--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
-------------------------------------Śląski spot - 30.06 - zapraszamy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2379
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 29 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 4 kwie 2018, o 18:51

Też uważam.
Teraz to najlepiej zmienić olej i doprowadzić do normalnego wypalania.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


makmak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 5 kwie 2018, o 21:16

Bardzo szybko napełnia mi się dpf 150 km i juz 50%. Czy to normalne jedze po mieście itp.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: pawel_insignia » 6 kwie 2018, o 06:09

Teraz dodatkowo otwiera ci się EGR, wiec wiecej spalin wraca i szybciej zapycha DPF'a. U siebie zimą przejeżdżałem 350-400km tylko po mieście, teraz na pewno bedzie mniej. Planuje wyprogramować EGR w najblizszym czasie.
Oczywiście problem może być tez gdzie indziej, lejące wtryski, jakaś nieszczelność...

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1374
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 6 kwie 2018, o 07:06

makmak pisze:
5 kwie 2018, o 21:16
Bardzo szybko napełnia mi się dpf 150 km i juz 50%. Czy to normalne jedze po mieście itp.
Jakbyś jeszcze napisał do ilu % ci się wypalił byłoby łatwiej, bo jak np do 40 % to wcale nie tak szybko.

makmak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódz

Re: DPF

Post autor: makmak » 6 kwie 2018, o 08:30

Wypalił się do 20%

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1374
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 6 kwie 2018, o 09:24

No to wyjdzie ponad 300km między wypalaniami. Jak tylko po mieście i krótkie odcinki to tragedii nie ma ale i bez szału. Pamiętaj że wbrew pozorom emerycka jazda szybciej zapycha dpf bo wtedy egr jest cały czas otwarty. Przy wciskaniu gazu mocniej niż połowę egr się zamyka przez co mniej spalin wraca do dolotu.

jacobs07
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:36
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Insignia EGR DPF

Post autor: jacobs07 » 7 kwie 2018, o 13:56

Witam,

posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.

Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.

Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF

Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.

Dziękuje.
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2018, o 22:22 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

P405
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia EGR DPF

Post autor: P405 » 7 kwie 2018, o 16:11

Naprawić EGR i zobaczyć co dalej.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


jacobs07
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 10:36
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Insignia EGR DPF

Post autor: jacobs07 » 7 kwie 2018, o 18:05

P405 pisze:
7 kwie 2018, o 16:11
Naprawić EGR i zobaczyć co dalej.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
A co radzicie z DPF w razie problemów? Regeneracja czy usunięcie?

P405
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia EGR DPF

Post autor: P405 » 7 kwie 2018, o 18:18

Regeneracja, problemy z DPF wynikają z innych niesprawności. Dioda, aplikacja i nie powinno być problemu. Są firmy, które regenerują DPF. Jedną z nich jest eurovat z Krzywinia. Na pewno ich stronę znajdziesz w necie.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: pawel_insignia » 8 kwie 2018, o 06:07

Wywalić (wyprogramowac) EGR i zobaczyć co dalej + to co napisali koledzy wyżej.
Albo może jeszcze spróbować odłączyć wtyczkę od EGR będzie check engine ale samochód chyba powinien jechać poprawnie(chociaż co do tego nie mam pewności bo tak jeszcze nie robiłem).

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2379
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 29 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 8 kwie 2018, o 06:28

Jakimi argumentami twój mechanik poparł swoją tezę? Coś konkretnego, czy porostu jemu się tak wydaje, bo ma takie doświadczenie? Wydaje mi się że albo sam nie wie dokładnie co jest przyczyną, albo chce porostu więcej zarobić.

Jakie kody błędów widzi twój mechanik?
Może wystarczy przejrzeć dobrze instalacje i zrobić czyszczenie egr? Wymiana egr na nowy jest z 10x kosztowniejsza.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1942
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia EGR DPF

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2018, o 08:41

jacobs07 pisze:
7 kwie 2018, o 13:56
Witam,

posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.

Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.

Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF

Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.

Dziękuje.
Jakbym miał strzelać, to przyjrzałbym się czujnikowi położenia wału.
Ale najpierw zrób to co pisał Ping dwa posty wyżej.

idn59
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: dolnośląskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Silnik B20DTH

Post autor: idn59 » 27 cze 2018, o 17:38

Witam wszystkich
Proszę o podpowiedź jakim programem sprawdzić DPF w Insigni 2.0 170 KM (2016 r.)?
Opl monitor lite , ani dpf info nie pokazują stanu dpf mimo , że łączą się z interfejsem .
Czy jest jakiś program do tego silnika?

P405
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Silnik B20DTH

Post autor: P405 » 27 cze 2018, o 18:07

Opcom, ale od kolegi Krenkla. Albo u kogoś co ma program od niego. Zależy skąd jesteś to ileś osób ma.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bartekbilin
Forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 4 sty 2015, o 03:34
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Silnik B20DTH

Post autor: bartekbilin » 27 cze 2018, o 18:25

Można też przez Torque Pro + dodatkowe PIDy (od astry k chyba). Ping kiedyś o tym pisał w wątku jego aplikacji DPF. Z tego co pamiętam to źle pokazuje % napełnienia, ale dystans chyba był ok.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Kub@
Forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Silnik B20DTH

Post autor: Kub@ » 27 cze 2018, o 18:32

Zgadza się to, co powyżej napisane przez @bartekbilin 😖

Awatar użytkownika
kombiii
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
Auto: Insignia CDTI sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: DPF

Post autor: kombiii » 27 lip 2018, o 18:23

Witajcie. Mój DPF oczyszcza sie już po 200 km (jazda miejska 80%). Zamontowana dioda wypalania, tylko RAZ wyłączyłem silnik podczas wypalania, uszczelka smoka wymieniona, klapki w kolektorze usunięte po tym, jak jedna z nich wpadła do silnika... Uznałem, że już czas usunąć ten przeklęty DPF. Koszt usunięcia+ wyprogramowanie - 600 zł.
Czy również wyprogramować EGR, czy poprzestać na filtrze?

P405
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 27 lip 2018, o 18:41

A może najpierw sprawdzić czy wszystko w aucie sprawne ? Latem wypala się częściej to normalne przy jeździe miejskiej.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kombiii
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
Auto: Insignia CDTI sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: DPF

Post autor: kombiii » 27 lip 2018, o 19:48

Auto jest sprawne, wypalanie co 200 km to zabójstwo dla oleju, który rozrzedza się z każdym cyklem, nawet prawidłowo wykonanym. Przecież za całe zło w naszych traktorkach odpowiada DPF i EGR. Tylko czy przy wywaleniu DPF usunąć także EGR?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”