--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 29 wrz 2018, o 10:29

Auto uruchomione na razie okey nic nie stuka nic nie puka żadnych śrub mi nie zostało powinno być dobrze .Turbo też przyszło ,kupiłem nowe uszczelki dziś montaż turbiny i zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2018, o 11:14

To trochę ci zeszło czasu. W moim przypadku kolektor i turbo to dwa popołudnia.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 29 wrz 2018, o 16:02

Rataj kolektor dwa popołudnia to znaczy sobota i niedziela 5 godzin turbo bym też zdążył tylko go nie miałem.Dopiero wczoraj odebrałem i zaraz się za nie zabieram tak że jakaś godzinka ;)

Kolektor nowy turbo używka (podziękowania dla Buluśia)Auto dziś odpalone na razie wszystko okey .Zero błędów .Podepnę kompa podczas jazdy i zobaczę ile turbo dmucha??Panowie dzięki za pomoc i rady :P

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 26 gru 2018, o 10:53

Do dziś wszystko bez problemów auto jeżdzi normalnie.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 2 mar 2019, o 13:45

Panowie jakie świece żarowe NGK czy Beru??? dzięki bogu mam te bez czujników

Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Arkadius3 » 2 mar 2019, o 13:47

Beru

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 3 mar 2019, o 21:19

Dzięki ,tylko jedna podpowiedz???A dlaczego akurat Beru?czym przewyższa NGK?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Rooff_ » 3 mar 2019, o 21:29

Beru szły na pierwszy montaż. Z jakiegoś powodu nie wzięli NGK ;)
Jeśli wymieniasz wszystkie to możesz sprobować NGK. Jeśli nie wszystkie, to ja bym nie mieszał modeli/producentów. Chociaż przy świecach bez czujników ciśnienia to aż takiego znaczenia mieć nie powinno.
Konkretnych za/przeciw Ci nie podam, bo nie mam takiej wiedzy...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 6 mar 2019, o 18:54

Mam błąd na świecy trzeciego cylindra .Jakie obecnie są włożone świece w moim aucie nie wiem .W benzyniakach zawsze świece kupowałem NGK złego słowa nie powiem .Tu pierwszy diesel i po przeanalizowaniu informacji na paru forach i tutaj postanowiłem dać szansę firmie Beru .Oczywiście wymieniam wszystkie dzięki bogu mam te tanie.Świece dzis przyszły pasta też.Już trzeci dzień polewam stare gwinty świec WD40 by nie było niespodzianek przy odkręcaniu .Wymiana w sobotę.Dzięki za aktywność Panowie .Pozdrawiam

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: jar-231 » 7 mar 2019, o 00:29

Ja wsadziłem ngk i druga zima bez problemu. Wcześniej w volvo wymieniałem na beru i też było ok. Jedne i drugie są dobre. Co do wymiany to poszło bez żadnego problemu nawet bez polewania.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 7 mar 2019, o 17:11

No to oby u mnie też tak poszło jednak jeszcze dwa razy podleje te gwinty .Powiedzcie mi jakim momentem dokręcać i odkręcać te świece? Na opakowaniu od świec mam informację
Serwis ? Nm. w Google ale jak by ktoś wiedział to śmiało pisać.
Ok już znalazłem jak by ktoś szukał

Producent : BERU

Opis :

Napięcie [V] : 4,4
Rodzaj połączenia : 4mm
Zbieżność stożka : 93
Wymiar gwintu : M 9x1
Długość całkowita [mm] : 156,5
Rozmiar klucza : 9 mm
Moment dokręcenia [Nm] : 12
Natężenie prądu [A] : 25
Konstrukcja świec żarowych : zdolny do nagrzewania wtórnego
Głębokość zabudowy [mm] : 35
Moment gnący [Nm] : 22

Wymiana miała być w sobotę ale że ja jestem niecierpliwy korzystając że silnik rozgrzany parę dni podlewane gwinty WD40
zabrałem się dziś za odkręcanie .Klucz ustawiłem na 20 Nm i poszło bez problemu :P Swiece jakie siedziały to chyba pierwszy montaż
1 cylinder -GM 55564162
Beru B 845

2 cylinder -GM 55564162
Beru B 342

3 cylinder -GM 55564162
Beru B 845

4 cylinder -GM 55564162
Beru B 342
Na drugim i czwartym cylindrze gwint świecy był wysmarowany pastą a pierwszym i trzecim było sucho.
Wizualnie świece nieuszkodzone bez ubytków pęknięc itp Jutro pomierzę stare miernikiem .Jutro rano też montaż aż silnik ostygnie .Nie wiem czy poleweanie gwintów świec przez parę dni środkiem WD 40 pomogło w bezproblemowym odkręceniu świec ,jeśli tak to polecam się nie spieszyć i parę dni podlewać gwinty. :D

Świece wymienione bez problemowo z użyciem pasty beru .Pomierzyłem opornośc miernikiem 1, 2 i 4 cylinder 0.06
3 cylinder na którym miałem błąd 7.42.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”