--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 13 lis 2021, o 18:01

Rooff_ pisze:
13 lis 2021, o 17:25
Może to Ci pomoże:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/17-0/

Skupiłbym się na kształcie uszczelki i otworach w tejże ;)
Kompletnie nic mi to nie mówi, nie jestem mechanikiem. Robię wszystko w oparciu tego jak mnie ktoś nakieruje. Mogę rozebrać i złorzyć komputer lub od podstaw go zbudować, natomiast z budowy pojazdów to ja słaby jestem. Wiem że coś można odkręcić i złożyć to na nowo. Problem w tym że trzeba wiedzieć co i jak.
Dan pisze:
1 lis 2021, o 14:58
Haczyl, trzba odkrecic 4 śrubki od magistrali chlodnicy egr (cale ustrojstwo na ktorym trzyma sie zawor egr i chlodniczka egr) odsuwasz to troche i wtedy już wyjdzie, szpilek zadnych nie musialem wykręcać.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Cztery śruby ale jakie?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2021, o 13:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Rooff_ » 13 lis 2021, o 18:38

egr_sruby.png
Ja tego nie robiłem, ale na logikę trzeba szukać w osi z tymi czerwonymi kreskami, które Ci naniosłem.
Niebieskie dodałem poglądowo jako "przeniesienie" kształtu uszczelki - żeby jakoś trójwymiar odwzorować ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 14 lis 2021, o 10:15

Nie do końca tak jak na rysunku, ale blisko.
Tak czy inaczej udało się wyjąć sprawcę zamieszania... Z czterech klapek wirowych jest tylko jedna Obrazek

Wysłane z mojego Xiaomi Poco 3 Pro przy użyciu Tapatalka


ObrazekObrazekObrazek

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 19 lis 2021, o 20:18

Szukanie klap wirowych... Dziwna sprawa bo nic nie ma a w kolektorze jest tylko jedna klapa ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 24 lis 2021, o 02:55

Czym najlepiej to wyczyścić? Bo z tego co wiem jak się bierze środek do czyszczenia sadzy przy EGR to zachodzi w reakcję z aluminium a tutaj jest plastik więc pewnie nie bardzo bo żerze całkiem lun potopi. Może ktoś zapodać jakiś środek i jak to czyścił.... Czy szorować to czymś lub może zostawić na noc i z rana przepłukać?

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arturjimi » 13 sty 2022, o 12:14

Mam pytanie czy jestem w stanie ręką ruszyć listwę od klap? Mam problem, turbo załącza się dopiero po 3 tys obrotów a nieraz jak mu coś odwali to ciągnie od samego spodu jak wściekłe. Dzisiaj wsadziłem łapę pod kolektor ssący i za Chiny nie mogłem ruszyć ta listwa od klap, czy tak ma być?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 14 sty 2022, o 02:29

Przekładnia przy silniczku jest na ślimaku więc ciężko będzie, chyba że odkręcisz silniczek od kolektora i odłączysz od listwy.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arturjimi » 15 sty 2022, o 12:13

A jestem w stanie sprawdzić bez wyciągania kolektora czy klapy działają? I czy odpięcie mechanizmu ustawi klapy cały czas w pozycji otwartej?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 15 sty 2022, o 12:26

Jak odłączysz wtyczkę to klapy zostaną w takim położeniu jak zostawił je sterownik, czyli pewnie zamkniete. Kompem da się wysterować klapy albo w logu sterownika można sprawdzić czy I jak steruje klapami.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Khemlish » 15 sty 2022, o 12:31

Bez sensu nie lepiej zrobić to raz a porządnie? Fakt sporo pracy, ale problem z nimi zniknie już na zawsze. Ja swoje wywaliłem wywaliłem cały mechanizm, zaslepiłem kolektor i wysłałem ECU by dać je do wyprogramowanie. Jak nie chcesz wydawać kasy, to wystarczy zdjąć klapki a mechanizm zostawić...Obrazek

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arturjimi » 15 sty 2022, o 19:27

Największy problem dla mnie to wyjęcie tego kolektora, nie czuje się na siłach, że poradzę. Nie ma żadnej innej możliwości, żeby ustawić je otwarte bez ściągania lub komputera?

Awatar użytkownika
rube.dt
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
Auto: vectra b
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rube.dt » 15 sty 2022, o 19:29

Wizyta na ulicy Pokątnej w Londynie...

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 15 sty 2022, o 20:08

Możliwości jest dużo ale jak nie ma się narzędzi albo umiejętności to nie ma łatwego sposobu. Te co podałem wydają mi się najprostsze, jest jeszcze opcja dla ryzykanta, otwierasz maskę, wsadzasz żonę za kółko i każesz jej jechać do kosmetyczki, a ty kładziesz się na silnik, łapiesz za listwe i patrzysz czy działa podczas jazdy :)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Arturjimi » 16 sty 2022, o 09:42

Dobre... Ale stara nie ma kwitu. A czy na biegu jałowym podczas przegazowywania będzie się ruszać ta listwa?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 16 sty 2022, o 15:06

Wydaje mi się że tylko pod obciążeniem w trakcie jazdy, na jalowym ecu chyba nie ruszał klapami, musiałbym w logach looknąć.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


jdmStyle
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 gru 2021, o 10:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: jdmStyle » 6 lip 2022, o 17:26

Pytanie. Jaka lub jakie jeszcze uszczelki są potrzebne po akcji z wyciągnieciem kolektora ? Nie wliczając oczywiscie zestawu od samego kolektora ssacego.
Od EGR ? Chłodniczki EGR ?
W sobote mam zamiar go wyciagnać a w poniedzialek potrzebuje mieć auto sprawne, wiec chcial bym posiadać wszystkie potrzebne origni lub uszczelki do złożenia A20DTH 160km ewentualne nr cześci lub foto poglądowe mile widziane.

Awatar użytkownika
krystian0303
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 7 sty 2022, o 22:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: krystian0303 » 6 lip 2022, o 18:12

Jak tylko egr wyciągasz i zrobisz to delikatnie to uszczelka żadna nie będzie ci potrzebna ewentualnie trochę płynu chłodzącego wyleci

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka


omnyx8080

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: omnyx8080 » 6 mar 2023, o 00:46

a ja nie muszę głowić się jak wykręcić kolektor albo płacić za jego demontaż, bo zatarłem silnik przez uszczelkę smoka i już mam silnik na wierchu do remontu 🤣 trzeba szukać pozytywów bo inaczej to idzie zwariować

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: wojtekski » 1 lip 2023, o 13:09

Fylyp_777 pisze:
26 paź 2020, o 22:33
Z tego co przeczytałem temat dotyczy cdti ale 2.0, mam 1,6 cdti 136KM i zastanawiam się czy demontaż kolektora jest również tak skomplikowany?
Po zdjęciu rury z dolotu przepustnica jest bardzo zaklejona a przebieg to 204kkm..
Więc też bym chciał się za to zabrać.
I udało ci się wyczyścić ten kolektor ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”