--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sonda lambda

treflof
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 3 lut 2019, o 00:25
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Sonda lambda

Post autor: treflof » 5 kwie 2019, o 20:37

Wymieniłem na nową sondę i nic nadal jest to samo, przepływomierz działa normalnie jest dobry bo sprawdziłem wiedzie co może być jeszcze nie tak ze pokazuje mi 2.4??? Ja już nie mam pomysłów. Pojechałem do serwisu to powiedzieli ze wszystko Oki.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 6 kwie 2019, o 21:17

Nie mam diesla, bo mógłbym porównać parametry, a tak pozostaje gdybanie...
Jesteś pewny, że parametry przepływomierza są poprawne tj. ponad 12g/s?
Rozumiem, że jest turbina, ale czy biegu jałowym nie powinny to być mniejsze wartości? Jak sprawdzałeś przepływkę? Może jest sprawna, ale wtyczka lub kabel szwankuje?
U mnie rozgrzany silnik 1.8 wolnossący przy obrotach 784 ciągnie 2,5g/s powietrza.

Musi się ktoś wypowiedzieć mający diesla... jeśli turbo na postoju nie dmucha to skąd wartości powyżej 12g/s?

Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Sprawdzali wtryski czy nie leją?

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: mati11294 » 6 kwie 2019, o 21:33

masz sonde szerokopasmowa i nie dziala na zasadzie 1v tu jest zakres od 1.49v= LAMBDA BLISKIE 0 do 5v ale zauwazylem ze 2,8 nie przekracza a na wolnych 2,49 w dol w zaleznosci od temp otoczenia i pracy egr. turbinka na marginesie dmucha caly czas .... 12g s przy zimnym silniku z zaslepionym lub w temp ponizej 17 st c kiedy egr jest nieaktywny mozliwe zagrzej silnik i sprawdz pomiar. MAM 1.3 A13DTC I ZAKRES OD 11 DO 5 G/S W zaleznoscii od temperatury im gorecej to silnik oddycha spalinami dlatego nizszy przeplyw maf

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 6 kwie 2019, o 21:40

@treflow, jeśli tak jak pisze kolega @mati11294 w dieslu jest sonda szerokopasmowa do 5v, działa poprawnie, mechanicy ją sprawdzili i stwierdzili, że jest sprawna to po co szukasz na siłę problemu? ;)
Po co wymieniałeś? ;D

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Rooff_ » 6 kwie 2019, o 21:50

U mnie w dieslu na obrotach jałowych przepływ jest ok. 12,5 g/s. Takie wartości są również żądane przez sterownik.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: mati11294 » 6 kwie 2019, o 22:02

widze ze przy 12,5 g s egr nie pracuje wiec jest oki

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 14 kwie 2019, o 23:17

li3var pisze:
3 kwie 2019, o 21:33
Fajno, że usterka odnaleziona i naprawiona. Czekam Bartol na pomiary napięć.
Z moich obserwacji wynika, że wartości jakich oczekiwałem na postoju dla drugiej sondy pokazują się dopiero w trakcie jazdy ze stałą na prędkością. Na postoju kuleje, ale chyba tak ma być. Jeśli ktoś pokaże mi taki wykres na obrotach jałowych to wtedy będę się zastanawiał, a teraz nie szukam dziury w całym ;)
Obrazek

EDIT:
Nieprawidłowo opisałem powyższe obserwacje... Parametry można osiągnąć również na postoju utrzymując około 2500obr./min lub więcej co spowoduje dogrzanie drugiej sondy i wskazania jak na wykresie. Nie jest niezbędna jazda o czym pisałem powyżej.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2019, o 19:33 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.

treflof
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 3 lut 2019, o 00:25
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Sonda lambda

Post autor: treflof » 20 kwie 2019, o 15:39

Dziękuję za odpowiedź jak zmieniłem to po czasie mniej pali bo tak to miałem przy 80km 9l/100 a teraz mam pomiędzy 4/5.5

greeno
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Sonda lambda

Post autor: greeno » 26 paź 2019, o 09:36

Podepnę się pod temat i go trochę odświeżę. Swoją Isię (liftback 2014 r. - 1.8 benzyna A18XER) mam już ponad rok ale do tej pory jakoś nie miałem żadnych problemów, z którymi bym sobie sam bez pomocy nie poradził. Zarejestrowałem się już jakiś czas temu ale z racji, że nie pisałem żadnych postów, to nie mogę zakładać jak na razie nowych.

W ostatnim czasie miałem problem z pracą silnika. Problem występuje z rana. Bezpośrednio po odpaleniu jest ok., a po kilkunastu sekundach przy obrotach silnika powyżej 1000, występuje brak mocy, samochód praktycznie nie chce jechać, bywa, że się dławi i gaśnie. Pomaga wyłączenie silnika i ponowny start (czasem trzeba to zrobić kilkukrotnie), potem jest wszystko ok. Podobne przypadki miałem w zeszłym roku w tym samym okresie roku ale minęło i do tej pory nie było żadnych tego typu efektów.

Aktualnie kontrolka "check engine" się nie zapala ale sprawdziłem i są 2 błędy:

P0132
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -high voltage
Błąd Generalny,

P0134
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -no activity detected
Błąd Generalny,

APlikacja "OPL DTC Reader", nie chce skasować błędów, jedynie apka "Obd Army" usuwa ale i tak błędy pojawiają się po niedługiej chwili.

Test czujników tlenu podczas pracy silnika:
Czujnik tlenu 1
Napięcie 1,275W
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 0,0%

Czujnik tlenu 2
Napięcie zmienia się w zakresie od 0 do 0,85W i wyskakuje co chwilę błąd
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 99,2%

Czy się nie mylę i jest do wymiany sonda lambda ? Jeżeli tak, to kwestia która. Czy ta która znajduje się bezpośrednio na kolektorze wydechowym, czy z tyłu przy katalizatorze. Czy może coś innego?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Rooff_ » 26 paź 2019, o 10:02

Sygnał (napięcie) z każdej sondy lambda powinien się zmieniać. Jeśli ta pierwsza ma stały to jest do wymiany. Ale zerknij też na stan przewodów.

Pierwsza to pierwsza od silnika licząc.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

greeno
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Sonda lambda

Post autor: greeno » 26 paź 2019, o 16:51

Dzięki Rooff_, strzał w dziesiątkę. Okazało się, że kabel sygnałowy (czarny) się zmęczył i urwał. Polutowałem, dobrze zaizolowałem i wszystko gra. Błędy historyczne usunąłem, nowe się nie pojawiają, a parametry sondy wróciły do normy. :D

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Dziękuję jeszcze raz, to mój trzeci post, to będę mógł zakładać nowe tematy. Pozdrawiam.

Dariusz 11
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 4 lut 2020, o 16:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubsko

Re: Sonda lambda

Post autor: Dariusz 11 » 9 lut 2020, o 18:08

Pytanie czy sonda lambda po wymianie potrzebuje adaptacji jak na przykład czujnik ciśnienia spalin? I byc może ktoś potrafi rozszyfrować kabelki sondy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 9 lut 2020, o 19:42

Sonda nie potrzebuje adaptacji, wkręcasz, podpinasz i działa bez problemu.

Dariusz 11
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 4 lut 2020, o 16:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubsko

Re: Sonda lambda

Post autor: Dariusz 11 » 9 lut 2020, o 20:45

OK. Dzięki. Pozostaje pytanie o kable . Chciałbym sprawdzić sondę elektrycznie. W necie poszukiwałem odpowiedzi , ale wszystkie jakie znalazłem mają 4 kable, a tu jest pięć, więc... znalazłem schemat , ale nie wiem co do czego

Dodano po 58 minutach 52 sekundach:
znalazłem jeszcze to kolory się nie zgadzają
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KierGTS
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
Auto: Insignia A 1,8ben
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Sonda lambda

Post autor: KierGTS » 25 mar 2020, o 18:22

Panowie rzuca mi błedami p0138-00 i p0140-00. Auto przy gwałtownym przyspieszaniu czasami szarpie. Wygląda mi to na sonde nr2, tą w rurze wydechowej. Chce kupic uzywke z neta ale na mojej sondzie nie widac numerów. Wie ktos moze jakie nr katalogowe na sonda nr2 w silniku 18XER?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 25 mar 2020, o 18:52

Przeczytaj temat.

Awatar użytkownika
KierGTS
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
Auto: Insignia A 1,8ben
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Sonda lambda

Post autor: KierGTS » 25 mar 2020, o 18:53

Przeczytalem i znalazlem numery tylko pierwszej sondy..

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Rooff_ » 25 mar 2020, o 19:14


Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Bartol » 25 mar 2020, o 19:20

Katalog swoją drogą wskaże prawidłowy numer, więc warto skorzystać. Szukałem w zdjęciach i nie znalazłem, a na pewno gdzieś zapisywałem dokładny symbol oryginału w moim aucie.
Obie są Bosch, jednak ta druga jest niestety dwukrotnie droższa od tej w katalizatorze.

Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
..., ale czy jej wymiana pomoże na szarpanie? Jeździłem z odłączoną i nie szarpało. Jakbyś wrzucił parametry silnika to można gdybać. Może pada świecą/cewka, paliwo się leje w wydech i pokazuje głupoty.

Awatar użytkownika
KierGTS
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
Auto: Insignia A 1,8ben
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Sonda lambda

Post autor: KierGTS » 25 mar 2020, o 22:18

Dzieki za numer katalogowy rooff_ 😊 kupilem z allegro uzywke za smieszne pieniądze, zobaczymy czy pomoze, jesli nie to bedziemy gdybac dalej 😉
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, o 22:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”