--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sonda lambda

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KierGTS
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
Auto: Insignia A 1,8ben
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Sonda lambda

Post autor: KierGTS » 27 mar 2020, o 16:52

Zamieniłem sonde. Niestety nic nie dało. Te same błędy wyrzuca. Ktoś ma jakiś pomysł? Ostatnio doszedł jeszcze błąd P0171-00 moze kogos to naprowadzi na coś

Szumi
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2019, o 06:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bytom

Re: Sonda lambda

Post autor: Szumi » 8 cze 2020, o 17:21

KierGTS i jak rozwiązałeś problem ? bo mam dokładnie takie same objawy/ te same błędy. Tylko ze w 1.6T

Kriso1985
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2020, o 20:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gliwice

Re: Sonda lambda

Post autor: Kriso1985 » 22 sty 2021, o 21:50

Witam Mój problem polega na tym że wywala mi błąd P0132 ale bez kontrolki check na desce , sprawdzałem sondę napięcie ma ok 2,5 v na wolnych obrotach i podczas jazdy spada w dół w zależności od obrotów , grzałka ma oporność ok 10 ohm , kable sprawdzone są ok . Nie wiem czy kupować nowa czy coś to da . Poza tym totalnie zero objawów autko śmiga nic się nie dzieje no może poza tym że gdy postoi dłużej to przy odpalaniu chwilę dłużej kręci

bumm
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 4 kwie 2020, o 17:02
Auto: insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: ostroleka
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: bumm » 24 maja 2021, o 17:51

Hej, może ktoś zamieści wykres jak pracują sondy przy włączonym wentylatorze na chłodnicy. Nie wiem czemu ale umnie wygląda to tak jakby sondy nie pracują jak wentylator się uruchamia. Wszystko wygląda dobrze do momentu uruchomienia wentylatora. Korekty długoterminowe idą na plus spada wykres sond.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pruski
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Sonda lambda

Post autor: Pruski » 12 sie 2021, o 20:04

bumm pisze:
24 maja 2021, o 17:51
Hej, może ktoś zamieści wykres jak pracują sondy przy włączonym wentylatorze na chłodnicy. Nie wiem czemu ale umnie wygląda to tak jakby sondy nie pracują jak wentylator się uruchamia. Wszystko wygląda dobrze do momentu uruchomienia wentylatora. Korekty długoterminowe idą na plus spada wykres sond.
Udało się zdiagnozować?
Mam wrażenie, że mam dokładnie ten sam problem, pierwsza sonda nie pokazuje kompletnie żadnego napięcia na ELM327 i OP-COM (wentylatory nie robią różnicy).
Spotkał się ktoś z tym?

Kupiłem dla testu drugą sondę używkę i jest to samo..


EDIT:
wychodzi na to, że to kwestia urządzenia, u mnie żaden ELM ani nawet OP-COM nie pokazują napięcia, ale już MDI pokazał prawidłowo wartości sondy

Awatar użytkownika
esk2
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
Auto: insigniaST
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: WWL
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: esk2 » 7 kwie 2023, o 20:46

Cześć a16let co jakiś czas wywala mi check z błędem
p0130 obwód sondy lambda -czujnik1
Oglądałem ja dostaję duża temperaturę po rozgrzaniu silnika, tabelki są dość sztywne. Kupować wymieniać czy to jednak coś innego?

Dodano po 38 sekundach:
1 to zapewne będzie ta przy turbo?

Grzyb
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2021, o 18:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gdańsk

Re: Sonda lambda

Post autor: Grzyb » 20 kwie 2023, o 20:27

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z błędem P11BE i potrafi go rozkodować ?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: mazmarcin » 20 kwie 2023, o 20:31

Poczytaj o układzie adblue i jego problemach bo raczej napisałeś w złym temacie.

Grzyb
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2021, o 18:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gdańsk

Re: Sonda lambda

Post autor: Grzyb » 20 kwie 2023, o 21:22

mazmarcin pisze:
20 kwie 2023, o 20:31
Poczytaj o układzie adblue i jego problemach bo raczej napisałeś w złym temacie.
Dzięki sprawdzę, chociaż dałbym palec ze to chodzi o czujnik nox.
Miałem problem z nox2, wymieniłem na nowy i zamiast poprzedniego błędu P11Xx, który znikł pojawił się błąd powyżej.
Co ciekawe procedura czyszczenia DPF się odpala, czyści, ale nie jest w stanie się wykonać do końca …
Ale w sumie może to mieć związek z adblue…
I pewnie nie miałbym palca …

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: mazmarcin » 20 kwie 2023, o 21:25

No sondy nox to właśnie od adblue. Pierwsza jest przed katalizatorem a druga za. Badają pracę systemu.
Po wymianie sondy musisz ją zaadoptować.
I poczytaj jeszcze raz regulamin bo się posypią nagrody ;)

Syko
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 6 mar 2023, o 12:20
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Washington

Re: Sonda lambda

Post autor: Syko » 6 maja 2023, o 21:41

Witam. Chciałbym sięgnąć waszej wiedzy w temacie sondy lambda 2.0 CDTI 118 kw 2010r .
Po podłączeniu do op-com brak błędów z sondy lambda. Odczyt pokazuje 1.47 v i pomiar w trakcie jazdy w ogóle się nie zmienia a do tego po odłączeniu kostki ciągle pomiar pokazuje 1.47 v . Dodam że po odłączeniu sondy auto zdecydowanie lepiej jeździ...brak błędów z przepustnicy, ale również wartość jest stała 100% otwarta, bez względu na położenie pedału gazu. Przepływomierz pokazuje na biegu jałowym 15.3 g/s a żądaną wartość 11.9 g/s czyli więcej . W trakcie jazdy odczyt jest prawie identycznych. O co chodzi z tą sondą? DPF i EGR jest usunięty ze sterownika , klapy wirowe również powinny być usunięte ale z tego co widzę ECU pokazuje błąd od klap wirowych. Auto po mapie...niestety u angielskich magików . Po mapie przestał działać tempomat. a ECU pokazuje błąd P 0297-5b vehicle overspeed. Proszę o jakieś podpowiedzi w tym temacie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”