--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH błąd P20EE-00
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
W IA niewidzialem jest test wtryskiwacza adblue, chyba testuje podczas jazdy jak jest jakiś odcinek beż błędu to kasuje licznik
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Właśnie problem w tym że wszystkie kalibracje i testy były robione włącznie z tym że nawet każdy czujnik oraz wtrysk AdBlue był fizycznie wyciągnięty oraz wykonany test komputerem i wszystko działa poprawnie, wtrysk poprawnie rozpyla adblue ciśnienie 500 kpa i dalej problem nie został znaleziony. Tymczasowo jeden z warsztatów wyłączył mi układ AdBlue za 1500 zł i komunikatu już nie ma ale jeżeli wszystko jest sprawne chciałbym go znów załączyć.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
A jaka wychodzi sprawność katalizatora adblue? Czy robili ten test ukladu ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH błąd P20EE-00
A tego to nie wiem czy robił test. Ja jak podpinałem AutoCom to pokazywało sprawność katalizatora SCR 0% ale po rozebraniu był czysty. W warsztacie podobnież też sprawdzali go od dwóch stron i nie był zatkany ani stopiony cxy pęknięty.
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Mam takie pytanie bo może ktoś się już z takim zjawiskiem spotkał.
Strzeliła mi rura od intercoolera do przepustnicy, przejechałem tak około 1,5km po czym został założony zestaw naprawczy. Po odpaleniu naprawionego auta miałem około 35% zapelnienia dpf. Podczas pierwszej jazdy próbnej dpf doslownie z sekundy na sekunde dopełniał się o 1% aż wartość zapelnienia po przejechaniu około 4km doszedł do 100% i rozpoczęło się wypanalnie. Dopalił się do 5% i ogolnie auto miało dużo większą moc i lepiej zmieniało biegi (automat 8 biegowy). Po przejechaniu około 160 kilometrów dpf zapełnił się to jakiś 25% więc bardzo malutko ale zadowolenie nie trwało długo, bo po 5 dniach auto wróciło do poprzednich zachowań tzn. Było już trochę bardziej mułowate tak jak zanim strzeliła ta rura intercoolera i zmienia biegi dosyć ordynarnie z wyczuwalnym szarpnięciem gdy przyspiesza się lekko, gdy pedał gazu wciśnie się mocniej to zmiany biegów są mniej odczuwalne. Dpf zapelnia się do ponad 90% i dopiero inicjuje się wypalanie a wcześniej robił to przy nawet 60% bądź dystansie ponad 300km. Dpf potrafi się napełnić do 90% nawet przy przebiegu ponad 200 kilometrów więc stanowczo szybciej się zapełnia. Czasem jest tak że pokazuje 70% zapelnienia i po przejechaniu na zimnym silniku z 200 metrów wartość potrafi spaść do 58%. Po niedługim czasie wyskoczył mi komunikat sprawdź układ Adblue i komputer zaczął odliczać kilometry do unieruchomienia silnika.( poziom Adblue zatankowany do pełna a było 58%) do tego towarzyszyły dwa błędy które po skasowaniu jie powróciły P20EE-00 i P2BAD-00 auto nadal odliczało kilometry. Jezdziłem po różnych warsztatach i nikt nie potrafił sobie z tym poradzić bo niby wszystko było ok. Wtrysk AdBlue ok- dawał cisnienie 500kpa i był fizycznie sprawdzony, czujniki też niby pokazywały że wszystko jest ok. Katalizator SCR sprawdzony i był czysty oraz nie widać w nim żadnych pęknięć. Ostatecznie jeden z warsztatów powiedział mi że wyprogramowali system Adblue skasowali za to 1500 zł ale problem nadal nie został wyeliminowany. Dpf dochodzi do ponad 90% zanim zacznie się wypalać, podczas wypalania jadąc rowną prędkością na wysokichbobrotach lekko przytrzymując pedał gazu auto lekko podszarpuje, jak się rusza delikatnie autem to słychać klekot który później przechodzi w lekki gwizd (przy ostrzejszym przyspieszeniu wciskając pedał gazu do połowy nie ma tego zjawiska) W aucie został wyczyszczony EGR chodź nie był za specjalnie brudny oraz map sensor w dolocie ale ten był totalnie zabity sadzą. Do Dpf wpsikałem K2 Dpf cleaner ale zjawisko dalej występuje- szybko zapycha dpf, dopycha go do ponad 90% najcześciej wypala przy około 97-98%, jadąc delikatnie z tych 97% bez wypalania potrafi spaść na 80% po czym momentalnie go dopycha, wypalanie kończy się na 30% a później po jakiś 5 minutach z tych 30% spada na 5%. Mam ochotę oddać układ dolotowy na czyszczenie bo widząc stan map-sensora pewnie klapy będą mocno zabrudzone. Niepokoi mnie ten klekot który później zmiania się w lekki gwizd. Nieszczelnosci w ukladzie dolotowym raczej nie ma i gwizd nie wydaje mi się żeby pochodził z turbiny. Na postoju dodając gaz nie da się odtworzyć tego gwizdu, wystepuje tylko podczas jazdy. Korekty wtrysków również wyglądają dobrze bo kilka osób obstawiało ten lekki klekot przy ruszaniu na wtrysk ale ten klekot przechodzi w gwizd i zazwyczaj niema go na zimnym silniku tylko gdy motor się już trochę rozgrzeje. Ogolnie wydaje mi się że silnik chodzi trochę za głośno porównując to z moją wcześniejszą insignią z tym samym silnikiem B20DTH. Przed wyskoczeniem tych błędów od Adblue miałem takie wrażenie słuchając silnika jak by układ wydechowy był przytkany.
Strzeliła mi rura od intercoolera do przepustnicy, przejechałem tak około 1,5km po czym został założony zestaw naprawczy. Po odpaleniu naprawionego auta miałem około 35% zapelnienia dpf. Podczas pierwszej jazdy próbnej dpf doslownie z sekundy na sekunde dopełniał się o 1% aż wartość zapelnienia po przejechaniu około 4km doszedł do 100% i rozpoczęło się wypanalnie. Dopalił się do 5% i ogolnie auto miało dużo większą moc i lepiej zmieniało biegi (automat 8 biegowy). Po przejechaniu około 160 kilometrów dpf zapełnił się to jakiś 25% więc bardzo malutko ale zadowolenie nie trwało długo, bo po 5 dniach auto wróciło do poprzednich zachowań tzn. Było już trochę bardziej mułowate tak jak zanim strzeliła ta rura intercoolera i zmienia biegi dosyć ordynarnie z wyczuwalnym szarpnięciem gdy przyspiesza się lekko, gdy pedał gazu wciśnie się mocniej to zmiany biegów są mniej odczuwalne. Dpf zapelnia się do ponad 90% i dopiero inicjuje się wypalanie a wcześniej robił to przy nawet 60% bądź dystansie ponad 300km. Dpf potrafi się napełnić do 90% nawet przy przebiegu ponad 200 kilometrów więc stanowczo szybciej się zapełnia. Czasem jest tak że pokazuje 70% zapelnienia i po przejechaniu na zimnym silniku z 200 metrów wartość potrafi spaść do 58%. Po niedługim czasie wyskoczył mi komunikat sprawdź układ Adblue i komputer zaczął odliczać kilometry do unieruchomienia silnika.( poziom Adblue zatankowany do pełna a było 58%) do tego towarzyszyły dwa błędy które po skasowaniu jie powróciły P20EE-00 i P2BAD-00 auto nadal odliczało kilometry. Jezdziłem po różnych warsztatach i nikt nie potrafił sobie z tym poradzić bo niby wszystko było ok. Wtrysk AdBlue ok- dawał cisnienie 500kpa i był fizycznie sprawdzony, czujniki też niby pokazywały że wszystko jest ok. Katalizator SCR sprawdzony i był czysty oraz nie widać w nim żadnych pęknięć. Ostatecznie jeden z warsztatów powiedział mi że wyprogramowali system Adblue skasowali za to 1500 zł ale problem nadal nie został wyeliminowany. Dpf dochodzi do ponad 90% zanim zacznie się wypalać, podczas wypalania jadąc rowną prędkością na wysokichbobrotach lekko przytrzymując pedał gazu auto lekko podszarpuje, jak się rusza delikatnie autem to słychać klekot który później przechodzi w lekki gwizd (przy ostrzejszym przyspieszeniu wciskając pedał gazu do połowy nie ma tego zjawiska) W aucie został wyczyszczony EGR chodź nie był za specjalnie brudny oraz map sensor w dolocie ale ten był totalnie zabity sadzą. Do Dpf wpsikałem K2 Dpf cleaner ale zjawisko dalej występuje- szybko zapycha dpf, dopycha go do ponad 90% najcześciej wypala przy około 97-98%, jadąc delikatnie z tych 97% bez wypalania potrafi spaść na 80% po czym momentalnie go dopycha, wypalanie kończy się na 30% a później po jakiś 5 minutach z tych 30% spada na 5%. Mam ochotę oddać układ dolotowy na czyszczenie bo widząc stan map-sensora pewnie klapy będą mocno zabrudzone. Niepokoi mnie ten klekot który później zmiania się w lekki gwizd. Nieszczelnosci w ukladzie dolotowym raczej nie ma i gwizd nie wydaje mi się żeby pochodził z turbiny. Na postoju dodając gaz nie da się odtworzyć tego gwizdu, wystepuje tylko podczas jazdy. Korekty wtrysków również wyglądają dobrze bo kilka osób obstawiało ten lekki klekot przy ruszaniu na wtrysk ale ten klekot przechodzi w gwizd i zazwyczaj niema go na zimnym silniku tylko gdy motor się już trochę rozgrzeje. Ogolnie wydaje mi się że silnik chodzi trochę za głośno porównując to z moją wcześniejszą insignią z tym samym silnikiem B20DTH. Przed wyskoczeniem tych błędów od Adblue miałem takie wrażenie słuchając silnika jak by układ wydechowy był przytkany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 kwie 2020, o 11:32
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Nie nie miałem. Z tym że auto posiadam od niecałego roku i nie wiem co tam wcześniej było.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Koszalin
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Sprawa jest prosta do rozwiązania, czujnik adblu do wymiany. Tunup nie ma nic do tego, trzeba nowy czujnik
Mam ten sam problem. U mnie padł przedni czujnik w B20dth i pytanie do Was czy wymienialiście już czujniki i na jaki? Bo ceny na alledrogo są z kosmosu.
Mam ten sam problem. U mnie padł przedni czujnik w B20dth i pytanie do Was czy wymienialiście już czujniki i na jaki? Bo ceny na alledrogo są z kosmosu.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Wymienialiśmy w aucie kumpla. Bo sypnął błędem, po wymianie na oryginał w ASO wszystko ok, bez błędu.
W moim błędu nie wywalało, ale pojawiał się w apce, dlatego się w ogóle zorientowałem. Wcześniej było czysto. Błąd w apce pojawił się po strzale rury turbo, tak było przez około tydzień, półtora. Już chciałem coś z tym robić. Ale zniknął i teraz od półtora miesiąca czysto w aplikacji.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
W moim błędu nie wywalało, ale pojawiał się w apce, dlatego się w ogóle zorientowałem. Wcześniej było czysto. Błąd w apce pojawił się po strzale rury turbo, tak było przez około tydzień, półtora. Już chciałem coś z tym robić. Ale zniknął i teraz od półtora miesiąca czysto w aplikacji.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Czyli rozumiem, że poradziłeś sobie z błędem jaki wałkujemy w tym temacie? O jakim dokładnie czujniku mówisz, kiedy go wymieniłeś, ile kilometrów najechales po wymianie, jaki koszt?
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Ktoś ma wartości czujnikow nox jakie powinny być na 1 i na 2 czujniku. Bo ja się skłaniam do szukania nowego kata scr, czytałem że mają żywotność 100tys do 200tys.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 18:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Koszalin
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Błąd P20EE świadczy o uszkodzonym czujniku nox. Są dwa - przedni i tylni. Wystarczy podpiąć kompa i w trakcie jazdy sprawdzić wartości jakie wskazuje. U mnie po podpięciu wypadło na przedni czujnik i chciałbym go wymienić. Też szukam jakiegoś sensownego rozwiązania by nie płacić 2 koła za czujnik. Mój padł na 100k km.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Ja mam dwa nowe czujniki, wtryskiwacz wymieniany wszystko aso robiło przy 110 tyś i blad p20ee p2bad dalej się pojawia średnio co 200 km plus osad na tłumiku od adblue, dlatego jestem skłonny sądzić że to kat. Mi pierwszy pokazuje 265 ppm a drugi 242ppm stężenie tlenkow pierwszy 8,5% a drugi 8,37%,.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Jest pierwsza pozycja sprawności katalizatora -92% niewiem dlaczego jest minus
A druga pozycja obliczona sprawność katalizatora to 5,9 %
A druga pozycja obliczona sprawność katalizatora to 5,9 %
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Czym to stwierdzone? To po tej procedurze co wygląda jak wypalanie serwisowe?
Tam powinien być tylko jeden wynik.
Tam powinien być tylko jeden wynik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
W gds2 w zakładce od nox,
Wybacz za kurz na ekranie Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Tak pokazuje w IB. Test powodzenie. Nox na pierwszej i drugiej sondzie i później sprawność katalizatora.
Tam w drugiej tabeli jest po kolei pierwszy i drugi nox i sprawność katalizatora.
Faktycznie masz zafajdany ekran
Tam w drugiej tabeli jest po kolei pierwszy i drugi nox i sprawność katalizatora.
Faktycznie masz zafajdany ekran
Ostatnio zmieniony 18 lis 2022, o 21:47 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
IA tego niemam, możesz napisać ja dokładnie się ta opcja nazywa to jeszcze raz sprawdze