--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH błąd P20EE-00

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 21 paź 2022, o 21:31

A w IA nie ma tego testu?

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 21 paź 2022, o 21:59

W IA niewidzialem jest test wtryskiwacza adblue, chyba testuje podczas jazdy jak jest jakiś odcinek beż błędu to kasuje licznik

Marczan_sc
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Marczan_sc » 26 paź 2022, o 17:14

Właśnie problem w tym że wszystkie kalibracje i testy były robione włącznie z tym że nawet każdy czujnik oraz wtrysk AdBlue był fizycznie wyciągnięty oraz wykonany test komputerem i wszystko działa poprawnie, wtrysk poprawnie rozpyla adblue ciśnienie 500 kpa i dalej problem nie został znaleziony. Tymczasowo jeden z warsztatów wyłączył mi układ AdBlue za 1500 zł i komunikatu już nie ma ale jeżeli wszystko jest sprawne chciałbym go znów załączyć.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 26 paź 2022, o 17:41

A jaka wychodzi sprawność katalizatora adblue? Czy robili ten test ukladu ?

Marczan_sc
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Marczan_sc » 27 paź 2022, o 05:32

A tego to nie wiem czy robił test. Ja jak podpinałem AutoCom to pokazywało sprawność katalizatora SCR 0% ale po rozebraniu był czysty. W warsztacie podobnież też sprawdzali go od dwóch stron i nie był zatkany ani stopiony cxy pęknięty.

Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marczan_sc
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Marczan_sc » 31 paź 2022, o 09:48

Mam takie pytanie bo może ktoś się już z takim zjawiskiem spotkał.
Strzeliła mi rura od intercoolera do przepustnicy, przejechałem tak około 1,5km po czym został założony zestaw naprawczy. Po odpaleniu naprawionego auta miałem około 35% zapelnienia dpf. Podczas pierwszej jazdy próbnej dpf doslownie z sekundy na sekunde dopełniał się o 1% aż wartość zapelnienia po przejechaniu około 4km doszedł do 100% i rozpoczęło się wypanalnie. Dopalił się do 5% i ogolnie auto miało dużo większą moc i lepiej zmieniało biegi (automat 8 biegowy). Po przejechaniu około 160 kilometrów dpf zapełnił się to jakiś 25% więc bardzo malutko ale zadowolenie nie trwało długo, bo po 5 dniach auto wróciło do poprzednich zachowań tzn. Było już trochę bardziej mułowate tak jak zanim strzeliła ta rura intercoolera i zmienia biegi dosyć ordynarnie z wyczuwalnym szarpnięciem gdy przyspiesza się lekko, gdy pedał gazu wciśnie się mocniej to zmiany biegów są mniej odczuwalne. Dpf zapelnia się do ponad 90% i dopiero inicjuje się wypalanie a wcześniej robił to przy nawet 60% bądź dystansie ponad 300km. Dpf potrafi się napełnić do 90% nawet przy przebiegu ponad 200 kilometrów więc stanowczo szybciej się zapełnia. Czasem jest tak że pokazuje 70% zapelnienia i po przejechaniu na zimnym silniku z 200 metrów wartość potrafi spaść do 58%. Po niedługim czasie wyskoczył mi komunikat sprawdź układ Adblue i komputer zaczął odliczać kilometry do unieruchomienia silnika.( poziom Adblue zatankowany do pełna a było 58%) do tego towarzyszyły dwa błędy które po skasowaniu jie powróciły P20EE-00 i P2BAD-00 auto nadal odliczało kilometry. Jezdziłem po różnych warsztatach i nikt nie potrafił sobie z tym poradzić bo niby wszystko było ok. Wtrysk AdBlue ok- dawał cisnienie 500kpa i był fizycznie sprawdzony, czujniki też niby pokazywały że wszystko jest ok. Katalizator SCR sprawdzony i był czysty oraz nie widać w nim żadnych pęknięć. Ostatecznie jeden z warsztatów powiedział mi że wyprogramowali system Adblue skasowali za to 1500 zł ale problem nadal nie został wyeliminowany. Dpf dochodzi do ponad 90% zanim zacznie się wypalać, podczas wypalania jadąc rowną prędkością na wysokichbobrotach lekko przytrzymując pedał gazu auto lekko podszarpuje, jak się rusza delikatnie autem to słychać klekot który później przechodzi w lekki gwizd (przy ostrzejszym przyspieszeniu wciskając pedał gazu do połowy nie ma tego zjawiska) W aucie został wyczyszczony EGR chodź nie był za specjalnie brudny oraz map sensor w dolocie ale ten był totalnie zabity sadzą. Do Dpf wpsikałem K2 Dpf cleaner ale zjawisko dalej występuje- szybko zapycha dpf, dopycha go do ponad 90% najcześciej wypala przy około 97-98%, jadąc delikatnie z tych 97% bez wypalania potrafi spaść na 80% po czym momentalnie go dopycha, wypalanie kończy się na 30% a później po jakiś 5 minutach z tych 30% spada na 5%. Mam ochotę oddać układ dolotowy na czyszczenie bo widząc stan map-sensora pewnie klapy będą mocno zabrudzone. Niepokoi mnie ten klekot który później zmiania się w lekki gwizd. Nieszczelnosci w ukladzie dolotowym raczej nie ma i gwizd nie wydaje mi się żeby pochodził z turbiny. Na postoju dodając gaz nie da się odtworzyć tego gwizdu, wystepuje tylko podczas jazdy. Korekty wtrysków również wyglądają dobrze bo kilka osób obstawiało ten lekki klekot przy ruszaniu na wtrysk ale ten klekot przechodzi w gwizd i zazwyczaj niema go na zimnym silniku tylko gdy motor się już trochę rozgrzeje. Ogolnie wydaje mi się że silnik chodzi trochę za głośno porównując to z moją wcześniejszą insignią z tym samym silnikiem B20DTH. Przed wyskoczeniem tych błędów od Adblue miałem takie wrażenie słuchając silnika jak by układ wydechowy był przytkany.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 31 paź 2022, o 11:37

A nie miałeś kiedyś czasem błędu związanego z dpf ? P2002 lub podobny?

Marczan_sc
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Marczan_sc » 31 paź 2022, o 12:40

Nie nie miałem. Z tym że auto posiadam od niecałego roku i nie wiem co tam wcześniej było.

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Mate » 18 lis 2022, o 11:02

Sprawa jest prosta do rozwiązania, czujnik adblu do wymiany. Tunup nie ma nic do tego, trzeba nowy czujnik :(
Mam ten sam problem. U mnie padł przedni czujnik w B20dth i pytanie do Was czy wymienialiście już czujniki i na jaki? Bo ceny na alledrogo są z kosmosu.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: fuli » 18 lis 2022, o 15:50

Wymienialiśmy w aucie kumpla. Bo sypnął błędem, po wymianie na oryginał w ASO wszystko ok, bez błędu.

W moim błędu nie wywalało, ale pojawiał się w apce, dlatego się w ogóle zorientowałem. Wcześniej było czysto. Błąd w apce pojawił się po strzale rury turbo, tak było przez około tydzień, półtora. Już chciałem coś z tym robić. Ale zniknął i teraz od półtora miesiąca czysto w aplikacji.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 18 lis 2022, o 19:17

Mate pisze:
18 lis 2022, o 11:02
Sprawa jest prosta do rozwiązania, czujnik adblu do wymiany. Tunup nie ma nic do tego, trzeba nowy czujnik :(
Mam ten sam problem. U mnie padł przedni czujnik w B20dth i pytanie do Was czy wymienialiście już czujniki i na jaki? Bo ceny na alledrogo są z kosmosu.
Czyli rozumiem, że poradziłeś sobie z błędem jaki wałkujemy w tym temacie? O jakim dokładnie czujniku mówisz, kiedy go wymieniłeś, ile kilometrów najechales po wymianie, jaki koszt?

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 18 lis 2022, o 19:48

Ktoś ma wartości czujnikow nox jakie powinny być na 1 i na 2 czujniku. Bo ja się skłaniam do szukania nowego kata scr, czytałem że mają żywotność 100tys do 200tys.

Mate
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Koszalin

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Mate » 18 lis 2022, o 19:50

Błąd P20EE świadczy o uszkodzonym czujniku nox. Są dwa - przedni i tylni. Wystarczy podpiąć kompa i w trakcie jazdy sprawdzić wartości jakie wskazuje. U mnie po podpięciu wypadło na przedni czujnik i chciałbym go wymienić. Też szukam jakiegoś sensownego rozwiązania by nie płacić 2 koła za czujnik. Mój padł na 100k km.

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 18 lis 2022, o 20:18

Ja mam dwa nowe czujniki, wtryskiwacz wymieniany wszystko aso robiło przy 110 tyś i blad p20ee p2bad dalej się pojawia średnio co 200 km plus osad na tłumiku od adblue, dlatego jestem skłonny sądzić że to kat. Mi pierwszy pokazuje 265 ppm a drugi 242ppm stężenie tlenkow pierwszy 8,5% a drugi 8,37%,.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 18 lis 2022, o 20:39

Musisz sprawdzić jaką ma sprawność . Jest taka procedura w gds2.

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 18 lis 2022, o 20:42

Jest pierwsza pozycja sprawności katalizatora -92% niewiem dlaczego jest minus
A druga pozycja obliczona sprawność katalizatora to 5,9 %

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 18 lis 2022, o 21:23

Czym to stwierdzone? To po tej procedurze co wygląda jak wypalanie serwisowe?
Tam powinien być tylko jeden wynik.

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 18 lis 2022, o 21:33

W gds2 w zakładce od nox,
20221118_213234.jpg
Wybacz za kurz na ekranie :oops:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 18 lis 2022, o 21:43

Tak pokazuje w IB. Test powodzenie. Nox na pierwszej i drugiej sondzie i później sprawność katalizatora.Obrazek

Tam w drugiej tabeli jest po kolei pierwszy i drugi nox i sprawność katalizatora.
Faktycznie masz zafajdany ekran :lol:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2022, o 21:47 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 18 lis 2022, o 21:47

IA tego niemam, możesz napisać ja dokładnie się ta opcja nazywa to jeszcze raz sprawdze

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”