--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sonda lambda

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Sonda lambda

Post autor: nap77 » 23 paź 2014, o 19:06

witam
od dluzszego czasu pali mi sie check engine,poza tym duze spalanie gazu przypomniałem sobie, ze kiedys po podlaczeniu pod kompa mechanik powiedział ze problem jest z sonda lambda,skojarzyłem fakty i mysle ze tu mogl byc problem duzego spalania.Pojechalem do elektromechanika, który po podłączeniu do kompa powiedział ze na pewno uwalona jest sonda lambda ta 1 przed katalizatorem(zamiennik posiadam), kupiłem używkę GM, ale po zalozeniu mechanik powiedział ze nie ma z nia łacznosci(nie dawala sygnalu),oddalem kolesiowi który mowil ze ja sprawdził na aucie i ze jest sprawna.Mechanik sprawdzal kiedy auto pracowalo na gazie, poza tym bledu check engine nie dawało się skasować. Miał ktos podobny problem, albo zna mozliwe rozwiazanie tego??jestem w trakcie zamawiania nowej oryginalnej sondy, ale teraz juz sam nie wiem czy to cos zmieni i tylko popłyne na pln

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: yerry » 23 paź 2014, o 19:24

Nie kupuj nowej sondy. Błąd który wyskakuje nie określa jednoznacznie miejsca problemu. Poproś o sprawdzenie katalizatora, muszą się do niego dostać. Jest prawdopodobne że w środku będzie rozsypany.

Wysłane z Xperii Z2
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: nap77 » 6 lis 2014, o 16:04

Mysle ze temat, rozwiazany mimo wszystko kupilem nowa sondeGM oryginal , spec wymienil zaczela dzialac ale checku nie mogl skasowac, dzis bylem u gazownika zrobil mape gazu i zwiekszyl ilośc ? gazu bo mieszanka była za uboga??*cos tam mowil nie pamietam zbyt dobrze) i udalo sie checka skasowac, zobaczymy na jak dlugo,dzieki za zainteresowanie tematem

kuba369

Re: Sonda lambda

Post autor: kuba369 » 3 gru 2014, o 22:05

Problem udało się rozwiązać czy dalej to samo ??

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: nap77 » 4 gru 2014, o 19:03

Do tej pory wszystko w porzadku, az dziwnie sie jeździ jak choinka nie swieci...:)

kuba369

Re: Sonda lambda

Post autor: kuba369 » 7 gru 2014, o 12:08

Miałem podobny problem tyle że 2.0t słaba wydajność katalizatora serwis zacielił tankować 98 problem znikł :)

hubertk

Re: Sonda lambda

Post autor: hubertk » 8 gru 2014, o 14:56

kolego miałem to samo p0171 za uboga mieszanka
wymienili mi sonde na nową w ASO ale problem powrócił i po kilku spotkaniach w warstacie gdzie zakładali mi LPG zmienili czas wtrysku i było ok ale jak pewnego razu jechałem do Belgii oczywiście ogień :D to wyskoczył błąd mieszanka zbyt bogata i pamiętam że paliła wtedy troszkę więcej wiec przy kolejnej wizycie zmniejszyli czas wtrysku i jest ok auto śmiga i pali względnie 10.5 LPG w mieście.
Co do błędu to była sprawdzana sonda pierwsza przed kat. niby to ona była winna więc do wymiany, oczywiście błąd powrócił wiec potem wielkie sprawdzanie w serwisie LPG i doszli do wniosku że przepływomierz ale raczej to nie to więc zostaje kolektor dolotowy, ponoć tam łapie lewe powietrze.
Jak do tej pory śmigam zadowolony na gazie a jak pojeżdżę na BP to po kilku dniach błąd wraca auto zaczyna mulić do czasu kiedy nie skasuję błędu za pomocą telefonu.
Próbowałem zdiagnozować przepływomierz i niestety w ASO nie posiadają wiedzy jaka powinna być wartość do tego silnika a najlepszą metoda podmienić ja z innego samochodu i sprawdzić parametry.

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: nap77 » 8 gru 2014, o 22:23

po wymianie sondy i regulacji gazu błędu brak ale gazu mi pali okolo 17 litrów, a benzyny około 15 tylko po miescie, a nie wybobrazam sobie zeby moja zeszla do 10.5 tak jak jest to u ciebie i wcale jej teraz nie deptam jezdze w miare spokojnie a mimo wszystko takie spalanie,wydawalo mi sie troche za duze nie wiem czy to ma znaczenie ale jezdzee na 18 calowych kolach 245 mm szerokosci/lato, teraz sie przesiadlem na 17 cali 225 mm/zima, skrzynia manualna.. co moze byc nie tak?

Awatar użytkownika
Luki
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
Auto: Insignia 1.6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Luki » 8 gru 2014, o 22:24

15 benzyny? Na pewno mówimy o insigni, a nie o jakimś czołgu? 1.6 T po mieście 10 to max, coś masz chyba nie tak. Na trasie potrafi gazu do 9.5 spalić.

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: nap77 » 8 gru 2014, o 22:32

litrazowalem kilkukrotnie, raz w cyklu mieszanym 40%miasto 60%trasa zeszla do 11,5 atak nono stop 16-18 l/100...gazu,15-16 benzyny...

Awatar użytkownika
Luki
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
Auto: Insignia 1.6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Luki » 8 gru 2014, o 22:33

Chyba nawet jakbym się bardzo starał to tyle nie wycisnę.

Kidalex99

Re: Sonda lambda

Post autor: Kidalex99 » 26 lut 2017, o 18:56

Witam. Czy ktoś z sympatycznych kolegów może orientuje się za co odpowiedzialne są poszczególne kabelki w kostce sondy lambda?

Kolory kabelków to:
- czarny (fioletowy?)
- biały
- szary
- żółty
- czerwony

Głównie interesuje mnie żeby znaleźć kabel sygnałowy z sondy

Samochód to: Insignia 2.0 CDTI 160km A20DTH 2009r

Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, o 19:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
sever
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 11 sie 2014, o 17:53
Auto: Isia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: sever » 26 cze 2017, o 07:28

Witam wszystkich

Wracając ostatnio z Gdańska na autostradzie wyskoczył mi Check Engine. Silnik A18XER bez gazu, który ma przejechane niecałe 20 tyś. km, więc praktycznie dopiero ledwo co dotarty :). Dopóki nie sprawdziłem błędów, byłem przekonany, że zatankowałem jakieś gorsze paliwo i stąd Check Engine, ale po odczytaniu błędów skanerem ELM327 dostałem informację, że przyczyną są dwa błędy:

P0138 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - wysokie napięcie (skaner pokazuje stałe napięcie na sondzie 1.25V)
P0140 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - brak aktywności

Według informacji jakie udało mi się znaleźć w sieci, wszystko wskazuje na to, że padła sonda za katalizatorem. Dzisiaj będę jeszcze wchodził pod auto, żeby sprawdzić połączenie złącza, ale wydaje mi się, że na niewiele się to zda. Oczywiście jak to w życiu często bywa, usterka wystąpiła po skończonej gwarancji, więc koszt wymiany będę musiał ponieść sam.

Czy możliwe, żeby sonda padła po niecałych 20 tyś. km (auto z 2014 r.)? Mogę jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić sondę, aby upewnić się, że jest do wymiany?

all35

Re: Sonda lambda

Post autor: all35 » 6 mar 2018, o 14:02

Witam.Po następnej wizycie u mechanika ,prawdopodobnie mam problem z oxygen lambda bank1 sensor 2.Mechanik powiedział mi,że pokazuje napięcie ,chociaż jego zdaniem niskie w stosunku do drugiej sondy,za to wogole nie wysyła informacji do komputera,coś tam jest 0 procent.Chyba to wg niego przesył danych.Jak myslicie czy to wskazuje na uszkodzoną sondę?
Sprawdzałem oczywiscie numer OEM częśći:55568266. Ceny w Anglii są nie za wesołe,jednak jak znajduję ją to często jest jakby dedykowana do innych aut również.Jak uważacie,można popatrzeć na tą samą część jednak wpisująć np Vectrę?
Moje auto to Insignia 1.8 benzyna

Peter92
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: Peter92 » 6 mar 2018, o 16:55

Nie pomogę Ci w ocenie czy uszkodzona czy nie
Jedyne co może poszukaj jeszcze na konfiguratorze NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/
Ja z niego dobierałem świecę i sondę lambda tą na katalizatorze. Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Buluś » 6 mar 2018, o 20:04

Peter92 pisze:Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
sonda na kolektorze ssącym ? a co ona by tam miała robić.. jedna sonda jest przed katem a druga za ale obie na układzie wydechowym

-- 6 mar 2018, o 21:12 --
Peter92 pisze:Nie pomogę Ci w ocenie czy uszkodzona czy nie
Jedyne co może poszukaj jeszcze na konfiguratorze NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/
Ja z niego dobierałem świecę i sondę lambda tą na katalizatorze. Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
sonda jest 1V, pierwsza przy poprawnej mieszance będzie latała góra-dół czyli od okolic 100-200 mV do okolic 800-900 mV, druga sonda z racji tego że jest już za katalizatorem będzie pokazywała mniejsze wahania i przy dobrym stanie katalizatora powinna pokazywać napięcie w okolicach 400-600 mV. Jeżeli np druga sonda będzie pokazywała wartości 100-300 mV to będzie informacja że katalizator jest zapchany, jeżeli będzie zachowywała się dokładnie tak jak sonda pierwsza czyli będzie chodziła od 100mV do 900mV to będzie oznaka wypalonego katalizatora, o złym stanie sondy będą świadczyć błędy czyli, praca po za zakresem zadanym, napięcie po za zakresem, lub np niska sprawność sondy - czyli w określonym zadanym czasie będzie robiła zbyt mało oscylacji, do tego wiadomo wszelakie błędy z grzałki sondy.

musiał być dokładnie opisać to co ten mechanik wymyśla bo to co napisałeś w 1 poście jest strasznie chaotyczne niestety

Peter92
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sonda lambda

Post autor: Peter92 » 6 mar 2018, o 21:44

Buluś pisze:
Peter92 pisze:Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
sonda na kolektorze ssącym ? a co ona by tam miała robić.. jedna sonda jest przed katem a druga za ale obie na układzie wydechowym
Obrazek
To w takim razie View B to 1 z 2 sond. Gdzie się ona znajduje ? Według sklepu który sprzedaje sondy jest to kolektor ssący.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Buluś » 6 mar 2018, o 22:01

rysunek tyczy się silnika a16let, oznaczenie b to sonda pierwsza przed katalizatorem w kolektorze wydechowym, druga sonda w a16let jest na wydechu za łącznikiem elastycznym. Sondy są zawsze na układzie wydechowym. W kolektorze ssącym to co najwyżej jest czujnik ciśnienia doładowania. Sonda mierzy spaliny więc siłą rzeczy musi być na wyjściu z silnika.

all35

Re: Sonda lambda

Post autor: all35 » 6 mar 2018, o 22:25

nie wiem czy jestem w stanie to właściwie sprecyzować,mianowicie tłumaczył mi,że sonda ma napięcie,nie wiem dokładnie jakie ,ale jak mi tłumaczył,że tak jakby nie przekazywała danych do komputera.Na mój chłopski rozum to tak jakby dostawała napięcie,ale nie daje zadnych informacji zwrotnych,rozmawiałem z jeszcze jednym i to wygląda tak jakby była zatkana i nie może wykonac żadnego pomiaru.Mam nadzieję,że troszkę to wyprostowałem :-)

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Sonda lambda

Post autor: Buluś » 6 mar 2018, o 22:48

z autem to jak z człowiekiem.. bez badań to wróżenie.. chcesz mieć diagnozę to musisz podać parametry pracy sondy + błędy bo skoro nie działa to powinna sypać błędami, a więc przynajmniej check engine powinien się świecić.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”