--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P204B w B20DTH
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
TO co tu wypisujesz to są jakieś bzdury. Zrobiłeś serwisowe wypalanie DPF i nic poza tym. Samo wypalanie statyczne jest bardzo niebezpieczne i szkodliwe. Robi się to tylko w skrajnych przypadkach i to po odpowiednią kontrolą! Problemy z DPF nie mają nic wspólnego z usterką systemu ADblue.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
- Auto: Zafira
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Puck
Re: Błąd P204B w B20DTH
To wytłumacz mi dla czego mi zgasły wszystkie usterki i komunikat z wysoką emisją spalin ,i co najważniejsze sondy przed i po DPF zaczęły pokazywać jakie kolwiek dane i nie zachowują się jak by ktoś je odłączył? Zejdź na ziemię i czytaj ze zrozumieniem.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, o 00:18 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
- Auto: Zafira
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Puck
Re: Błąd P204B w B20DTH
Co po Polsku.Już dziś jeden chłopak z forum opel24 napisał mi że jest szczęśliwy że mu pomogłem, trochę szacunku.
Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Co byś chciał wiedzieć Po Polsku??
Dodano po 3 minutach 58 sekundach:
Niektórzy na tym forum to żukami się powinni zajmować acz kolwiek nawet żuka strach by mi było dać.
Ale co zrobić takie mechaniki
Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Sorry Ibzi nie zatrybiłem że jesteś moderator , nie znam się na forach rzadko jestem forumowiczem.
Zarejestrowałem się tutaj przed wczoraj,sam wiesz.
Dla tego żeby pomóc ludziom którzy mają z tym problem i zaoszczędzić im wiele pieniędzy.
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Co byś chciał wiedzieć Po Polsku??
Dodano po 3 minutach 58 sekundach:
Niektórzy na tym forum to żukami się powinni zajmować acz kolwiek nawet żuka strach by mi było dać.
Ale co zrobić takie mechaniki
Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Sorry Ibzi nie zatrybiłem że jesteś moderator , nie znam się na forach rzadko jestem forumowiczem.
Zarejestrowałem się tutaj przed wczoraj,sam wiesz.
Dla tego żeby pomóc ludziom którzy mają z tym problem i zaoszczędzić im wiele pieniędzy.
Pozdrawiam
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
To nie zwalnia z przestrzegania Regulaminu forum par.5 pkt.8.
Trudno się czyta wyrażenia typu "jakie kolwiek", "acz kolwiek", itp. O gramatyce nie wspomnę...
Trudno się czyta wyrażenia typu "jakie kolwiek", "acz kolwiek", itp. O gramatyce nie wspomnę...
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Ale o jakim szacunku Ty piszesz? Ktoś Cię obraził czy co ?
Jak na razie to Ty obrażasz
Piszesz że chcesz żeby innym zaoszczędzili kupę kasy ale nie informujesz już ich że każde grzebanie chińskimi klonami na crakowanych programach wiąże się z możliwością uwalenia sterowników, uszkodzeń mechanicznych i innych bardzo drogich konsekwencjach.
Więc jak już chcesz być taki pomocny to poinformuj o konsekwencjach takich zabaw.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
- Auto: Zafira
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Puck
Re: Błąd P204B w B20DTH
Dochodzi tu do kasowania postów.
Napisałem że nie chce mi się z tobą polemizować już,bo wymyślasz.
Dodano po 41 minutach 26 sekundach:
To nie crackowany program.
Byś to wiedział gdybyś miał pojęcie o czym napisałem.
Napisałem że nie chce mi się z tobą polemizować już,bo wymyślasz.
Dodano po 41 minutach 26 sekundach:
To nie crackowany program.
Byś to wiedział gdybyś miał pojęcie o czym napisałem.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
No to rozumiem że masz pełen dostęp do Tis2web i robisz to poprzez serwer GM
Przepraszam mój błąd.
Bez odbioru
Przepraszam mój błąd.
Bez odbioru
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
- Auto: Zafira
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Puck
Re: Błąd P204B w B20DTH
Cześć, zgadza się ale akurat do tego zabiegu nie potrzeba się logować na tis2 server . Jest możliwość wykupienia sesji na server ale to tylko wtedy gdy potrzebujemy coś skomplikowanego zrobić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Ale potrzeba wykupić dostęp do GDS2. Inaczej jest to "średnio legalne", bo trzeba szukać w internetach działającej "wersji testowej" GDS2.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
Ja jak na razie nie mam problemów po wizycie u mechanika . Po wymianie czujnika drugiego check engine zniknął i jest prawie ok . Prawie , bo zaczęły się problemy z odpalaniem i nie jest to wina temperatur bo auto świruje przy plusie też .
Normalnie przekręcałem kluczyk i zaraz puszczałem bo silnik chwytał to była takie tylko przekręcenie - dotknięcie . Teraz jest różnie , raz zaskoczy a raz nie . Jak nie zaskoczy to trzeba kręcić jeszcze raz albo przytrzymać kluczyk i czasem zaskoczy . Po odpaleniu chwilowe falowanie obrotów . Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tym ad blue ale piszę o tym bo idzie jedno po drugim . Mechanik mówi , że to wtryski .
Normalnie przekręcałem kluczyk i zaraz puszczałem bo silnik chwytał to była takie tylko przekręcenie - dotknięcie . Teraz jest różnie , raz zaskoczy a raz nie . Jak nie zaskoczy to trzeba kręcić jeszcze raz albo przytrzymać kluczyk i czasem zaskoczy . Po odpaleniu chwilowe falowanie obrotów . Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tym ad blue ale piszę o tym bo idzie jedno po drugim . Mechanik mówi , że to wtryski .
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Błąd P204B w B20DTH
I dalej spokój u Ciebie? Mi wczoraj po tankowaniu adblue wyskoczył ten błąd. Skasowanie pomogło do następnego dnia. Mam zamiar również zdjąć zbiornik, pompę i przepłukać to wszystko. Wcześniej chyba też zrobię test aku.Daniel pisze: ↑18 gru 2020, o 09:49Witam , auto było u mechanika elektryka . Błąd P204B naprawiony . Mechanik rozebrał i wyczyścił całą instalację adblue , mówi , że nie było tam śladów problemów , wszystko gra i jest ok . Winą podobno był zbyt słaby akumulator , podobno przy rozruchu ad blue ( pompa ) potrzebuje prądu i jak nie ma go w wystarczającej ilości nie może prawidłowo zadziałać i wybija błąd . Mechanik powiedział , że gdybym wymienił akumulator to po kilku odpaleniach auta błąd by zniknął bo pompa zaczęła by pracować prawidłowo . Koszt przeglądu instalacji wraz z nowym akumulatorem 1730 pln .
Natomiast po naprawie wyskoczył kolejny błąd a właściwie to dwa P22A4 i P22A7 . Są to błędy dotyczące sondy nox drugiej .
Podobno ta sonda ma grzałkę i ta grzałka nie działa prawidłowo i coś tam jeszcze jest uszkodzone bo błędy są dwa .
Najprawdopodobniej sonda jest do wymiany , koszt na alle 1250 pln , mówię o całej sondzie wraz ze sterownikiem .
Nigdy więcej diesla .
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Jak w samochodzie który ma 5 lat mogą się dziać takie historie ? W jakich my żyjemy czasach ?
Edit:
Sorki, nie zauważyłem kolejnej Twojej wypowiedzi
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 kwie 2021, o 22:20
- Auto: Zafira
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Pisz
Re: Błąd P204B w B20DTH
I dalej spokój u Ciebie? Mi wczoraj po tankowaniu adblue wyskoczył ten błąd. Skasowanie pomogło do następnego dnia. Mam zamiar również zdjąć zbiornik, pompę i przepłukać to wszystko. Wcześniej chyba też zrobię test aku.clavikord pisze: edit
Edit:
Sorki, nie zauważyłem kolejnej Twojej wypowiedzi[/quote]Jestem ciekawy ajk idzie bo wczoraj to samo mi się pojawiło i narazie nie wiem A co tu się zabierac
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2021, o 04:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Na święta samochód stwierdził, że będzie łaskawy i błąd zniknął. Wczoraj jednak wrócił, a dziś nie ma... Generalnie skończy się to wymianą pompy adblue. Niestety droga sprawa, bo ok 3500 trzeba wyciągnąć z kieszeni.
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
U mnie czujnik ciśnienia, raz pokazywał dobrze, raz nie pokazywał nic. Skutkiem był pojawiający się i znikający check. Dziś wpadła nowa pompa - zobaczymy. Wymiana miła, łatwa i przyjemna.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wadowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd P204B w B20DTH
Podepnę się pod temat. W mojej Zafirze C też wystąpił błąd P204B (czujnik ciśnienia AdBlue poza zakresem) oraz P20E8 (Układ AdBlue, ciśnienie zbyt niskie) P2BAD (Przekroczenie NOx). Auto ma 76tys km. Byłem z tym wydrukiem w ASO, zaproponowali diagnostykę pompy (pomiar wydatku tłoczenia) za 450zł. Po ostatnim odczytaniu błędów dolałem AdBlue do pełna. Po przejechaniu 260km spaliłem ok. 18 litrów ON. Zakładając, że zużycia AB to ok 4-5% zużycia paliwa, powinienem zużyć 0.8-0.9l AB. Zużyłem mniej niż 0.4 litra więc ewidentnie za mało. Czy jest w takim razie sens wydawania 450zł na diagnostykę czy też od razu myśleć o wymianie? Czy za niskie zużycie może odpowiadać wtrysk AdBlue?
Ostateczne pytanie: czy zbyt małe dozowanie AB może doprowadzić do jakichś problemów z samochodem poza pogorszeniem normy spalania? Mam na myśli n.p. stopniowe zapychanie się katalizatora albo jakieś problemy z DPF. Niektórzy proponują wycięcie układu AdBlue więc zakładam, że samo zmniejszenie dozowania nie powinno mieć negatywnych skutków poza denerwującą kontrolką.
Niedługo jadą na przegląd więc dowiem się, jaki ma to wpływ na środowisko.
Ostateczne pytanie: czy zbyt małe dozowanie AB może doprowadzić do jakichś problemów z samochodem poza pogorszeniem normy spalania? Mam na myśli n.p. stopniowe zapychanie się katalizatora albo jakieś problemy z DPF. Niektórzy proponują wycięcie układu AdBlue więc zakładam, że samo zmniejszenie dozowania nie powinno mieć negatywnych skutków poza denerwującą kontrolką.
Niedługo jadą na przegląd więc dowiem się, jaki ma to wpływ na środowisko.
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Od wymiany 0 błędów. Nowa pompa to koszt ok 3500zł w ASO, niezależny serwis chce za robotę 500zł. Pompę udało mi się wytargać w zdecydowanie niższych pieniążkach - nową, i w ASO. Wymiany można dokonać samodzielnie - jedyną trudnością jest to co napisałem wyżej, odkręcenie dekla trzymającego pompę.
@mumin126
Mi mówili różnie - raz, że nie zużywa w ogóle Adblue, raz, że podaje go tak dużo, że można spodziewać się po czasie zwisających sopli soli tego badziewia z wydechu. Nie sprawdzałem zużycia, gdyż u mnie czujnik raz pokazywał dobrze, raz źle. Coś tam pobierał, ale nie jestem w stanie określić ile. Jestem zwolennikiem napraw lege artis dlatego zdecydowałem się na wymianę. Nie mniej w wolnej chwili rozbiorę starą pompę i może uda mi się zobaczyć co tam się dzieje z tym czujnikiem.
Można oczywiście wyprogramować Adblue. Błąd zniknie. Przypuszczalnie problemy z sondami NOX też. Nie mniej to, oraz ponowne włączenie wiąże się z niemałym kosztem. Na pewno niższym niż, wymiana pompy. Coraz częstszą praktyką podczas spisywania umów kupna sprzedaży jest dodanie paragrafu mówiącego o tym, że nie były prowadzone żadne ingerencje w układ Adblue i DPF. Czyli jak kupujący sobie tego zażyczy, to musisz układ na nowo włączyć, oraz wymienić pompę, bo check pewnie wystraszy kupującego. Ekonomiczne już tracimy na tym. Przegląd techniczny na SKP można sobie jakoś załatwić, ale teraz tak - lecisz sobie na wakacje, powiedzmy przez Rajch. Łapią Cię niebiescy, od razu orientują się, że zawartość tlenków azotów jest wyższa i masz mandat taki, że zakrywasz się nogami i brak możliwości dalszej jazdy samochodem.
To są moje rozważania na ten temat. Też mnie zirytował ten układ w tym samochodzie, i chciałem go wyłączyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wadowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd P204B w B20DTH
Trochę doczytałem i wysnułem takie wnioski:
1. Czujnik ciśnienia AB jest zintegrowany z pompą. Skoro czujnik pokazuje zbyt niskie wartości oraz zużycie jest poniżej normy to znaczy, że coś jest nie tak z pompą. Nie widzę sensu diagnostyki za 450zł.
2. Układ SCR jest na końcu wydechu więc nie ma ryzyka dla samochodu.
3. Pozostaje do rozważenia czy wydać 4tys. na naprawę czy też jeździć ze świecącą kontrolką i podtruwać środowisko (układ AdBlue działa połowicznie)
1. Czujnik ciśnienia AB jest zintegrowany z pompą. Skoro czujnik pokazuje zbyt niskie wartości oraz zużycie jest poniżej normy to znaczy, że coś jest nie tak z pompą. Nie widzę sensu diagnostyki za 450zł.
2. Układ SCR jest na końcu wydechu więc nie ma ryzyka dla samochodu.
3. Pozostaje do rozważenia czy wydać 4tys. na naprawę czy też jeździć ze świecącą kontrolką i podtruwać środowisko (układ AdBlue działa połowicznie)
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Przed wymianą pompy u siebie rozmawiałem telefonicznie z niezależnym serwisem zajmującym się Oplami. Jak podałem kod błędu facet powiedział ze od razu pompa do wymiany. Nic innego w tym samochodzie, że da tego błędu.
Czy powoduje szkody. Zakładając, że podczas usterki tego czujnika system podaje bardzo duże ilości adblue (co podobno się zdarza, ale tak jak pisałem, inni mówią, że nie podaje go w ogóle), myślę, że ucierpieć może wydech. Ten badziew powoduje korozję