--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------IX Zlot Insignia Club Polska 27-29 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Hak holowniczy

ODPOWIEDZ
ronuch
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Re: Hak holowniczy

Post autor: ronuch » 14 maja 2022, o 08:21

Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 14 maja 2022, o 09:23

https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7

Montujemy, przy okazji ma ktoś patent jak osłonić te moduły martwego pola w zderzaku?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 4120
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 112 razy

Re: Hak holowniczy

Post autor: Rooff_ » 14 maja 2022, o 10:02

Jest na forum cały temat o problemach z modułami martwej strefy. Tam też są różne patenty na ich zabezpieczenie.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 14 maja 2022, o 12:46

Hak siedzi, moduły martwego pola osłonięte plastikami z wyciętych baniek po płynie do spryskiwaczy.

Za tydzień wiązkę będę rzeźbił.

M@ti
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
Auto: Insignia A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: M@ti » 16 maja 2022, o 08:59

ronuch pisze:
14 maja 2022, o 08:21
Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.
Tak się zastanawiam jakie zadanie mają te blachy?

ronuch
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Re: Hak holowniczy

Post autor: ronuch » 16 maja 2022, o 13:07

Pewnie żeby nacisk łba śruby był na jak największą powierzchnie. Zakładasz je na śruby bliżej przodu auta, więc pewnie jak obciążysz hak to te śruby trzymają najwięcej.

M@ti
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
Auto: Insignia A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: M@ti » 19 maja 2022, o 11:33

ronuch pisze:
16 maja 2022, o 13:07
Pewnie żeby nacisk łba śruby był na jak największą powierzchnie. Zakładasz je na śruby bliżej przodu auta, więc pewnie jak obciążysz hak to te śruby trzymają najwięcej.
Masz rację, to jedyne rozsądne wytłumaczenie.
Nie planowałem, szczerze mówiąc dawać tych blaszek, ale jakieś większe podkładki.
Wydaje mi się, że to wystarczające rozwiązanie :)

@ronuch zerknij na PW. :)

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 21 maja 2022, o 11:39

Wziąłem się za dorabiania wiązki dziś.

https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7

Fotki dodałem do albumu.

Mam pytanie jednak gdzie wpiąć zasilanie wiązki haka?
Na schemacie jest to kabel S i J.

Mam też zagwostkę, bo pod modułem przyczepy mam też jakąś jedna wolna kostkę - Delphi 4 pionową (Zdjęcie w albumie)

Dodano po 46 minutach 11 sekundach:
Ma ktoś może wiedzę i może rozszyfrować jak tutaj wpinać kable idące od haka?

Dodano po 9 minutach 59 sekundach:
Dobra, na schemacie na skrajnej lewej stronie są numery pinów :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 25 maja 2022, o 16:00

podsumowując montaż haka:

sam montaż w kombii jest dosyć prosty.
1. ściągamy zderzak odkręcając po 3 wkręty w nadkolach i po dwie śruby w ogranicznikach, które są widoczne po otwarciu klapy. (w sumie 10 śrub/wkrętów) + 5 spinek pod spodem auta.
2. zderzak odpinamy zaczynając od nadkoli, powinien lekko zejść. Odpinamy wiązkę od czujników parkowania / strefy bocznej. Odkładamy zderzak w bezpieczne miejsce.
3. Ukazuje nam się styropian, pod którym mamy aluminiową belkę. Odkręcamy belkę (po 3 nakrętki na stronę) cztery nakrętki później wykorzystamy do mocowania haka, jeśli masz adBlue musisz też odkręcić zbiornik - dodatkowe 3 śruby (1 od spodu zbiornika plus dwie mniejsze z boku - patrząc od tyłu auta po prawej stronie). Belka powinna dać się zdjąć.
4. w otwory wkładamy hak, powinien wejść na śruby, z których zdjeliśmy belkę. Lekko przykrecamy 4 nakrętki (wczesniej odkręcone). Nastepnie powinniśmy przygotować dodatkowe śruby - w moim przypadku nie miałem ich kupując używany hak. Potrzebne będą 2 x śruba M12 - 30mm i 2 x śruba M10 - 25mm (jeśli masz adBlue to tylko 1 śrubę M10 będzie potrzebna) i dosyć duże podkładki do nich. Śruby mogą być dłuższe. Śruby wkręcamy od spodu auta w fabrycznie przygotowane otwory. M10 wkręcamy w otwory, które są bliżej bagażnika, M12 do otworów od strony silnika.
5. Dokręcamy Śruby, montujemy z powrotem zbiornik płyny adblue i mamy hak :)
6. w zderzaku od spodu należy wyciąć dziurę. patrzać na wnętrze zderzaka jest cienka linia pokazująca jak wyciąć otwór - polecam ciąć wyrzynarką
7. Możemy dorezać / dociąć wyjęty wcześniej styropian i montujemy zderzak.


Z instalacją elektryczną sytuacja może wydawać się bardziej skomplikowana ale nie jest to takie straszne :)

Należy zacząć od demontażu wnętrza bagażnika - podłoga, lewy boczek (patrząc od tyłu auta), oraz listwa progowa.
Ja zdjąłem również zderzak ponieważ docinałem jeszcze styropian, który był wcześniej na belce aluminiowej. Bez tego styropiany dziura miedzy klapą bagażnika a zderzakiem była jakby większa.

Decydując się jak ja na montaż oryginalnego modułu zdjęcia, które załączam (oryginały schematów są w postach wyżej) w zupełności wystarczą do dorobienia instalacji.
Schemat, który miałem wydrukowany był ucięty z lewej strony dlatego wcześniej pytałem gdzie wpinać kable.

Generalnie po skompletowaniu kabli, wtyczki i dodatkowych pinów, jest trochę dłubaniny żeby to wszystko połączyć ale finalnie instalacja wygląda jak oryginalna.


poprowadziłem wszystkie 16 kabli, finalnie potrzebnych okazało się 8 (na schemacie oznaczone jako: F, E, D, C, B, M, L, K, J i 3 kable masowe: R, P, O).

Wiązkę zaizolowałem taśmą izolacyjną, przygotowałem sobie kawałek peszla ale okazał się za cienki. Do wnetrza wiązkę wprowadziłem przez dziurkę zrobioną w gumowej zaślepce na tylnej ścianie bagażnika - wychodzi też tędy wiązka do czujników parkowania.

Po zarobieniu na końcach kabli pinów należy je wpinać w białą kostkę wypiętą z oryginalnego modułu znajdującego się w lewym boczku. Tutaj miałem malą wtopę, bo patrzyłem na wtyczkę ze złej strony.
grafika przedstawia kostkę od strony, od której wchodzą w nią kable - u góry i z prawej strony musimy mieć wypustki.
Wkładamy 8 pinów w wolne miejsca.
Przykręcamy wszystkie kable masowe -ja użyłem wystającej śrubki w okolicach modułu.

wkładamy wtyczkę z dodatkowymi pinami w moduł i powinno być wszystko ok :)

Po sprawdzeniu poprawności działania, (w moim przypadku światła w bagażniku rowerowym działały) układamy wiązkę w opytmalny dla nas sposób, ja przyczepiłem ją trytkami do wiązki idącej po ścianie bagażnika. Następnie montujemy wnętrze bagażnika.
Zakładamy zderzak jeśli go ściągaliśmy i cieszymy sie hakiem.
Należy pamiętać o wizycie na stacji diagnostycznej i potem wizycie w wydziale komunikacji aby wbić hak w dowód.

Jeśli coś jest niejasne pytajcie, spróbuję wyjaśnić :)
w moim przypadku koszt haka wyszedł:

hak 550 zł - hak znalazłem na olx w mieście obok
kabelki, wtyczka deplhi 16 pin i piny - 78,85 zł na www.wtyczkolandia.pl
moduł TL nr 13407206 - 152,01 zł z wysyłka na www.ovoko.pl

calość 780,86 zł + kilka piwek wypitych z tatą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mjw83
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 cze 2022, o 22:09
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2010
Miasto: Knyszyn

Re: Hak holowniczy

Post autor: mjw83 » 22 cze 2022, o 09:54

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie instalacji pod gniazdo posiadam moduł AE do którego dochodzi stałe napięcie i wychodzi kostka 18 pin z 9 przewodami chce podłączyć moduł quasar 1R-G8 który już posiadam. Mam pytanie czy mogę się wpiąć pod tę gniazdo 18 pin czy tam są sygnały na poszczególne lampy czy muszę ciągnąć kable aż pod lampy w klapie bo to jest kombi A 2010rok. I czy zasilanie nowego modułu mogę wziąść z zasilania istniejącego modułu? Pozdrawiam

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 22 cze 2022, o 19:44

Wydaje mi się że przy module nieoryginalnym musisz się podpinać pod lampy, aczkolwiek nie musisz kabli ciągnąć do klapy tylko możesz się wpiąć gdzieś w okolicach oryginalnrgo modułu.
Jeśli przejrzysz cały wątek znajdziesz na pewno informacje.

P.s. jeśli byś chciał zamontować oryginalny moduł to mam AH na sprzedaż ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”