--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P204B w B20DTH

pablaris
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2021, o 18:01
Auto: ZAFIRA C
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: PIEKARY ŚLĄSKIE

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: pablaris » 24 cze 2021, o 10:20

Witam.
Mam ten sam problem z pompą AB wymieniłem na nową ale błędy pozostały. Byłem w ASO ale wykasowano mi licznik AB a awaria i błędy zostały. Zastanawiam się co jeszcze może być uszkodzone. Usterka z AB powstała po akcji serwisowej, aktualizacji oprogramowania. Nie mam już wizji co dalej.

pablaris
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2021, o 18:01
Auto: ZAFIRA C
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: PIEKARY ŚLĄSKIE

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: pablaris » 28 cze 2021, o 09:22

uzupełnienie : samochód odmówił mi współpracy samochód z Ostrowa Wielkopolskiego do ASO w Tarnowskich Górach pojechał na lawecie. Mam do Was także pytanie o część jaka została mi oddana razem z pompą w ASO w Słupsku.
IMG_20210625_161220_resized_20210628_101922727 v2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 28 cze 2021, o 15:45

To trzpień, który dodają nowy razem z pompą. Znajduje się przy łączeniu pompy z przewodem do wtryskiwacza AB.

pablaris
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2021, o 18:01
Auto: ZAFIRA C
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: PIEKARY ŚLĄSKIE

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: pablaris » 29 cze 2021, o 09:54

ok dzięki tak myślałem

danionet
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2021, o 09:53
Auto: Zafira C
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: danionet » 12 lip 2021, o 10:53

Możesz podpowiedzieć jak wytargować rabat na pompę i w którym ASO ? ;-)
Może być PM.
clavikord pisze:
20 maja 2021, o 10:26
mr.henio pisze:
13 maja 2021, o 12:01
I jak, pompa była winna i wymiana pomogła? Droga zabawa taki interes?
Od wymiany 0 błędów. Nowa pompa to koszt ok 3500zł w ASO, niezależny serwis chce za robotę 500zł. Pompę udało mi się wytargać w zdecydowanie niższych pieniążkach - nową, i w ASO. Wymiany można dokonać samodzielnie - jedyną trudnością jest to co napisałem wyżej, odkręcenie dekla trzymającego pompę.

@mumin126
Mi mówili różnie - raz, że nie zużywa w ogóle Adblue, raz, że podaje go tak dużo, że można spodziewać się po czasie zwisających sopli soli tego badziewia z wydechu. Nie sprawdzałem zużycia, gdyż u mnie czujnik raz pokazywał dobrze, raz źle. Coś tam pobierał, ale nie jestem w stanie określić ile. Jestem zwolennikiem napraw lege artis dlatego zdecydowałem się na wymianę. Nie mniej w wolnej chwili rozbiorę starą pompę i może uda mi się zobaczyć co tam się dzieje z tym czujnikiem.

Można oczywiście wyprogramować Adblue. Błąd zniknie. Przypuszczalnie problemy z sondami NOX też. Nie mniej to, oraz ponowne włączenie wiąże się z niemałym kosztem. Na pewno niższym niż, wymiana pompy. Coraz częstszą praktyką podczas spisywania umów kupna sprzedaży jest dodanie paragrafu mówiącego o tym, że nie były prowadzone żadne ingerencje w układ Adblue i DPF. Czyli jak kupujący sobie tego zażyczy, to musisz układ na nowo włączyć, oraz wymienić pompę, bo check pewnie wystraszy kupującego. Ekonomiczne już tracimy na tym. Przegląd techniczny na SKP można sobie jakoś załatwić, ale teraz tak - lecisz sobie na wakacje, powiedzmy przez Rajch. Łapią Cię niebiescy, od razu orientują się, że zawartość tlenków azotów jest wyższa i masz mandat taki, że zakrywasz się nogami i brak możliwości dalszej jazdy samochodem.

To są moje rozważania na ten temat. Też mnie zirytował ten układ w tym samochodzie, i chciałem go wyłączyć.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 13 lip 2021, o 21:16

Co tu dużo mówić, uruchomiłem szereg kontaktów i tyle

Daniel
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Skoczów

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Daniel » 6 wrz 2021, o 12:19

U mnie check engine powrócił po jakimś czasie od wizyty u mechanika . Raz się świeci raz nie . W ciągu jednego dnia potrafi się zapalić kilka razy a kilka razy się nie zapalić w innych dniach pali się cały czas .
W serwisie powiedzieli ,że jest to błąd z ad blue ale nie wiedzą czego dokładnie dotyczy i muszą posprawdzać - odpuściłem jak na razie .
Jak dla mnie 4000 za naprawę to kosmos i bardziej skłaniam się do wyłączenia tego w pizdu za 1100 pln .
Posiadam to auto jakoś od listopada 2019 i w tej chwili mam włożone w naprawy dobrze ponad 10 000 pln , nie wliczam kosztów wymiany olejów , filtrów itd . więc kolejny wydatek w wysokości 4 tysi zdecydowanie odpada .

makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: makmak » 23 lis 2021, o 11:56

Czyli co myślicie lepiej wyłączyć jest system Adblue czy wymienic czujniki itp. Bardzo proszę o wasze opinie na ten temat..

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: P405 » 23 lis 2021, o 12:29

Kupić i dolewać Tunap dodatek do adblue, w przypadku HDI gdzie też było mnóstwo problemów zdecydowanie pomaga.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


KKo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
Auto: Zafira C
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wadowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: KKo » 2 sty 2023, o 19:05

KKo pisze:
20 maja 2021, o 22:41
Trochę doczytałem i wysnułem takie wnioski:
1. Czujnik ciśnienia AB jest zintegrowany z pompą. Skoro czujnik pokazuje zbyt niskie wartości oraz zużycie jest poniżej normy to znaczy, że coś jest nie tak z pompą. Nie widzę sensu diagnostyki za 450zł.
2. Układ SCR jest na końcu wydechu więc nie ma ryzyka dla samochodu.
3. Pozostaje do rozważenia czy wydać 4tys. na naprawę czy też jeździć ze świecącą kontrolką i podtruwać środowisko (układ AdBlue działa połowicznie)
Napisze parę słów jak potoczyła się historia z AdBlue, przygoda była na całego.
Mój samochód pobierał za mało AB, no oko jedna trzecią tego, co powinien. Kontrolka Check Engine w pewnym momencie samoczynnie zgasła, przez rok był spokój. W czerwcu 2022 jechałem do mechanika na wymianę rozrządu, po roku czasu kontrolka się zaświeciła akurat w tym dniu. Mechanik potwierdził, że to od AB, zasugerował wyprogramowanie. Ale skoro był spokój, to zostawiłem jak jest.
Po tygodniu jazdy zaczęło kopcić na biało z rury wydechowej, z rury zwisał biały sopel. Za tydzień miałem jechać na urlop więc potrzebowałem szybko naprawić auto. Obdzwoniłem serwisy Opla, w ciągu tygodnia to można umówić się na diagnostykę, a na ewentualne części trzeba poczekać parę tygodni. Więc pozostałą jedynie opcja wyprogramowania.
Dodam, że po roku czasu jazdy na starym AB (niewiele dolewałem bo nie było zużycia przez niesprawną pompę) zaczął przeciekać wtryskiwacz, co powodowało przelewanie i dymienie. Dodatkowo prawdopodobnie uszkodził się czujnik bo nagle pojawił się komunikat, że mogę zrobić tylko 500km, a po pół godziny, że już jest zero. Zostałem w garażu podziemnym z autem, które nie odpala. Na szczęście po zalaniu zbiornika auto odpaliło i dojechałem do mechanika.

W czwartek miałem wyjeżdżać, w poniedziałek zostawiłem auto, we wtorek odebrałem - wszystko OK. Przejechałem 10km po mieście, później dla sprawdzenia wyjechałem na autostradę. Po przekroczeniu 100km/h kontrolka check engine oraz komunikat o niskim zasięgu AdBlue, chociaż w zbiorniku było pełno. W środę jadę rano ponownie do mechanika, w drodze znów pojawił się "Check engine", tym razem ze spadkiem mocy (silnik w trybie awaryjnym). Mechanik zawiózł sterownik do swojego programisty, podobno zrobili jeszcze raz ta samą procedurę i tym razem problem z AB zniknął. Mechanik zrobił 50km moim autem, również po autostradzie, wszystko OK. Ja też zrobiłem 100km, autko chodziło sprawnie.
W czwartek rano wyjeżdżamy na urlop, po ujechaniu 5km, na zimnym silniku, znów żółta kontrolka i tryb awaryjny...
Podjechałem do lokalnego warsztatu sprawdzić, co znów to AB daje, a tu błąd P226B - "Turbosprężarka / zbyt duże ciśnienie doładowania". Takim autem na pojadę za granicę. Obdzwoniłem wypożyczalnie - wypożyczenie auta na 2 tygodnie to koszt pod 3tys, więc razem z droższą jazdą na benzynie wyszłoby ze 4tys, czyli blisko normalnej naprawy. Na szczęście udało się pożyczyć auto od szwagra więc ostatecznie wyjazd wyszedł nawet taniej, bo Peugeot 308 spalił ze 2 litry na setkę mniej od mojej Zafiry.

Po powrocie porozmawiałem z różnymi mechanikami, ale ciężko było mi znaleźć kogoś, kto rzeczywiście znałby się na tych silnikach. Mechanik od AB mówi, że oni już nie mają koncepcji co z tym zrobić i że może wgrać stary program i zwrócić mi kasę (błąd pojawił się na drugi dzień po robocie z AB). Nie byłem do tego przekonany bo mogło coś być z ta turbiną nie tak, a logistycznie było to utrudnione bo musiałbym zawieźć auto 50km, zostawić do drugiego dnia na wyprogramowanie i przywrócenie poprzednich połączeń w samochodzie. Po jakimś czasie zauważyłem, że błąd P226B pojawia się tylko na zimnym silniku lub gdy wypala się DPF. Żeby było ciekawiej, to tylko jak się puści na parę sekund gaz po wcześniejszym przekroczeniu 2tys obr/min, np jadąc z górki i zmieniając bieg z 3 na 4. Konsekwencją takiego działania był fakt, że DPF nie mógł się porządnie wypalić, bo wypalanie było na silniku w trybie awaryjnym. W efekcie DPF wypalał się co 80-100km, przez 15minut trzeba było jechać w trybie awaryjnym.

Zawiozłem auto do innego mechanika żeby zrobił logi dynamiczne. Nie udało mu się wtedy zreprodukować problemu ale zauważył, że czujnik ciśnienia daje dziwne odczyty. Okazało się, że był zaklejony przez nagar (dużo krótkich jazd na zimnym silniku). W następnym kroku zrobił czyszczenie kolektora dolotowego i EGR - też były zawalone. Po tych zabiegach przez kilka dni nie udało się wprowadzić auta w tryb awaryjny i DPF rzadziej się wypalał, a auto zyskało zupełnie inną dynamikę. Ale po paru dniach problem powrócił, choć na zimnym silniku znacznie trudniej było o błąd. Przy wypalaniu DPF jak poprzednio, tryb awaryjny, wypalanie co 300km.
Zakupiłem w końcu swój OBD adapter. Okazało się, że w momencie gdy pojawia się błąd P226B ciśnienie w kolektorze dolotowym spada - według CarScanner do ok 0.5bar (normalnie po puszczeniu gazu jest ok 1bar). OPL Monitor pokazywał -0.6bar podczas gdy normalnie pokazuje -0.4bar. Sprawdzałem znaczenie błędu P226B w serwisie Opla - potwierdzili, że to przekroczenie doładowania. A u mnie błąd pojawiał się gdy ciśnienie spadało do 0.5bar.

Zdecydowałem ostatecznie, że przywrócę AB do pierwotnej wersji. Zadzwoniłem w październiku do mechanika a on do swojego programisty. Okazało się, że kilka dni wcześniej miał podobny problem z Insignią po wyprogramowaniu AB. Zrobił trzeci raz operację usunięcia AB. Po tym zaprogramowaniu błąd od turbiny więcej się nie pojawił. Nie zaobserwowałem też spadku ciśnienia na zimnym silniku po puszczeniu gazu. Natomiast gdy wypala się DPF, ciśnienie nadal spada po puszczeniu gazu. Zakładam, że jest to normalne w tym modelu. Niemniej, byłbym wdzięczny, gdyby to ktoś sprawdził na swoim silniku.

Ostatecznie w tej chwili silnik pracuje bardzo dobrze, autem jeździ się naprawdę przyjemnie. Na pewno pomogło czyszczenie kolektora, na co pewno bym nie wpadł, gdyby nie te problemy. Ale dojście do pełnej sprawności zajęło mi prawie 3 miesiące. DPF wypala się co ok. 500km, niezależnie od poziomu zapchania pokazywanego w OPL Monitor.

Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia: zawór EGR otwiera się już gdy silnik osiągnie temperaturę 25C. Kolega ma podobny silnik, B16DTH w Zafirze C, ten sam rocznik. U niego EGR otwiera się przy 60C. Wydaje mi się, że może to mieć związek z przerobionym programem AB. Czy może to skutkować jeszcze szybszym zapychaniem się kolektora dolotowego? Mógłby ktoś napisać, przy jakiej temperaturze startuje EGR na B20DTH? Na szczęście na krótkie odcinki jeżdżę znacznie mniej bo kupiłem drugi samochód - Dacię Spring. Na tym samochodzie takie odcinki nie robią wrażenia :)

lukasz.b
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 28 maja 2019, o 20:18
Auto: cdti 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Grodzisk Maz.

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: lukasz.b » 21 cze 2023, o 09:49

Kogo byście polecili z okolic Warszawy kto jest w stanie wyprogramować ad blue ?

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Holios » 21 cze 2023, o 12:33

ECU Majster

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”