--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
kochar
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
Auto: CHEVROLET ORLANDO
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kochar » 28 lut 2021, o 11:23

rataj73 pisze:
26 lut 2021, o 07:09
radii86 pisze:
25 lut 2021, o 23:04
jedno mnie zastanawia skąd w kolektorze płyn chłodniczy?
Gdyby plastikowy kolektor nie miał chłodzonego cieczą płaszcza to stopiłby się przy otwartym zaworze egr .
Niby jest chłodniczka spalin ale widocznie nie dość wystarczająco je chłodzi.
Płyn w kolektorze może równierz pojawić się z powodu rozszczelnienia się chłodnicy spalin.
Są kolektory plastikowe bez płaszcza i jakoś się nie topoią.

radii86
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: radii86 » 28 lut 2021, o 15:43

Z tego co zobaczyłem na kolektor to mój nie ma klap wirowych - brak silnika do klap z tyłu kolektora, silnik A20DT 2010 r. Do oznaczenia cyfrowego kolektora nie jestem w stanie dotrzeć lusterkiem. Czyli skoro nie ma klap to wymienię uszczelki i po problemie powinno być. Załączam zdjęcia z tyłu silnika. Zacieknięte jest wszystko płynem chłodniczym bo mam różowy a moje zdziwienie budzą kożuchy widoczne na zdjęciach. Co może być przyczyną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Cris
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2019, o 23:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Sosnowiec
Postawił piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Cris » 10 kwie 2021, o 16:52

Witam Panowie. Podpowie ktoś jak wyciągnąć klapki z kolektora? A20DTH.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 21 kwie 2021, o 06:43

1. Zdemontowac kolektores
2. Odkrecic silnik mechanizmu
3. Odkrecic dwie śrubeczki od plasticzku trzymajacego ośki z klapami
4. Wysunąć oski z klapami na zewnątrz
6. Usunac klapy z osiek i zamontować same oski spowrotem

Lub

6a. Jak masz zaslepki portów na ośki to je przykręcasz i wywalsz i wyprogramowujesz caly mechanizm.
7. Zakladasz spowrotem kolektor ssący.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



rozen3333

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rozen3333 » 23 lip 2021, o 07:08

Witam jak radzicie czy jeśli samemu zamocze dpf w płynie do czyszczenia silników i z dwóch stron przeplukam karcherem z ciepła wodą to będę miał podobne efekty jak oddać renomowanej firmie co zajmuje się czyszczeniem dpf specjalna do tego przeznaczona maszyną. Nie znam się na tych sprawach i mechanik znajomy przekazal mi dpf ze moge sam wyczyścić. 450 zl kosztuje zlecenie w tejże specjalistycznej firmie i pytanie czy lepiej im oddać czy jak samemu zrobię to tez będzie ok ? Jakie macie doświadczenie w tym temacie.
https://motoklub.pl/czyszczenie-dpf
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, o 12:21 przez rozen3333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: dare50 » 23 lip 2021, o 08:25

450 z demontażem i montażem to samemu bym się nie bawił, policz jeszcze środek do mycia stracony czas i niepewność czy zrobiłeś dobrze więc sam widzisz

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 23 lip 2021, o 13:56

Niż zaczniesz czyścić to pytanie do ilu się wypala w optymalnych warunkach czyli autostrada i tempomat. Jeżeli do 6-7 % to bym nie ruszał.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 16 paź 2021, o 09:27

darecki_f pisze:Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.

Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.
Nasadkę 22 a nie 24 a klepanie młotkiem nic nie daje dlatego warto zrobić sobie ściągacz. Na forum jest mowa o tym jak taki prosty z blaszki
Obrazek
Natomiast było by fajne gdyby ktoś dodał opis co dalej trzeba zrobić aby ściągnąć kolektor.

Wysłane z mojego Umidigi F2 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 lis 2021, o 11:44 przez Khemlish, łącznie zmieniany 1 raz.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 24 paź 2021, o 17:02

Zapewne nie uzyskam odpowiedzi bo widzę że tutaj to po miesiącu, latach lub wcale ludzie nie odpisują... Chyba że sami już znaleźli odpowiedź na swoje pytanie nie mnie jednak z nadzieją że może tym razem ktoś będzie bardziej łaskawy odpowie na ważne dwa pytania dla mnie.
1. Czy na odpięcie tej rury jest jakiś sposób? Bo zawleczkę wyjąłem a nadal nie można odłączyć tej rury.
2. Tam jest jedna z trzech śrub od pompy CR czy to jest szpilka i można ją wykręcić? Ona uniemożliwia mi wyjęcie kolektora.
Obrazek
Z góry dziękuję Obrazek
Wysłane z mojego F2 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 lis 2021, o 11:45 przez Khemlish, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Lesio » 24 paź 2021, o 17:38

Jak nie uzyskasz odpowiedzi to po co pisać? Ludzie nie siedzą 24h na forum i nie czekają aż pojawi się ktoś z jakimś problemem.
Na 1 stronie tematu jest pokazane że szpilkę należy zdemontować, a strzałka nr. 1 pokazuje bardziej na zintegrowany z kolektorem króciec niż na jakąś rurę.
Technika demontowania pompy cr młotkiem jest stosowana nawet w ASO ''Lublyn''

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 25 paź 2021, o 15:31

Forum chyba służy do pomocy aby wymieniać doświadczenie oraz ogólne tematy dotyczące konkretnych zagadnień. Wiec piszę z nadzieją że ktoś odpisze (pomoże).
Co do szpili to dzięki za podpowiedź a co do punktu nr.1 chodzi o te połączenie. Wybacz robię to na telefonie bez rysika.
Ps1. Może nie że spodziewam się odpowiedzi 5min po napisaniu posta, ale jak wspomniałem wcześniej termin ten bliższy jest tygodniu/miesiącu czy nawet lat.
Ps.2 Trochę wyrozumiałości mam samochód na kobyłkach a jest sezon jesienny, lada moment zimowy i zależy mi na tym by samochód był w miarę szybko zrobiony. Strata 2-3 z powodu głupiej szpilki raczej nikogo by nie zadowoliła w takiej sytuacji Obrazek
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc ObrazekObrazek

Wysłane z mojego F2 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 25 paź 2021, o 15:31 przez Khemlish, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 25 paź 2021, o 16:43

Wypinasz metalowe zabezpieczenie i powinno zejść, ale biorąc pod uwagę że jest tam oring więc po kilku latach działania płynu chłodniczego mógł spuchnąć i siedzi ciasno. Załóż płaski klucz, podepszyj jakimś drewienkim o kolektor i powinno puścić, albo pobijaj przez deseczkę w ten rant na króćcu z metalową zawleczką.

Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Lesio » 25 paź 2021, o 17:59

Pewnie zalepiło się trochę syfem przez tyle lat. Użyj jakiegoś penetratora i poruszaj przód-tył tylko po odczepieniu uważaj na ten plastikowy odcinek węża co idzie do chłodnicy oleju, potrafi pęknąć.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 30 paź 2021, o 15:00

Nie da się tego rozłączyć e tym miejscu, dlatego jest to rozłączone dalej. Problem w tym że odsuwając kolektor do tyłu chaczy on o korpus przy EGR i nie chcę wyjść. Brakuje dosłownie nie wiele. Wydaje mi się że tam pod spodem jest taka blaszka po długości dolotu i to ona zawadza... Obrazek

Wysłane z mojego F2 przy użyciu Tapatalka


ObrazekObrazek


Dodano po 1 godzinie 14 minutach 14 sekundach:
darecki_f pisze:Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.

Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.
Nie wiem w czym by miał przeszkadzać EGR w moim przypadku kompletnie to się nie sprawdza co innego korpus przy głowicy w miejscu do którego jest przykręcany EGR koliduje do wyjęcia dolotu ze szpilek a tak to cały kolektor mam luźny tylko nie da się go wysunąć prawdopodobnie mechanizm od klap wirowych koliduje z wcześniej wspomnianym korpusem. Tak czy inaczej sam EGR nie przeszkadza.

Wysłane z mojego F2 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 30 paź 2021, o 16:15 przez Khemlish, łącznie zmieniany 1 raz.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 30 paź 2021, o 16:15

Pytanie do tych, którzy wyciągnęli kolektor. Czy mieliście problem z wyjęciem dolotu? W tym znaczeniu czy haczył wam o korpus lub czy jest jakiś inny patent na to by bez problemu wyszedł? Wykręcanie szpilek z głowicy to słaby pomysł ze względu na dojście, no ale kurczę albo jest coś nie tak , albo sam nie wiem. Kolektor odkręcony i się odsuwa problem w tym że blokuje się na korpusie przy EGR... sam EGR nie przeszkadza, ale wyjąć go też nie mogę :/ za każdym razem jak robię krok do przodu to napotykam jakąś przeszkodę i trudno mi uwierzyć że w ASO lub innym warsztacie też mają takie problemy. Ehhh ktoś kto to wymyślił musiał zgarnąć niezłą kasę by innym śmiertelnikom naprzykrzyć tak bardzo że aż ręce opadają.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 1 lis 2021, o 14:58

Haczyl, trzba odkrecic 4 śrubki od magistrali chlodnicy egr (cale ustrojstwo na ktorym trzyma sie zawor egr i chlodniczka egr) odsuwasz to troche i wtedy już wyjdzie, szpilek zadnych nie musialem wykręcać.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 2 lis 2021, o 01:04

Czy możesz wskazać jakie to jest miejsce? Nie bardzo wiem gdzie dokładnie znajduje się ta magistrala czy nawet jak wygląda. Wcześniej posiadałem 1.8T bez tych wszystkich eko dodatków.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 7 lis 2021, o 11:02

Jak odkrecisz podstawe akumulatora to je zobaczysz w okolicach obudowy termoststu od wody. Fotki nie mam żadnej.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 13 lis 2021, o 17:02

Nie wiem które to śruby, jeśli ktoś z szanownego grona wie to będę wdzięczny za pomoc.Obrazek

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Rooff_ » 13 lis 2021, o 17:25

Może to Ci pomoże:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/17-0/

Skupiłbym się na kształcie uszczelki i otworach w tejże ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”