Ja u siebie czyściłem niecały rok temu efekt gdzieś wklejałem. Z klapkami nic nie robiłem działają i nic im raczej nie jest choć nie sprawdzałem kamerą endoskopową. Z pewnością trzeba to zgrać z wymiana oleju gdyż tego preparatu jest tyle że zawsze jest ryzyko że coś po głądzi spłynie. Czy to uchroni przed urwaniem klapek? Tego raczej nikt ci nie powie .pawel_insignia pisze: Planuje po nowym roku skorzystać z tego preparatu LM do czyszczenia kolektorów a następnie zaślepić EGR. Myślicie, że to pomoże i uchroni przed urwaniem klapek? A może po tym zabiegu dodatkowo wyprogramować mechanizm klapek. Na początku chciałem od razu usunąć klapki, ale póki co nie mam takich funduszy.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ja dzisiaj robiłem czyszczenie Egr ,przpustnicy i map sensora... Zobaczcie jak wygląda kolektor po przejechaniu 267 tyś
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Witam tyle tego jest że nie wiadomo co robić wywalac klapy czy egr zaslepiać czy nie......itp.A ja mam pytanie czy jeśli kupie kolektor z allegro za 1300zł założe go i do tego wywalę egr i wyprogramuje to problem znikinie?czy może usunąć tylko klapy ze starego kolektora wyczyscic wszystko i tyle????????????proszę o odpowiedz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Najlepiej wyczyścić, ostatnio oglądałem wodorowanie silnika. Myślę, że jest to jakiś sposób na wyczyszczenie silnika. Sposób nieszkodliwy dla silnika, a dużo pozytywnych opinii. Koszt 200-300 zł nie jest wygórowany.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Całkiem nieźle tylko krótko:)soulck pisze:Ja dzisiaj robiłem czyszczenie Egr ,przpustnicy i map sensora... Zobaczcie jak wygląda kolektor po przejechaniu 267 tyś
Zoba co sie dzieje za wylotami z rury egr...
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jeżeli już chcesz to robić i czyścić, to może lepiej zacząć od LM do kolektora. Jeżeli nie to możesz wyczyścić i zaslepiac kolektor. Wchodzi też w grę wyprogramowanie EGRaInsignia09 pisze: ↑27 kwie 2018, o 18:56Witam tyle tego jest że nie wiadomo co robić wywalac klapy czy egr zaslepiać czy nie......itp.A ja mam pytanie czy jeśli kupie kolektor z allegro za 1300zł założe go i do tego wywalę egr i wyprogramuje to problem znikinie?czy może usunąć tylko klapy ze starego kolektora wyczyscic wszystko i tyle????????????proszę o odpowiedz.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ok tylko mam już 220 tysięcy i chciałbym zobaczyć co dzieje się z tymi klapkami. A jeśli wywale klapy i egr to dpf nie ucierpi??
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A czemu miałby ucierpieć? Jedynym negatywnym i niepotwierdzonym skutkiem może być częstsze wypalanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dokładnie. Niepotwierdzonym. Zobacz czy listwa która steruje klapami nie jest zbyt luźna.
- Groszek
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 13 wrz 2017, o 00:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jestem w trakcie czyszczenia kolektora. Idzie go jakoś rozebrać na pół? Mam wrazenie ze nie doczyszcze go....
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Czołem Panowie
Proszę was o poradę, ponieważ planuję wymianę kolektora i mam małą wątpliwość czy warto kupić oryginał ze znanego portalu aukcyjnego za ok 1200zł czy może wystarczy model po regeneracji za 540 zł który:
Proszę was o poradę, ponieważ planuję wymianę kolektora i mam małą wątpliwość czy warto kupić oryginał ze znanego portalu aukcyjnego za ok 1200zł czy może wystarczy model po regeneracji za 540 zł który:
Autkiem chciałbym jeszcze trochę pojeździć (głównie po mieście). Jest jakaś duża różnica w w trwałości na korzyść oryginału?sprzedawca na olx.pl pisze:wyposażany jest w następujące nowe podzespoły:
Klapki aluminiowe poddane procesowi anodowania
Stalowe wałki o większej średnicy
Nowe uszczelniacze wałków
Dźwignie stalowe
Komplet nowych uszczelek
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Trzeba było zapytać ile w ASO kiedyś były zniżki do 30% dla starszych roczników na części i montaż ja w serwisie nowy płaciłem około 1100zł , ja kupiłem oryginał i ponoć w 2014 jeszcze coś zmieniali w kolektorach z aso info takie miałem.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Zamówiłem już nówkę na allegro od Opel-Szpot (zdaje się że to ASO) za 1150
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
- Auto: Insignia 2.0cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jak zdjąć ten trójnik plastikowy co idzie do kolektora z płynem chłodzącym wyjąlem zabezpieczenie i za nic nie chce wyjść
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Pewnie zapieczony. Popsikaj wd40 ewentualnie moża lekko podważyć z każdej strony. Jak to nie pomoże to można spróbować trochę podgrzać opalarką lub suszarką do włosów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
- Auto: Insignia 2.0cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dzieki, za pomoc. Jakoś udało sie zdjąć i wyjąć kolektor.Oczywiście klapki urwane. Wiadomo co juz uszkodziło turbo.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Witam. Mam pytanie do kolegów którzy demontowali kolektor. Czy przy wyjmowaniu kolektora trzeba wyjmować egr czy da się bez tego? Pompę to wiem że trzeba. Ale egr próbowałem wyjąć to jakoś ostro siedzi i nie widzi mi się żeby go na siłę rwać. Ponieważ zrobiło się ciepło postanowiłem go wyjąć, poczyścić i sprawdzić stan klapek.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2019, o 21:53 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Sam EGR to raczej nie, jedynie tą rurkę co od niego leci. Ale niech Ci to ktoś jeszcze potwierdzi.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)