--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Czujnik temperatury spalin

ODPOWIEDZ
darek.ndm
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2015, o 12:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Czujnik temperatury spalin

Post autor: darek.ndm » 19 maja 2016, o 20:24

Witam,

Kilka dni temu podczas jazdy auto straciło mocy i pokazał się komunikat na komputerze awaria samochodu - skontaktuj się z serwisem. Podłączeniu do mojego kompa (chińszczyzna) pokazał się błąd P2033 z opisem "Wysokie napięcie w obwodzie czujnika temperatury spalin (rząd 1 czujnik 2)". Byłem przekonany zatem że do wymiany jest czujnik 2, bo podobno są 2 w tym układzie.
Wczoraj jednak byłem u znajomego, który ma warsztat i po podłączeniu u niego kod błędu jest ten sam (P2033) ale opis jest "Czujnik temperatury spalin 1". Ufam bardziej komputerowi u znajomego bo to profesjonalny sprzęt, ale jakoś nie daje mi to spokoju i obawiam się zakupu nie tego czujnika co trzeba (czujnik 1 zamiast 2).
Czy przy takich komunikatach (opisach) z kompa uważacie że do wymiany jest faktycznie czujnik nr 1?
Jeżeli ktoś mógłby coś podpowiedzieć będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Alex
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Alex » 19 maja 2016, o 21:40

W moim przypadku, gdy wyskoczył ten błąd, wymienili "czujnik temperatury spalin - pozycja 1", o numerze 855632.
Czyli dokładnie ten, który widać po otwarciu maski:
12.jpg
Przy okazji, już istnieje taki wątek http://insignia-club.pl/przegrzany-silnik-t883.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

darek.ndm
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2015, o 12:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: darek.ndm » 20 maja 2016, o 19:10

Bardzo dziękuje Alex. Zatem wymieniam pozycję 1. pozdr

mara45

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: mara45 » 22 maja 2016, o 09:34

Czy możne ktoś się spotkal z takim problemem ze czujnik temperatury spalin nie pokazuje temperatury spalin a napiecie jakie pokazuje to 0,04 nadmieniam ze czujnik jest dobry.Chodzi mi o ten czujnik co jest pod sada lambda.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, o 05:54 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin

luki21

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: luki21 » 24 cze 2016, o 12:40

Koledzy po remoncie silnika gdzie wymieniałem głowicę, robiłem blok, wymieniałem jeden wtrysk i turbinę po odpaleniu silnika auto pracuje ładnie ale słabo wkręca się na obroty. Co jakiś czas wywala błąd czujnika temp spalin. Przy jednym z odpaleń kontrolnych zaczął wypalać się DPF (wiem bo mam diodę) i odczekaliśmy do końca. Czy problem może leżeć po stronie wtrysku? Czy trzeba go jakość programować? Wtrysk ma numer taki jak mój został kupiony używany. Wsadziliśmy go do auta i silnik odpalił. Turbo też używka bo moje zostało zniszczone przez odpryski aluminium z tłoka.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: hubertus » 24 cze 2016, o 13:13

Kawałki aluminium mogły też uszkodzić czujnik. Skoro silnik pracuje dobrze. Trzeba zająć się czujnikiem a nie wtryskami.

luki21

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: luki21 » 24 cze 2016, o 17:50

Może źle to ująłem tnz. na pewno źle. Czujnik działa poprawnie po prostu pokazuje błąd o zbyt wysokiej temp spalin czujnika nr 1. Błąd jest nieciągły gdyż po skasowaniu nie zawsze zaskoczy. Ale pojawił się już kilka razy. Silnik nie ma werwy bardzo wolno się zbiera. Może DPF zawalony?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2774
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: IBZI » 24 cze 2016, o 18:21

No to wypal DPF w trybie serwisowym. Zobaczysz czy pomogło. Ale z tego co piszesz, to miałeś ostatnio wypalanie...

luki21

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: luki21 » 27 cze 2016, o 22:45

Elektronik po przetestowaniu serwisówką stwierdził , że auto dostaje zbyt mało powietrza. Sprawdził trochę systemów między innymi DPF i turbo i jego zdaniem są ok. Podmiana czujnika w układzie dolotowym nie przyniosła efektu zobaczymy co dalej wyjdzie.

Maciej_To
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2017, o 05:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Maciej_To » 11 wrz 2017, o 03:26

Witam,

W czasie jazdy komunikat "Uwaga, Pojazd wkrótce..." - auto przeskanowane op-com-em i gds-em.
Błąd P2084-00 - Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Performance - co potwierdzają odczyty z samego czujnika - tj. na zimnym silniku po nocy - temperatura z drugiego czujnika spalin to 120 stopni, czujnik pierwszy pokazuje 20 stopni.

Pytanie, jaki jest numer części takiego czujnika - auto Insignia 2014 A20DTR?

rasm
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 06:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: śląsk

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: rasm » 10 paź 2017, o 19:52

Witam
Mam taki problem , pojawił mi się błąd "check engine" po podpięciu do op-com'a mam takie błędy:

Total number of fault codes: 2
P242D - <Unknown DTC>
(05) - Present
P0672 - <Unknown DTC>
(00) - Present

P0672 - to uszkodzona świeca w 2 drugim cylindrze, natomiast czy błąd P242D może być związany z uszkodzeniem tej świecy ? Niestety op-com nie wykrywa prawidłowo mojego silnika A20DTE (2014) i nie ma tam więcej informacji dla tego błędu. Ogólnie podczas jazdy czuć spadek mocy, pewno tryb awaryjny. Dzień wcześniej tankowałem paliwo (była rezerwa) na nowej stacji - czy to może kwestia paliwa ?
Może ktoś mi pomoże w diagnozie usterki ?
Pozdrawiam
Rafał

Leon_opc

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Leon_opc » 10 paź 2017, o 20:41

Raczej Świeca nie będzie nic miała do czujnik temp. spali.
Aczkolwiek wymień pierwsze świece w której jest czujnik cisnienia

rasm
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 06:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: śląsk

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: rasm » 11 paź 2017, o 19:52

świeca wymieniona, po usunięciu błędów jak na razie nic nie wyskakuje. Mam nadzieje ze błąd nie wróci ;)

edit:
Niestety błąd powrócił, już się nie dało go nawet wykasować.
Auto poszło do mechanika u niego na diagnozie wyszło uszkodzenie 2 czujnika temperatury spalin.- za wysoka temperatura.
Pewno czujnik do wymiany :(

Awatar użytkownika
Marek333
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2014, o 19:42
Auto: Insignia OPC LINE
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Stargard Szczeciński - Halle Westfallen/DE

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Marek333 » 22 maja 2018, o 10:44

Witam.Mam problem z moją insignią od jakiegoś czasu.Model 2.0 CDTI 160 Km,2010 rok.codziennie wypala mi się DPF ,wyświetla komunikat awaria pojazdu ,jedź na serwis,oraz pomarańczowy check.Byłem na wypalaniu komputerowym DPFU ale nic to nie pomogło,Komputer pokazuje błąd P2032.Niskie napięcie w obwodzie czujnika temperatury spalin ,rząd 1 czujnik 2. Czy to jest ten czujnik z przodu silnika który montowany jest jakby w Filtr DPF.Czy to on powoduje ciągłe wypalanie Filtra DPF,czy filtr jest rzeczywiście zapchany czy tylko ten czujnik to powoduje a filtr jest w porządku .Dodam że co jakiś czas auto traci moc,ale to nie jest typowy tryb awaryjny ponieważ auto może jechać nawet 100 Km na godzinę albo i więcej ale bardzo wolno się rozkręca. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika auto jedzie normalnie ale za jakiś czas znów to się ponawia.Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

Awatar użytkownika
Marek333
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2014, o 19:42
Auto: Insignia OPC LINE
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Stargard Szczeciński - Halle Westfallen/DE

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Marek333 » 22 maja 2018, o 19:01

W nawiązaniu do mojego ostatniego postu,gdzie znajduje się drugi czujnik temperatury spalin.

Awatar użytkownika
Marek333
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2014, o 19:42
Auto: Insignia OPC LINE
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Stargard Szczeciński - Halle Westfallen/DE

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Marek333 » 24 maja 2018, o 10:03

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc w sprawie dwóch ostatnich powyższych postów .Dodatkowo pojawił się komunikat Filtr cząstek stałych,sprawdź instrukcje.

P405
Zapaleniec
Posty: 2589
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: P405 » 24 maja 2018, o 10:44

Od przodu w DPF masz czujniki, prawdopodobnie poszedł ten górny.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Marek333
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2014, o 19:42
Auto: Insignia OPC LINE
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Stargard Szczeciński - Halle Westfallen/DE

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Marek333 » 26 maja 2018, o 20:55

Kurcze a ja kupiłem już ten dolny,bo ten mi kazali wymienić.

gosc
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Koszalin

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: gosc » 27 maja 2018, o 10:32

Górny czy dolny ma te same parametry.

mic
Forumowicz
Posty: 307
Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: mic » 20 cze 2018, o 12:04

Alex pisze:
19 maja 2016, o 21:40
Obrazek
Ja z kolei znalazłem inne numery tych czujników, a mianowicie:
Nr GM: 55489472
lub
GM: 55566185

Ktoś może zweryfikować poprawność ww numerów i czy obydwa czujniki są na pewno takie same? (silnik A20DTH 160KM)
Bo na oko wygląda że ten górny jest inny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”