--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 14 paź 2016, o 19:59

rozumiem że zdemontowałeś sam kolektor ssący, może coś jeszcze podpowiesz ? jakieś większe problemy przy demontażu, jak wyglądał w środku, po jakim przebiegu itd.

Bodex

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 14 paź 2016, o 20:27

Tez jestem ciekawy bo moja ma 196 tyś i pomału myślę o czyszczeniu lub wymianie .
Zaraz wyślę zapyranie do opla ile cenią.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

darecki_f

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: darecki_f » 16 paź 2016, o 20:19

Andrzej pisze:rozumiem że zdemontowałeś sam kolektor ssący, może coś jeszcze podpowiesz ? jakieś większe problemy przy demontażu, jak wyglądał w środku, po jakim przebiegu itd.
Generalnie syf jak u kolegi . przebieg 188 tys. Brak 3 klapek . Roboty na 2 dni (na spokojnie). Zdecydowanie nie polecam osobom które nie lubią mechaniki. Odmę najlepiej zdemontować bo jest z kruchego tworzywa i łatwo ja połamać . Zeby to zrobić trzeba zdemontować rozrusznik.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 17 paź 2016, o 08:59

Dzięki bardzo jutro oddaje do warsztatu, zdemontują kolektor a ja go osobiście zmodyfikuje.

-- 19 paź 2016, o 17:28 --

Mechanik od dwóch dni próbuje wyjąć kolektor ssący - PORAŻKA
Wiem !!!! muszę zmienić warsztat, ale samochód też.( bez komentarza)

-- 19 paź 2016, o 20:32 --

Udało się z demontażem kolektora, zobaczymy jak pójdzie montaż. Mechanik powiedział że ten opis z forum to sobie mogę wsadzić odpowiadał tylko w 50% prawdzie. Przebieg 180000km.
Klapy zdemontowałem sam osobiście i wymyłem kolektor płynem cleaner, wodą pod ciśnieniem wypłukałem.
Mazutu trochę było ale klapki wszystkie całe chociaż każda luźna, producenta za jaja bym powiesił za takie wykonanie ( zgrzane w 2 punktach do ośki, są metalowe) jak złapałem kombinerkami to każdą zdjąłem bez wysiłku. Otwory po ośkach zaślepiłem wkładając śrubę M5 z podkładką i nakrętką samo zabezpieczającą porem obciąłem i i jeszcze zaklepałem młotkiem.( dorabiane zaślepki kosztują na Allegro 120 zł.
Może w tych nowszych kolektorach jest lepsze mocowanie, ja wolałem nie ryzykować i wywalić z tego co opisujecie to nie powinno być żadnych różnic w jeździe (zobaczymy) Oczywiście przy montażu nowe uszczelki 120 zł
20161019_195004.jpg
20161019_195004.jpg
20161019_195004.jpg
-- 20 paź 2016, o 17:06 --

Montaż zajął 5 godz. widać że mechanik się uczył ale za to koszt wraz z uszczelkami 600zł,
przy okazji wyczyszczono EGR i nowy płyn chłodzący teraz święty spokój na następne 100 000 km.

-- 21 paź 2016, o 13:26 --

Od wczoraj przejechałem ponad 600 km, po usunięciu klap stwierdzam że auto dostało przyspieszenia, 1,2,3 bieg aż wciska w fotel.
Ze złych rzeczy to wzrosło spalanie w trasie miałem 8l teraz 8,6 , innych objawów nie stwierdzam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: MichalNottingham » 20 lis 2016, o 21:04

To teraz ja się pochwalę.Kupiłem dzisiaj nowy kolektor ssący.Dałem całe 60 funtòw czyli około 310zł.Czekam aż przyjdzie.I tu są 2 opcje
Albo wymienie mòj na nowy
Albo wystawię na sprzedaż.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: marcin.1987 » 21 lis 2016, o 11:50

Andrzej pisze:Dzięki bardzo jutro oddaje do warsztatu, zdemontują kolektor a ja go osobiście zmodyfikuje.

-- 19 paź 2016, o 17:28 --

Mechanik od dwóch dni próbuje wyjąć kolektor ssący - PORAŻKA
Wiem !!!! muszę zmienić warsztat, ale samochód też.( bez komentarza)

-- 19 paź 2016, o 20:32 --

Udało się z demontażem kolektora, zobaczymy jak pójdzie montaż. Mechanik powiedział że ten opis z forum to sobie mogę wsadzić odpowiadał tylko w 50% prawdzie. Przebieg 180000km.
Klapy zdemontowałem sam osobiście i wymyłem kolektor płynem cleaner, wodą pod ciśnieniem wypłukałem.
Mazutu trochę było ale klapki wszystkie całe chociaż każda luźna, producenta za jaja bym powiesił za takie wykonanie ( zgrzane w 2 punktach do ośki, są metalowe) jak złapałem kombinerkami to każdą zdjąłem bez wysiłku. Otwory po ośkach zaślepiłem wkładając śrubę M5 z podkładką i nakrętką samo zabezpieczającą porem obciąłem i i jeszcze zaklepałem młotkiem.( dorabiane zaślepki kosztują na Allegro 120 zł.
Może w tych nowszych kolektorach jest lepsze mocowanie, ja wolałem nie ryzykować i wywalić z tego co opisujecie to nie powinno być żadnych różnic w jeździe (zobaczymy) Oczywiście przy montażu nowe uszczelki 120 zł

-- 20 paź 2016, o 17:06 --

Montaż zajął 5 godz. widać że mechanik się uczył ale za to koszt wraz z uszczelkami 600zł,
przy okazji wyczyszczono EGR i nowy płyn chłodzący teraz święty spokój na następne 100 000 km.

-- 21 paź 2016, o 13:26 --

Od wczoraj przejechałem ponad 600 km, po usunięciu klap stwierdzam że auto dostało przyspieszenia, 1,2,3 bieg aż wciska w fotel.
Ze złych rzeczy to wzrosło spalanie w trasie miałem 8l teraz 8,6 , innych objawów nie stwierdzam
To gdzie w Trójmieście już przetrenowali temat kolektora? A jak z wypalaniem DPF? Po wywaleniu klap nie zapycha się częściej?

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: elfiasty » 21 lis 2016, o 11:55

A to sterownika klap nie trzeba przeprogramować?

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: MichalNottingham » 21 lis 2016, o 12:06

Ja rozmawiałem z firmą Auto Krak,mòwią że nawet jeżeli usunę klapy z kolektora i wyłącze sterownik programowo to DPF i tak się zapch bardzo szybko.Oni reflektują wywalenie klap i DPFa oraz EGRa

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hubertus » 21 lis 2016, o 12:08

Sterownika nie trzeba przeprogramować. Zostaje przy kolektorze i sobie się porusza pod spodem Sterownik musi zostać podpięty aby nie wywalało błędów. Pozbawia się go jedynie mechanizmu poruszającego klapkami i samych klapek.
Co do wypalania dpf kiedyś wrzucałem tutaj filmik z firmy, która usługi pozbawienia klap oferuje. Twierdzą oni, że dpf będzie się wypalał częściej. Klapki mają za zadanie poprawić dynamikę w dolnym zakresie obrotów. Jednak jeśli w jakimś aucie mechanizm działał już nie tak jak potrzeba. To faktycznie może być zauważalna różnica w przyspieszaniu. Tak samo wpływ na przyspieszenie mogło mieć wyczyszczenie kolektora w tym MAP sensora czy egr. Demontaż klapek poprawił również przepływ powietrza na szybszych obrotach. Ponieważ w kolektorze nie ma nic co powoduje zawiroania. Tak więc zmiany mogą być zauważalne. Nie wiadomo tylko co konkretnie je spowodowało.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 21 lis 2016, o 17:00

Powiem tak od zdemontowania klapek przejechałem 4 000km głównie trasa wypalanie DPF co 1500-1800km nie zauważyłem częstszego wypalania, z objawów negatywnych to tylko spalanie wzrosło o 0.5L/100km.
Silniczek sterujący pozostał i sobie kręci, żadnych błędów.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: marcin.1987 » 21 lis 2016, o 17:05

Ok. Czyli kupno drugiego, kastracja z klapek i czyszczenie, a później podmiana sztuka za sztukę wystarczy? A gdzie mechanicy już ten temat w oparciu o Twoją furę ogarniają? Tam na Orunii?

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 21 lis 2016, o 18:56

Orunia górna firma Wulgar - wspaniali ludzie, polecam wraz z uszczelkami dałem 600zł

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: MichalNottingham » 24 lis 2016, o 13:04

Ja znalazłem zestaw zaślepek dedykowanych do kolektora ssącego.
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-ss ... 30504.html

Chyba sprawdzę ten patent.

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Sizon » 23 lut 2017, o 00:08

flcn pisze:Ja to robiłem latem. Aplikacja bardzo prosta - zdejmujesz dolot przy przepustnicy, bierzesz 2 osobę do operowania pedałem gazu i wio. 20 minut i po robocie.

U mnie przepustnica była zawalona mocno tym mazutem. Po LM efekt WOW. Nie myślałem, że to tyle da. Nie wiem tylko na ile pomógł w środku kolektora. Jeśli tyle co na wejściu, to warto.
Przydałoby się wprowadzić jakąś kamerkę i podejrzeć, bo nie chce mi się całego kolektora zdejmować.

Trzeba pamiętać, że zalecają wymianę oleju po tym czyszczeniu.

Ja teraz będę wymieniał olej w HB Żony, to też jej ten LM psiknę - już czeka :-D

Jak chcecie to mogę jakąś krótką fotorelację zrobić. Najlepiej jakby kamerka się znalazła... Za max 2 tygodnie wymieniam olej.
Dziś przetestowałem patent z kamerką, zrobiłem kilka fotek, ale połączenie 2 MPixeli, trudności z manewrowaniem kamerką i samego wnętrza kolektora nie dają super efektu :D
Ale mimo wszystko coś widać, kolektor moim zdaniem jest wystarczająco czysty, sama kamerka praktycznie się nie pobrudziła.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arkadiu87 » 19 maja 2017, o 10:28

Odgrzeje trochę temat panowie powiedzcie w którym miejscu jest numer tego kolektora i jak go sprawdzić bez demontowania? Czy można jakoś ten numer dojrzeć? Jak by ktoś wkleił zdjęcie z zaznaczonym miejscem to bym był wdzięczny.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Rooff_ » 19 maja 2017, o 12:06

Numer jest nieco do spodu w okolicy korka wlewu oleju.

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arkadiu87 » 19 maja 2017, o 20:28

Całą operacja wyciągnięcia tego kolektora wygląda na dość skomplikowaną a szkoda bo myślałem że to sam ogarnę.

-- 24 maja 2017, o 20:08 --

Gdyby ktoś potrzebował lub chciał odnaleźć numer swojego kolektora to bez małego demontażu jest to prawie niemożliwe ale wystarczy odkręcić rurę która jest przykręcenia do przepustnicy (czarna trzyma się na trzech śrubach torx 30 plus jedna od uchwytu przykręcona do silnika troszkę wczesniej) i numer będzie widoczny. Około 15 min. pracy. Polecam odpiąć komputer który jest przypiety do obudowy akumulatora będzie więcej miejsca.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 18 sie 2017, o 16:38

Dopadła mnie dzisiaj urwana klapa wirowa, przeleciała przez silnik na szczęście chyba nic nie uszkodziła w komorze spalania, ale już turbinka ucierpiała. Co prawda silnik pracuje normalnie, ale po 3,5 tysiaca przeładowanie turbo.
Po zdemontowaniu okazało się że wirnik jest wyszczerbiony po obwodzie więc sprężarka do wymiany i teraz pytanie ktoś regenerował w Olsztynie lub Gdańsku i może polecić zakład ?
Drugie pytanie odnośnie samego kolektora. Nie chcę wkładać nowej sprężarki i żeby kolejna klapka się urwała uszkadzając turbo. Czy trzeba zdemontować kolektor i usunąć fizycznie klapy czy wystarczyło by zostawić je w pozycji otwartej i odpiąć od nich napęd.
Wszelkie wskazówki mile widziane, jeżeli trzeba demontować kolektor to co sprawi mi największą trudność?

Bodex

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 18 sie 2017, o 17:21

Zdemontować

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 18 sie 2017, o 17:30

Popieram - zdemontować. Odnośnie demontażu opis jest wcześniej i radził bym się dobrze zastanowić nad samodzielnym demontażem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”