--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Olej, dym w dolocie i spod maski

ODPOWIEDZ
ceerem
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: ceerem » 4 paź 2020, o 11:51

Witam. Założyłem nowy temat. Poniewaz pod jednym postem nie dostalem żadnej odpowiedzi. A nigdzie na forum nie moge znaleźć rozwiązania. Od 3 miesięcy mam problem z autem stoi u mechanika i ewentualnie zostaje mi auto oddane na 2 dni, gdzie po tym czasie spowrotem muszę oddawać auto. Dodam jeszcze że auto mam od maja i wszystko było ok, po jakimiś miesiącu wymieniłem olej i wszystkie filtry, uszczelkę smoka oraz rozrząd. Pierwsza awaria dym i olej w tłumiku. Bagnet był suchy. Mechanik odrazu stwierdził że to turbo. Wymienił na zregenerowane. Wymienił też olej i filtr oleju. Odebrałem auto teoretycznie miało być sprawne. Mechanik mówił że jeszcze może kopcić, bo olej w dolocie będzie się wypalał i żeby sprawdzać olej. No i auto kopciło, oleju w silniku zaraz nie było. Tłumik znowu cały w oleju. Mechanik stwierdził że turbo napewno jest dobre i że to może być dpf, oddał go do czyszczenia, podobno posprawdzał jeszcze ciśnienie oleju. Odebrałem auto. No i za chwilę ta sama historia. Ciągle chmura dymu. Zaraz brak oleju w silniku a w tłumiki pływał. Uparlem się żeby sprawdził to turbo oddał na gwarancję. Wkoncu oddał okazało się że uszczelniacz w turbinie był nie szczelny. Więc wymienili na nowe. I już miało być wszystko w porządku. Po odebraniu auta znów to samo. Raz dymił raz nie. Nie wiem od czego było to zależne. Olej był w silniku. Na następny dzień dymił już cały czas No i olej zamiast w silniku był w tłumiku. Co to może być? Czy znów to turbo? Czy coś jeszcze? Dawno bym już szukał innego mechanika tylko że to turbo jest na gwarancji. I nie chcialem kupować kolejnego. Ale teraz chyba nie mam wyjścia. Trudno przepadną pieniądze z tamtej turbiny....

Dodano po 32 sekundach:
Dodam jeszcze że ten dym spod maski pojawił się dopiero jak ostatnim razem odebrałem auto od mechanika

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: Rooff_ » 4 paź 2020, o 12:19

A dym spod maski to nie czasem olej kapiący na wydech? Nie wiem dokładnie jak jest w A20DTE, ale w A20DTR niektóre odpływy oleju z turbiny są idealnie nad katalizatorem i dalszą częścią wydechu. Wiem z autopsji :P

Olej w dolocie może być albo z turbiny albo z odmy. A w wydechu to chyba tylko z nieszczelnych uszczelniaczy turbiny.

ceerem
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: ceerem » 4 paź 2020, o 13:10

Może być ze ten olej kąpię na dolot patrzyłem to troche tam jest i dlatego kopci na spod maski. Czyli kolejne turbo do wymiany? Auto kopci bardzo a jak się włoży ścierkę do tłumika to cała morka w oleju i to takim świeżym, jak by prosto z banki wlany

xul
Klubowicz
Posty: 1871
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: xul » 4 paź 2020, o 15:51

Mój tata w Fabii 1.2 HTP miał ubywający olej, który potem znajdował się w wydechu, ale nie były to takie ilość jak u Ciebie, raczej coś w okolicy 1-2l na 1000km. Winne były pierścienie (przy okazji łańcuch rozrządu miał jakby 2 oczka więcej, tak się wyciągnął), sprawdź kompresję na cylindrach, choć wydaje mi się, że jakby na którymś nie było kompresji, to by nierówno chodził.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: marcin.1987 » 4 paź 2020, o 16:22

A nie ma czasem opcji pęknięcia głowicy w taki sposób, że wypycha olej w wydech?

A jeśli podejrzewasz znowu turbo to pojedź do innego warsztatu na sprawdzenie. Wtedy zyskasz pewność i będziesz miał podstawy i mógł wymagać wymiany turbo na inne. Choć nie wydaje mi się żeby 2x z rzędu trafić wadliwe. Ten pierwszy raz ok, ale za drugim razem...

ceerem
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: ceerem » 4 paź 2020, o 16:37

Olej na bagnecie pokazywał się po przejechaniu góra 200km. Cały wciągał w wydech i bardzo kopcił. W tlumiku jest napewno olej i to właśnie taki świeży. Samochód bardzo równo pracuje. Nie ma zależności kiedy kopci. Są momenty gdzie nie kopci. Tak jak rozgrzewa się do 70 stopni jeszcze wtedy nie kopci. Jak już jest nagrzany to kopci i czasami na chwilę przestaje. A z głowica też podejrzewali narazie sprawdzili korek oleju i płyn chłodniczy i tam wszystko mówią że ok.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: marcin.1987 » 4 paź 2020, o 17:58

Pęknięcie czy może nawet rysa może być w takim miejscu, że kanał olejowy puszcza olej do cylindra a układ chłodzenia może być ok. A jak wąż za turbo albo na intercoolerze odepniesz to jest dużo oleju?

ceerem
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: ceerem » 4 paź 2020, o 18:08

Wąż na intercoolerze to jest tego oleju trochę. Ale podobno to norma. Ten za turbo rozpinalem ale ciężko tam odchylić i coś zobaczyć.

ceerem
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: ceerem » 13 paź 2020, o 13:26

Rozwiązane. Pojechałam do innego mechanika. Wymieniony separator oleju. I wszystko już jest ok

TomaszTruscinski
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 22 lis 2022, o 22:38
Auto: Opel Zafira 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Pruszków

Re: Olej, dym w dolocie i spod maski

Post autor: TomaszTruscinski » 30 sty 2024, o 00:02

ceerem pisze:
13 paź 2020, o 13:26
...
Odgrzeje kotleta czerem czy podczas tych objawów normalnie Ci auto zapalało ?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2024, o 00:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”