--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF B20DTH

ODPOWIEDZ
Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

DPF B20DTH

Post autor: Radek84 » 8 lut 2022, o 20:10

Ze względu na to iż w B20DTH wypalanie DPF przebiega inaczej niż w dotychczasowych silnikach grupy A20D... Chciał bym, aby wypowiedzieli się użytkownicy B20DTH jak to wygląda u was.
U mnie obecnie przebieg to 206tys. a dpf wypala się średnio co 450km i zapełnieniu filtra 30-32% do 8-9%. Chyba że zrobię trochę więcej trasy to potrafi dobić do 800km. Mam wrażenie, że powiedzmy te 3lata wcześniej robiłem większe przebiegi między wypaleniami.

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: DPF B20DTH

Post autor: Kub@ » 9 lut 2022, o 20:12

Ja na budziku mam prawie 100kkm i jeżdżąc praca-dom, wypala się regularnie, co ok. 350 km do poziomu 6-8%.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: DPF B20DTH

Post autor: mr.henio » 10 lut 2022, o 08:33

U mnie nawet do 300km nie dojadę i wypala, przeważnie jest to 280km.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: DPF B20DTH

Post autor: Radek84 » 10 lut 2022, o 16:59

Mnie dziś zaskoczył. Miałem 25% nasycenia dpf ale po jeździe autostradowej wypalił się pasywnie do 10% i przy 850km i nasyceniu 15% aktywował procedurę wypalania.

Matejos
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 gru 2022, o 07:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Malacky

Re: DPF B20DTH

Post autor: Matejos » 27 gru 2022, o 17:05

Witam, czy jest ktoś kto wyłączył/wyłączył/przeprogramował AdBlue dla silnika B20DTH? Czy miało to wpływ na proces wypalania DPF? A czy konieczne było odłączanie obu złączy od jednostki sterującej AdBlue przy tylnym kole? Mam problem z tym, że od kiedy wyłączyłem adblue zawsze pokazuje błąd P226B - Turbocharger/Supercharger Boost Pressure Too High - Mechanical podczas wypalania DPF. Błąd wystąpi tylko podczas odpalania DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny. Regeneracja DPF kończy się w tym czasie bez problemu i nie mam żadnych problemów ani kodów błędów z samym DPF. Po wypaleniu DPF kasuję błąd i auto znowu jedzie +/- 500 km absolutnie normalnie bez żadnych problemów. Nie mam problemu z turbo, dopóki DPF nie zacznie się znowu palić. Domyślam się, że coś może być z AdBlue, bo te problemy zaczęły się krótko po przeprogramowaniu. Czujnik MAP wyczyszczony i zgodnie z diagnostyką w porządku. Według diagnostyki sterownik turbiny też jest w porządku i pracuje w wymaganym zakresie. Według danych w czasie rzeczywistym (live data) łopaty turbosprężarki (VGT) nie są zablokowane.
Dzięki za pomoc. Insignia A 2016 B20DTH

KKo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
Auto: Zafira C
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wadowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF B20DTH

Post autor: KKo » 8 sty 2023, o 22:15

Miałem podobne problemy z P226B, opisałem tu: viewtopic.php?f=19&t=7643&start=40#p261164

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”