--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
scuzz84
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: scuzz84 » 11 gru 2017, o 22:13

pawel_insignia pisze: Planuje po nowym roku skorzystać z tego preparatu LM do czyszczenia kolektorów a następnie zaślepić EGR. Myślicie, że to pomoże i uchroni przed urwaniem klapek? A może po tym zabiegu dodatkowo wyprogramować mechanizm klapek. Na początku chciałem od razu usunąć klapki, ale póki co nie mam takich funduszy.
Ja u siebie czyściłem niecały rok temu efekt gdzieś wklejałem. Z klapkami nic nie robiłem działają i nic im raczej nie jest choć nie sprawdzałem kamerą endoskopową. Z pewnością trzeba to zgrać z wymiana oleju gdyż tego preparatu jest tyle że zawsze jest ryzyko że coś po głądzi spłynie. Czy to uchroni przed urwaniem klapek? Tego raczej nikt ci nie powie .

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: soulck » 17 lut 2018, o 20:06

Ja dzisiaj robiłem czyszczenie Egr ,przpustnicy i map sensora... Zobaczcie jak wygląda kolektor po przejechaniu 267 tyś
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Insignia09

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Insignia09 » 27 kwie 2018, o 18:56

Witam tyle tego jest że nie wiadomo co robić wywalac klapy czy egr zaslepiać czy nie......itp.A ja mam pytanie czy jeśli kupie kolektor z allegro za 1300zł założe go i do tego wywalę egr i wyprogramuje to problem znikinie?czy może usunąć tylko klapy ze starego kolektora wyczyscic wszystko i tyle????????????proszę o odpowiedz.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 27 kwie 2018, o 19:21

Najlepiej wyczyścić, ostatnio oglądałem wodorowanie silnika. Myślę, że jest to jakiś sposób na wyczyszczenie silnika. Sposób nieszkodliwy dla silnika, a dużo pozytywnych opinii. Koszt 200-300 zł nie jest wygórowany.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 27 kwie 2018, o 21:14

soulck pisze:Ja dzisiaj robiłem czyszczenie Egr ,przpustnicy i map sensora... Zobaczcie jak wygląda kolektor po przejechaniu 267 tyś
Całkiem nieźle tylko krótko:)
Zoba co sie dzieje za wylotami z rury egr...

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: pawel_insignia » 28 kwie 2018, o 19:05

Insignia09 pisze:
27 kwie 2018, o 18:56
Witam tyle tego jest że nie wiadomo co robić wywalac klapy czy egr zaslepiać czy nie......itp.A ja mam pytanie czy jeśli kupie kolektor z allegro za 1300zł założe go i do tego wywalę egr i wyprogramuje to problem znikinie?czy może usunąć tylko klapy ze starego kolektora wyczyscic wszystko i tyle????????????proszę o odpowiedz.
Jeżeli już chcesz to robić i czyścić, to może lepiej zacząć od LM do kolektora. Jeżeli nie to możesz wyczyścić i zaslepiac kolektor. ;) Wchodzi też w grę wyprogramowanie EGRa

Insignia09

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Insignia09 » 29 kwie 2018, o 08:52

Ok tylko mam już 220 tysięcy i chciałbym zobaczyć co dzieje się z tymi klapkami. A jeśli wywale klapy i egr to dpf nie ucierpi??

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: elfiasty » 29 kwie 2018, o 10:01

A czemu miałby ucierpieć? Jedynym negatywnym i niepotwierdzonym skutkiem może być częstsze wypalanie.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: pawel_insignia » 30 kwie 2018, o 11:47

Dokładnie. Niepotwierdzonym. Zobacz czy listwa która steruje klapami nie jest zbyt luźna.

Insignia09

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Insignia09 » 3 maja 2018, o 17:45

a jesli ma spore luzy to wtedy lepiej usunąć te klapy??

Awatar użytkownika
Groszek
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 13 wrz 2017, o 00:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Groszek » 1 cze 2018, o 18:40

Jestem w trakcie czyszczenia kolektora. Idzie go jakoś rozebrać na pół? Mam wrazenie ze nie doczyszcze go....

mic

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: mic » 8 lip 2018, o 12:55

Czołem Panowie

Proszę was o poradę, ponieważ planuję wymianę kolektora i mam małą wątpliwość czy warto kupić oryginał ze znanego portalu aukcyjnego za ok 1200zł czy może wystarczy model po regeneracji za 540 zł który:
sprzedawca na olx.pl pisze:wyposażany jest w następujące nowe podzespoły:

Klapki aluminiowe poddane procesowi anodowania
Stalowe wałki o większej średnicy
Nowe uszczelniacze wałków
Dźwignie stalowe
Komplet nowych uszczelek
Autkiem chciałbym jeszcze trochę pojeździć (głównie po mieście). Jest jakaś duża różnica w w trwałości na korzyść oryginału?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: wojtekski » 9 lip 2018, o 21:02

Trzeba było zapytać ile w ASO kiedyś były zniżki do 30% dla starszych roczników na części i montaż ja w serwisie nowy płaciłem około 1100zł , ja kupiłem oryginał i ponoć w 2014 jeszcze coś zmieniali w kolektorach z aso info takie miałem.

mic

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: mic » 9 lip 2018, o 22:48

Zamówiłem już nówkę na allegro od Opel-Szpot (zdaje się że to ASO) za 1150

mundek92
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
Auto: Insignia 2.0cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: mundek92 » 3 paź 2018, o 20:12

Jak zdjąć ten trójnik plastikowy co idzie do kolektora z płynem chłodzącym wyjąlem zabezpieczenie i za nic nie chce wyjść

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 4 paź 2018, o 15:08

Pewnie zapieczony. Popsikaj wd40 ewentualnie moża lekko podważyć z każdej strony. Jak to nie pomoże to można spróbować trochę podgrzać opalarką lub suszarką do włosów.

mundek92
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
Auto: Insignia 2.0cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: mundek92 » 4 paź 2018, o 21:55

Dzieki, za pomoc. Jakoś udało sie zdjąć i wyjąć kolektor.Oczywiście klapki urwane. Wiadomo co juz uszkodziło turbo.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: jar-231 » 11 kwie 2019, o 14:55

Witam. Mam pytanie do kolegów którzy demontowali kolektor. Czy przy wyjmowaniu kolektora trzeba wyjmować egr czy da się bez tego? Pompę to wiem że trzeba. Ale egr próbowałem wyjąć to jakoś ostro siedzi i nie widzi mi się żeby go na siłę rwać. Ponieważ zrobiło się ciepło postanowiłem go wyjąć, poczyścić i sprawdzić stan klapek.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2019, o 21:53 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Rooff_ » 11 kwie 2019, o 14:57

Sam EGR to raczej nie, jedynie tą rurkę co od niego leci. Ale niech Ci to ktoś jeszcze potwierdzi.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: jar-231 » 11 kwie 2019, o 21:52

Ok dzięki. Czekam jeszcze na potwierdzenie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”