójnego ryglowania w Insigni (czyli tak, jak kol. radkor to opisał).
I to u Was nie działa?
Jutro sprawdzę u siebie.


pozdro.,
mxw.

Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: radkor » 24 paź 2015, o 01:01

W instrukcji od MY2011 jest to tak opisane:
Zabezpieczanie samochodu
Zabezpieczenie przed kradzieżą

Uaktywnienie układu powoduje zablokowanie wszystkich drzwi w taki sposób, że nie ma możliwości ich otwarcia zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Układ może być uaktywniony, tylko gdy zamknięte są wszystkie drzwi.
Jeśli podczas wykonywania tej operacji zapłon jest włączony, w celu zablokowania zamków należy otworzyć i zamknąć drzwi kierowcy.
Odblokowanie zamków samochodu powoduje zdezaktywowanie mechanicznego zabezpieczenia
przed kradzieżą. Zamków nie można jednak odblokować za pomocą przycisku centralnego zamka.

Uaktywnianie
Dwukrotnie w ciągu 15 sekund nacisnąć przycisk (zamknięta kłódka) nadajnika zdalnego sterowania.
Niestety nie mam instrukcji do MY2009, ani papierowej, ani w PDF.
Może to ryglowanie to była opcja dodatkowa i jest to standardowo nieaktywne? Może to jest tylko w połączeniu z fabrycznym alarmem?

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: mxw » 24 paź 2015, o 11:13

Sprawdziłem: po zamknięciu zamków zgodnie z instrukcją (przycisk na pilocie x2) nie da się otworzyć drzwi od środka, rygielek się podnosi, ale drzwi nie otwiera, a przycisk otwierania na konsoli nie działa.

Mam MY2011.

pozdro.,
mxw.

Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: radkor » 24 paź 2015, o 13:19

Hmm, to teraz mam myślenie czemu to u mnie nie działa... Mikrostyk w zamku kierowcy chyba można wykluczyć skoro auto wie o tym, że zostało zamknięte, tzn. gaśnie oświetlenie wnętrza. Pytanie dlaczego po ponownym wciśnięciu nie rygluje tylko próbuje ponownie zamknąć zamek.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: Zbyszek01 » 24 paź 2015, o 13:57

U mnie też nie działa :cry:
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: mxw » 24 paź 2015, o 14:23

Nie jest to połączone jakoś z alarmem (lub jego brakiem) i z konfiguracją zamka?

pozdro.,
mxw.

Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: radkor » 24 paź 2015, o 17:06

@mxw: a Ty masz fabryczny alarm? U mnie brak fabrycznego jak i dokładanego.

PS. Ma ktoś może instrukcję w PDFie do MY2009? Na stronach Opla najstarsza to MY2011.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: mxw » 25 paź 2015, o 00:45

Tak, mam fabryczny autoalarm.

Niby nie jest napisane, że autoalarm ma bezpośredni związek z blokadą antykradzieżową zamków, ale może jednak ma.

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: Zbyszek01 » 25 paź 2015, o 10:46

U mnie też brak alarmu.

tapatalk.... na H60-L02
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: spiryt4 » 25 paź 2015, o 14:25

Wydaje mi się że sprawa jest rozwiązana podwójnego ryglowania nie mamy bo nie posiadany fabrycznego alarmu a tylko centralny zamek.Koledzy którzy mają fabryczny alarm mają też ryglowanie.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: radkor » 25 paź 2015, o 17:25

Trochę to dziwne, no ale OK. Zastanawia tylko fakt, że w Vectrze B i C (nie wiem nawet czy nie w A) podwójne ryglowanie było standardem. Mam to nawet w moim drugim autku (Mondeo MKIII). Trzeba by sprawdzić po VINach czy są różne zamki w drzwiach dla wersji z alarmem i bez alarmu. Może podwójne ryglowanie to tylko kwestia zaprogramowania jakiejś opcji w BCM.

EDIT:
No dobra, rzut oka w Opel EPC i widzę, że był podział na zamki w drzwiach z opcją alarmu i bez alarmu.
Tak więc chyba rzeczywiście podwójne ryglowanie jest tylko w połączeniu z fabrycznym alarmem.
Kolejne beznadziejnie głupie cięcie kosztów, jakby nie można było montować tego samego zamka do wszystkich wersji.

Jarasdwo
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 2016, o 19:02
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek centralny - problemy, naprawa

Post autor: Jarasdwo » 5 maja 2017, o 21:28

Witam, jak w temacie mogę zamknąć i otworzyć auto z pilota z tym że drzwi od kierowcy nie reaguja. Po włożeniu kluczyka w zamek i przekręceniu drzwi się zamykają i otwierają, centralny w reszcie drzwi też wtedy reaguje. Sprawdziłem wiązkę w drzwiach jest ok. Macie jakieś pomysły ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”