Płyn w kolektorze może równierz pojawić się z powodu rozszczelnienia się chłodnicy spalin.
Są kolektory plastikowe bez płaszcza i jakoś się nie topoią.
Płyn w kolektorze może równierz pojawić się z powodu rozszczelnienia się chłodnicy spalin.
Nasadkę 22 a nie 24 a klepanie młotkiem nic nie daje dlatego warto zrobić sobie ściągacz. Na forum jest mowa o tym jak taki prosty z blaszkidarecki_f pisze:Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.
Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.
Nie wiem w czym by miał przeszkadzać EGR w moim przypadku kompletnie to się nie sprawdza co innego korpus przy głowicy w miejscu do którego jest przykręcany EGR koliduje do wyjęcia dolotu ze szpilek a tak to cały kolektor mam luźny tylko nie da się go wysunąć prawdopodobnie mechanizm od klap wirowych koliduje z wcześniej wspomnianym korpusem. Tak czy inaczej sam EGR nie przeszkadza.darecki_f pisze:Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.
Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.