--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 13 sie 2020, o 10:20

Zasada jest taka że im wyższy bieg i równa prędkość oraz obroty w przedziale 2.000 - 2.500 to
1. Wolniej się zapelnia
2. Lepiej się wypala

Oczywiście to są warunki idealne i nie zawsze do spełnienia, szczególnie w mieście.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


drsjck89
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2020, o 06:20
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: drsjck89 » 16 sie 2020, o 16:18

U mnie najlepiej wypala sie przy stałej prędkości 130-140km/h na 6 biegu. Potrafi nawet wtedy sie wypalić do 6% ale musi być stała prędkość przez cały proces wypalania, jak przychamuje ze dwa czy trzy razy to wypala się do 10-15%.
W cyklu mieszanym lub mieście to zazwyczaj okolice 25%.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: arek810316 » 25 wrz 2020, o 13:58

A tak z czystej ciekawości,jak ktoś z Was usunął DPF to ile za taki wkład monolitu można dostać od insignii?

tomasztom 22
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno

Re: DPF

Post autor: tomasztom 22 » 14 paź 2020, o 06:29

Witam mam inignię 2.0 130km z 2012 r monitoruje go programem opel DPF przez rok było ok wypalanie co 500 km 80% ale ostatnio wyjechałem na trasę żeby wypalić komputer zainicjował wypalenie temperatura wzrosła do 600 stopni zaczął się proces wypalania przy 10% temperatura spadła do 300stopni proces się zatrzymał ja jeszcze przejechałem 40km i nic tylko zerwało km dziś jechałem mam 87% i zauważyłem że aplikacja pokazuje 300 stopni i nie chce wzrosnąć do wypalenia ale na wyświetlaczu samochodu na postoju miałem spalania 1.4 po jakimś czasie spadło do 0.7 i aplikacja znów żerowała przebieg samochód chodzi bez problemu nie wiem co z tym zrobić.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2020, o 18:01 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 14 paź 2020, o 06:46

Prawdopodobnie padł czujnik w dpf.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


tomasztom 22
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno

Re: DPF

Post autor: tomasztom 22 » 14 paź 2020, o 07:02

Kolego czujnik temperatury wymieniałem miesiąc temu tamten wskazywał temperature - 70 i czek się zapalił .

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: DPF

Post autor: mazmarcin » 14 paź 2020, o 09:05

Zrób reset czujnika różnicy ciśnień, jak nie pomoże to wymiana .

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: DPF

Post autor: mcrace » 14 paź 2020, o 10:37

@tomasztom 22
Czy auto zaczęło nadmiernie dymić podczas wypalania?

tomasztom 22
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno

Re: DPF

Post autor: tomasztom 22 » 14 paź 2020, o 11:13

Koledzy byłem podłączyć pod kompa i wypalić ale nie da się bo czujnik spalin pokazuje 250 stopni

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 14 paź 2020, o 11:25

Reklamuj jak wymieniłeś, albo zrób jeszcze adaptację. Jak wymienisz to nie rób wymuszonego wypalania tylko jedź i powinno samo ruszyć.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


tomasztom 22
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2020, o 07:10
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno

Re: DPF

Post autor: tomasztom 22 » 15 paź 2020, o 20:53

Dziś wymieniłem na oryginalny akceptacjie zrobiłem i na trasię się wypalił do 12% jutro wymieniam olej, czujnik w zamienniku delphi po miesiącu padł
Ostatnio zmieniony 16 paź 2020, o 00:21 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

jarekzxc
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 30 cze 2020, o 18:30
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: lublin

Re: DPF

Post autor: jarekzxc » 9 lis 2020, o 22:36

2.0 CDTI 160 KM. Po kupnie samochodu od razu zainstalowałem aplikację i kupiłem vgate. Każdy proces wypalania jest zawsze monitorowany i pomimo tego, że rzadko jeżdze ekspresówkami ( 90% trasy to droga powiatowa)to wolę nadłożyć 15 km wracając ekspresówką z pracy i wypalić dobrze DPF. Cykl wypalania wymuszam sam po przekroczeniu 80 % zapełnienia. Wypalam na tempomacie, 5 bieg, 110km/h. Praktycznie zawsze schodzę do 6% po regeneracji. Interwały miedzywypaleniami? 800km lato, ostatnio notuję coraz wyższe wartości, w ubiegłym tygodniu było to już 1050km. Myślę że z temperaturą powierza w okolicach 0*C lub niższą oraz paliwem zimowym uda się zwiększyć interwał do 1200-1300km.

sqizzy
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Grodzisk Maz

Re: DPF

Post autor: sqizzy » 10 gru 2021, o 18:44

Panowie w czym może tkwić problem gdy uruchomiona zostaje procedura wypalania dpf. Trwa bardzo długo po czym w OPL Monitor poziom zapełnienia DPF pozostaje niezmieniony (92%) i procedura uruchamia się ponownie?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: DPF

Post autor: Rooff_ » 10 gru 2021, o 19:13

Awarią czujnika różnicy ciśnień albo uszkodzeniem/zapchaniem przewodów do/z czujnika?
Tak mówi moja szklana kula.

Łatwiej by było jakby zacząć od diagnostyki błędów - tylko czymś porządnym (GDS2, Delphi itp.).

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: DPF

Post autor: mazmarcin » 10 gru 2021, o 19:18

Chyba ktoś poczuł już magię Świąt i się bawi swoją kulą ;D

sqizzy
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Grodzisk Maz

Re: DPF

Post autor: sqizzy » 10 gru 2021, o 22:42

Zauważyłem że podczas rozpoczęcia procedury wypalania temperatura EGT nie wzrasta do wymaganych 600C. Tylko utrzymuje się w okolicy 400C. Wyjechałem na autostradę, przyspieszyłem do dużej prędkości temperatura EGT wzrosła powyżej 600C a proces regeneracji się rozpoczął. Lecz po zwolnieniu temperatura znów spadła i regeneracja została wstrzymana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

deko232
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 22 lis 2021, o 06:59
Auto: Insignia A ST 1.6
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Grudziądz
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: deko232 » 25 sty 2022, o 07:01

Witam wszystkich, szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu.
Otóż zauważyłem, że w Insigni 1.6 cdti 136 koni zaczął mi się bardzo często wypalać DPF nawet co 2-3 dni i około 115km. Jazda głównie miejska to rozumiem ale żeby tak często? Dzisiaj zauważyłem, że od rana silnik chodził dziwnie, sprawdzam w apce a tam 95% zapchania i zaczął wypalać na zimnym silniku. Mówię spoko niech wypala, pojeździłem trochę i DPF wypalił się do 3%. Podjechałem do pracy i przed zgaszeniem sprawdzam jeszcze raz zapełnienie i wskoczyło z 3% na 26%. Jeśli chodzi o błędy to mam tylko błąd jednej świecy żarowej także do wymiany. Wiecie może co znaczą takie skoki w zapełnieniu? Wcześniej miałem Astrę J z silnikiem 1.3. Miałem niesprawne 2 świece i po za gorszym odpalaniem rano, DPF nie zapychał się tak często. Dodatkowo jak się rozgrzeje to słyszę z okolic wydechu jak by buczenie a z tego co czytałem to może być oznaka wyciętego DPF. Możliwe, że jest źle wyprogramowany DPF?

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2178
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 19 razy

Re: DPF

Post autor: Mateo » 25 sty 2022, o 07:20

Cześć.
Czy auto jest Twoje od nowości albo kupiłeś używane?
Normalnie poprzedni właściciel powinien Cię poinformować czy masz wycięty i wyprogramowany, albo wiesz na 100%, że fizycznie tam siedzi?

deko232
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 22 lis 2021, o 06:59
Auto: Insignia A ST 1.6
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Grudziądz
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: deko232 » 25 sty 2022, o 07:31

Nie, auto mam od listopada 2021, poprzedni właściciel nic nie mówił. Co do pewności to nie mam, nie mniej żaden dymek nawet przy depnięciu z wydechu nie idzie.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: DPF

Post autor: Radek84 » 25 sty 2022, o 09:58

Jak by nie było DPFa to końcówka będzieosmoloną. Być może pomogło by zresetowanie czujnika różnicy ciśnień.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”