--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sonda lambda
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Sonda lambda
Zamieniłem sonde. Niestety nic nie dało. Te same błędy wyrzuca. Ktoś ma jakiś pomysł? Ostatnio doszedł jeszcze błąd P0171-00 moze kogos to naprowadzi na coś
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 06:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bytom
Re: Sonda lambda
KierGTS i jak rozwiązałeś problem ? bo mam dokładnie takie same objawy/ te same błędy. Tylko ze w 1.6T
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 paź 2020, o 20:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gliwice
Re: Sonda lambda
Witam Mój problem polega na tym że wywala mi błąd P0132 ale bez kontrolki check na desce , sprawdzałem sondę napięcie ma ok 2,5 v na wolnych obrotach i podczas jazdy spada w dół w zależności od obrotów , grzałka ma oporność ok 10 ohm , kable sprawdzone są ok . Nie wiem czy kupować nowa czy coś to da . Poza tym totalnie zero objawów autko śmiga nic się nie dzieje no może poza tym że gdy postoi dłużej to przy odpalaniu chwilę dłużej kręci
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 kwie 2020, o 17:02
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ostroleka
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Hej, może ktoś zamieści wykres jak pracują sondy przy włączonym wentylatorze na chłodnicy. Nie wiem czemu ale umnie wygląda to tak jakby sondy nie pracują jak wentylator się uruchamia. Wszystko wygląda dobrze do momentu uruchomienia wentylatora. Korekty długoterminowe idą na plus spada wykres sond.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sonda lambda
Udało się zdiagnozować?bumm pisze: ↑24 maja 2021, o 17:51Hej, może ktoś zamieści wykres jak pracują sondy przy włączonym wentylatorze na chłodnicy. Nie wiem czemu ale umnie wygląda to tak jakby sondy nie pracują jak wentylator się uruchamia. Wszystko wygląda dobrze do momentu uruchomienia wentylatora. Korekty długoterminowe idą na plus spada wykres sond.
Mam wrażenie, że mam dokładnie ten sam problem, pierwsza sonda nie pokazuje kompletnie żadnego napięcia na ELM327 i OP-COM (wentylatory nie robią różnicy).
Spotkał się ktoś z tym?
Kupiłem dla testu drugą sondę używkę i jest to samo..
EDIT:
wychodzi na to, że to kwestia urządzenia, u mnie żaden ELM ani nawet OP-COM nie pokazują napięcia, ale już MDI pokazał prawidłowo wartości sondy
- esk2
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
- Auto: insigniaST
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Cześć a16let co jakiś czas wywala mi check z błędem
p0130 obwód sondy lambda -czujnik1
Oglądałem ja dostaję duża temperaturę po rozgrzaniu silnika, tabelki są dość sztywne. Kupować wymieniać czy to jednak coś innego?
Dodano po 38 sekundach:
1 to zapewne będzie ta przy turbo?
p0130 obwód sondy lambda -czujnik1
Oglądałem ja dostaję duża temperaturę po rozgrzaniu silnika, tabelki są dość sztywne. Kupować wymieniać czy to jednak coś innego?
Dodano po 38 sekundach:
1 to zapewne będzie ta przy turbo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 paź 2021, o 18:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdańsk
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 paź 2021, o 18:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdańsk
Re: Sonda lambda
Dzięki sprawdzę, chociaż dałbym palec ze to chodzi o czujnik nox.
Miałem problem z nox2, wymieniłem na nowy i zamiast poprzedniego błędu P11Xx, który znikł pojawił się błąd powyżej.
Co ciekawe procedura czyszczenia DPF się odpala, czyści, ale nie jest w stanie się wykonać do końca …
Ale w sumie może to mieć związek z adblue…
I pewnie nie miałbym palca …
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Sonda lambda
No sondy nox to właśnie od adblue. Pierwsza jest przed katalizatorem a druga za. Badają pracę systemu.
Po wymianie sondy musisz ją zaadoptować.
I poczytaj jeszcze raz regulamin bo się posypią nagrody
Po wymianie sondy musisz ją zaadoptować.
I poczytaj jeszcze raz regulamin bo się posypią nagrody
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 mar 2023, o 12:20
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Washington
Re: Sonda lambda
Witam. Chciałbym sięgnąć waszej wiedzy w temacie sondy lambda 2.0 CDTI 118 kw 2010r .
Po podłączeniu do op-com brak błędów z sondy lambda. Odczyt pokazuje 1.47 v i pomiar w trakcie jazdy w ogóle się nie zmienia a do tego po odłączeniu kostki ciągle pomiar pokazuje 1.47 v . Dodam że po odłączeniu sondy auto zdecydowanie lepiej jeździ...brak błędów z przepustnicy, ale również wartość jest stała 100% otwarta, bez względu na położenie pedału gazu. Przepływomierz pokazuje na biegu jałowym 15.3 g/s a żądaną wartość 11.9 g/s czyli więcej . W trakcie jazdy odczyt jest prawie identycznych. O co chodzi z tą sondą? DPF i EGR jest usunięty ze sterownika , klapy wirowe również powinny być usunięte ale z tego co widzę ECU pokazuje błąd od klap wirowych. Auto po mapie...niestety u angielskich magików . Po mapie przestał działać tempomat. a ECU pokazuje błąd P 0297-5b vehicle overspeed. Proszę o jakieś podpowiedzi w tym temacie.
Po podłączeniu do op-com brak błędów z sondy lambda. Odczyt pokazuje 1.47 v i pomiar w trakcie jazdy w ogóle się nie zmienia a do tego po odłączeniu kostki ciągle pomiar pokazuje 1.47 v . Dodam że po odłączeniu sondy auto zdecydowanie lepiej jeździ...brak błędów z przepustnicy, ale również wartość jest stała 100% otwarta, bez względu na położenie pedału gazu. Przepływomierz pokazuje na biegu jałowym 15.3 g/s a żądaną wartość 11.9 g/s czyli więcej . W trakcie jazdy odczyt jest prawie identycznych. O co chodzi z tą sondą? DPF i EGR jest usunięty ze sterownika , klapy wirowe również powinny być usunięte ale z tego co widzę ECU pokazuje błąd od klap wirowych. Auto po mapie...niestety u angielskich magików . Po mapie przestał działać tempomat. a ECU pokazuje błąd P 0297-5b vehicle overspeed. Proszę o jakieś podpowiedzi w tym temacie.