--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Dym spod maski podczas wypalania DPF

ODPOWIEDZ
szurr
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2018, o 14:09
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Wlkp

Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: szurr » 3 kwie 2019, o 17:44

Witam Panowie,

Tak jak w tytule ,zauważyłem ,że podczas wypalania DPF'a,na postoju, leci mi niebieskawy dymek spod maski. W pierwszej chwili panika,myślałem,że coś się zapaliło :o zauważyłem tez,że na postoju czuć trochę spalinami wewnątrz auta, szukałem po forum ,że prawdopodobnie przepuszcza gdzieś uszczelka a że mam w planach wymianę klocków u mechanika chciałbym żeby od razu usunął i tą małą usterkę. Chciałbym się upewnić czy to właśnie ta uszczelka jest winowajcą całego zajścia(być może problem leży po innej stronie).
Podaje nr : fa1 120-939 lub opel 5854986.

Z góry dzięki za udzielenie informacji , pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2143
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Rooff_ » 3 kwie 2019, o 18:16

Może któreś łączenie, a może ten łącznik elastyczny w oplocie? Najlepiej byłoby wejść pod auto, zatkać wylot wydechu na odpalonym silniku i obserwować skąd leci.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
gpawel
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:40
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: TSZ
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: gpawel » 3 kwie 2019, o 18:52

Może gdzieś z wężyka (bliżej podszybia) leci, który dochodzi do pompy? U mnie tez lekko dymiło, gdy ropa lała się z łączenia :)

Awatar użytkownika
Arkadius3
Klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Arkadius3 » 3 kwie 2019, o 19:44

Szyszunia strzeliła pewnie ;) podnieść auto, zwalić płytę. Patrzeć, słuchać i gdzieś się dziura znajdzie.

Awatar użytkownika
Miechu76
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Miechu76 » 11 kwie 2019, o 23:06

Sprawdź obudowę chlodniczki egr. U mnie jakieś dwie minuty po wypalaniu dpf walneła... Tylko wtedy było -20 stopni.

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Dawid200485
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Dym spod maski podczas wypalania DPF

Post autor: Dawid200485 » 26 maja 2019, o 10:49

A ja mialem identycznie jak uszkodzona była taka mała okrągła metalowa uszczelka za 25zł, łącząca turbo z katalizatorem ( dpf-em).
Nr czesci gm 55187584

https://dz310nzuyimx0.cloudfront.net/st ... d94daa.png

Podobno juz w fabryce jak zle złożyli to połączenie to po jakimś czasie sie przepajała i był taki efekt.
Niestety do jej wymiany trzeba zdemontować osłony termiczne i poluzować cały dpf lub turbinę.
Uszczelka dodatkowo jest zamocowana pod takim ala cybantem który trzyma dpf razem z turbina.
Jest tylko 1 szansa żeby ja dobrze założyć, u mnie mechanik za 1 razem zle spasował elementy i zaczęło z pod niej dmuchać, musiałem kupic druga bo tamta sie powyginało.
Możesz też dla pewności zdjąć osłonę termiczną turbiny i na zimnym silniku wsadzić łapkę za ten cybant i może wtedy poczujesz jakiś podmuch powietrza, najlepiej jak by ktoś ci wciskał w tym monecie jeszcze gaz do dechy

Dodano po 6 minutach 14 sekundach:
https://images.ilcats.ru/getImage.php?c ... 61800c0846

Nr 9 na rysunku uszczelka
Nr 7 to ten cybant z pod którego powinno dmuchać

Lub jeszcze miałem luźne nakrętki na łączeniu turbo z kolektorem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”