--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Zasada jest taka że im wyższy bieg i równa prędkość oraz obroty w przedziale 2.000 - 2.500 to
1. Wolniej się zapelnia
2. Lepiej się wypala
Oczywiście to są warunki idealne i nie zawsze do spełnienia, szczególnie w mieście.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
1. Wolniej się zapelnia
2. Lepiej się wypala
Oczywiście to są warunki idealne i nie zawsze do spełnienia, szczególnie w mieście.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 maja 2020, o 06:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: DPF
U mnie najlepiej wypala sie przy stałej prędkości 130-140km/h na 6 biegu. Potrafi nawet wtedy sie wypalić do 6% ale musi być stała prędkość przez cały proces wypalania, jak przychamuje ze dwa czy trzy razy to wypala się do 10-15%.
W cyklu mieszanym lub mieście to zazwyczaj okolice 25%.
W cyklu mieszanym lub mieście to zazwyczaj okolice 25%.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: DPF
A tak z czystej ciekawości,jak ktoś z Was usunął DPF to ile za taki wkład monolitu można dostać od insignii?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
Re: DPF
Witam mam inignię 2.0 130km z 2012 r monitoruje go programem opel DPF przez rok było ok wypalanie co 500 km 80% ale ostatnio wyjechałem na trasę żeby wypalić komputer zainicjował wypalenie temperatura wzrosła do 600 stopni zaczął się proces wypalania przy 10% temperatura spadła do 300stopni proces się zatrzymał ja jeszcze przejechałem 40km i nic tylko zerwało km dziś jechałem mam 87% i zauważyłem że aplikacja pokazuje 300 stopni i nie chce wzrosnąć do wypalenia ale na wyświetlaczu samochodu na postoju miałem spalania 1.4 po jakimś czasie spadło do 0.7 i aplikacja znów żerowała przebieg samochód chodzi bez problemu nie wiem co z tym zrobić.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2020, o 18:01 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
Re: DPF
Kolego czujnik temperatury wymieniałem miesiąc temu tamten wskazywał temperature - 70 i czek się zapalił .
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
Re: DPF
Koledzy byłem podłączyć pod kompa i wypalić ale nie da się bo czujnik spalin pokazuje 250 stopni
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
Reklamuj jak wymieniłeś, albo zrób jeszcze adaptację. Jak wymienisz to nie rób wymuszonego wypalania tylko jedź i powinno samo ruszyć.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
Re: DPF
Dziś wymieniłem na oryginalny akceptacjie zrobiłem i na trasię się wypalił do 12% jutro wymieniam olej, czujnik w zamienniku delphi po miesiącu padł
Ostatnio zmieniony 16 paź 2020, o 00:21 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 cze 2020, o 18:30
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: lublin
Re: DPF
2.0 CDTI 160 KM. Po kupnie samochodu od razu zainstalowałem aplikację i kupiłem vgate. Każdy proces wypalania jest zawsze monitorowany i pomimo tego, że rzadko jeżdze ekspresówkami ( 90% trasy to droga powiatowa)to wolę nadłożyć 15 km wracając ekspresówką z pracy i wypalić dobrze DPF. Cykl wypalania wymuszam sam po przekroczeniu 80 % zapełnienia. Wypalam na tempomacie, 5 bieg, 110km/h. Praktycznie zawsze schodzę do 6% po regeneracji. Interwały miedzywypaleniami? 800km lato, ostatnio notuję coraz wyższe wartości, w ubiegłym tygodniu było to już 1050km. Myślę że z temperaturą powierza w okolicach 0*C lub niższą oraz paliwem zimowym uda się zwiększyć interwał do 1200-1300km.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Re: DPF
Panowie w czym może tkwić problem gdy uruchomiona zostaje procedura wypalania dpf. Trwa bardzo długo po czym w OPL Monitor poziom zapełnienia DPF pozostaje niezmieniony (92%) i procedura uruchamia się ponownie?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: DPF
Awarią czujnika różnicy ciśnień albo uszkodzeniem/zapchaniem przewodów do/z czujnika?
Tak mówi moja szklana kula.
Łatwiej by było jakby zacząć od diagnostyki błędów - tylko czymś porządnym (GDS2, Delphi itp.).
Tak mówi moja szklana kula.
Łatwiej by było jakby zacząć od diagnostyki błędów - tylko czymś porządnym (GDS2, Delphi itp.).
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Re: DPF
Zauważyłem że podczas rozpoczęcia procedury wypalania temperatura EGT nie wzrasta do wymaganych 600C. Tylko utrzymuje się w okolicy 400C. Wyjechałem na autostradę, przyspieszyłem do dużej prędkości temperatura EGT wzrosła powyżej 600C a proces regeneracji się rozpoczął. Lecz po zwolnieniu temperatura znów spadła i regeneracja została wstrzymana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis 2021, o 06:59
- Auto: Insignia A ST 1.6
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Grudziądz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF
Witam wszystkich, szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu.
Otóż zauważyłem, że w Insigni 1.6 cdti 136 koni zaczął mi się bardzo często wypalać DPF nawet co 2-3 dni i około 115km. Jazda głównie miejska to rozumiem ale żeby tak często? Dzisiaj zauważyłem, że od rana silnik chodził dziwnie, sprawdzam w apce a tam 95% zapchania i zaczął wypalać na zimnym silniku. Mówię spoko niech wypala, pojeździłem trochę i DPF wypalił się do 3%. Podjechałem do pracy i przed zgaszeniem sprawdzam jeszcze raz zapełnienie i wskoczyło z 3% na 26%. Jeśli chodzi o błędy to mam tylko błąd jednej świecy żarowej także do wymiany. Wiecie może co znaczą takie skoki w zapełnieniu? Wcześniej miałem Astrę J z silnikiem 1.3. Miałem niesprawne 2 świece i po za gorszym odpalaniem rano, DPF nie zapychał się tak często. Dodatkowo jak się rozgrzeje to słyszę z okolic wydechu jak by buczenie a z tego co czytałem to może być oznaka wyciętego DPF. Możliwe, że jest źle wyprogramowany DPF?
Otóż zauważyłem, że w Insigni 1.6 cdti 136 koni zaczął mi się bardzo często wypalać DPF nawet co 2-3 dni i około 115km. Jazda głównie miejska to rozumiem ale żeby tak często? Dzisiaj zauważyłem, że od rana silnik chodził dziwnie, sprawdzam w apce a tam 95% zapchania i zaczął wypalać na zimnym silniku. Mówię spoko niech wypala, pojeździłem trochę i DPF wypalił się do 3%. Podjechałem do pracy i przed zgaszeniem sprawdzam jeszcze raz zapełnienie i wskoczyło z 3% na 26%. Jeśli chodzi o błędy to mam tylko błąd jednej świecy żarowej także do wymiany. Wiecie może co znaczą takie skoki w zapełnieniu? Wcześniej miałem Astrę J z silnikiem 1.3. Miałem niesprawne 2 świece i po za gorszym odpalaniem rano, DPF nie zapychał się tak często. Dodatkowo jak się rozgrzeje to słyszę z okolic wydechu jak by buczenie a z tego co czytałem to może być oznaka wyciętego DPF. Możliwe, że jest źle wyprogramowany DPF?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2178
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 19 razy
Re: DPF
Cześć.
Czy auto jest Twoje od nowości albo kupiłeś używane?
Normalnie poprzedni właściciel powinien Cię poinformować czy masz wycięty i wyprogramowany, albo wiesz na 100%, że fizycznie tam siedzi?
Czy auto jest Twoje od nowości albo kupiłeś używane?
Normalnie poprzedni właściciel powinien Cię poinformować czy masz wycięty i wyprogramowany, albo wiesz na 100%, że fizycznie tam siedzi?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis 2021, o 06:59
- Auto: Insignia A ST 1.6
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Grudziądz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF
Nie, auto mam od listopada 2021, poprzedni właściciel nic nie mówił. Co do pewności to nie mam, nie mniej żaden dymek nawet przy depnięciu z wydechu nie idzie.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: DPF
Jak by nie było DPFa to końcówka będzieosmoloną. Być może pomogło by zresetowanie czujnika różnicy ciśnień.