--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Ostatnim czasem zastanawiałem się nad czyszczeniem kolektora dolotowego w moim aucie (diesel 160 km). I nasuwa się pytanie czy ktoś z was robił taki zabieg? Dużo jest z tym zabawy?
Będę wdzięczny za wszelkie info
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Będę wdzięczny za wszelkie info
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Troche gratow do zdjęcia bedzie na pewno, cały dzień roboty (tak szacuje) i z tego co widziałem bez kanału sie nie obędzie, ja temat podejme dopiero jak bede mial urlop. Bo jak zajrzałem co dzieje się w środku to widzę ze będzie 'grubo':D
Pociesza mnie fakt ze pompy wtryskowej nie trzeba będzie ustawiać
Pociesza mnie fakt ze pompy wtryskowej nie trzeba będzie ustawiać
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
hmm no nić trzeba będzie się za to zabrać w wolnej chwili bo aż mnie boli jak pomyślę jaki jest syf w tym kolektorze
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Tylko po angielsku, ale może się przyda. Roboty jest.
Intake Manifold Replacement
Removal Procedure
1. Open the hood.
2. Disconnect the battery negative cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
3. Drain the cooling system. Refer to Cooling System Draining and Filling .
4. Remove the exhaust gas recirculation valve cooler. Refer to Exhaust Gas Recirculation Valve Cooler Replacement .
5. Remove the positive crankcase ventilation tube. Refer to Positive Crankcase Ventilation Tube Replacement .
2191194
6. Disconnect the wiring harness plugs:
• from the air mess sensor (7).
• from the 4 glow plugs (5).
• from the fuel rail (6).
• from the throttle body (4).
• from the manifold absolute pressure sensor (2).
• from the fuel injection pump (1).
7. Disconnect the wiring harness retainer clips:
• from the air filter assembly (8).
• from the wiring harness bracket (3).
• from the fuel feed hose protector (see arrows in picture).
8. Remove the positive crankcase ventilation oil separator. Refer to Positive Crankcase Ventilation Oil Separator Replacement .
9. Raise and support the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
2018987
10. Disconnect the wiring harness plug (1) from the intake manifold actuator.
11. Lower the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
12. Remove the fuel injection pump. Refer to Fuel Injection Pump Replacement .
2018988
13. Remove the fuel injection pump stud (1), use 2 nuts to counter hold.
2191197
14. Remove the 2 wiring harness bracket bolts (1).
15. Remove the exhaust pressure sensor bracket bolt (2).
16. Remove the positive crankcase ventilation tube bolt (3).
17. Place a drain tray underneath.
18. Remove the water outlet house (4) and hang aside.
19. Remove the intake manifold bracket bolt (5).
20. Remove the exhaust pressure sensor pipe bolt (6).
2191203
21. Remove the 9 intake manifold nuts (1).
22. Remove the intake manifold.
Installation Procedure
1. Clean the sealing surfaces.
2. Install a NEW intake manifold gasket.
2191203
3. Install the intake manifold.
Caution: Refer to Fastener Caution .
4. Install the 9 intake manifold nuts (1) and tighten to 25 N·m (18 lb ft) .
2191197
5. Install the wiring harness bracket bolts (1).
6. Install the exhaust pressure sensor bracket bolt (2).
7. Install the positive crankcase ventilation tube bolt (3).
8. Install the water outlet house (4).
9. Install the intake manifold bracket bolt (5).
10. Install the exhaust pressure sensor pipe bolt (6).
2018988
11. Install the fuel injection pump stud (1), use 2 nuts to counter hold.
12. Install the fuel injection pump. Refer to Fuel Injection Pump Replacement .
13. Raise the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
2018987
14. Connect the wiring harness plug (1) to the intake manifold actuator.
15. Install the positive crankcase ventilation oil separator. Refer to Positive Crankcase Ventilation Oil Separator Replacement .
2191194
16. Connect the wiring harness plugs:
• to the air mess sensor (7).
• to the 4 glow plugs (5).
• to the fuel rail (6).
• to the throttle body (4).
• to the manifold absolute pressure sensor (2).
• to the fuel injection pump (1).
17. Connect the wiring harness retainer clips:
• to the air filter assemble (8).
• to the wiring harness bracket (3).
• to the fuel feed hose protector (see arrows in picture).
18. Install the positive crankcase ventilation tube. Refer to Positive Crankcase Ventilation Tube Replacement .
19. Install the exhaust gas recirculation valve cooler. Refer to Exhaust Gas Recirculation Valve Cooler Replacement .
20. Connect the battery negative cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
21. Fill the cooling system. Refer to Cooling System Draining and Filling .
22. Close the hood.
Engine > Engine mechanics - 2.0L Diesel (LCD, LBS, LBX, LBY) > Repair Instructions > Inlet Manifold Replacement
Intake Manifold Replacement
Removal Procedure
1. Open the hood.
2. Disconnect the battery negative cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
3. Drain the cooling system. Refer to Cooling System Draining and Filling .
4. Remove the exhaust gas recirculation valve cooler. Refer to Exhaust Gas Recirculation Valve Cooler Replacement .
5. Remove the positive crankcase ventilation tube. Refer to Positive Crankcase Ventilation Tube Replacement .
2191194
6. Disconnect the wiring harness plugs:
• from the air mess sensor (7).
• from the 4 glow plugs (5).
• from the fuel rail (6).
• from the throttle body (4).
• from the manifold absolute pressure sensor (2).
• from the fuel injection pump (1).
7. Disconnect the wiring harness retainer clips:
• from the air filter assembly (8).
• from the wiring harness bracket (3).
• from the fuel feed hose protector (see arrows in picture).
8. Remove the positive crankcase ventilation oil separator. Refer to Positive Crankcase Ventilation Oil Separator Replacement .
9. Raise and support the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
2018987
10. Disconnect the wiring harness plug (1) from the intake manifold actuator.
11. Lower the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
12. Remove the fuel injection pump. Refer to Fuel Injection Pump Replacement .
2018988
13. Remove the fuel injection pump stud (1), use 2 nuts to counter hold.
2191197
14. Remove the 2 wiring harness bracket bolts (1).
15. Remove the exhaust pressure sensor bracket bolt (2).
16. Remove the positive crankcase ventilation tube bolt (3).
17. Place a drain tray underneath.
18. Remove the water outlet house (4) and hang aside.
19. Remove the intake manifold bracket bolt (5).
20. Remove the exhaust pressure sensor pipe bolt (6).
2191203
21. Remove the 9 intake manifold nuts (1).
22. Remove the intake manifold.
Installation Procedure
1. Clean the sealing surfaces.
2. Install a NEW intake manifold gasket.
2191203
3. Install the intake manifold.
Caution: Refer to Fastener Caution .
4. Install the 9 intake manifold nuts (1) and tighten to 25 N·m (18 lb ft) .
2191197
5. Install the wiring harness bracket bolts (1).
6. Install the exhaust pressure sensor bracket bolt (2).
7. Install the positive crankcase ventilation tube bolt (3).
8. Install the water outlet house (4).
9. Install the intake manifold bracket bolt (5).
10. Install the exhaust pressure sensor pipe bolt (6).
2018988
11. Install the fuel injection pump stud (1), use 2 nuts to counter hold.
12. Install the fuel injection pump. Refer to Fuel Injection Pump Replacement .
13. Raise the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle .
2018987
14. Connect the wiring harness plug (1) to the intake manifold actuator.
15. Install the positive crankcase ventilation oil separator. Refer to Positive Crankcase Ventilation Oil Separator Replacement .
2191194
16. Connect the wiring harness plugs:
• to the air mess sensor (7).
• to the 4 glow plugs (5).
• to the fuel rail (6).
• to the throttle body (4).
• to the manifold absolute pressure sensor (2).
• to the fuel injection pump (1).
17. Connect the wiring harness retainer clips:
• to the air filter assemble (8).
• to the wiring harness bracket (3).
• to the fuel feed hose protector (see arrows in picture).
18. Install the positive crankcase ventilation tube. Refer to Positive Crankcase Ventilation Tube Replacement .
19. Install the exhaust gas recirculation valve cooler. Refer to Exhaust Gas Recirculation Valve Cooler Replacement .
20. Connect the battery negative cable. Refer to Battery Negative Cable Disconnection and Connection .
21. Fill the cooling system. Refer to Cooling System Draining and Filling .
22. Close the hood.
Engine > Engine mechanics - 2.0L Diesel (LCD, LBS, LBX, LBY) > Repair Instructions > Inlet Manifold Replacement
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Suuuper dzięki kmy, przyda się na bank, nie można by podkleić tego co by nie zginęło?
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jak już zdejmiesz to zobacz czy nie masz luzu na klapach/listwie. W tych kolektorach bardzo często urywają się klapy (są plastikowe) i robią rzeź z silnikiem.
- Cyfrowy_Opelek
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lip 2015, o 17:51
- Auto: Astra H
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Może nie tyle z silnikiem co z turbiną. Kiedyś robiłem takiego co miał 3,5 klapki urwane wiec zostało tylko pół. Nowy kolektor, nowa turbina i auto jeździ do dziś. Nawet oleju nie bierze. Ale zdrowe dla silnika to to nie jest.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
- Auto: sport tourer 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
jako że od 3 miesiecy męczy mnie P0234-11, a sprawdziłem i wyczyściłem juz wszystko, przymierzam się do czyszczenia kolektora.
koledzy czy można prosić kogoś uczynnego i znającego samochody(bo tlumacz google nie zna się na samochodach) o przetłumaczenie na jezyk właściwy tej instrukcji?
cyfrowy_opelek- oglądałem filmik o czyszczeniu kolektora w Astrze 2,0 dti i tam są faktycznie klapki na każdy cylinder, natomiast, chociaż nie rozbierałem, nie mam pojęcia po co klapki w insigni, skoro tą role spełnia przepustnica przed kolektorem. Natomiast w ogóle nie rozumiem jakim prawem fizyki klapka z kolektora ssącego może się dostać do turbiny( chyba że ją wyciągniesz i wrzucisz.
czy ktoś to już robił na żywym organiźmie?????
koledzy czy można prosić kogoś uczynnego i znającego samochody(bo tlumacz google nie zna się na samochodach) o przetłumaczenie na jezyk właściwy tej instrukcji?
cyfrowy_opelek- oglądałem filmik o czyszczeniu kolektora w Astrze 2,0 dti i tam są faktycznie klapki na każdy cylinder, natomiast, chociaż nie rozbierałem, nie mam pojęcia po co klapki w insigni, skoro tą role spełnia przepustnica przed kolektorem. Natomiast w ogóle nie rozumiem jakim prawem fizyki klapka z kolektora ssącego może się dostać do turbiny( chyba że ją wyciągniesz i wrzucisz.
czy ktoś to już robił na żywym organiźmie?????
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A niby jak nie mogą się dostać do turbo? Przecież jak się oberwie to leci w cylinder i o ile tam nie zrobi masakry to w kawałkach poleci ze spalinami w wydech a co za tym idzie w gorącą stronę turbiny.
Klapy wirowe nie mają zadania gaszenia auta co zasugerowałeś pisząc, że przecież jest przepustnica ale mają wydłuża lub skrać odlot w celu optymalizowania wydajności silnika.
A jaki jest język właściwy? Niemiecki? Bo opel to chyba z niemieć jest nie?
Klapy wirowe nie mają zadania gaszenia auta co zasugerowałeś pisząc, że przecież jest przepustnica ale mają wydłuża lub skrać odlot w celu optymalizowania wydajności silnika.
A jaki jest język właściwy? Niemiecki? Bo opel to chyba z niemieć jest nie?
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
- Auto: sport tourer 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
z klapkami, które przelecą przez cylinder i się tam nie spalą, i mogą uszkodzić turbinę rację możesz mieć, ale pozostawił bym to mimo wszystko w sferze rozwarzań teoretycznych, natomiast odnośnie tłumaczenia, to jeżeli forum jest w języku polskim, i jak mniemam jest dla uzytkowników najbardziej popularny, to chyba powinno być oczywiste dla każdego, kto oprócz złośliwości chce wnieść coś kondtruktywnego do tego forum , ze chodzi mi o tłumaczenie na język polski.
- Cyfrowy_Opelek
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lip 2015, o 17:51
- Auto: Astra H
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
nika84-24 oczywiście ma racje. Nie jest to żadna teoria bo przerabiałem to na żywym organizmie już dziesiątki razy. Od 8 lat pracuje w ASO Opla i sporo się widziało.
Przesyłam instrukcje wymiany kolektora w języku polskim. Oczywiście odnośniki nie będą działały i usunąłem zdjęcia ze względu na obowiązujące przepisy. Zdjęcia odpowiadają instrukcji przedstawionej wyżej w innym języku. Przypomnę tylko jeszcze, że aby wyjąć pompę nie trzeba demontować rozrządu!
Wymiana kolektora dolotowego
Procedura demontażu
1. Wymontować pompy paliwa. Przejdź do Wymiana pompy wtryskowej paliwa .
2. Wymontować chłodnicę zaworu recyrkulacji spalin. Przejdź do Wymiana mocujący chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin .
3. Odłączyć przyłącze czujnika powietrza dolotowego (1) oraz przyłącze świecy żarowej (2).
4. Odłączyć element mocujący (1) wspornika wiązki przewodów modułu sterującego silnika.
5. Odłączyć złącze elektryczne (2) czujnika ciśnienia spalin.
6. Poluzować obejmę (3) sztywnego przewodu ciśnienia spalin i odłączyć przewód elastyczny.
7. Wymontować śruby (4) wspornika sztywnego przewodu ciśnienia spalin.
8. Odłączyć sztywny przewód ciśnienia spalin od silnika.
9. Wymontować szybkozłącze (5) elastycznego przewodu cieczy chłodzącej.
10. Odłączyć połączenie górnego przewodu elastycznego (6) od separatora oleju PCV.
11. Wymontować zapinki mocujące (7).
12. Wymontować śruby mocujące (8) separatora oleju PCV.
13. Wymontować separator oleju PCV z kadłuba silnika i odsunąć zbiornik na olej na bok.
14. Odłączyć przyłącze (1) elementu nastawczego obiegu cieplnego procesu spalania.
15. Wymontować śrubę dwustronną (1) mocującą pompę wysokociśnieniową na miejscu. Zablokować wzajemnie dwie nakrętki M8 i wymontować śrubę.
16. Wymontować śrubę w kierunku zaczepu do podnoszenia (1).
17. Wymontować kolektor dolotowy (2).
Procedura montażu
Ostrożnie: Przejdź do Ostrzeżenie dotyczące elementów mocujących .
1. Zamontować kolektor dolotowy z nowymi uszczelkami i dokręcić elementy mocujące (2) momentem 25 Y (18 funt stopa) .
2. Zamontować śrubę w kierunku zaczepu do podnoszenia (1).
3. Zamontować śrubę dwustronną (1).
4. Podłączyć przyłącze (1) elementu nastawczego obiegu cieplnego procesu spalania.
5. Ułożyć sztywny przewód ciśnienia spalin i zamontować elementy zabezpieczające (4) i dokręcić momentem 9 Y (80 funt cal) .
6. Podłączyć sztywny przewód ciśnienia spalin i umieścić obejmę (3).
7. Podłączyć złącze wiązki przewodów czujnika ciśnienia spalin.
8. Zamontować separator oleju PCV na kadłubie silnika i dokręcić elementy mocujące (8) momentem 9 Y (80 funt cal) .
9. Podłączyć połączenie górnego przewodu elastycznego separatora oleju PCV (6).
10. Zamontować zapinki mocujące (7).
11. Przypiąć szybkozłącze (5) elastycznego przewodu cieczy chłodzącej.
12. Przymocować element mocujący (1) wspornika wiązki przewodów modułu sterującego silnika i dokręcić momentem 9 Y (80 funt cal) .
13. Podłączyć przyłącze czujnika powietrza dolotowego (1) oraz przyłącza świec żarowych (2).
14. Zamontować chłodnicę zaworu recyrkulacji spalin. Przejdź do Wymiana mocujący chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin .
15. Zamontować pompę paliwa. Przejdź do Wymiana pompy wtryskowej paliwa .
16. Podłączyć elastyczny przewód odprowadzenia spalin i uruchomić silnik. Sprawdzić, czy nie ma przecieków. Podłączyć narzędzie diagnostyczne i skasować ewentualne kody DTC.
Przesyłam instrukcje wymiany kolektora w języku polskim. Oczywiście odnośniki nie będą działały i usunąłem zdjęcia ze względu na obowiązujące przepisy. Zdjęcia odpowiadają instrukcji przedstawionej wyżej w innym języku. Przypomnę tylko jeszcze, że aby wyjąć pompę nie trzeba demontować rozrządu!
Wymiana kolektora dolotowego
Procedura demontażu
1. Wymontować pompy paliwa. Przejdź do Wymiana pompy wtryskowej paliwa .
2. Wymontować chłodnicę zaworu recyrkulacji spalin. Przejdź do Wymiana mocujący chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin .
3. Odłączyć przyłącze czujnika powietrza dolotowego (1) oraz przyłącze świecy żarowej (2).
4. Odłączyć element mocujący (1) wspornika wiązki przewodów modułu sterującego silnika.
5. Odłączyć złącze elektryczne (2) czujnika ciśnienia spalin.
6. Poluzować obejmę (3) sztywnego przewodu ciśnienia spalin i odłączyć przewód elastyczny.
7. Wymontować śruby (4) wspornika sztywnego przewodu ciśnienia spalin.
8. Odłączyć sztywny przewód ciśnienia spalin od silnika.
9. Wymontować szybkozłącze (5) elastycznego przewodu cieczy chłodzącej.
10. Odłączyć połączenie górnego przewodu elastycznego (6) od separatora oleju PCV.
11. Wymontować zapinki mocujące (7).
12. Wymontować śruby mocujące (8) separatora oleju PCV.
13. Wymontować separator oleju PCV z kadłuba silnika i odsunąć zbiornik na olej na bok.
14. Odłączyć przyłącze (1) elementu nastawczego obiegu cieplnego procesu spalania.
15. Wymontować śrubę dwustronną (1) mocującą pompę wysokociśnieniową na miejscu. Zablokować wzajemnie dwie nakrętki M8 i wymontować śrubę.
16. Wymontować śrubę w kierunku zaczepu do podnoszenia (1).
17. Wymontować kolektor dolotowy (2).
Procedura montażu
Ostrożnie: Przejdź do Ostrzeżenie dotyczące elementów mocujących .
1. Zamontować kolektor dolotowy z nowymi uszczelkami i dokręcić elementy mocujące (2) momentem 25 Y (18 funt stopa) .
2. Zamontować śrubę w kierunku zaczepu do podnoszenia (1).
3. Zamontować śrubę dwustronną (1).
4. Podłączyć przyłącze (1) elementu nastawczego obiegu cieplnego procesu spalania.
5. Ułożyć sztywny przewód ciśnienia spalin i zamontować elementy zabezpieczające (4) i dokręcić momentem 9 Y (80 funt cal) .
6. Podłączyć sztywny przewód ciśnienia spalin i umieścić obejmę (3).
7. Podłączyć złącze wiązki przewodów czujnika ciśnienia spalin.
8. Zamontować separator oleju PCV na kadłubie silnika i dokręcić elementy mocujące (8) momentem 9 Y (80 funt cal) .
9. Podłączyć połączenie górnego przewodu elastycznego separatora oleju PCV (6).
10. Zamontować zapinki mocujące (7).
11. Przypiąć szybkozłącze (5) elastycznego przewodu cieczy chłodzącej.
12. Przymocować element mocujący (1) wspornika wiązki przewodów modułu sterującego silnika i dokręcić momentem 9 Y (80 funt cal) .
13. Podłączyć przyłącze czujnika powietrza dolotowego (1) oraz przyłącza świec żarowych (2).
14. Zamontować chłodnicę zaworu recyrkulacji spalin. Przejdź do Wymiana mocujący chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin .
15. Zamontować pompę paliwa. Przejdź do Wymiana pompy wtryskowej paliwa .
16. Podłączyć elastyczny przewód odprowadzenia spalin i uruchomić silnik. Sprawdzić, czy nie ma przecieków. Podłączyć narzędzie diagnostyczne i skasować ewentualne kody DTC.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A ja wczoraj do 1 w nocy siedziałem i główkowałem jak scoagnac pompę wtryskową, w koncu na forum alfaholików znalazłem ze sprowadza sie to do dwóch srób m6
Edit
kolektor sciagniety, 3,5 klapki urwane, teraz to już wiem czemu poprzedni właściciel zmienił turbine na nową:)
Po czyszczeniu
I tloki i rowki traktowane suchym lodem, byly cale czarne pokryte twardym nagarem
Wysłane przez tapatalk
Edit
kolektor sciagniety, 3,5 klapki urwane, teraz to już wiem czemu poprzedni właściciel zmienił turbine na nową:)
Po czyszczeniu
I tloki i rowki traktowane suchym lodem, byly cale czarne pokryte twardym nagarem
Wysłane przez tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dostałem pytanie jak sprawdzić czy mamy poprawiony kolektor czy nie. Postanowiłem odpowiedzieć tutaj. Może jeszcze komuś się przyda. Kolektory z słabszym mocowaniem klapek maja numer 55566258 kolektor poprawiony to numer 55571993. Wszyscy mówią, że te wadliwe występowały szczególnie w rocznikach 2009. Ja mam 2010. A że nikt za bardzo nie wie dokładnie od kiedy wprowadzili te ulepszone. Postanowiłem sprawdzić. Musze przyznać, że na samochodzie jest to zadanie dość karkołomne. Na samochodzie gołym okiem nie do przeczytania. Ja posłużyłem się aparatem. Ten z telefonu nie podołał. Ale klasyczny tak. Skos z numerem jest mniej więcej na wysokości lewej krawędzi korka wlewu oleju. (widok gdy stoimy przed autem). Aparat włożyłem opierając obiektyw o wąż od nagrzewnicy nawet około 1 cm go naciskając. Z gór obiektyw był lekko pod sterownikiem przepustnicy. Pod kątem 45 stopni do silnika. Oś obiektywu przebiegała w stronę styku pompy hamulcowej i serwa. Ku mojemu zdziwieniu pierwsze zdjęcie było ok i mogłem odczytać numer. Sposób może zabawny ale pomogło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dan jaki masz przebieg km, moja isia z tego samego rocznika 170000km
hubertus no i jaki miałeś ten nr kolektora,
hubertus no i jaki miałeś ten nr kolektora,
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Teraz 333tkm:) popsulo się przy 327 i była wymieniana turbina.
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
U mnie jeszcze wszystko oryginał, żadnych objawów.
Do 300 000 km jeszcze daleko czyli mogę spać spokojnie.
Dan a miałeś jakieś objawy czy po prostu postanowiłeś czyścić kolektor.
Do 300 000 km jeszcze daleko czyli mogę spać spokojnie.
Dan a miałeś jakieś objawy czy po prostu postanowiłeś czyścić kolektor.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jak jeździsz dużo na trasach to tak nie zasyfi. Lub poprzedni właściciel jeździł dużo na trasach. Po mieście poniżej 2, 5 tysiąca obrotów dużo o to łatwiej. Masz auto od nowego? Może ktoś już zmieniał kolektor, może wyłączył egr?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Objawów brak ale panewy mi się (ehh myśl inżynieyjna opla z tą uszczelką smoka) obróciły, i do remontu silniczek rozbierany był, ściągneli kolektor, a tam pół klapki zostało. Kolektor wziąłem do domu wyczysciłem, a klapy, czy raczej ich pozostałości usunąłem i jeżdżę
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Rozumiem że usunąłeś wszystkie klapki i nie wyskoczył żaden błąd ?
Ja mam niedługo wymianę oleju robię to w ASO, podpytam o uszczelkę smoka i kolektor bo staje się nerwowy jak czytam jakie to awarie z tego wynikają a niestety przebieg coraz większy i jeżeli by miało coś się stać to wolę przewidywalnie to usunąć wcześniej.
Na swoją Isię dmucham i chucham, a od nowości odpukać nic się nie dział.
Ja mam niedługo wymianę oleju robię to w ASO, podpytam o uszczelkę smoka i kolektor bo staje się nerwowy jak czytam jakie to awarie z tego wynikają a niestety przebieg coraz większy i jeżeli by miało coś się stać to wolę przewidywalnie to usunąć wcześniej.
Na swoją Isię dmucham i chucham, a od nowości odpukać nic się nie dział.