--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH błąd P20EE-00

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Szulcu » 1 mar 2020, o 19:09

I mnie dopadl wirus nox :)

Z tym, ze nie do konca wiem ktory czujnik jest uwalony.
Na logike: drugi czujnik powinien pokazywac mniejsza ilosc czasteczek niz pierwszy, tylko teraz pytanie ile pokazuje sprawny pierwszy? :)
jak widac na zdjeciach, u mnie czujnik drugi pokazuje wartosc duzo wieksza niz pierwszy (czyli bez sensu) i dlatego wywala blad niskiej skutecznosci systemu.
i w sumie nie wiem czy bzdury pokazuje czujnik pierwszy (za malo) czy drugi (za duzo).

Bylby ktos tak dobry i zrobil odczyty (lub moze wie) jak to powinno wygladac na sprawnych czujnikach?


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 19:09 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Blest » 1 mar 2020, o 21:14

Pewnie bez gds nie odczytam wartości swoich sond? Jakbym mógł odczytać to bym ci podał ile pokazuje sprawny. Mam tylko obd.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Szulcu » 1 mar 2020, o 21:14

Raczej niestety nie :(

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Szulcu » 2 mar 2020, o 19:03

Udało mi się dowiedzieć, że na pierwszym czujniku, zależnie od obciążenia silnika, może się wahać od 100 do 1000ppm.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Radek84 » 19 mar 2021, o 19:39

Udało się komuś znaleźć przyczynę? U mnie też po styczniowych mrozach zaczął się pojawiać błąd. Z tego co wyczytałem w necie powinien on wyskakiwać z innym błędem sugerującym chociaż która sonda go wyłapuje, a tu nic poza P20EE. Czy możliwe że wpływ może mieć niski poziom adblue w zbiorniku? Ostatnio dolewałem 16tys km wstecz

Awatar użytkownika
Spartakus900
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 24 maja 2021, o 18:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Nowogard

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Spartakus900 » 12 cze 2021, o 16:45

Witam i mnie zaczął nękać błąd P20EE-00 także bez innych błędów wskazujących konkretną sondę. Na razie kasowanie błędu pomogło. Radek84 jak sprawa wygląda dalej u Ciebie ?

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Radek84 » 13 cze 2021, o 21:34

Nie wiem co pomogło, czy temperatury na plusie, czy dolanie 5L adblue bo wsumie jedno i drugie zbiegło się w czasie. Na ten moment błąd się nie pokazuje.
Na zegrach nie miałem żadnego komunikatu, żeby tego adblue było mało, ale poprzednim razem jak dolewałem weszło pod samiuśki korek, a teraz 5L weszło bez problemu tak że bardziej przechylał bym się ku temu, iż powodem był niski stan.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 6 paź 2021, o 19:20

Szulcu pisze:
1 mar 2020, o 19:09
I mnie dopadl wirus nox :)

Z tym, ze nie do konca wiem ktory czujnik jest uwalony.
Na logike: drugi czujnik powinien pokazywac mniejsza ilosc czasteczek niz pierwszy, tylko teraz pytanie ile pokazuje sprawny pierwszy? :)
Radek84 pisze:
19 mar 2021, o 19:39
Udało się komuś znaleźć przyczynę? U mnie też po styczniowych mrozach zaczął się pojawiać błąd. Z tego co wyczytałem w necie powinien on wyskakiwać z innym błędem sugerującym chociaż która sonda go wyłapuje, a tu nic poza P20EE. Czy możliwe że wpływ może mieć niski poziom adblue w zbiorniku? Ostatnio dolewałem 16tys km wstecz
Spartakus900 pisze:
12 cze 2021, o 16:45
Witam i mnie zaczął nękać błąd P20EE-00 także bez innych błędów wskazujących konkretną sondę. Na razie kasowanie błędu pomogło. Radek84 jak sprawa wygląda dalej u Ciebie ?
Panowie pomóżcie! Trochę czasu minęło, co u was pomogło? Bo raczej nie jeździcie rok z błędem ;)
Niestety i ja muszę się podłączyć do tematu, dzisiaj w trakcie jazdy błąd P20EE-00 i tylko ten błąd, kasuje ale zaraz pojawia się ponownie. Dodam, że w ubiegłym roku wymieniałem obie sondy(dokładniej to były same sondy, bez sterowników, łączone na złączki, czyli taka trochę tańsza wersja z alleg.....), więc wątpliwe, żeby któraś sonda po roku padła. Tym bardziej, że wtedy występowały błędy typowe dla obu sond, czyli P11DB oraz P11DC. AdBlue jest w baku wystarczająco

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Holios » 7 paź 2021, o 06:41

Informacje z TIS (opis dotyczy Insigni A)

DTC P20EE
Sprawność katalizatora tlenków azotu poniżej progu

DTC P2BAD
Wysokie stężenie tlenków azotu w spalinach - przyczyna nieznana

Opis obwodu/układu
Układ wybiórczego katalizatora redukcyjnego (SCR) zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx) poprzez wtryśnięcie odmierzonej dawki płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego lub reduktora do strumienia gazów spalinowych wpadających do SCR. W katalizatorze układu wybiórczej redukcji, reduktor reaguje z NOx tworząc azot, dwutlenek węgla i parę wodną. Czujniki tlenków azotu przed i za katalizatorem przesyłają do modułu sterującego silnika informacje o poziomach stężenia tlenków azotu w spalinach na wylocie z silnika i na wylocie z rury wydechowej. Moduł ECM wykorzystuje dwa czujniki (NOx) do ograniczania poziomu NOx w spalinach. Pierwszy czujnik NOx znajduje się przed wtryskiwaczem płynu redukcyjnego i rejestruje NOx na wylocie z silnika. Drugi czujnik NOx znajduje się na wylocie z SCR i rejestruje poziom NOx wydostające się z SCR. Moduł sterujący silnika (ECM) zmienia dawkę płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego (reduktora) lub reduktora dodawanego w odpowiedzi na zmianę w poziomie NOx w spalinach silnika.


Wg mnie problem jest z samym katalizatorem tlenków a nie sondami. Sondy podają prawidłowe wartości czyli przekroczone bo nie wyrabia się katalizator NOx

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 11 lis 2021, o 20:33

Ktoś może napisać coś więcej panowie/panie? Cały czas borykam się z tym błędem, ja kasuje a on powraca, nie wiadomo gdzie konkretnie szukać przyczyny

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 1 gru 2021, o 21:22

Mi pojawia się w trasie przeważnie przy wypalaniu dpf. Poprzedni właściciel walczył z tym i nic niedalo wymienili sondy wtryskiwacz i nic. Dolewka nic niedaje, słyszałem, że jest specyfik do adblue, dodaję się do płynu i ponoć nie sypie błędami. Czekam jak wyjeżdżę plyn i będę testować. ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 1 gru 2021, o 21:38

Piszesz o Tunap?

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 3 gru 2021, o 01:06

Tak

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Radek84 » 3 gru 2021, o 12:05

Ja mam taką teorię, która być może jest nie słuszna, ale tak na logikę wydaję mi się być prawdopodobna. Adblue krystalizuję się w niskich temp. dla świeżego płynu jest to -11°C, ale chyba nikt nie ma świeżego w zbiorniku. Więc przy ujemnych temp wytrącają się osady, które może by rozpuścił mieszając w wiadrze, ale nie w zbiorniku i to one powodują ograniczenia w przepływie wtrysku, a zbyt mała ilość wtryśnięta w układ powoduję błąd P20EE.
Poprawcie mnie jeśli piszę głupoty. Już mnie kiedyś korciło do wytargania tego zbiornika i zobaczyć co jest w środku. Ewentualnie wylać zawartość i przepłukać.
Jak długo adblue zachowuje swoje właściwości?
Ja dolewałem jakoś marzec-kwiecień i apka pinga pokazuje mi jeszcze 54% stanu w zbiorniku.

bartas19
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Jawor
Postawił piwo: 5 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: bartas19 » 3 gru 2021, o 21:21

Teoria niby prawidłowa ale u mnie na wydechu bialy osad z mocznika, może być tak, że albo któraś sonda źle odczytuje wartości może trzeba zresetować ustawienia adblue, miałem problem ze wskazaniem poziomu i zresetowałem czujnik poziomu płynu to teraz pokazuje prawidłowe wskazania. A druga opcja jak wyżej napisane że katalizator przytkany i wtryskiwacz przelewa plyn
By skutecznie czyścić spaliny z tlenków azotu.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: dokia » 3 gru 2021, o 21:47

Radek84 pisze:
3 gru 2021, o 12:05
Ja mam taką teorię, która być może jest nie słuszna, ale tak na logikę wydaję mi się być prawdopodobna. Adblue krystalizuję się w niskich temp. dla świeżego płynu jest to -11°C, ale chyba nikt nie ma świeżego w zbiorniku. Więc przy ujemnych temp wytrącają się osady, które może by rozpuścił mieszając w wiadrze, ale nie w zbiorniku i to one powodują ograniczenia w przepływie wtrysku, a zbyt mała ilość wtryśnięta w układ powoduję błąd P20EE.
Poprawcie mnie jeśli piszę głupoty. Już mnie kiedyś korciło do wytargania tego zbiornika i zobaczyć co jest w środku. Ewentualnie wylać zawartość i przepłukać.
Jak długo adblue zachowuje swoje właściwości?
Ja dolewałem jakoś marzec-kwiecień i apka pinga pokazuje mi jeszcze 54% stanu w zbiorniku.
Wszystko jest w miarę Ok. Tam jest grzałka która podgrzewa ten płyn, więc będzie nienajgorzej i chyba na tyle dobrze że nie poprawiają tego systemu. Oczywiście krystalizacja mocznika nie jest odwracalna w 100% i głównym katalizatorem reakcji odwrotnej jest właśnie temperatura. A poza tym rzadko kiedy w naszym kraju temperatura spada poniżej tych -11, no i świadomy użytkownik nowego diesla jednak powinien chyba mieć też garaż skoro stać go na auto. No i po trzecie stężenie tych "kocich siuśków" jest naprawdę niewielkie, aby miało to mieć znaczenie. Gdyby było tam Cp=90% to już możnaby się bać o sporo kryształków i fakt że grzałki tam obecne nie poradzą sobie z nimi.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 3 gru 2021, o 22:12

Z tą temperaturą to jest ciekawe, bo na opakowaniu z płynu przy około 0 stopni już widać że się krystalizuje i jak sól wygląda.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: dokia » 3 gru 2021, o 22:21

Ale grzałki masz, człowieku 🤗

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 3 gru 2021, o 22:33

No wiem przecież.
Teoretycznie pompa nie poda na zimnym ale jak coś nie tak to ciekawe.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Radek84 » 3 gru 2021, o 22:39

Właśnie na twoją opinię czekałem Dokia.
Problem w tym, że nie zawsze przy mrozach auto stoi w garażu, a u mnie błąd zazwyczaj pojawia się w okresie jesienno zimowym, a wiosna, lato nie występuje. W każdym bądź razie zgodnie z twoim zaleceniem na ten okres nie dolewam adblu, aby grzałka miała łatwiej, a czekam z tym do wiosny.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”